مصاحبه تپسل با سازندگان بتلفیش

زمان مطالعه : 3 دقیقه
خانه بلاگ داستان موفقیت توسعه دهندگان ایرانی

آقای امید صادقوند، توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن بتلفیش (جنگ ماهی‌ها) هستند. آقای صادقوند 11 سال است که به توسعه‌ی بازی مشغول و از نمونه‌های انگشت‌شمار توسعه‌دهندگان مستقل موفق هستند. خودشان بیشتر اهل بازی‌های PC هستند و از بازی‌های Alan Wake و S.T.A.L.K.E.R به‌عنوان بهترین بازی‌های عمرشان نام می‌برند. در دنیای بازی‌ها، طرفدار ژانر اکشن/ماجرایی و ترسناک هستند و می‌گویند در زمان‌های خستگی و وقتی درگیری ذهنی دارند با بازی کردن خستگی‌شان را درمی‌کنند. مصاحبه با بتلفیش را در ادامه مطالعه بفرمایید.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

شروع ساخت بازی بتلفیش

ایشان سال 91 در جریان تولید بازی جنگی مبارزه در خلیج عدن نقشهای مهم و متعددی ( ازجمله مدیریت فنی، گرافیک فنی و طراحی مرحله)  داشته اند و سال بعد نیز نسخه شبکه بازی را که توانایی رقابت به‌صورت LAN و همچنین تغییرات در گرافیک فنی وجود داشت روانه بازار کرده‌اند.

سال 92 توانستند برای نسخه شبکه بازی در سومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، دیپلم افتخار بهترین بازی ازنظر فنی را کسب کنند. اواخر سال 92 اولین بازی موبایل مستقل خود به نام بتلفیش را شروع کردند که اجرای آن به مدت 13 ماه زمان برد.  ایده‌ی جنگ ماهی ها جالب بود اما نوآوری زیادی درون گیم پلی بازی وجود نداشت ولی پیاده‌سازی خوب و استاندارد آن باعث ‌شد مخاطب زیادی را درون بازی نگه دارد و به ایشان برای ادامه دادن بازی انگیزه ‌دهد.

اگر ایده‌ای نو داشته باشید ولی ندانید چطور آن را بسازید آن ایده به درد نمی‌خورد!!

وقتی در سال 93 در چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کردند، دو دیپلم افتخار برای بهترین بازی موبایل سال و بهترین بازی استراتژی سال را کسب کردند.به همین دلیل آقای صادقوند تأکید دارند که ایده با پیاده‌سازی آن معنی پیدا می‌کند، اگر ایده‌ای نو داشته باشید ولی ندانید چطور آن را بسازید آن ایده به درد نمی‌خورد و توصیه‌شان به کسانی که در ابتدای راه بازی سازی هستند این است که: “کسانی که تازه بازی‌سازی را شروع کرده اند به این فکر نکنند که الآن یک ایده یا سوژه می‌تواند بازار گیم را درو کند. تا زمانی که تجربه‌ی کافی برای ساخت یک سرگرمی کامل برای مخاطب پیدا نکردید به فکر درآمد از بازی نباشید و تا جایی که می‌توانید تجربه کسب کنید تا بتوانید ایده‌های خود را به بهترین نحوه پیاده‌سازی کنید و آن‌وقت است که نتیجه تلاش خود را خواهید دید”.

در کالج تپسل بخوانید!  بررسی کمپین موفق تی‌پی-لینک

مصاحبه با بتلفیش

چالش های بازی سازی مستفل و انفرادی

آقای صادقوند در پاسخ به سؤالی که سختی‌های بازی سازی مستقل را جویا می‌شد، کار انفرادی را یک چالش اصلی در راه توسعه‌ی بازی بتلفیش توصیف کردند و گفتند در توسعه‌ی مستقل، باید به تمام موارد تولید یک بازی فکر کرد، باید بدانید هر تغییر کوچک در طراحی را در کجا دنبال کنید و بفهمید هر اشکالی از کجاست. درواقع هر گروه بازی سازی برای موفقیت باید از داشتن سه عامل هماهنگی بین اعضا توسط یک سرپرست، وجود علاقه به بهتر شدن بازی در تک‌تک اعضای گروه و تجربه‌ی کافی مطمئن شود و آقای صادقوند در همکاری با خودشان، توانسته‌اند این فاکتورها را احراز نمایند.

استفاده از SDK تپسل در بتلفیش

آقای صادقوند که علاوه بر استفاده از SDK تپسل در اپلیکیشن بتلفیش، مدتی با سرویس تبلیغات ویدئویی تپسل به جذب کاربر جدید پرداخته‌اند، بهترین ویژگی تپسل را تبلیغات بهینه‌ی آن می‌دانند و به‌عنوان یک توسعه‌دهنده پیاده‌سازی بهینه‌ی تپسل را با قرار دادن محل نمایش ویدئو در پربازدیدترین جای اپلیکیشن عملی کرده‌اند. ایشان هم‌چنین به‌عنوان یک تبلیغ‌دهنده معتقدند اگر کسی بخواهد محصول خود را به کاربران زیادی معرفی کند، تپسل مناسب‌ترین پلتفرم تبلیغاتی برای او است زیرا مخاطب باید تبلیغ را کامل ببیند و این روش فراتر از بنر در سایت‌ها عمل می‌کند.

عامل اصلی رشد یک بازی موبایل

از دیگر مواردی که در خلال صحبت‌های آقای صادقوند بر آن‌ها تأکید شد، داشتن رابط کاربری و گرافیک خوب، گیم‌پلی استاندارد، برنامه‌ی درست برای به‌روزرسانی‌های پی‌درپی و پشتیبانی قوی بود. ایشان عامل اصلی رشد یک بازی را پشتیبانی آن می‌دانستند و این مسئله را به‌عنوان یکی از چالش‌های اولیه‌ی بتلفیش مطرح کردند که با دریافت بازخوردها و فهمیدن همه‌ی مشکلات کاربران و رفع سریع آن‌ها توانسته‌اند بر آن فائق بیایند. بتلفیش در میان اپلیکیشن‌هایی بود که با تغییر آیکون خود برای نوروز، توانست به سرگرمی تعطیلات مخاطبان تبدیل شود، به گفته‌ی آقای صادقوند در آخرین به‌روزرسانی خود تمام مشکلات قبلی را رفع کرده است و با این کار انگیزه‌ی مجددی به کاربران برای استفاده از بازی داده است.

در کالج تپسل بخوانید!  بررسی مدل پیاده‌سازی اپلیکیشن جدول پلاس

 

لینک بازی بتلفیش: https://cafebazaar.ir/app/com.plus9.battlefishtd/?l=fa

لینک بازی جنگاور ایرانی: https://cafebazaar.ir/app/com.billgames.jangavar/?l=fa

http://www.otc-certified-store.com/urinary-tract-medicine-europe.html www.zp-pdl.com https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php займ на карту без проверок срочнозайм онлайн без проверки кредитной историизайм онлайн с любой кредитной историей займ новосибирскзайм на золотую коронубыстрый займ на карту без процентов

  • فاطمه خورشیدی
5
Sending
User Review
4 (1 vote)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.