استراتژی بازاریابی خود را در طول بحران‌ها حفظ کنید

زمان مطالعه : ۷ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در مواقع بحرانی، همه ما در زندگی شخصی و حرفه‌ای با یک وضعیت جدید روبه‌رو می‌شویم و به تدریج با آن سازگاری پیدا می‌کنیم. درحال حاضر و پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ در جهان، هشتگ WFH# به نشانه (Working from home) که به کار از خانه اشاره دارد، در شبکه‌های اجتماعی به مرسوم‌ترین هشتگ بدل شده؛ از این هشتگ چیزی در حدود ۵۵۰ بار در ساعت استفاده شده است. در این موقعیت‌های نادر و کم‌سابقه، شرکت‌ها برای حفظ خود باید در استراتژی‌های بازاریابی خود تجدید نظر کنند تا بتوانند با توجه به کاهش بودجه‌ها و توقف استخدام‌ها همچنان دوام بیاورند. حال پرسش این است که استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی باید چگونه باشد؟

مشورت با کارشناسان مختلف بازاریابی و دریافت پیشنهادها با توجه به نوع هر کسب‌وکار می‌تواند مفید باشد. واضح است که یک راهکار نمی‌تواند برای تمام مشکلات مناسب باشد اما برخی از اصول و مفاهیم وجود دارند که مشاغل می‌توانند در مواقع بحرانی برای حفظ خود از آن‌ها استفاده کنند. پس زمان آن رسیده که از منطقه امن خود خارج شده و به سرعت به توصیه‌ها در این زمینه عمل کنید. در ادامه توصیه‌هایی برای این منظور مطرح شده است.

 

طرحی حاوی راه حل‌های کوتاه، متوسط و بلندمدت فراهم کنید

طرح استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

در کوتاه‌مدت، مهم‌ترین مسئله این است که کنترل موضوعاتی که به‌راحتی قابل تغییر هستند را به‌دست بگیرید؛ مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات موتور جستجو، تبلیغات ویدیویی و انواع دیگر تبلیغات دیجیتال که در صورت لزوم به راحتی قابل نظارت و کنترل هستند. اطمینان یابید که در برنامه‌ریزی‌های خود تبلیغات به‌جا و متناسب را در مناسبت‌های درست خود به کار می‌برید.

از آن‌جا که پیشگویی اتفاقات آینده – طولانی‌مدت – سخت و گاهی ناممکن است، توصیه می‌شود هیچ تغییر بزرگ و چشمگیری برای آینده ایجاد نکنید زیرا ممکن است به شما آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند.

 

فعالیت آنلاین خود را افزایش دهید

نقش فعالیت آنلاین در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

از آن‌جا که دنیا برای جمعیت زیادی از افراد این روزها به درون خانه محدود شده، توجه جهانی نیز به محتوای آنلاین به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بیشتر مردم بیش از پیش به دنبال محتوا و اخبار آنلاین  می‌گردند. به یاد داشته باشید، اغلب مخاطبان شما در خانه هستند و اطلاعات مختلف را جستجو می‌کنند. از آن‌جا که فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها در این زمان کمتر می‌شود، در مقابل از منابع و بسترهای رسانه‌ای برای بالا بردن میزان آگاهی از برند و نشان دادن خود استفاده بهینه کنید.

بودجه‌ای را که برای تبلیغات ذخیره کرده بودید برای کمپین‌های دیجیتالی باارزش به‌کار ببرید. مردم دائما در حال به‌روز کردن صفحات اجتماعی خود هستند و این فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با آن‌هاست. پس فرصت نادرِ وجود بیشترین تعداد مخاطبین و کمترین تعدادِ رقبا را از دست ندهید و این نکته را در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی در نظر بگیرید.

 

یک «ارزش» به برند خود بیفزایید

افزودن یک مزیت به استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

برخی از کسب‌وکارها در شرایط بحرانی از حضور در دنیای تبلیغات کناره‌گیری می‌کنند زیرا فکر می‌کنند این کار در چنین شرایطی توجیه ندارد و بیهوده است. اگرچه این نظریه می‌تواند از دیدگاه بازاریابی و فروش درست باشد اما همیشه اینطور نیست. برند بزرگ کوکاکولا تبلیغات خود را در بریتانیا به حالت تعلیق درآورد تا برای رسیدن به درک بهتر از تاثیر وضعیت فعلی بر ایجاد تفاوت در نحوه مصرف مشتریان در ماه‌های آینده، شرایط را ارزیابی کند. اگر قادر هستید، به‌ویژه در حال حاضر و در شرایط بحران یک ارزش به برند خود اضافه کنید. این ارزش باید با نوع کسب‌وکار شما متناسب باشد. برای مثال می‌توان امکان حمل‌ونقل رایگان کالاها را فراهم آورد.

 

خود را متناسب با شرایط تطبیق دهید

تطبیق با وضعیت در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

ممکن است در شرایط خاص مجبور شوید خط‌مشی خود را متناسب با اوضاع تغییر دهید. مسلما لازم است محتوای ارزشمندی که فراهم می‌کنید با موقعیتی که مخاطب در آن قرار دارد همخوانی داشته باشد. خود را از واقعیت‌های سخت جدا نبینید و به مخاطبانی که تردید دارند نشان دهید که تیم شما برای پشتیبانی از آن‌ها حاضر است. رساندن این پیام و القای این حس حضور و پشتیبانی به مشتریان، می‌تواند احساس اعتماد را در آنان تقویت کند و ماندگار شود. پیام خود را با نیازهای مشتری و ویژگی‌های خاص محصول خود هماهنگ کنید. در تجارت الکترونیکی بازار برخی محصولات به طور عمده‌ای آسیب می‌بیند درحالی‌که برخی دیگر ثابت می‌مانند یا حتی تقویت می‌شوند.

نکته دیگری که باید در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی در نظر بگیرید این است که در هنگام برنامه‌ریزی برای کمپین‌های رسانه‌ای خود،‌ بر روی محصولاتی تمرکز کنید که درخواست بالایی دارند. سرعت را فراموش نکنید زیرا ممکن است در آینده‌ای نزدیک باز هم شاهد تغییراتی باشید.

 

برای عقب نماندن باید هزینه کنید

هزینه‌ها در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

در شرایط بحران، محتوای ارگانیک که مرتبط با کسب‌وکار و ارزشمند باشد نتیجه بهتری خواهد داشت. با این‌حال هزینه فعالیت در حیطه رسانه‌ها فعلا ارزان‌تر بوده و برای ماندن در پیش چشم مخاطب، ابزار مهم و مناسبی است. وقتی برای بالا بردن آگاهی از برند خود در پلتفرم‌های مختلف هزینه می‌کنید، امکان حفظ ارتباط با مخاطبین هدف و فرستادن محتوای خود، دقیقا به آن دسته افراد که از آن بهره می‌برند بسیار بیشتر می‌شود. وجود کمترین میزان رقیب در بازار، مزیت بزرگی است به شرط آن‌که محصول یا خدمات شما متناسب با شرایط باشد.

 

از امکان فریمیوم استفاده کنید

استفاده از امکان فریمیوم در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

فریمیوم به معنای ارائه رایگان یک کالا مانند نرم‌افزار، بازی یا خدمات وب است که گیرنده آن باید برای دریافت خدمات جانبی، هزینه پرداخت کند. بسیاری از شرکت‌ها در شرایطی که کرونا و قرنطینه به وجود آورده، ابزار و دسترسی‌های رایگان به نرم‌افزارها را ارائه داده‌اند و از راه فروش خدمات ویژه مربوط به آن، درآمد کسب کرده‌اند. این ابزار لزوما در رابطه مستقیم با کار شرکت‌ها نیستند بلکه می‌تواند ارائه دوره‌های آموزشی الکترونیکی، دوره‌های آنلاین با مربیان یوگا یا کارهایی متفاوت با روتین گذشته باشند.

کاری که پیش از این انجام می‌دادید را متوقف نکنید. اکنون فرصت امتحان کردن امکانات دیگری است که قبلا به آن‌ها فکر نمی‌کردید؛ مثل استفاده از رسانه‌های تازه در جهت اهداف بازاریابی، شرکت در رویدادهای آنلاین و برنامه‌های تبلیغاتی دیجیتالی.

 

 

در نهایت با نگاهی به آینده پیش بروید

ممکن است در ماه‌های آینده تغییراتی رخ دهد و برنامه‌های مربوط به بازاریابی رو به کاهش برود. برای پیش‌بینی تغییرات احتمالی در شغل خود بهترین و بدترین حالت را در نظر داشته باشید و در زمینه استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی فکر کنید. همانطور که اشاره شد در زمان بحران نیز استراتژی‌های مخصوصی برای بازاریابی وجود دارد که برای سرمایه‌گذاری موثر و معقول باشند.

برای کسب‌وکار شما پس از پاندمی کورونا چه اتفاقی افتاد؟ آیا متحمل ضرر زیادی شدید یا توانستید با تکیه بر استراتژی‌های ویژه خود را با شرایط سازگار نمایید؟ ما از شنیدن تجربیات شما در این زمینه استقبال می‌کنیم.

 

سوال‌های متداول

چه چیزی برای مخاطب در شرایط بحرانی بازار مهم است؟

کاهش قیمت محصول، گذاشتن تخفیف بر روی کالاها، ارائه برخی امکانات رایگان و شناخت مشکلات و نیازهای مشتری و پاسخ به آن‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های افراد در شرایط بحرانی است، پس از توجه به آن‌ها غافل نشوید.

چه کارهای دیگری می‌توان در شرایط بحرانی  انجام داد؟

مشتریان را با روش‌های مختلف مانند تلفنی، ایمیل و حتی بازاریابی حضوری، مجاب به خرید از خود کنید. برای کیفیت محصولات خود تضمین و گارانتی ارائه دهید. پیشنهادات و تخفیفات وسوسه‌انگیز و تکرارنشدنی به کاربران بدهید تا نتوانند آن را رد کنند.

نظر دهید. http://www.otc-certified-store.com/men-s-health-medicine-usa.html zp-pdl.com https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/antifungals-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php www.otc-certified-store.com https://zp-pdl.com где лучше взять займзайм пенсионерам до 80 летзайм 20000 малый займзайм без проблембыстрый займ денег по паспорту

Sending
User Review
5 (1 vote)

اعلام ديدگاه