شما چقدر با جمله بازاریابی ویدیویی آشنا هستید؟
آیا میدانستید که تبلیغات ویدیویی یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما است؟
طبق آمار به دست آمده، ۹۵ درصد از بازاریابان ویدئویی بر این عقیدهاند که تولید ویدئو به افزایش درک کاربر از محصول یا سرویس آنها کمککننده بودهاست.
موضوعی که در گام نخست مطرح میشود این است که عدهای از مردم و یا بازاریابان از انجام بازاریابی ویدیویی هراس دارند، چرا که فکر میکنند باید کیفیت محتواهای آنها به حدی بالا باشد که مخاطب را به مانند ویدیوهای هالیوودی بر سرجای خود میخکوب کند.
اما این یک اشتباه بزرگ است!
بنابراین نکته مهم این است که: اجازه ندهید ترس از کیفیت فیلم شما را از شروع کار باز دارد.
سوالی که در این بین مطرح میشود این است که، در این روش از بازاریابی، طول ویدیو باید چقدر باشد؟
این موضوع را اگر بخواهیم در قالب یک فرمول ساده بررسی کنیم به شکل زیر خواهد بود:
(میزان محتوای مورنظر برای بررسی + بستر مورد نظر برای انتشار = طول ویدیو)
اگر بخواهیم مدت زمان را به صورت دقیق ارزیابی کنیم، جستجویی را در گوگل انجام دادیم که بر اساس نظر مراجع معتبر، به شما توصیه میشود، ویدیوهای خود را حداکثر تا ۲ دقیقه در نظر بگیرید.
از آنجایی که یکی از اهداف تولید محتوای ویدیویی، پاسخ به سوالات و مشکلات متداول مخاطبان درباره موضوعات مختلف متناسب با یک کسبوکار و … است، بنابراین باید با مخاطبان خود هماهنگ باشید تا در صدد کمکرسانی و پاسخ به سوالات آنها بربیایید.
برخی از پلتفرمها میتوانند توجه را بیشتر از موارد دیگر به خود جلب کنند. به عنوان مثال، کاربرانی که در TikTok یا Snapchat هستند به تماشای فیلمهای بسیار کوتاه عادت کردهاند.
در حالی که در بسترهایی مانند YouTube ، مردم به تماشای فیلمهای بلند عادت دارند. حتی اگر بتوانید افراد را ملزم کنید که به یک چت زنده یا وبینار بپیوندند، آنها را به تماشای ویدئوها حتی به مدت طولانیتر ترغیب کردهاید.
در ادامه، توجه شما را به جدول زیر برای بررسی مدت زمان پیشنهادی در نظر گرفتن ویدیوها جلب میکنیم:
همانطور که اشاره شد، تعامل ویدئویی برای بیشتر افراد اثربخش است. به یاد داشته باشید ، میزان مشارکت ویدئویی عمدتاً با مدت زمانی که افراد در حال تماشای ویدیوی شما هستند و یا در حال ایجاد بحث درباره آن با محیط اطرافشاناند، اندازهگیری میشود.
وقتی به صورت ویدیویی با مخاطبان خود تعامل برقرار میکنید، شانس بیشتری را برای صحبت مستقیم با آنها خواهید داشت. در این نوع از تعاملات میتوانید به سوالات مخاطبان درباره خدمات خود پاسخ دهید و به افزایش مشارکت آنها کمک کنید.
بهترین تصاویر و کلیپهای خود را در ابتدای ویدئوها قرار دهید تا توجه مردم را جلب کرده و آنها به تماشا ادامه ویدیو ترغیب کنید.
۸۵ درصد از افراد در فیسبوک استفاده میکنند، ترجیح میدهند تا فیلمها را با صدای خاموش تماشا کنند. به این دلیل که شاید آنها در یک مکان عمومی هستند یا تمایل دارند تا از محتواها بدون صداهای صوتی اضافه بهرهمند شوند.
در هر صورت ، شما میتوانید زیرنویسهای مناسبی را به همه ویدئوهای خود اضافه کنید تا مردم در صورت خاموش بودن صدا هم بتوانند آنها را دنبال کنند.
برای فیلمهایی که افرادی در دوربین نیستند، میتوانید داستانهای متنی در نظر بگیرید.
در صورت تمایل، خوشحال خواهیم شد که نظرات خود را درباره این موضوع با ما مطرح کنید.
سوالهای رایج
بازاریابی ویدئویی چیست و چرا اهمیت دارد؟
بازاریابی ویدیویی به معنای استفاده از ویدیوها برای تبلیغ و اطلاعرسانی در مورد محصول یا خدمات شما است. این به افزایش تعامل در کانالهای دیجیتال و اجتماعی شما کمک میکند، به مخاطبان شما آموزش میدهد و به شما امکان میدهد با یک رسانه جدید به آنها دسترسی پیدا کنید.
مزایای بازاریابی ویدئویی چیست؟
مزیت بازاریابی ویدئویی برای تقویت کسبوکار شما عبارتاند از: