مصاحبه با علی سلطانی، مدیر محصول متریکس

زمان مطالعه : 60 دقیقه
خانه بلاگ پادکست

متریکس ، یک پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ ایرانی است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است و از این طریق به اپ مارکترهای ایرانی کمک می‌کند تا بتوانند روش‌های بازاریابی خود را رصد و آنالیز کنند و همچنین، به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل کمک می‌کند تا رفتار کاربران خود درون اپلیکیشن را آنالیز کنند تا بتوانند اپلیکیشن خود را بهینه‌سازی کنند.

 

مصاحبه با علی سلطانی، مدیر محصول متریکس

بخش اول مصاحبه – متریکس چیست؟

در این پست قصد داریم با علی سلطانی، مدیر محصول متریکس گفتگو کنیم. به دلیل طولانی شدن، این مصاحبه در سه بخش مجزا منتشر می‌شود. در بخش اول پادکست مصاحبه با متریکس، درباره موارد زیر گفتگو می‌کنیم:

  • پلتفرم متریکس و خدمات آن 
  • ایده شکل‌گیری متریکس 
  • تفاوت‌های متریکس و ادجاست
  • رقبای متریکس و مزایا نسبت به سایر رقبا
  • تیم‌های متریکس 


سوالاتی که در بخش اول از آقای سلطانی پرسیده شده، شامل موارد زیر است:

  1.  جناب سلطانی لطفاً خودتون رو برای مخاطبان کالج تپسل معرفی کنید و یکم از پیشینه تحصیلی و کاریتون بگید

  2. ایده شکل‌گیری متریکس چی بود ؟ اگر ادجاست کاربران ایرانی را تحریم نمیکرد باز هم به راه‌اندازی متریکس فکر میکردین؟

  3. خیلی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و حتی مشتریان درباره نحوه و مدل همکاری متریکس و تپسل سوال داشتن. لطفاً در این باره توضیح بدید.

  4. تجربیات کاریتون در تپسل چه کمکی کرده در راه‌اندازی و لانچ متریکس؟

  5.  درباره متریکس بیشتر توضیح بدید. بخش زیادی از سوالات مخاطبان این هست که اصلاً متریکس چیه و چیکار میکنه؟ و در حال حاضر، چه سرویس‌هایی را ارائه میدهد؟

  6.  متریکس و ادجاست چه تفاوت هایی با هم دارند؟

  7.  چرا کسب‌وکارهای ایرانی باید به جای استفاده از پلتفرم‌های خارجی و قدیمی‌تر، از یک سرویس ایرانی و نوپا استفاده کنند؟

  8.  شما در زمینه آنالیز موبایل مارکتینگ در ایران رقیبی هم دارین؟ مزیت رقابتی شما با سایر رقبا چیه؟

  9. چه تیم‌هایی در متریکس فعالیت دارند؟

تیم متریکس

 

در کالج تپسل بخوانید!  تپسل پلاس، کسب درآمد دلاری برای توسعه‌دهندگان ایرانی

بخش دوم مصاحبه – اتریبیوشن چیست؟

در بخش دوم مصاحبه با آقای سلطانی قصد داریم به صورت تخصصی درباره اتریبیوشن‌ها، نحوه کار کردن آن‌ها، روش‌های اندازه‌گیری اتریبیوشن و تفاوت اتریبیوشن و آنالیتیکیس صحبت کنیم. این بخش، برای اپ مارکترها و دیجیتال مارکترهای ایرانی جنبه آموزشی بسیار بالایی دارد.

  • مفهوم کلمه اتریبیوشن
  • انواع مدل‌های اتریبیوشن 
  • تفاوت اتریبیوشن و آنالیتیکس 
  • نحوه اندازه‌گیری متریکس به عنوان یک اتریبیوشن 

 

سوالاتی که در بخش دوم مصاحبه پرسیده می‌شود، شامل موارد زیر است:
  1.  لطفاً مفهوم این کلمه رو همراه با یه مثال برای مخاطبان کالج توضیح بدید . یک اتریبیوشن چطوری کار میکنه؟

  2.  اتریبیوشن در وب‌سایت هم انجام میشود؟ تفاوت اتریبیوشن موبایل و وب چیست؟

  3.  اتریبیشون چرا انقدر در دنیای اپ مارکتینگ مهمه و وجود این سرویس چه مشکلی را حل میکند؟

  4.  توضیح مدل های اتریبیوشن نیازمند یه کلاس درس هست، اما میشه به صورت خلاصه، معروف‌ترین مدل های اتریبیوشن رو توضیح بدید و بگید هر نوع کمپینی باید با چه مدل اتریبیوشنی track بشه؟

  5.  یک اپ مارکتر برای اینکه بتواند کمپین‌ها را رصد کند چه کاری باید انجام دهد؟

  6.  فرق متریکس (اتریبیوشن) با گوگل آنالیتیکس یا فایربیس چیست؟ 

  7.   آیا شما در متریکس فقط کلیک و نصب رو track میکنید؟ خریدهای in-app و تمام اکشن‌هایی که به عنوان event تعریف میشه را میشود با متریکس رصد کرد؟

  8. این روزا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام و تلگرام در ایران بسیار محبوبه. آیا متریکس نصب‌های حاصل از اینستاگرام، تلگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ را هم رصد می‌کند؟

 

بخش سوم مصاحبه – تقلب‌های موبایلی و روش‌های مقابله با آنها

در بخش سوم، درباره تقلب‌های موبایلی و راه‌های جلوگیری از آن صحبت کنیم.

  • اهمیت تقلب‌های موبایلی 
  • آمار تقلب‌های موبایلی در ایران و جهان
  • روش‌های جلوگیری و مقابله با تقلب‌های موبایلی 
  • انواع تقلب‌های موبایلی 
  • روش‌های مقابله با تقلب متریکس
در کالج تپسل بخوانید!  مصاحبه با اپلیکیشن آمیرزا

 


سوالاتی که در بخش سوم مصاحبه پرسیده می‌شود، شامل موارد زیر است:

  1.  شما اخیراً در رویداد ایران موبایل سامیت حضور داشتید و درباره تقلب‌های موبایلی مطالبی ارائه کردید که خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت. چرا تقلب‌های موبایلی انقدر مهمه؟

  2. درباره وضعیت تقلب موبایلی در داخل و خارج از کشور، آماری وجود داره که با ما در میان بگذارید؟

  3. جلوگیری از تقلب‌های موبایلی در کشورهای خارجی از چه موقعی به عنوان یه دغدغه مطرح شده؟ این موضوع در ایران هم برای اپ مارکترها یک چالش محسوب میشود؟

  4. در ایران موبایل سامیت هم انواع تقلب‌های موبایلی که در ایران و جهان بسیار رایجه را توضیح دادید. لطف میکنید یک بار هم اینجا برای مخاطبان کالج توضیح بدید و بگید چجوری میشه جلوی این تقلب‌ها رو گرفت؟

  5. متریکس در زمینه مقابله با تقلب‌های موبایلی چه فعالیت‌هایی انجام میدهد؟ روش‌های مورد استفاده متریکس برای مبارزه با تقلب چیست؟

  6. با متقلبان موبایلی چگونه برخورد میشود؟ یعنی بعد از اینکه متریکس تشخیص داده تقلب اتفاق افتاده، چه فرایندی پیش میرود؟

  7. موضوع دیگه‌ای هست که دوست دارید درباره‌ش صحبت کنید و ما فراموش کردیم که بپرسیم؟

  8. چه آینده‌ای برای متریکس متصور هستید؟ اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت شما در متریکس چست؟

 

در پایان، ممنونیم از آقای سلطانی که وقت و اطلاعاتشان را در اختیار ما و مخاطبان کالج قرار دادند. حتماً نظرات و پیشنهادهای خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و اگر تجربه‌ای در این زمینه استفاده از اتریبیوشن‌های ایرانی و خارجی دارید، در قسمت نظرات بیان کنید.

Sending
User Review
( votes)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.
100 درصد درآمد تبلیغات برای شما