روش های افزایش نرخ بازگشایی ایمیل در ایمیل مارکتینگ

زمان مطالعه : 14 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش ایمیل مارکتینگ

    در جلسه قبل در مورد شاخص های ایمیل مارکتینگ صحبت شد. برای آگاهی از موثر بودن بازاریابی ایمیلی، شناختن هر یک از شاخص های کلیدی عملکرد و روش های بهبود آنها مورد نیاز است. در این جلسه باید و نبایدهای نرخ بازگشایی ایمیل یا Open Rate توسط مشترکین را بررسی خواهیم کرد.

    نرخ بازگشایی بیانگر نسبت تعداد کسانی که ایمیل را باز می‌کنند به تعداد کل دریافت‌کنندگان ایمیل است و می‌تواند میزان توجه مشترکین شما به محتوای ایمیل‌هایی که برای آنها ارسال می‌کنید را نشان دهد. هرچه میزان این نرخ بالاتر باشد، امکان موفق بودن ایمیل مارکتینگ نیز بیشتر خواهد بود.

    در این جلسه از آموزش ایمیل مارکتینگ، راهکارهایی برای افزایش نرخ بازگشایی ایمیل در ایمیل مارکتینگ ارائه می‌دهیم. همچنین یکی از مؤثرترین روش‌های عملی برای بهبود ایمیل‌ها، یعنی تست A/B در ایمیل را معرفی کرده و یک کمپین موفق ایمیلی را بررسی خواهیم کرد.

    نرخ بازگشایی ایمیل

    ترفندهای افزایش نرخ بازگشایی ایمیل یا Open Rate ایمیل

    پس از ارسال ایمیل، باید اطمینان حاصل کنید که توسط مشترکین شما باز می‌شود. دلایل ممکن برای پایین بودن نرخ بازگشایی ایمیل‌ها می‌توانند شامل مواردی نظیر: خرید لیست ایمیل از شرکت‌های دیگر و عدم جذب مشتریان واقعی، وجود تعداد زیاد مشترکین غیرفعال در لیست شما، خسته‌کننده بودن موضوع ایمیل ها و … باشند. نکته هایی که باید برای افزایش نرخ بازگشایی ایمیل در بازاریابی ایمیلی رعایت کنید شامل موارد زیر است:

    1- ایجاد تأثیر اولیه مناسب در طراحی ایمیل

    برای جلب نظر دریافت کنندگان ایمیل و تشویق آنها به باز کردن آن، رعایت برخی نکات ضروری است؛ در این بین نام فرستنده و عنوان ایمیل که دریافت کنندگان در ابتدا می‌بینند از اهمیت بالایی برخوردار است:

    انتخاب نام فرستنده (The Sender) مناسب، راهی برای کسب اعتماد:

    ایمیل ارسالی از طرف یک شرکت مانند [email protected] بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، اما اگر ایمیل با نام و نام خانوادگی یکی از کارمندان آن شرکت و ترجیحاً آشنا باشد، شخصی‌تر است و دریافت‌کنندگان به احتمال بیشتری آن را باز می‌کنند، اما دقت کنید طبق تحقیقات استفاده از نام کوچک به تنهایی، باعث کاهش نرخ بازگشایی می‌شود.

    با عنوان (The Subject Line) جذاب، توجه کاربر را جلب کنید:

    بر اساس تحقیقات، 34% از دریافت‌کنندگان مهم ترین عامل برای باز کردن ایمیل را عنوان آن می‌دانند. در واقع، 69% از مردم قبل از باز کردن ایمیل، تنها به دلیل موضوع ایمیل آن را به عنوان Spam علامت‌گذاری می‌کنند. پس باید بدانیم که در قسمت موضوع ایمیل چه بنویسیم. برای ترغیب مخاطب به باز کردن ایمیل، عنوان آن باید دارای ویژگی های زیر باشد:

    ترغیب مخاطب به باز کردن ایمیل با عنوان ایمیل کوتاه و مختصر

    اگر در زمان ارسال ایمیل تبلیغاتی، عنوان ایمیل طولانی باشد، به خصوص در تلفن‌های همراه، توسط دریافت‌کننده نادیده گرفته می‌شود. توصیه می‌شود که تعداد کاراکترهای موضوع ایمیل کمتر از 50 باشد تا مطمئن شوید که دریافت‌کنندگان با یک نگاه اجمالی تمام عنوان را خوانده‌اند. به‌منظور کوتاه کردن موضوع، جزئیات را حذف کنید. به عنوان مثال، عنوان “سفارش شما در حال انجام است” از عنوان “سفارش # 9435893458358 در حال انجام است” بهتر است.

    شخصی سازی عنوان ایمیل با شناخت مخاطب

    استفاده از تاکتیک‌های شخصی سازی، در طراحی ایمیل مارکتینگ و طراحی ایمیل تبلیغاتی بسیار موثر است. به عنوان مثال، استفاده از نام دریافت‌کننده در ابتدای عنوان ایمیل علاوه بر افزایش نرخ بازگشایی، باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) و حفظ مشتری در آینده نیز می‌شود. یا عنوان ایمیل را با شهر محل سکونت کاربر مطابقت دهید؛ مثلاً “بهترین رستوران‌های موجود در اصفهان” به‌عنوان موضوع ایمیل، می‌تواند دریافت‌کننده اصفهانی را به باز کردن آن ایمیل تشویق کند.

    صداقت و عدم اغراق جهت جلب اعتماد کاربر

    تنها برای افزایش نرخ بازگشایی ایمیل، وعده‌هایی که قادر به انجام دادن آنها نیستید را در موضوع ایمیل مطرح نکنید؛ زیرا در طولانی مدت باعث سلب اعتماد مشترکان و حتی لغو اشتراک آنها می‌شود.

    شفافیت در عنوان، طبق محتوای موجود در ایمیل

    عنوان به دور از ابهام باشد و به صورت واضح نشان دهنده محتوای موجود در ایمیل باشد. به عنوان مثال، “کتاب جدید شما در این ایمیل موجود است”. اگر دریافت‌کننده ایمیل را باز کند ولی محتوایی را که طبق عنوان ایمیل مطرح شده نیابد، به احتمال زیاد ایمیل‌های شما را Spam خواهد کرد.

    استفاده از مهلت زمانی برای ترغیب مخاطب به باز کردن ایمیل

    اعلام ددلاین و ترغیب کاربر به باز کردن ایمیل برای استفاده از یک فرصت، معمولا باعث افزایش نرخ بازگشایی ایمیل در ایمیل مارکتینگ می‌شود. به عنوان مثال، نوشتن “فقط امروز” یا “تنها 24 ساعت فرصت دارید” در عنوان ایمیل، دریافت‌کننده را به باز کردن ایمیل ترغیب می‌کند.

    رعایت نکات نگارشی و استفاده مناسب از علائم

    تمام جمله با حروف بزرگ نباشد و از علامت تعجب (!) نیز بیش از حد استفاده نشود. حروف بزرگ را تنها برای قسمتی از جمله استفاده کنید که تاکید بیشتری روی آن دارید.

    طرح پرسش در عنوان برای یافتن رفتار مخاطب

    عنوان‌های سوالی معمولا تاثیر بیشتری دارند مثلا “از تخفیف‌های عیدانه خبر داری؟”. برای بدست آوردن آنچه که برای مخاطبان مفید و جذاب است، می‌توان از طرح یک پرسش استفاده کرد. انجام دادن آزمون A/B بر روی موضوع ایمیل نیز راهکار خوبی باشد که در ادامه مطلب به‌صورت کامل توضیح داده ‌می‌شود.

    با استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل، توجه مخاطب را جلب کنید

    استفاده از ایموجی و برخی علائم باعث جلب توجه کاربر در میان انبوه ایمیل‌های صندوق ورودی می‌شود. ولی نباید بیش از حد از این علائم استفاده کرد.

    اجتناب از عبارات محرک اسپم (SPAMMY)

    اسپم ایمیل

    عباراتی مانند “رایگان”، “50% تخفیف”، “شما برنده شدید”، “بهترین فرصت تمام عمرتان” و… بر دریافت‌کننده تأثیر منفی می‌گذارد و علیرغم تصور اولیه، انگیزه او را برای باز کردن ایمیل کاهش می‌دهد.

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

    2- تقسیم‌بندی لیست ایمیل‌ها و انتخاب لیست مناسب

    با ساخت لیست ایمیل در جلسات گذشته بلوک ایمیل مارکتینگ چیست آشنا شدیم. از آن جایی که بهتر است مشترکین خود را در لیست‌های مختلف دسته‌بندی کنید، سعی کنید عنوانی که برای ایمیل انتخاب می‌کنید را براساس علایق افرادی که در آن لیست هستند انتخاب کنید. برای مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین پوشاک دارید بهتر است لیست مشتریان خانم و آقا را مجزا کنید و در انتخاب عنوان ایمیل محصولات جدید که برای مشترکین خود می‌فرستید، کلمات مناسبی را برای هر دسته به کار ببرید. تقسیم‌بندی لیست ایمیل معمولا براساس این دو دسته معیار انجام می‌شود:

    داده های آماری: جنسیت، محل زندگی، شغل، سن

    داده های رفتاری: استفاده مشترکین از محصولات شما، محصولات خریداری شده توسط مشترکین، آخرین کلیک روی ایمیل، زمان خرید و … برای پی بردن به علایق مشتریان

    تقسیم بندی لیست ایمیل‌ها به گروه‌هایی با سلیقه‌های یکسان، شما را قادر به ارسال انبوه ایمیل‌های مرتبط و متمرکز بر موضوعی خاص می‌کند؛ و این توجه به علاقه مخاطب، او را به باز کردن ایمیل ها ترغیب خواهد کرد. برای این منظور، راه‌هایی برای پیدا کردن علایق مشترکین خود پیدا کنید؛ یکی از این راه‌ها site tracking است که به وسیله این راه می‌توانید صفحاتی از وب‌سایت که بخشی از کاربران بیشتر مرور می‌کنند را track کنید و کمپین مرتبط با آن صفحات را در قالب ایمیل، برای آن دسته از مشترکین ارسال کنید.

    توجه داشته باشید که یکی از علل رایج پایین بودن نرخ بازگشایی، استفاده از لیست‌های غیرمجاز است. در مورد روش های جمع آوری ایمیل برای ایمیل مارکتینگ، در جلسه دوم بیشتر توضیح دادیم.

    3- به روز رسانی لیست ایمیل ها

    با توجه به تعریف نرخ بازگشایی ایمیل در ایمیل مارکتینگ، اگر تعداد دریافت کنندگان ایمیل شما زیاد باشد ولی تعداد کسانی که ایمیل را باز می‌کنند کم باشد، نرخ بازگشایی ایمیل پایین خواهد بود. یکی از راه های افزایش نرخ بازگشایی ایمیل در بازاریابی ایمیلی، کاهش تعداد دریافت کنندگان غیرفعال است. شما به‌طور طبیعی، سالانه حدود 25 تا 50 درصد از لیست ایمیل خود را از دست می‌دهید. لیست مشترکین خود را مرور کنید و مشترکین غیر فعال را از لیست خود حذف و آدرس های غلط مانند @yahoo.com. را تصحیح کنید. این کار تعداد دریافت‌کنندگان ایمیل را کاهش و در نتیجه نرخ بازگشایی ایمیل را افزایش می‌دهد.

    4- توجه به زمان‌ ارسال ایمیل‌ها

    زمان ارسال ایمیل

    زمان مناسب برای ارسال ایمیل بسیار مهم است. زمان مناسب را بر اساس مخاطبین و پیام خود پیدا کنید. برای یافتن بهترین زمان از تجربه و آزمایش‌ استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر ایمیل‌ها را صبح خیلی زود ارسال کنید، امکان گم شدن در میان انبوه ایمیل‌هایی که دیرتر ارسال می‌شوند، وجود دارد.

    توجه به زمان ارسال رقبای کسب‌وکار شما از دو جهت اهمیت دارد: اولا یک راهنمایی اولیه برای یافتن بهترین زمان ارسال ایمیل به شما می‌دهد، ثانیا اگر بهترین زمانی که با آزمایش و تجربه به آن دست یافتید، نزدیک به زمان ارسال رقبایتان بود، ایمیل خود را دقایقی بعد از زمان ارسال آنها بفرستید تا در Inbox کاربران بالاتر دیده شود.

    مناسب‌ترین روز ارسال برای ارسال ایمیل

    بر اساس تحقیقات wordStream، MailChimp، HubSpot و MailerMailer روی داده‌های جمع‌آوری شده، مناسب‌ترین روز برای ارسال ایمیل، سه شنبه و پس از آن چهارشنبه و پنجشنبه است. تعطیلات آخر هفته و روزهای آغاز هفته دارای نرخ بازگشایی بسیار پایینی هستند، زیرا بیشتر فعالیت‌ها در وسط هفته اتفاق می‌افتد.

    مناسب‌ترین ساعت ارسال ایمیل

    طبق تحقیقات wordStream، MailChimp، HubSpot و MailerMailer روی داده‌های جمع‌آوری شده، مناسب‌ترین زمان ارسال ایمیل، ساعت 9-11 صبح و پس از آن 8 شب، 2 بعد از ظهر و 6 صبح است.

    البته زمان‌های مطرح شده ممکن است برای جامعه مخاطبین شما مناسب نباشد و شما باید برای یافتن بهترین زمان ارسال ایمیل، بسته به سن، شغل، سطح سواد و ویژگی‌های دیگر مخاطبین خود، به انجام آزمایش و تجزیه‌وتحلیل نتایج آن بپردازید. به این نکته توجه داشته باشید که این روزها برای چک کردن ایمیل نیازی به نشستن در خانه و روبروی کامپیوتر نیست و ایمیل‌ها به راحتی از طریق تلفن‌های همراه در هر زمانی قابل دسترسی هستند. همچنین، می‌توانید زمان ارسال ایمیل را هنگامی که مشترک در حال ثبت‌نام است، اعلام کنید که آنها در یک زمان خاص منتظر دریافت ایمیل‌های شما باشند.

    5- استفاده از محتوای مناسب برای جذب مخاطب

    پس از باز کردن ایمیل توسط مشترکین، اطلاعات و تصاویر موجود در ایمیل باید در حدی جذاب و مفید باشد که آنها را به باز کردن ایمیل در آینده نیز ترغیب کند. بدین ترتیب نرخ بازگشایی ایمیل شما نیز افزایش خواهد یافت، اما اگر تنها اطلاعاتی را ارسال کنید که در منابع دیگر به راحتی یافت می‌شوند یا فقط ارسال ایمیل تبلیغاتی داشته باشید، ایمیل‌های شما در spam قرار خواهد گرفت. در مورد محتوای ایمیل‌ها در جلسات بعد این بلوک بیشتر توضیح خواهیم داد.

    6- واکنش گرا بودن و سازگاری داشتن ایمیل با موبایل برای نمایش بهتر

    اگر ایمیل‌های شما به خوبی در موبایل‌ها خوانده نشود، به مشکل بر خواهید خورد؛ زیرا 74% از دارندگان تلفن‌های هوشمند برای چک کردن ایمیل‌های خود از تلفن‌های همراهشان استفاده می‌کنند. در نتیجه برای افزایش نرخ بازگشایی ایمیل در بازاریابی ایمیلی، فرمت ایمیل خود را به‌گونه‌ای که قابل خواندن در موبایل باشد قرار دهید. همچنین به منظور اطمینان از خوانده شدن عنوان ایمیل در موبایل، عنوان را به صورت کوتاه و خلاصه در حد 6-10 کلمه یا 25 حرف حفظ کنید.

    7- ارسال مجدد ایمیل‌های باز نشده

    در بعضی موارد که ممکن است دریافت‌کننده ایمیل‌های شما را ندیده باشد، می‌توان همان ایمیل را بدون نیاز به ایجاد یک محتوای جدید ولی با یک عنوان جدید به دریافت‌کنندگانی که ایمیل را باز نکرده‌اند، مجدداً ارسال کرد. طبق تحقیقات، این کار باعث افزایش نرخ بازگشایی ایمیل می‌شود.

     

    آزمون A/B در ایمیل مارکتینگ

    به طور کلی اگر قصد دارید تأثیر یک تغییر جزیی در نتایج یک آزمایش را ببینید، تست a/b در بازاریابی ایمیلی می‌تواند به شما کمک کند. در مورد ایمیل مارکتینگ، از این آزمون برای یافتن مؤثرترین مدل در کمپین ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند تا از بین دو گزینه، کمپینی که نتایج بهتری به ارمغان آورده است را اجرا کنند. در این آزمون، دو نسخه مختلف از یک کمپین را تنظیم و برای درصد کوچکی از کل دریافت‌کنندگان خود ارسال می‌کنید. نسخه A برای یک گروه و نسخه B برای گروه دیگری فرستاده می‌شود و نرخ بازگشایی ایمیل و نرخ کلیک، در هر دو گروه اندازه‌گیری می‌شود و این نرخ‌ها در هر یک از گروه‌ها که بالاتر باشد، آن نسخه پیروز است و برای لیست سایر مشترکین فرستاده می‌شود. نسخه اولیه که تغییری در آن ایجاد نمی‌شود “کنترل Control ” و نسخه دیگر “اصلاح Variation ” نامیده می‌شود.

    هنگامی که یک آزمون A/B در بازاریابی ایمیلی در حال انجام است، به هیچ وجه نمی‌توانید کمپین را تغییر دهید؛ بنابراین قبل از شروع آزمون، از صحت آن اطمینان حاصل کنید. اگر این آزمون‌ها به درستی انجام شوند، به راحتی می‌توان تکنیک‌های مؤثر بر مخاطبین را شناسایی کرد و در جهت بهبود آنها تلاش کرد. در نتیجه، بازاریابان همواره باید در حال انجام این آزمون‌ها باشند. با این وجود، تنها 16% از بازاریابان این کار را انجام می‌دهند. ابزارهای ایمیل مارکتینگ، به شما امکان اجرای آزمون‌های A/B را می‌دهند. در جلسات آتی در مورد این ابزارها و مقایسه ویژگی‌های آنها در بازاریابی ایمیلی بیشتر خواهیم گفت.

    نرخ بازگشایی

    مراحل انجام تست A/B در بازاریابی ایمیلی

    در این بخش با دستورالعمل‌های تست A/B در بازاریابی ایمیلی و بهترین شیوه‌هایی که می‌توانید در هر زمان به عنوان نقشه راه خود برای اجرای آزمون A/B خود رعایت کنید ، آشنا می‌شویم:

    مشخص کردن متغیرهای ایمیل برای انجام آزمون A/B

    در ابتدا متغیر یا متغیرهایی را که قصد انجام آزمون روی آنها را دارید، انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که کوچک‌ترین تغییر در هر یک از این متغیرها می‌تواند تأثیرات بزرگی بر روی نتایج ایجاد کند. برخی از این متغیرها شامل موارد زیر می‌شود:

    • عنوان ایمیل
    • نام فرستنده ایمیل
    • CTA (Call to Action) محل قرار گرفتن، اندازه، رنگ و …
    • سرفصل‌ها
    • طراحی
    • تصاویر
    • پیشنهادها و انگیزه‌ها
    • اضافه کردن ویدئوها و GIFها
    • محتوا
    • فونت نوشته‌ها (رنگ، اندازه و نوع)
    • شخصی‌سازی
    • بهترین روز و ساعت ارسال
    • کل ایمیل: سریع‌ترین روش برای دستیابی به نتایج قابل توجه، تغییر تمام عناصر موجود در ایمیل است. طراحی و آزمون دو نسخه به صورت کاملاً مخالف با یکدیگر با عناصر مختلف که چشمگیرترین نتیجه را در بر دارد.

    مشخص کردن معیارهای اندازه گیری

    معیار اندازه‌گیری مورد نظر برای پیروزی این آزمون را با توجه به نتایجی که به آن علاقه‌مند هستید، مشخص کنید که این شاخص‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

    • Open Rate (نرخ بازگشایی)
    • CTR (نرخ کلیک)
    • Conversion Rate (نرخ همگرایی)

    طرح چند صورت سوال برای تقسیم نسخه‌های آزمون

    به منظور متمرکز شدن روی تقسیم دو نسخه آزمون، سوالاتی را مطرح کنید. به عنوان مثال:

    • کدام CTA باعث بیشترین میزان نرخ همگرایی می‌شود؟
    • کدام نسخه (با ویدیو یا بدون ویدیو) باعث ایجاد بالاترین نرخ کلیک می‌شود؟
    • ارسال ایمیل در کدام روز هفته (دوشنبه یا سه‌شنبه) نرخ همگرایی بیشتری به همراه دارد؟
    • کدام‌یک از عناوین ایمیل (نام و نام خانوادگی یا نام شرکت) بالاترین نرخ بازگشایی را دارد؟

    از یک متغیر برای انجام آزمون استفاده کنید!

    برای حصول دقت بالای نتایج، تنها از یک متغیر برای انجام آزمون استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر موضوع ایمیل را متغیر خود قرار داده باشید ولی یکی از نسخه‌ها را صبح زود و دیگری را بعدازظهر ارسال کنید، نتایج آزمون دقیق نخواهد بود، زیرا متغیر زمان نیز وارد آزمون شده است.

    انتخاب لیست ایمیل ها به صورت تصادفی

    افزایش بازکردن ایمیل

    به‌منظور دستیابی به نتایج دقیق‌تر، لیست خود را به‌صورت کاملاً تصادفی به دو بخش مساوی تقسیم کنید. اگر لیست‌ها را بر اساس هر پارامتر دیگری تقسیم کنید، یک متغیر به آزمون شما اضافه می‌شود و ممکن است نتایج آزمون را تحت تاثیر قرار دهد.

    استفاده از لیست ایمیل نمونه با اندازه مناسب

    به منظور دستیابی به آمار و نتایج قابل قبول و معتبر، اطمینان حاصل کنید که لیست نمونه شما به اندازه کافی بزرگ باشد. انتخاب لیست نمونه به اندازه لیست ایمیل‌های شما بستگی دارد. اگر لیست ایمیل‌های شما بسیار بزرگ است، 10% از لیست شما برای انجام آزمون A/B کافی است ولی اگر لیست شما بسیار کوچک باشد، ممکن است کل لیست را به عنوان نمونه در نظر بگیرید.

    از ابزارهای آماده استفاده کنید!

    به‌منظور انجام سریع و آسان این آزمون می‌توانید از ابزارهای از پیش آماده استفاده کنید. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل (Email Service Provider= ESP) ابزارهای مفیدی برای انجام آزمون A/B بر روی ایمیل و وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند. این ابزارها قادر به انجام موارد زیر هستند:

    • انتخاب تصادفی دو نمونه
    • پیگیری نتایج آزمون و ارائه گزارش مقایسه مرحله‌به‌مرحله نتایج
    • اعلام نسخه برنده و ارسال خودکار آن نسخه برای سایر افراد موجود در لیست

    مثال یک: افزایش CTR با تغییر عنوان ایمیل

    این آزمون توسط وب‌سایت Designhill.com، از جمله سریع‌ترین پلتفرم‌های جمع‌آوری داده که هنرمندان گرافیکی را به طراحان مرتبط می‌سازد، انجام شده است. چند روز قبل از کریسمس، به‌منظور ارتقا سطح محتوا و افزایش نرخ کلیک تغییراتی در ایمیل ایجاد کردند.

    فرضیه: فقط ذکر موضوع وبلاگ در عنوان ایمیل‌های ارسالی نسبت به درخواست از دریافت‌کنندگان برای مرور پست وبلاگ در عنوان ایمیل، نرخ کلیک بیشتری را به دست خواهد آورد.

    نوشتن “10 استراتژی برتر سئو آفلاین در سال 2015” به‌عنوان نسخه “اصلاح” نسبت به “آخرین پست وبلاگ را چک کنید- 10 استراتژی برتر سئو آفلاین در سال” به‌عنوان نسخه “کنترل”، نرخ کلیک بیشتری را به دست آورده است. افزایش نرخ بازگشایی ایمیل به میزان 2.57% و افزایش CTR (نرخ کلیک) به میزان 5.84%، نتیجه به دست آمده از این آزمون است.

    نتیجه: شرکت تنها با نوشتن موضوع وبلاگ در عنوان ایمیل توانست نرخ بازگشایی و CTR بیشتری به دست آورد. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت عنوان ایمیل است. عنوان ایمیل اولین چیزی است که دریافت‌کننده می‌بیند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرد که ایمیل را باز کند یا از آن بگذرد. در نتیجه کلمات عنوان ایمیل خود را به دقت و هوشمندانه انتخاب کنید تا نظر دریافت‌کننده را به خود جلب کند و او را به باز کردن ایمیل ترغیب کند و متعاقباً باعث افزایش نرخ بازگشایی ایمیل و CTA شود.

    نرخ بازگشایی

    مثال دو: افزایش نرخ  CTR با تغییر نام فرستنده ایمیل

    این آزمون توسط وب‌سایت HubSpot انجام شده است. علاوه بر عنوان ایمیل، نام فرستنده نیز تاثیر بسیار مهمی در دریافت‌کننده دارد و می‌تواند تفاوت زیادی در نرخ‌ها ایجاد کند. در سال 2011، آزمایشی برای مقایسه نام فرستنده انجام شد.

    فرضیه: نام یک شخص از تیم بازاریابی نسبت به نام شرکت به‌عنوان نام فرستنده ایمیل، مخاطب را بیشتر به باز کردن ایمیل ترغیب می‌کند.

    نوشتن نام و نام خانوادگی یکی از کارمندان تیم بازاریابی به‌عنوان نسخه “اصلاح” باعث ایجاد نرخ کلیک 0.96% شد، در حالی که ارسال ایمیل با نام شرکت HubSpot به عنوان نسخه “کنترل” باعث ایجاد نرخ کلیک 0.73% شد.

    نتیجه: پس از انجام این آزمون، این‌طور برداشت می‌شود که ایمیل‌هایی که از طرف یک شخص واقعی ارسال می‌شوند تأثیر بیشتری بر روی مخاطب دارند و مخاطب را قانع می‌کند که ایمیل را باز کند و بر روی لینک مورد نظر کلیک کند.

     

     

    ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی به سعی و خطا نیاز دارد. شما مدام باید در حال آزمودن ایده‌ها و سنجش نتایج باشید تا به بهترین نتایج ممکن برسید.

    افزایش نرخ باز کردن ایمیل به آن اندازه که فکر می کنید دشوار نیست ، به خصوص اگر نکاتی را که در اینجا آورده شده را در نظر داشته باشید.

    نظر شما درباره تکنیک‌های افزایش این نرخ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    در جلسه آینده این بلوک، نرخ کلیک یا CTR در ایمیل مارکتینگ را بیان میکنیم.

    • فاطمه خورشیدی
    4.1

    خلاصه

    نرخ بازگشایی ایمیل نسبت تعداد کسانی که ایمیل را باز می‌کنند به تعداد کل دریافت‌کنندگان ایمیل را اعلام می‌کند. راهکارهای کاربردی افزایش نرخ بازگشایی در این مطلب مرور شده است.

    Sending
    User Review
    3.4 (5 votes)

      5 ديدگاه نظر دهيد

    1. سلام.
      اولا مرسی بابت مطلبتون که از منابع خوب گرفتینش و با یه زبون خیلی روون و در عین حال جذاب نوششتینش.
      من یه انتقاد دارم از مطلبتون: چون مستقیما و بدون دخل و تصرف از منابع غربی گرفتینش، هم این‌که شرایط خاص فرهنگی کشور ما رو در نظر نگرفته (مثلا تعارف آمیز بودن فرهنگ ما و عادت به شنیدن کلی مقدمه‌ی مثبت قبل از بیان محتوای اصلی) و هم این‌که با شرایط دیگه ی ما همخونی نداره. مثلا این‌که ایمیل رو روز پنجشنبه بفرستن فکر نکنم کار خوبی باشه! چون آخر هفته‌ی ما هست.
      چیزی که می‌خوام بگم اینه که واقعا مطلب ایرانی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ کم هست. به جز یه تعدادی مقاله ی پراکنده توی لینکدین، من هیچی پیدا نکردم. یکی باید شروعش کنه. چرا شما نباشین؟ من اگه تو تپسل بودم وسط این ترجمه‌ها، تجربه‌ی خودم و همکارامو با اعتماد به‌نفس بالا می‌آوردم! کی بهتر از شما دیجیتال مارکتینگ ایرانو لمس کرده؟

      • سلام خدمت شما
        ممنون از لطف و محبت شما
        بله حق با شما است، به دلیل استفاده از منابع خارجی معتبر، ممکنه برخی مطالب با اطلاعات ایران مغایرت داشته باشه، اما قوانین و اصول کلی تقریباً همیشه و همه جا یکسان هست. به عنوان مثال، در نوشته ذکر شده که اوایل و اواخر هفته برای ارسال ایمیل آنچنان مناسب نیست. بنابراین، میشه نتیجه گرفت که روزهای دوشنبه و سه شنبه در ایران بهترین روزها برای ارسال ایمیل هستند. درباره مقدمه گویی هم میشه گفت که اغلب کاربران، چه ایرانی و چه خارجی، امروزه وقت کافی برای حواشی ندارن و ترجیح میدن که سریعاً محتوای اصلی رو دریافت کنند. بنابراین بهتره که ما هم طبق این اصول، ایمیل ها و یا هر محتوای دیگری رو منتشر کنیم.
        ما همواره در تلاش برای ایرانیزه کردن بیشتر مطالب هستیم. پیشنهادها و تجربه‌های شما دوستان عزیز به ما در این مسیر کمک میکنه. «داستان موفقیت» ، «ایبوک‌ها» ، «مقالات» و «بلوک اپلیکیشن مارکتینگ» بخش‌هایی از کالج هستند که بر اساس داده‌های ایرانی نوشته شده و ممکنه برای شما جالب باشه.
        خیلی ممنون بابت دقتی که در مطالعه مطالب به خرج دادید. همیشه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خوبتون هستیم. خوشحالیم که کاربرانی مثل شما داریم. ?

    2. سلام سپاسگزارم از مطالب ارزشمندتون
      در متن حاضر مغایرتی دیدم که متوجه نشدم. در یکجا تغییر تمام عناصر موجود در ایمبل را سریع‌ترین روش برای دستیابی به نتایج قابل‌توجه، عنوان کرده بودید و در جایی دیگر “از یک متغیر برای انجام آزمون استفاده کنید” اگر توضیح بیشتری بفرمائید ممنون میشم.
      موفق باشید

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.