اینفلوئنسر مارکتینگ از زمان شروع تا به امروز به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. به همان دلیل که روشهای خرید نیز در طی سالها تغییر میکنند. در سال ۲۰۱۸ مطالعهای انجام شده که نشان میداد تنها ۴٪ از مردم به تایید محصول بهوسیله سلبریتیها (افراد مشهور) اعتماد دارند. شاید به این دلیل است که ترجیح میدهند کسی که محصول یا خدماتی را توصیه میکند در آن زمینه دانش و اعتبار داشته باشد.
امروزه تعداد زیادی از اینفلوئنسرها در شبکههای اجتماعی فعالیت دارند. اما اگر قرار باشد کسی توصیهای به ما کند که چه محصولی را بخریم یا چه فیلمی را ببینیم یا در تعطیلات بهتر است به کجا سفر کنیم، همچنان بیشتر ترجیح میدهیم که آن فرد، از دوستان و آشنایان ما باشد تا متخصص آن امر.
اما نقطه قوت اینفلوئنسرها، با وجود اینکه ممکن است در کار خود متخصص باشند یا نباشند، ابزاریست که در دست دارند. با به اشتراک گذاشتن ویدئوها و جزییات محتوا به روشهای خاص، مشتریها آنها را بیشتر به چشم آشنا میبینند. دسترسی مداوم به ویدئو و انواع محتوای تصویری کمک میکند تا به صورت آنلاین با افراد آشنا شویم، کاری که تا همین چند سال پیش ممکن نبود.
حال باید بدانید که چگونه میتوانید به این حیطه وارد شده و در صنعت خود به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.
اینفلوئنسرها افرادی عادی هستند که معمولا به دلیل تخصصی که در زمینه کاری خود دارند، میزان قابلتوجهی فالوئر را جذب صفحات خود میکنند. به فرآیند جذب مخاطب به فعالیتهای اینفلوئنسر و تبدیل او به مشتری اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار گفته میشود. برخلاف افراد مشهوری که محصولات مختلف را در صفحات اجتماعی خود معرفی کرده و کیفیت یا کارایی آنها را تایید میکنند، اینفلوئنسرها شهرت خود را به خاطر اطلاعات باارزشی که در اختیار مخاطبینشان میگذارند، کسب میکنند. به همین دلیل کارشناسان اینفلوئنسر مارکتینگ پیشبینی میکنند که این نوع از بازاریابی رو به افزایش خواهد رفت. جای تعجب نیست که روز به روز افراد بیشتری به این روش گرایش پیدا کنند.
در این پست ۱۰ روش برای تبدیل شدن یه یک اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی را برای شما شرح میدهیم. روشهایی که کمک میکند برند خود را بسازید، آن را به مخاطب معرفی کنید و در صنعت خود به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید. اگر تمام نکات را رعایت کنید، ابزار قدرتمندی برای تاثیرگذاری بر مخاطب در دست خواهید داشت.
مراحلی که برای تبدیل شدن یه یک اینفلوئنسر در شبکههای اجتماعی باید رعایت کنیم:
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
اینفلوئنسر مارکتینگ به شما در رشد و پیشرفت برندتان کمک میکند. اما در این روش وارد شدن از راه درست، بسیار مهم است. برای وارد شدن به دنیای اینفلوئنسری از راه درست، قدم به قدم با این پست همراه شوید.
اگر میخواهید در رسانههای اجتماعی به عنوان یک اینفلوئنسر شناخته شوید، ابتدا باید مدلی که میخواهید در قالب آن شناخته شوید را انتخاب کنید. اگرچه بیشتر اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی از ابتدا شروع به انتشار محتوایی که شور و هیجانشان را برمیانگیزد میکنند، اما در حقیقت آنچه آنها را از یکدیگر متمایز میکند، مدل و ویژگیهای خاصی است که در صنعت مورد علاقه خود بر روی آن تمرکز میکنند.
برای پیدا کردن روشی که میتوانید در آن بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب خود داشته باشید، ابتدا باید با ایجاد یک پرسونای منحصربهفرد از مخاطب ایدهآل خود، جامعه هدفتان را تعیین کنید. ابزاری وجود دارند که میتوانند در تشخیص نیاز مخاطبان و راههای حل مشکلات آنها به شما کمک کنند تا بتوانید به عنوان یک اینفلوئنسر در زمینه فعالیت خود رشد کنید.
در اینفلوئنسر مارکتینگ دو شیوه وجود دارد. اولین و رایجترین شیوه، قیاس است. در این شیوه افراد رویکرد خود را بر اساس تجربیات گذشته انتخاب میکنند. از همین روست که معمولا در هر صنعتی شاهد این هستیم که افراد کار یکسانی انجام میدهند، درباره مباحث یکسانی صحبت میکنند و حتی به هنگم انتشار تبلیغ، قالبهای مشابهی بهکار میبرند.
شیوه دوم اما همان است که به آن رویکرد اصولی میگوییم. به جای تصمیمگیری بر مبنای موفقیتها یا شکستهای گذشته، اصول و اهداف بنیادی و مهم را مطالعه و فقط بر اساس آن تصمیم لازم را تخاذ کنید. نکته مطلوب در پیروی از این روش آن است که با مجبور کردن شما به نادیده گرفتن وضعیت فعلی، دیدتان را نسبت به دیگر اهداف و احتمالات باز میکند و باعث میشود که به گونه دیگر بیندیشید.
انجام این روش، وجه تمایز شما با دیگر اینفلوئنسرها در رسته فعالیتتان میشود و به شما اجازه میدهد که حرفی تازه برای ارائه به مخاطب خود داشته باشید.
انتخاب پلتفرم مناسبی که با برندتان همخوانی داشته باشد و مخاطبان بتوانند در آن با شما تعامل داشته باشند از جمله نکات مهم محسوب میشود. دو مورد از بهترین شبکههای اجتماعی برای پیشبرد اهداف اینفلوئنسرها در سال ۲۰۱۹ اینستاگرام و لینکدین بودهاند.
اینفلوئنسرهای اینستاگرام اغلب مخاطبین خود را از میان نسل اول کاربران دنیای دیجیتال و نسل Z (کاربران حرفهای اینترنت) انتخاب میکنند و با پستهای ویدئویی یا تصویرمحور در اینستاگرام از نوع آموزشی یا معرفی یک محصول یا برند، آنها را تحت تاثیر قرار میدهند. آنها معمولا تعداد بالایی فالوئر دارند و بر روی صنایع بزرگی مثل زیبایی یا غذا تمرکز میکنند.
اینستاگرام پلتفرمی است که اکثر اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی تمرکز خود را بر تولید محتوا در آن میگذارند چراکه بهترین نتیجه را از آن میگیرند. نمودار زیر نقش پررنگ اینستاگرام را در اینفلوئنسر مارکتینگ نمایش میدهد:
اگرچه فقط به دلیل وجود این آمارها نمیتوان نتیجه گرفت که اینستاگرام همیشه بهترین انتخاب است. دلیل سادهاش نیز آن است که ممکن است مخاطب ایدهآل شما وقتش را در این شبکه نگذراند.
معمولا در اینستاگرام اینفلوئنسرهایی را مشاهده میکنید که تمرکز خود را بر روی صنایعی گذاشتهاند که به سبک زندگی افراد مربوط میشود. مثلا یک بلاگر که سفر میکند درباره هتلهای محل اقامتش محتوا پست میکند یا بلاگر دیگری درباره دستور تهیه غذاها ویدئو منتشر میکند. دلیل عمده استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی ویدئویی، ویژگیهایی است که به سرعت در زمینه پخش ویدئو در آن شکل میگیرد و پیشرفت میکند.
اینفلوئنسرهای لینکدین که اغلب با عنوان رهبران فکری شناخته میشوند، معمولا دنبالکنندگان زیادی دارند از جمله افراد حرفهای و متخصصینی که در تکنولوژی یا صنایع B2B دارای تجربه و مهارتند. آنها اغلب در پستهای بلاگ خود نکات مرتبط با کار و صنایعشان را در قالب متن یا ویدئو منتشر میکنند.
درحالیکه لینکدین، مخاطبان را با محتوای مربوط به سبک زندگی به سمت خود جذب میکند، شما میتوانید با ارائه نکاتی مربوط به کسب و کارها یا مطالب آموزشی در تاثیرگذاری بر مخاطبان این پلتفرم موفقیت کسب کنید. یا وقتی غالب پستهای لینکدین ویدئویی است، شما میتوانید با انتشار محتوای متنی نوع دیگری از اثرگذاری بر فالوئرها را در این رسانه تجربه کنید.
اگر میخواهید در کمترین زمان به اینفلوئنسر شناختهشدهای تبدیل شوید که دنبالکنندگان زیادی دارد باید اطمینان حاصل کنید که رسانهای که انتخاب کردهاید با مدل کسب و کار و مخاطبان مورد نظر شما بیشترین وجه تقارن را دارد.
میتوانید با با پاسخگویی به ۳ پرسش کلیدی این نیاز را به بهترین شکل رفع کنید:
باز هم به اهمیت ایجاد پرسونا برای جامعه مخاطبین ایدهآل میرسیم. اگر مخاطبتان را نسل اول کابران دنیای دیجیتال (millennials) میدانید بهترین شبکههای اجتماعی برای شما اینستاگرام و پینترست هستند و اگر مخاطب مورد نظر شما مدیران کسب و کارها هستند، لینکدین بهترین گزینه برای فعالیت شما خواهد بود.
جدا از آنکه یافتن اینفلوئنسرهای مشابه و همطراز خود به شما در اشتراک مخاطب هدف کمک میکند، فعالیت در رسانهای که اینفلوئنسرهای مطرح در مدل کسب و کار شما در آنجا فعالیت میکنند راه نزدیک شدن و دسترسی به آنها را برای شما هموار میکند و حتی ممکن است در آینده موجب همکاری شما با یکدیگر شود.
بعضی از شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک و لینکدین به شما اجازه میدهند انواع گوناگون محتوا را منتشر کنید اما برخی دیگر مثل یوتیوب و اینستاگرام فقط بر روی نوع خاصی از محتوا متمرکزند. این مساله، اهمیت تطابق رسانه اجتماعی منتخب شما را با محتوایی که تدوین میکنید آشکار میکند.
صرفنظر از اینکه کدام کانال ارتباطی با مخاطبانتان را انتخاب میکنید بهتر است تنها به همان یک رسانه اتکا نکنید. ماندن در یک شبکه، گستره ارتباطی شما را محدود نگه میدارد و ایجاد اعتبار و افزایش فالوئر برایتان دشوار خواهد شد. پس حداقل از دو یا سه شبکه اجتماعی استفاده کنید.
نوع و کیفیت محتوایی که منتشر میکنید نقش مهم و تاثیرگذاری در موفقیت یا عدم موفقیت شما به عنوان یک اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی دارد. و این نقطه اشتراک اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی درونگراست.
بهتر است قالب محتوایی خاص خود را داشته باشید تا ضمن ارائه اطلاعاتی ارزشمند در زمینه فعالیت خود، به اصطلاح شخصیت کاری منحصر به خودتان را نیز داشته باشید؛ قالبی که مخاطبانتان شما را با آن بشناسند.
یکی از راههای صحیح و موثر در استراتژی محتوایی این است که بین محتوای آموزشی و محتوای شخصی تعادل برقرار کنید. به یاد داشته باشید که رمز موفقیت اینفلوئنسرهای بزرگ، برقراری تعادل است. شما میتوانید این راه را در پیش بگیرید: به ازای هر ۱۰ پستی که در شبکه اجتماعی خود منتشر میکنید، ۵ پست را به محتوای ارزشمندی اختصاص دهید که دیگران آن را نوشتهاند، ۳ مطلب آموزنده را خودتان تولید کنید و ۲ مورد دیگر را محتوای شخصی که در مورد خودتان است، در نظر بگیرید.
از نظر آنان که تازه این کار را شروع کردهاند، اینفلوئنسرها کسانی هستند که محتوای ارزشمندی به مخاطبان خود ارائه میدهند. این محتوا میتواند شامل مطالبی باشد که دیگران نوشتهاند و اینفلوئنسر آن را به اشتراک گذاشته چون معتقد است که این مطلب برای مخاطبان مفید خواهد بود.
نکته مفید دیگری که در به اشتراکگذاری مطالب سایر اینفلوئنسرها وجود دارد این است که توجه آنها به آرامی به شما جلب میشود و میتوانید در آینده از آنها بخواهید که همین کار را برای شما انجام دهند.
برای پیدا کردن موضوعات مرتبط با محتوای خود میتوانید از این ابزارها استفاده کنید:
کلمات کلیدی جستجوشده مرتبط در گوگل
در پایین صفحه سرچ گوگل میتوانید لیستی از متداولترین کلمات مرتبط با موضوعی که کاربران آن را جستجو کردهاند را بیابید.
Answer the Public
این وبسایت لیست جامعی از سوالاتی که عموما در حیطه کلمات کلیدی منتخب شما پرسیده میشود را در اختیارتان میگذارد. آن وقت شما میتوانید از طریق محتوای خود به آنها پاسخ دهید.
Quora
این وبسایت نیز لیستی از سوالات مختلفی که در مورد کلیدواژه انتخابی شما وجود دارد را نشان میدهد. تفاوت Quora با Answer the public در این است که کورا سوالاتی را نشان میدهد که افراد در همان لحظه با آنها مواجه شدهاند و در مورد آنها سرچ کردهاند اما وبسایت دیگر، سوالات را بر حسب الگوریتم جستجوی گوگل نمایش میدهد. در عین حال، کورا این اجازه را به اعضای خود میدهد که پاسخ سوالاتی که مطرح شده است را نیز به اشتراک بگذارند و این، فرصت مناسبی برای اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی است تا دانش خود را در مدل کسب و کار خود به کار گیرند و در این سایت فعالیت کنند.
چه فرقی میکند که محتوای شما چقدر قوی باشد؟ تا وقتی مخاطبینی نداشته باشید که آن را ببینند و با آن تعامل داشته باشند، محتوایتان قابل استفاده نخواهد بود. برنامهریزی درست و با دقت برای چیدن استراتژی محتوای رسانههای اجتماعی از کارهای ضروری به شمار میرود. مدتزمانی که برای انتشار مطالب در رسانههای اجتماعی انتخاب میکنید، به نوع آن رسانهای که برای فعالیت انتخاب کردید بستگی دارد.
تمرکز بر روی یک تم و موضوع خاص در هر رسانه اجتماعی که استفاده میکنید باعث میشود در ذهن مخاطب تصویر جامع و به اصطلاح شخصیت ثابتی داشته باشید. مهم است مشخص باشد که چه کاری انجام میدهید و چه محتوایی برای ارائه به مخاطبانتان در نظر گرفتهاید. با این روش ضمن حفظ انسجام محتوای پروفایلتان، میتوانید تنوع متناسبی را نیز بر مطالب خود اعمال نمایید.
مهمتر از آن اتخاذ این روش به شما کمک میکند تا بتوانید انواع مختلفی از محتوایی که میخواهید منتشر کنید را دستهبندی کنید. در چنین شرایطی فالوئرها خواهند دانست که در کدام شبکه میتوانند محتوایی که در جستجوی آن هستند را پیدا کنند.
حتی اگر یک محتوای ثابت را در چند کانال مختلف رسانهای متشر میکنید، همیشه آن را شخصیسازی کنید. یعنی سعی کنید محتوا علاوه بر تطابق با پلتفرمی که در آن منتشرش میکنید، قالبی مشخص یا نشانهای ثابت از شما در خود داشته باشد. این کار باعث میشود تا فالوئرها احساس نکنند در حال دریافت پیامهای اسپم (هرزنامه) هستند.
باید اطمینان داشته باشید که هر پستی که منتشر میکنید، اعم از پست معمولی یا تلبیغاتی (که بابتش پول پرداخت شده) متناسب با نیاز فالوئرهایتان است. بدترین چیز آن است که فالوئرها میتوانند پست شما را به عنوان اسپم (هرزنامه) گزارش کنند؛ چنین اتفاقی به معنی پایان رویای شما در زمینه اینفلوئنسر شدن در شبکههای اجتماعی است.
یک فرد عادی به طور متوسط بیش از روزی ۳ ساعت از زمان خود را صرف استفاده از تلفن همراه خود میکند. و ۸۰٪ از این زمان در شبکههای اجتماعی میگذرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نمایش پست شما در موبایل به اندازه نمایش آن در لپتاپ و دسکتاپ جذاب باشد.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
کسانی که به دنبال شناخت و آشنایی با برندها و محصولات هستند معمولا دوست دارند این کار را با تماشای ویدئو انجام دهند. اگر استراتژی یا کسبوکار شما قابلیت تفسیر تصویری را دارد، با یک ویدئو چگونگی کارکرد محصولی که میخواهید تبلیغ کنید را به مخاطبین خود نمایش دهید.
وقتی مخاطبان بتوانند محصولی را در هنگام استفاده مشاهده کنند و ببینند که استفاده از آن آسان است، ممکن است به تکرار همان کار ترغیب شوند و این افکار آنها را به سمت خرید آن محصول سوق میدهد. و این خرید، مشتری یا حامی شما را خوشحال میکند.
رهبری فکری یعنی محتوا و اطلاعاتی که متخصص یک صنعت درباره موضوع تخصص خود به مخاطبانش ارائه میدهد و به آنها در این زمینه مشاوره و راهنمایی میرساند. اگر میخواهد اینفلوئنسر تاثیرگذاری در یک صنعت باشید و یا مردم شما را به عنوان یک رهبر فکری بشناسند، کارتان را از لینکدین شروع کنید.
میتوانید از ویژگی ارسال پست بلاگ لینکدین نیز استفاده کنید تا بتوانید مطالب طولانیتری بنویسید یا برای پستهای دیگران کامنت بگذارید یا میتوانید پستهای استاندارد منتشر کنید. اگر هم ویدئو را ترجیح میدهید، همین پلتفرم برای شما امکاناتی در این زمینه فراهم کرده است.
همزمان با افزایش اعتبار و تخصص خود به عنوان یک اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی باید به فکر گسترش تعداد فالوئرهای خود باشید. یکی از موثرترین کارها برای رسیدن به این مقصود، بلاگنویسی است. حتی اگر فکر میکنید کاربران اینترنت پاسخ سوالات خود را در شبکههای اجتماعی جستجو میکنند و بنابرین شما باید در این رسانهها حضور داشته باشید، باید بدانید که فضایی که انتخاب کردهاید به قدر کافی امن نیست زیرا یک اشتباه میتواند موجب پاک شدن تمامی اطلاعات حساب کاربری شما شود و به دنبال آن شما تمام فالوئرهایتان را از دست دهید.
بلاگنویسی باعث میشود شما بیشتر شناخته شوید و این موضوع منجر به افزایش دنبالکنندگان شما میشود. اگر کنار تمامی محتواهایی که در بلاگتان ارسال میکنید، دکمههای انتشار در شبکههای اجتماعی مختلف وجود داشته باشد، فالوئرهای شما میتوانند بهراحتی مطلب شما را در هر شبکه اجتماعی که دوست دارند، به اشتراک بگذارند.
اگر بودجه دارید میتوانید اسپانسر شوید و یک تبلیغ پست کنید. با این کار میتوانید مخاطبانی با پرسونای منطبق با آنچه ایدهآل شما و کسبوکارتان است را پیدا کنید و محصول یا خدمات مورد نیاز آنها را معرفی نمایید.
مزیت دیگر بلاگنویسی آشنایی شما با اینفلوئنسرهای دیگر در مدل کسبوکارتان است. موضوعی که باعث ایجاد ارتباط بین شما و آنها نیز خواهد شد و در نهایت افزایش فالوئر، دستاورد آن خواهد بود.
اگر ترتیبی فراهم باشد که پست شما در یک وبسایت معتبر نمایش داده شود به اعتبار کسبوکارتان کمک خواهد شد و بهطور همزمان توجه اینفلوئنسرهای مشابه شما جلب شده و راه همکاری با آنها نیز برایتان باز میشود.
وقتی فالوئرهایتان برایتان کامنت میگذارند یا سوالی میپرسند، حتما برای پاسخ به آنها وقت بگذارید. در این صورت آنها هم حس میکنند که برای شما باارزشند و شما واقعا میخواهید به آنها کمک کنید. این کار به گسترش روابط شما با دنبالکنندگانتان کمک میکند.
به طور حتم تمامی کامنتها مثبت نخواهد بود. باید انتظار کامنتهای منفی و انتقادها را داشته باشید و این نکته را در نظر بگیرید که به عنوان یک اینفلوئنسر، رفتاری حرفهای در پیش بگیرید و پاسخ مناسبی به افراد بدهید.
این مرحله بسیار مهم است. بهخصوص اگر برای کمپینهای بازاریابی اینفلوئنسری به دنبال همکاری با کسبوکارها هستید. زیرا معمولا برندها به دنبال اینفلوئنسری برای همکاری میگردند. بیشتر رسانههای اجتماعی امکان رصد کردن و تحلیل دادهها را برای شما فراهم میکنند. دادههایی نظیر نمودارها، نرخ دسترسی و نرخ تعامل که سرعت جذب فالوئرهای شما را نشان میدهد. همچنین این دادهها نشان میدهند کدام نوع از محتوایی که استفاده کردهاید، بالاترین نرخ تعامل را برای شما بهدست میآورد، در نتیجه شما میتوانید استفاده از همان نوع را بیشتر کنید.
اگر در دسته فعالین شبکههای اجتماعی هستید حتما میدانید که این شبکهها مدام در حال بهروزرسانی الگوریتمها و شرایط و ضوابط خود هستند. به عنوان یک اینفلوئنسر، باید خود را همزمان با این تغییرات بهروز کنید زیرا در غیر این صورت به کارتان لطمه وارد شود.
همچنین اگر میخواهید به منظور شناخته شدن محصولات و خدمات برندها در شبکههای اجتماعی با آنها همکاری کرده و در حساب کاربری خود آنها را تبلیغ کنید، باید با قوانین و دستورالعملهای کمیسیون فدرال تجارت (FTC) نیز آشنا باشید.
با اثبات روزافزون اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از شیوههای موثر بازاریابی، کمیسیون فدرال تجارت (FTC) نیز رفتار کسبوکارها و اینفلوئنسرهایی که با آنها همکاری میکنند را در این زمینه بیشتر زیر ذرهبین میگیرد و به کار آنها نظارت میکند تا مبادا تخلفی صورت بگیرد و از قوانین تخطی شود.
اگر چیزی باشد که اهمیتش از محتوای با کیفیت بیشتر است، ثبات و توالی در ارسال محتواست. فالوئرهای شما باید بتوانند روی محتوای باکیفیتی که به طور مداوم برایشان ارسال میکنید، حساب کنند. اگر اینگونه نباشد آنها دنبال کردن شما را متوقف میکنند یا دیگر توجهی به شما نخواهند کرد.
برای ارسال محتوا در شبکههای اجتماعی میتوانید از ابزارهای برنامهریزی استفاده کنید و بهجای اینکه هر بار بهطور دستی تنظیم محتوا را انجام دهید، پستها را پیشاپیش بارگذاری کرده و ارسال آنها را به زمانبندی خودکار بسپارید.
تثبیت موقعیت به عنوان یک اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی زمانبر است. در این راه باید صبور و ثابتقدم باشید. مهمتر از همه اینکه باید بدانید تبدیل شدن یه یک اینفلوئنسر خوب شبکههای اجتماعی در صنعت خود، مقصد نهایی نیست بلکه پلهای است به سمت فرصتها و موقعیتهای مهمتر.
برای تبدیل شدن یه یک اینفلوئنسر ، رعایت نکاتی که در بالا گفته شد به شما کمک شایانی خواهد کرد و اگر در حال حاضر در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ فعال هستید، با جامعترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ ایرانی یعنی تگرو آشنا شوید. همچنین تجربیات خود را در این زمینه در انتهای همین پست با ما به اشتراک بگذارید.
سوالهای متداول
اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسر در فارسی به معنای فرد تاثیرگذار است که در یک یا چند رسانه اجتماعی معروف و شناختهشده است و رفتار او بر سایر کاربران تاثیر میگذارد.
از کجا بفهمید که یک اینفلوئنسر، تاثیرگذار است؟
محاسبه نرخ تعامل کاربران، میزان تاثیرگذاری یک اینفلوئنسر را مشخص میکند. این فرمول از تقسیم تبادلات کاربران با پست (لایک، سیو و کامنت) بر تعداد کل فالوئرها ضرب در ۱۰۰، بهدست میآید.
http://www.otc-certified-store.com/muscle-relaxants-medicine-usa.html https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/supplements-and-vitamins-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/cancer-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php займ под залог доли в квартире москвамени мен займбилайн займ на телефон метрокредит займмикро займ до зарплатызайм капуста отзывы