راهکارهای حضور در دنیای دیجیتال و بازاریابی آنلاین

زمان مطالعه : 9 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ

    در جلسه اول آمار و ارقام رو به رشد دنیای دیجیتال و همچنین مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی را بیان کردیم. همچنین گفته شد دیجیتال مارکتینگ شامل سه مرحله حضور، عرضه و تحلیل است که اجرای هر یک از این مراحل برای تحقق اهداف کسب‌وکار ضروری است. هر سه مرحله وابسته به یکدیگر هستند و برای رسیدن به موفقیت، این مراحل باید به‌ صورت مداوم اجرا شوند. در گام اول، باید هدف استفاده از دیجیتال مارکتینگ و حضور در دیجیتال مارکتینگ مشخص شود و وارد این دنیای دیجیتال شد. گام دوم، اطلاع‌رسانی در مورد این حضور آنلاین از طریق شبکه‌های تبلیغاتی است و گام سوم، تحلیل دقیق رفتار کاربران به‌ منظور بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی است.

    در جلسه دوم، به معرفی بهترین روش‌های حضور در دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم به تفصیل آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

    روش های حضور در دیجیتال مارکتینگ

    اگر اکثریت مشتریان کسب‌وکار شما آنلاین هستند، شما نیز باید با آنها همراه باشید. حضور قوی در دنیای آنلاین، امری ضروری برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ است و باعث آگاهی از برند شما و جذب مشتری می‌شود؛ اما قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ باید هدف از انجام آن را مشخص کنید تا مکمل سایر استراتژی‌های کسب‌وکار شما باشد. روش‌های زیادی برای حضور در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؛ انتخاب هر یک از این روش‌ها به عواملی مثل نوع کسب‌وکار، هدف از حضور آنلاین، جامعه مشتریان هدف، مرحله رشد محصول بستگی دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به وب‌سایت‌ها، فهرست‌های کسب‌وکار محلی، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل اشاره کرد. این جلسه به ابعاد مختلف وب‌سایت‌ها به‌عنوان رایج‌ترین روش حضور در دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و در جلسه بعد سایر روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در انتهای جلسه بعد، این چهار روش را با هم مقایسه می‌کنیم تا کسب‌وکار شما متناسب‌ترین روش‌های حضور آنلاین را انتخاب کند.

    راه اندازی یک وب‌سایت، گزینه اول برای حضور در دیجیتال مارکتینگ

    جلسه دوم دیجیتال مارکتینگ

    رایج‌ترین روش پیوستن به دنیای دیجیتال و حضور در دیجیتال مارکتینگ، راه‌اندازی وب‌سایت است. وب‌سایت‌های اولیه بروشورهای آنلاینی بودند که هیچ تعاملی با کاربر ایجاد نمی‌کردند؛ اما امروزه وب‌سایت‌ها کاربردهای بسیار وسیعی دارند: به کاربران این امکان را می‌دهند که در آنها تحقیق کنند، با کارشناسان گفت‌وگو کنند، نظرات کاربران دیگر را بخوانند، ویدئو تماشا کنند، محصولاتی را خریداری کنند، سفارش‌ها را دنبال کنند و… وب‌سایت شما فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان است؛ جایی که مشتریان بالقوه می‌توانند در مورد کسب‌وکار شما و آنچه به آنها ارائه می‌دهید، مطلع شوند. برای راه‌اندازی وب‌سایت ابتدا باید به امکانات آن برای تحقق اهداف کسب‌وکارتان فکر کنید. بسته به هدف کسب‌وکارتان، اطلاعات و امکانات لازم را در وب‌سایت قرار دهید؛ صفحه وب‌سایت شما ممکن است شامل شماره تلفن، ایمیل، آدرس و نقشه، درگاه خرید آنلاین و … باشد. در ادامه، برخی ویژگی‌های یک وب‌سایت برای حضور در دیجیتال مارکتینگ را معرفی می‌کنیم:

    9 ویژگی‌ یک وب‌سایت مناسب و کامل

    1- آدرس سایت (URL) مناسب

    2- طراحی و سازمان‌دهی کاربرپسند (User friendly)

    3- خوانایی مطالب موجود در وب‌سایت

    4- دسترسی سریع بازدیدکنندگان به مطالب موردنظرشان

    5- وجود محتوا، تصاویر و تیترهای جذاب

    6- بازگشت آسان به صفحه اصلی از طریق کلیک روی لوگو

    7- بارگذاری سریع صفحات

    8- نمایش مناسب وب‌سایت در همه سیستم‌ها

    9- یکپارچگی تمامی عناصر طراحی

    دومین راه رایج برای حضور آنلاین: فهرست‌های کسب‌وکار محلی

    اگر خدمات و محصولات کسب‌وکار شما فقط برای یک منطقه محدود جغرافیایی عرضه می‌شود و مشتریان برای دریافت این خدمات باید به‌صورت حضوری به کسب‌وکار شما مراجعه کنند، ثبت اطلاعات برندتان در یکی از فهرست‌های آنلاین می‌تواند گزینه‌ای برای حضور در دیجیتال مارکتینگ باشد. شاید بهترین مثال‌های کسب‌وکارهای محلی را بتوان سوپرمارکت‌ها، آرایشگاه‌ها، نانوایی‌ها و خدمات لوله‌کشی دانست. البته امروزه با پیشرفت اپلیکیشن‌ها و فهرست‌های معرفی کسب‌وکارهای محلی، مثال‌های این کسب‌وکارها افزایش یافته است. وظیفه اصلی فهرست‌ها، ارائه اطلاعات کسب‌وکارهای محلی است. مردم برای یافتن رستورانی که در مورد آن از دوستانشان شنیده‌اند یا کافه‌ای که در نزدیکی‌شان باشد در گوگل جست‌وجو می‌کنند، از اپلیکیشن فوراسکوئر کمک می‌گیرند و یا از اپلیکیشن‌های ایرانی برای یافتن محل کسب‌وکار موردنظرشان استفاده می‌کنند. فرهنگ جست‌وجو در فهرست‌های آنلاین در مردم شکل گرفته است و به همین دلیل، بهتر است کسب‌وکار شما هم از این مدل حضور در دیجیتال مارکتینگ بهره‌مند شود.

    فهرست کسب‌وکار محلی یک صفحه آنلاین است که نام تجاری، آدرس، شماره تلفن، لینک وب‌سایت، ساعت کاری، تصاویر خدمات و محصولات، محل جغرافیایی روی نقشه و سایر جزئیات کسب‌وکار شما را در معرض دید کاربران اینترنت قرار می‌دهد. هزاران وب‌سایت و فهرست محلی وجود دارد که صاحبان مشاغل می‌توانند به‌صورت رایگان کسب‌وکار خود را در آن‌ها معرفی کنند. Yelp  Bing Places و Yahoo! از معروف‌ترین فهرست‌های کسب‌وکار محلی در دنیا هستند، برخی اپلیکیشن‌ها هم به‌طور تخصصی به ثبت کسب‌وکارها در حوزه‌ای خاص می‌پردازند برای مثال فوراسکوئر کسب‌وکارهای مربوط به غذا و سرگرمی را ثبت کرده و به اشتراک می‌گذارد.

    در ایران هم مدتی است که این اپلیکیشن‌ها و فهرست‌ها فراگیر شده‌اند. هرچه تعداد فهرست‌های محلی که در آن‌ها ثبت نام می‌کنید بیشتر باشد، شانس بیشتری برای حضور آنلاین پیدا خواهید کرد؛ بنابراین، از حضور در تمام جاهایی که مشتریان بالقوه ممکن است شما را پیدا کنند اطمینان حاصل کنید.

    مزایای استفاده از فهرست‌های محلی برای حضور در دیجیتال مارکتینگ

    1- مهم‌ترین ویژگی این فهرست‌ها رایگان و آسان بودن راه‌اندازی و مدیریت آنهاست در صورتی که برای راه اندازی وب‌سایت، باید زمان و هزینه به ‌مراتب بیشتری صرف کنید و سایر راهکارهای حضور در دیجیتال مارکتینگ نیاز به پشتیبانی و تولید محتوای مستمر بیشتری دارند.

    2- پس از ثبت ‌نام در این فهرست‌ها، قادر به مدیریت و به‌ روزرسانی و ایجاد تغییرات مورد نیاز در فهرست خود خواهید بود. همچنین می‌توانید تعداد افرادی که روی لیست شما کلیک کرده‌اند را نیز مشاهده کنید و متوجه نقاط ضعف و قوت اطلاعات و تصاویری که به اشتراک گذاشته‌اید بشوید.

    3- میلیون‌ها کاربر به صورت رایگان به این فهرست‌ها دسترسی دارند، بسیاری از این فهرست‌ها امکان تعامل کاربران را فراهم کرده‌اند و کاربران اگر از خدمات/محصولات شما راضی باشند می‌توانند نظرات مثبتی در مورد کسب‌وکار شما بنویسند، به این ترتیب مشتریان جدیدی که دنبال شما هستند با نظرات مشتریان قبلی هم آشنا خواهند شد.

    4- باعث افزایش رقابت بین کسب‌وکارهای محلی می‌شود. اگر سایر رقبای شما در این فهرست‌ها حضور ندارند و شما زودتر از آنها اقدام به ثبت کسب‌وکار خود کنید، گوی سبقت را در جذب مشتریان آنلاین ربوده‌اید.

    سومین راهکار حضور در دیجیتال مارکتینگ: شبکه‌های اجتماعی

    حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه های اجتماعی

    استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی در پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توئیتر، تیک‌تاک، فیس بوک، یوتیوب، پینترست و … که هر یک دارای میلیون‌ها کاربر ایرانی و خارجی هستند، فرصت بی‌نظیری برای دیده شدن کسب‌وکار شما و حضور در دیجیتال مارکتینگ فراهم می‌کنند. بدون حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، سود بردن از مزایای این شبکه‌ها ممکن نیست اما در ابتدا باید بدانید که مشتریان شما بیشتر در کدام شبکه‌های اجتماعی که در بالا ذکر شد، حضور دارند. سپس باید یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مورد نظر ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان مانند موقعیت مکانی و اطلاعات تماس خود را قرار دهید و درصورتی‌که امکان اشتراک عکس و ویدئو وجود دارد توجه مخاطبان را از این طریق جلب کنید. سپس باید دنبال کنندگان صفحه خود را افزایش دهید و این کاری بسیار زمان‌بر است.

    مزایای شبکه‌های اجتماعی برای حضور در دیجیتال مارکتینگ

    روزانه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان چندین دقیقه از زمان خود را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. شبکه‌های آنلاین یا رسانه‌های اجتماعی به مردم امکان برقراری ارتباط، تعامل، اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات را می‌دهد. همچنین این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری عالی برای کسب‌وکار باشند که امکان تماس مستقیم با مشتریان احتمالی، اشتراک‌گذاری اطلاعات کسب‌وکار، آگاهی از درخواست مشتریان، ایجاد اعتماد و جذب هرچه بیشتر مخاطبان را فراهم می‌کنند. از مزایای حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ارتباط مستقیم با مشتریان

    حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه شما را قادر می‌سازد با مشتریان ارتباط داشته باشید، به مشتریان نیز این امکان را می‌دهد که به‌صورت مستقیم با شما ارتباط برقرار کنند. این ارتباط مداوم، کاربران را به مشتریان دائم شما تبدیل می‌کند و موجب رضایتمندی آن‌ها می‌شود، زیرا برندها در این شبکه‌ها می‌توانند مانند افراد رفتار کنند و این موضوع برای کاربران مطلوب است.

    • افزایش آگاهی از برند (brand awareness)

    افزایش آگاهی مردم از برند شما؛ حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد که داستان کسب‌وکار خود را از طریق ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک مطالب و تصاویر مرتبط با کاربران این شبکه‌ها در میان بگذارید. این راهکار هزینه ناچیزی دارد و در اکثر موارد یک راهکار رایگان برای آگاه‌سازی مخاطبان در مورد کسب‌وکار شماست.

    • گسترش جامعه مخاطبان

    گسترش جامعه مخاطبان شما؛ مطالب شما می‌تواند تنها با یک کلیک برای مخاطبین زیادی نمایش داده شود، همچنین مشتریان فعلی شما می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی، سفیر نام تجاری شما باشند به این صورت که بسیاری از دنبال کنندگان شما در شبکه‌های اجتماعی از طریق خواندن نظرات خوب مشتریان محصولات شما در این شبکه‌ها، تبدیل به مشتریان احتمالی شما خواهند شد. این اتفاق همچنین اعتماد مشتریان به شما را افزایش خواهد داد زیرا مردم عادی در شبکه‌های اجتماعی، صادقانه و به‌دوراز هرگونه تبلیغ جانب‌دارانه، نظرات خود را مطرح می‌کنند.

    • وفاداری مردم نسبت به برند

    وفاداری مردم نسبت به برند شما؛ در واقع، بعد از مدتی مشتریان تمایل دارند تنها محصولات برند شما را خریداری کنند. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تصویری که دوست دارید مردم از برند شما داشته باشند را بسازند. هم‌دلی و هم دردی برند شما در اتفاقات ملی، کمپین‌های مسئولیت اجتماعی که در این شبکه‌ها به مخاطبان اعلام می‌کنید، نحوه پاسخ به نظرات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و … همه می‌توانند مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی را به مشتریان دائم تبدیل کنند.

    • جمع آوری سلیقه و اطلاعات مشتریان

    پی بردن به سلیقه و درخواست مشتریان از طریق مشارکت فعال در شبکه‌های اجتماعی و جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و استفاده از این اطلاعات جهت تصمیم‌گیری هوشمندانه در کسب‌وکار نیز یکی از مهم‌ترین مزیت‌های حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی است. شاید بتوان گفت که هیچ کانال دیگری چنین ارتباط بی‌واسطه‌ای با مشتری را فراهم نمی‌کند و شناخت مشتری، کلید اصلی موفقیت هر کسب‌وکاری است.

    • بهبود رتبه بندی موتور های جستجو

    ازآنجایی‌که در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو، حضور در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است، افزایش ترافیک وب‌سایت و بهینه سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) یکی از بزرگ‌ترین ارمغان‌های استفاده از این رسانه‌های آنلاین است.

    • بررسی فعالیت های رقبا

    مزایای فراوان حضور در شبکه‌های اجتماعی، احتمالا رقبای شما را هم به این صفحات می‌کشاند؛ بنابراین با حضور در این صفحات می‌توانید به فعالیت‌های رقیبان خود هم پی ببرید و بر تازه‌ترین اخبار محصولات آن‌ها و نحوه تعاملشان با مشتری نظارت کنید.

    • انتشار آسان و سریع محتوا

    شبکه‌های اجتماعی انتشار محتوا را آسان و سریع کرده‌اند. اگر محصول/خدمت جدیدی ارائه کرده‌اید و برای به‌روزرسانی وب‌سایت خود وقت کافی ندارید یا اگر می‌خواهید به یک اتفاق اجتماعی واکنش نشان دهید و در کنار مخاطبان خود باشید، این شبکه‌ها سریع‌ترین و آسان‌ترین راه را در انتظار شما قرار می‌دهند.

    راهکار چهارم حضور آنلاین در دیجیتال مارکتینگ: موبایل

    حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق موبایل

    موبایل‌ها به ‌طور اساسی دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم را تغییر داده‌اند و تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزانه ما شده‌اند که خود بیانگر اهمیت تبلیغات درون برنامه ای یا بازاریابی در اپلیکیشن است. به نظر می‌رسد که تغییرات و پیشرفت‌ها درزمینه موبایل همچنان ادامه دارد و هر چیزی در آینده امکان‌پذیر خواهد بود. چگونگی استفاده از موبایل در چهار دهه گذشته بسیار تغییر کرده است و موبایل دیگر تنها برای تماس تلفنی کاربرد ندارد بلکه به دستگاه چندرسانه‌ای قدرتمندی تبدیل‌شده که با استفاده از آن می‌توانیم اینترنت را مرور کنیم، ایمیل چک کنیم، عکس بگیریم، با استفاده از GPS مسیرمان را پیدا کنیم، در شبکه‌های اجتماعی شرکت کنیم و … .

    استفاده از موبایل همچنان در حال رشد است بطوریکه پیش‌بینی می‌شود تا سال 2018، بیش از یک‌سوم جمعیت جهان یعنی بیش از دو و نیم میلیارد نفر از گوشی‌های هوشمند استفاده خواهند کرد. درنتیجه، برای مطلع ساختن مردم از کسب‌وکارتان و حضور در دیجیتال مارکتینگ، جذب مشتری و کسب درآمد باید از نزدیک‌ترین رسانه به مخاطب، یعنی موبایل، استفاده کنید.

    مزایای استفاده از موبایل برای حضور در دیجیتال مارکتینگ

    1- دسترسی نزدیک به تعداد بیشتری از مخاطبین

    2- آگاهی بخشی سریع و راحت در مورد فعالیت‌های کسب‌وکارتان

    3- برقراری ارتباط بهتر با مشتریان و افزایش اعتماد در آن‌ها

    4- تجزیه‌وتحلیل دقیق در مورد نحوه ارتباط افراد با اپلیکیشن موبایل

    5- اقبال بیشتر مردم به تعامل با کسب‌وکارها با استفاده از موبایل به علت صرفه‌جویی در زمان

    6- امکان ارسال نوتیفیکیشن و جذب کاربران قدیمی که از لیست مشتریان فعال خارج شده‌اند

    7- ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب از طریق شخصی‌ سازی

    8- استفاده از GPS و اطلاعات مکانی مشتریان برای ارائه بهتر خدمات/محصولات

    انواع راهکارهای حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق موبایل

    راه‌اندازی وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل، اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی مختص موبایل از جمله راه‌های حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق موبایل هستند. ریشه این تنوع در راهکارهای موبایلی را شاید بتوان در زمان زیادی که افراد با گوشی‌های هوشمند خود سپری می‌کنند یافت. از طرف دیگر، قابلیت‌های منحصربه‌فرد موبایل نظیر GPS، نقشه و صحبت تلفنی به‌منظور ارتباط با مشتری هم علل دیگر تنوع راهکارهای موبایلی هستند.

    • وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل

    در دنیای تجارت امروز، فقط داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. احتمال اینکه مردم به اینترنت موبایل دسترسی پیدا کنند بیشتر از دسترسی به اینترنت از طریق دسکتاپ است؛ در نتیجه وب‌سایت کسب‌وکارتان باید برای تلفن همراه نیز مناسب باشد و روی صفحات کوچک‌تر در موبایل نیز به‌خوبی عمل کند. یکی از گزینه‌های مناسب برای وب‌سایت طراحی‌شده روی موبایل باید شماره تلفن قابل کلیک باشد که کاربر را سریعا به هدف مورد نظر می‌رساند. اگر نمی‌خواهید وب‌سایت‌های جداگانه برای کامپیوتر و موبایل طراحی کنید، نیاز به طراحی Responsive دارید که نمایش محتوای وب‌سایت را برای هر نمایشگر بر اساس ویژگی‌های آن تغییر می‌دهد، به این ترتیب وب‌سایت شما حتی در کوچک‌ترین صفحات نمایش نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

    موتورهای جست‌وجو فرآیندهای ویژه‌ای برای تشخیص وب‌سایت‌های مناسب برای نمایش در نتایج جست‌وجوی کاربران موبایل دارند. این فرآیندها برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما و نمایش آن به کاربران موبایل، عملکرد و قابلیت وب‌سایت شما را می‌سنجند. عملکرد درواقع، سرعت بارگذاری سایت است که تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر عکس‌های بسیار بزرگ و حجم فایل‌ها است. قابلیت استفاده به تجربه بازدیدکنندگان از سایت بستگی دارد و هر چه تجربه کاربری موبایل بهتر باشد، احتمال بیشتری برای حضور در نتایج موتورهای جست‌وجوی موبایل وجود دارد. یکی از موارد مهم در تجربه کاربری این است که فونت‌ها و دکمه‌ها به‌راحتی قابل‌خواندن و کلیک کردن باشند.

    • سرمایه گذاری روی اپلیکیشن‌های موبایل

    کسب‌وکارهای بسیاری روی اپلیکیشن‌های موبایل سرمایه‌گذاری می‌کنند تا راحت‌تر با مشتریان ارتباط برقرار کنند. وب‌سایت شما روی موبایل تقریبا یک نسخه ساده از سایت اصلی است که فقط روی یک صفحه کوچک‌تر نمایش داده می‌شود اما اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند روی یک تلفن همراه دانلود و نصب شوند و شاهراه ارتباطی شما با مشتریانتان شوند. اپلیکیشن به‌ طور معمول کاربردی خاص را فراهم می‌کنند که در مرورگر وب‌سایت به‌آسانی انجام نمی‌شود. آنها اغلب از ویژگی‌های رایج گوشی‌های هوشمند مانند دوربین و GPS استفاده می‌کنند. رشد بیشتر فروش در اپلیکیشن‌های فروشگاه آنلاین نسبت به رشد فروش وب‌سایت‌های فروشگاه آنلاین، از اهمیت پرداختن به اپلیکیشن‌ها برای بسیاری از کسب‌وکارها و حضور در دیجیتال مارکتینگ خبر می‌دهد.

    تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

    تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

    مقایسه راهکارهای حضور آنلاین با یکدیگر

    تا اینجا به چهار راهکار حضور در دیجیتال مارکتینگ پرداختیم و گام‌های تصمیم‌گیری برای حضور در هر یک را توضیح دادیم. برای جمع‌بندی گام اول دیجیتال مارکتینگ یعنی حضور آنلاین، مقایسه‌ای کوتاه بین این راهکارها انجام می‌دهیم و آماده می‌شویم تا در جلسه چهارم، وارد گام بعدی دیجیتال مارکتینگ، اطلاع‌رسانی، شویم.

    استفاده از فهرست های کسب و کار محلی بدون صرف هزینه

    اگر کسب‌وکار شما در مراحل اولیه چرخه رشد است و امکان صرف هزینه برای زیرساخت و تولید محتوا ندارید و علی‌الخصوص اگر محصولات و خدمات شما به‌صورت حضوری به کاربران ارائه می‌شود (رستوران‌ها، کافه‌ها، آرایشگاه‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، خدمات لوله‌کشی و …) استفاده از فهرست‌های کسب‌وکار محلی، برای شما مناسب است.

    حضور در دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه‌ای با استفاده از وب‌سایت

    اگر برای محقق شدن اهداف بازاریابی دیجیتال، به دنبال حضوری حرفه‌ای‌تر هستید و علی‌الخصوص اگر خدمات و محصولات شما به ‌صورت آنلاین و یا انتزاعی ارائه می‌شوند، ساخت یک وب‌سایت تعاملی و متناسب با نیاز مشتریان می‌تواند برای شما راهگشا باشد. برای ساخت وب‌سایت، می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگان و یا پولی استفاده کنید یا اگر منابع مالی بیشتری در اختیار دارید از متخصصین UX و SEO دعوت به همکاری کنید.

    حضور در شبکه های اجتماعی جهت ارتباط مستقیم با مخاطب

    اگر در مرحله‌ای از چرخه محصول هستید که نیاز به ارتباط نزدیک با مخاطب و درگیر نگه‌داشتن مشتریان بالقوه چالش اصلی تیم شماست، حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی را امتحان کنید. طیف جوان در شبکه‌های اجتماعی، به افزایش فروش محصولات/خدمات مرتبط با این گروه سنی کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که حضور بی‌برنامه و منفعل در این شبکه‌ها نمی‌تواند باعث تحقق اهداف دیجیتال مارکتینگ شما شود، پس اگر تصمیم به استفاده از این راهکار برای حضور در دیجیتال مارکتینگ دارید، حتماً به همکاری با فردی که مدیریت و تولید محتوای این بخش را به عهده بگیرد فکر کنید.

    تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار با حضور در دنیای موبایل

    در آخر اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه را با ارتباطی شخصی به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنید، با تعداد بیشتری از کاربران آنلاین در ارتباط باشید و یک برند آنلاین واقعی به نظر بیایید، استراتژی‌هایی برای حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق دنیای موبایل تدوین کنید. در گام اول وب‌سایت خود را از نظر عملکرد و خوانایی و سهولت استفاده در موبایل، بهینه‌سازی کنید و اگر به ویژگی‌های بیشتری برای تعامل با کاربرانتان نیازمندید، در مورد داشتن یک اپلیکیشن موبایل فکر کنید.

     

    در قسمت نظرات به ما بگویید که کسب‌وکار شما کدام راهکار حضور در دیجیتال مارکتینگ را برای تعامل با مخاطبان انتخاب کرده است؟ دوست دارید در بلاگ کالج، به کدام بخش بیشتر بپردازیم؟ به نظر شما بهترین برندهای آنلاین از کدام راهکارها بیشتر بهره جسته‌اند؟

    جلسه آینده این بلوک،که راجع به استراتژی دیجیتال مارکتینگ است با ما همراه باشید.

    • فاطمه خورشیدی
    3.8
    Sending
    User Review
    4.42 (38 votes)

      22 ديدگاه نظر دهيد

    1. باسلام و خسته نباشید
      بینهایت سپاسگزارم از مطالب اموزنده و کاربردی شما
      اگر زحمتی نیست مطالب جلسه اول را ایمیل بفرمایید.سپاس فراوان

    2. سلام
      سرکار خانم خورشیدی ممنون از اینکه سایت ساز سی فایو رو معرفی کردید. سی فایو مهمترین مزیتش اینه که به کسب و کار های کوچک و متوسط کمک میکند تا بسیار سریع و آسان ظرف چند دقیقه وارد اینترنت بشوند و بدون ترس و نگرانی وب سایت کسب و کارشان را بسازند، سی فایو یکی از مهمترین حلقه های دیجیتال مارکتینگ یعنی ساخت سایت را با کیفیت استاندارد و سریع انجام می دهد. هر کسب و کاری برای حضور در اینترنت و شروع دیجیتال مارکتینگ باید یک وب سایت خوب داشته باشد و سی فایو هم مهمترین ماموریتش همین است که همه ی مقدمات یک وب سایت خوب از هاست با کیفیت گرفته تا دامنه و هسته و قالب استاندارد و پشتیبانی یکساله را بصورت یکپارچه انجام میده «‌تفاوت اصلی که کار ما با سایر سرویس‌های سایت‌ساز، این است که اکثر این سایت‌ها به صورت شبکه‌ای کار می‌کنند و‌ هاست اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در صورتی که کاربر در سی‌فایو از یک هاست کاملا مستقل برخورداره. علاوه بر این در کنار ساخت سایت، کاربر می‌تواند از فیلم‌های آموزشی و کارگاه آموزشی آنلاین مربوط به قالبی که خریداری کرده است، استفاده کنه. بعد از خرید بچه های پشتیبانی سی فایو با مشتری تماس میگیرن و یکساعت براش کارگاه آنلاین اختصاصی برگزار میکنن و اصول اولیه کار با سایت و خلاص ای از مفاهیم سئو داخلی رو آموزش میدن. گذشته از این تنوع بسیار زیاد قالب در 20 گروه شغلی و 100 قالب استاندارد، سئو شده، و زیبا از مهمترین ویژگی های منحصر بفرد سی فایو است.

      • سلام
        خوشحالیم که مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته.
        ممنون که تجربیات خودتون رو با ما در میون گذاشتید.

    3. باز هم سلام و باز هم تشکر به خاطر مطالب خوبتون. یک پیشنهاد داشتم و اون این که شاید بتونید در ارئه محتوا از تصاویر، گیف ها، فیلم ها و کلا انواع محتوای بصری نیز استفاده کنید و یا بیشتر استفاده کنید. در برخی موارد احساس میکنم متن زیادی رو دارم میخونم…هر چند این یک پیشنهاد بود و قطعا شما خودتون بهتر میدونید چه محتوایی رو باید ارئه بدید.
      تشکر

      • درود بر شما مسعود عزیز
        کاملا با حرف تون موافق هستیم، در پست های جدید مواردی که گفتین رعایت شده
        موفق باشید

    4. با سلام و احترام
      ضمن تشکر از شما بابت بلوک ها .و آموزشهای بی نظیرتون
      امیدوارم بلوکهای جدید آموزش در راه باشه … من که بی صبرانه منتظر آموزشهای جدید هستم :))))
      ممنون میشم ی مقاله هم در مورد gtmetrix.com و نحوه ی بهینه سازی سایت با این ابزار رو آموزش بدید
      امیدوارم پرچمتون همیشه بالا باشه…

      • سلام خدمت شما
        ممنون از نظر لطف شما، بله بلوک‌های جدید هم در راهن، منتظر ایمیلمون باشید 🙂
        چشم حتماً در این باره هم تحقیق میکنم.
        با آرزوی موفقیت برای شما

    5. سلام و عرض احترام
      بنده قصد وارد شدن به حوزه دیجیتال مارکتینگ را دارم اما در مورد دوره ها و کتاب های آموزشی در این حوزه‌کاملا به اطلاع هستم، بسیار سپاسگزار خواهم بود اگر راهنماییم بفرمایید.

    6. سلام
      من به عنوان یک مدیر نسل قدیم بسیار کم اطلاع از حوزه دیچیتال مارکتینک با توجه به لزوم حضور شرکتم در این فضا بسیار مشکل پیدا کردم که با مطالعه اموزشهای شما با اصوا و مبانی ان در حد نظارت مدیریت ارشد سازمان اشنا شدم. ممنون

      • سلام جناب ضیایی
        خوشحالیم که تونستیم کمک کوچیکی کرده باشیم
        ممنون از نظر لطف شما
        موفق باشید

    7. مطالب بسیار بدیهی و غیر کاربردی است. توضیحات زیاد برای افزایش و پر کردن صفحه چیز جالبی نیست، به جای توضیحات هاست و سرور و غیره که کپی برداری شده، مطالب کاربردی رو توضیح بدید. به جای اینکه همش یه موضوع رو تکرار میکنید یه مقدار کاربردی و عملی تر توضیح بدید. همش شد اینکه هدف باید مشخص باشه، هدف باید مشخص باشه و …
      خب اینارو که همه میدونن و بدیهی است.
      بابا توضیح ساده و عملیش میشه اینکه مارکتینگ یه قسمت مهم بنام 4p داره ( product, price, place, promotion ) که بیشتر تمرکز روی پروموشن و معرفی به مردن هست.
      حالا با روش های دیجیتال مثل وب سایت، گوشی و هر چیز دیجیتالی که پروموشن رو انجام بدیم میشه دیجیتال مارکتینگ
      دیگه این همه توضیحات بیهوده نداره که بیخود وقت مردم گرفته بشه

      • سلام وقت شما بخیر
        ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
        از نظر شما ممکنه خیلی چیزا بدیهی به نظر بیاد، ولی این مطالب حتماً لازم بوده و دلیلی پشتش بوده که در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ منابع معتبری مثل گوگل گاراژ و هاب اسپات به صورت کامل توضیح داده شدند.
        همون‌طور که از اسمش مشخصه، این یه بلوک یادگیری هست که جلسات پیوسته ای داره و هر جلسه، موضوع جداگانه ای داره. این جلسه راجع به وب‌سایت بوده در نتیجه، باید توضیحات کاملش هم ارائه میشده
        موفق باشید.

    8. واقعا مطالبی که میزارین هیچ جا دیگه ای به این صورت کامل نیست واقعا ازتون ممنونم.?‍♂️

    9. سلام وقتتون بخیر آیا امکان ارسال pdf مطالب 14 گانه دوره دیجیتال مارکتینگ از طریق ایمیل را دارید برام ارسال بفرمایید
      تشکرررررررر فراواننننننن

      • سلام وقت شما هم بخیر
        متاسفانه در حال حاضر این امکان وجود نداره. انشالا به زودی امکان دانلود پی دی اف مقالات فراهم میشه
        ممنون از صبوری شما
        موفق باشید.

    10. سلام
      اول ممنون از شما که این آموزش خوب رو برای گذاشتین.
      ولی من به شخصه تجربه خوبی از کار با سایت سازها نداشتم. واقعا راضی کننده نبودن. به خاطر همین با مشورت یه دوست خوب، از راست چین یه قالب وردپرس گرفتم و هاست رو هم جداگانه خرید کردم.
      هم از لحاظ هزینه و هم امکانات رو راضی تر بودم.
      امیدوارم دوستان از تجربه من استفاده کنن.

      • سلام
        وقتتون بخیر
        خیلی ممنون که تجربیاتتون رو با ما و دوستان دیگه به اشتراک گذاشتید. به عنوان بخشی از آموزش، باید درباره این موضوع هم صحبت میکردیم در بلوک آموزشی.

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.