اینفوگرافیک ترندهای موثر ASO در سال 2020

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

در این اینفوگرافیک که برگرفته از نتایج The Tool  است، موثرترین فاکتورهای رتبه بندی در نتایج جست‌وجو در مارکت‌های اپلیکیشن و همچنین ترندهای پیش رو و نکات برجسته در ASO بررسی و به تصویر کشیده شده است. تیم TheTool  با سؤال از ۶۰ متخصصان بین المللی ASO  برای رتبه‌بندی ۲۵ فاکتور، به ده فاکتور مؤثر و یک فاکتور بی تأثیر در این زمینه رسیده است.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

اولین گام در هر فعالیت بازاریابی، ارائه محصول و جذب کاربران است. در بازاریابی اپلیکیشن نیز، بعد از تکمیل محصول، باید کار معرفی محصول را آغاز کنید. از جمله راهکارهای معرفی اپلیکیشن بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در اپ استور یا ASO است که باعث قابلیت پیدا و دیده شدن و کسب رتبه بالاتر در نتایج جست‌وجوی مارکت‌های اپلیکیشن نظیر اپ استور در iSO و یا گوگل پلی و کافه بازار در android می‌شود.

 

اینفوگرافیک ترندها و فاکتور های موثر ASO در سال 2018

 

در ادامه توضیحات مربوط به این اینفوگرافیک بیان خواهیم داد تا اگر توانایی مشاهده تصویر را ندارید، از این مطلب بی‌بهره نمانید.

موثرترین فاکتورهای رتبه بندی در نتایج جست‌وجوی اپ استور ها

نتیجه این بررسی نشان می دهد که در اپ استور و گوگل پلی 5 فاکتور اصلی هستند که در رتبه بندی تعیین کننده اند که برای هر کدام به ترتیب اهمیت و اولویت بیان شده است.

اپ استور  اپل(apple app store)

  • نام اپلیکیشن : 9.49
  • عنوان فرعی :  8.48
  • کلمه کلیدی : 8.43
  • محلی سازی صفحه محصول : 8.03
  • نصب به ازای سرچ هر کلمه کلیدی : 7.65
  • حجم نصب اپلیکیشن : 7.59
در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک میزان رشد بازاریابی تاثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) در سال 2017

 

گوگل پلی(google play)

  • عنوان اپلیکیشن : 9.40
  • توضیح مختصر : 8.33
  • توضیح کامل : 7.85
  • محلی سازی صفحه محصول : 7.72
  • حجم نصب اپلیکیشن : 7.68
  • آدرس (URL) : 7.57

موثرترین فاکتورهای نرخ تبدیل در اپ استور ها

اینفوگرافیک ترند تبلیغات دیجیتال در سال 2018 را در کالج تپسل ببینید

اپ استور اپل(apple app stor)

  • اسکرین شات(screen shot) : 8.59
  • رتبه بندی : 8.49
  • آیکون : 8.32
  • محلی سازی صفحه برنامه : 8.23
  • نظرات کاربران : 7.85
  • ویدئو : 7.15

گوگل پلی(google play)

  • رتبه بندی : 8.48
  • محلی سازی صفحه برنامه : 8.42
  • آیکون : 8.35
  • نظرات کاربران : 7.93
  • ویژگی های گرافیکی : 7.77
  • اسکرین شات : 7.70

10 فاکتور برتر در ASO

فاکتور های برتر در اپ استور اپل

  1. نام اپلیکیشن
  2. محلی سازی صفحه برنامه
  3. رتبه بندی
  4. عنوان فرعی
  5. نظرات کاربران
  6. حجم نصب اپلیکیشن
  7. کلمه کلیدی
  8. اسکرین شات(screen shot)
  9. آیکون
  10. نصب به ازای سرچ هر کلمه کلیدی

 

فاکتور های برتر در اپ استور گوگل پلی

  1. عنوان اپلیکیشن
  2. محلی سازی صفحه برنامه
  3. رتبه بندی
  4. توضیح مختصر
  5. نظرات کاربران
  6. حجم نصب اپلیکیشن
  7. توضیح کامل
  8. آیکون
  9. اسکرین شات(screen shot)
  10. ویژگی‌های گرافیکی

ترند های پیش رو و نکات برجسته ASO در سال 2018

این بررسی دید معناداری در مورد روندهای پیش روی  ASO در این سال نشان می دهد.

  • 23% از کارشناسان معتقدند گوگل اطلاعات تعداد نصب به ازای هر کلمه کلیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.( GP Console)
  • 31% بر این باورند که نرخ درگیری کاربر، وزن بیشتری در ASO خواهد داشت.
  • 6% معتقدند اپل اطلاعات نصب به ازای هر کلمه کلیدی را منتشر  خواهد کرد. (در itunes connect)
  • 13% از کارشناسان نیز معتقدند اپل برای همه اپلیکیشن‌ها مشخصات گرافیکی را اضافه می‌کند.
  • 25% معتقدند توضیحات اپ استور بر روی رتبه‌بندی نتایج جست‌وجو تأثیرگذار خواهد بود.
  • 2% نیز معتقدند اپلیکیشن‌های instant از بین می‌رود.
در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک وضعیت بازاریابی محتوا در سال 2017

در روندهایی نیز کارشناسان اتفاق نظر داشته اند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • جرائم سخت‌تر برای تخلف در ASO در نظر گرفته خواهد شد.
  • ارزش‌گذاری برای رتبه‌بندی و نظرات، مخصوصاً در iOS تغییر خواهد کرد.
  • اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
  • قابلیت تست a/b در اپ استورها قرار خواهد گرفت.
  • همبستگی مشخصات در اپ‌استورهای مختلف انجام می‌شود.
  • جست‌وجوی تبلیغات اپل در کشورهای بیشتری در دسترس خواهد بود.
  • اپلیکیشن‌های سه‌بعدی در رتبه‌بندی بالاتری در اپ‌استور قرار خواهند گرفت.
  • ویدئو مهم‌ترین قسمت در جست‌وجوی اپلیکیشن و نرخ تبدیل خواهد شد.
  • جست‌وجوی اپلیکیشن فقط بخش کوچکی از نصب‌های ارگانیک را تشکیل خواهد داد.
  • اتوماسیون در ASO اتفاق می‌افتد.
  • تمرکز بیشتری بر روی نرخ درگیری اپلیکیشن ، بازدهی و کاربرد خواهد بود.
  • PWAها با اپلیکیشن‌های بومی (native app) در گوگل پلی در رقابت خواهند بود.

https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php zp-pdl.com https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/osteoporosis-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/antiparasitic-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php zp-pdl.com займ на киви с 18 летзайм центрофинансонлайн займ без проверок займ турбозаймонлайн займ на карту под 0займ онлайн без фото

  • وجیهه جمشیدی
5
Sending
User Review
4 (1 vote)

    1 ديدگاه نظر دهيد

  1. سلام برخی قسمت ها رو متوجه نشدم ممنون میشم یه توضیح بدید

    محلی سازی صفحه برنامه دقیقا به چه معنی هست ؟
    منظورتان از آدرس URL چیست و این فاکتور چرا باید در aso موثر باشه ؟
    و اینکه از رتبه بندی نام بردید رتبه بندی که دسته توسعه دهنده نیست منظور شما دسته بندی نیست ؟

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.