اصول تولید محتوا در اینستاگرام مارکتینگ

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزشی اینستاگرام مارکتینگ

    در جلسه گذشته درباره استراتژی استفاده از هشتگ در اینستاگرام صحبت کردیم و به طور کامل به لزوم استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی، استراتژی هشتگ‌گذاری، انواع هشتگ و برخی نکات در این زمینه اشاره کردیم. در این جلسه از کالج تپسل قصد داریم به انواع محتوا مناسب کسب‌وکارها، راه‌های تثبیت هویت برند در اینستاگرام به وسیله محتوا و محتواهای تولید شده توسط کاربران بپردازیم. زیرا یکی از مهم‌ترین‌ بخش‌ها در اینستاگرام مارکتینگ تولید محتوا است. از طریق محتوایی متناسب با نیاز مخاطب و مبتنی بر ارزش‌های کسب‌وکار می‌توان به اهداف بازاریابی دست یافت.

    چه نوع محتواهایی برای کسب‌وکارها در اینستاگرام مناسب است؟

    در این بخش به چند نمونه از انواع محتوای مورد استفاده  کسب‌وکارها برای آگاهی از برندشان، ایجاد رابطه‌ای صمیمانه با مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار و افزایش اینگیجمنت اشاره می‌کنیم. در تولید محتوا، خلاقیت بسیار حائز اهمیت است، بنابراین محتواهای مناسب برای اینستاگرام مارکتینگ محدود به موارد گفته شده نیست. انواع محتوا با توجه به هدف، نوع کسب‌وکار و مخاطب متنوع است.

    اطلاعات تخصصی مربوط به کسب‌وکارتان را به اشتراک بگذارید.

    اگر می‌خواهد برندتان به عنوان رهبر بازار در صنعت یا حرفه‌تان شناخته شود اطلاعات تخصصی و به‌روز مرتبط با کسب‌وکارتان را در اینستاگرام با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. «رهبر بازار» بودن به ویژه برای کسب‌وکارهای B2B باعث ایجاد اعتبار و افزاش فروش می‌شود. یکی از موثرترین راه‌ها برای اینکه برندتان به عنوان رهبر بازار معرفی شود انتشار محتواهای تخصصی، کاربردی و مرتبط با کسب‌وکارتان است. محتوای آموزشی ویدیویی می‌تواند برای مخاطبان جذاب بوده و شما را یک گام پیش‌تر از رقیب‌هایتان قرار دهد.

    در صفحه اینستاگرام‌تان از اخبار و مطالب ترند کسب‌وکارتان محتوا تولید کنید.

    اگر تولید محتوای آموزشی برایتان مقدور نیست، برای اینکه در حرفه‌تان پیشگام باشید از ترندهای مرتبط غافل نشوید. چنین محتواهایی باعث می‌شود به عنوان منبع خبری معتبر در کسب‌وکارتان شناخته شوید و منجر به ارتقا نام برندتان خواهد شد. به مخاطبان خود نشان دهید در حرفه‌تان چه خبر است و اتفاقات مربوط به آن را گزارش دهید. این اقدام تصویر معتبری برای کسب‌وکارهای B2B می‌سازد.

    داستان مشتریان خود را برای مخاطبان‌تان تعریف کنید.

    یک تکنیک دیگر برای کسب اعتبار و اعتماد مخاطبان، بازگو کردن داستان مشتریان‌تان است. این کار یک تصویر واضح و شفاف از همکاری با برندتان در ذهن مخاطب‌ می‌سازد. زمانی که از مشتریان و پروژه‌هایتان می‌گویید، مشروعیت برندتان را بیش از پیش می‌کنید. بیان تجربه به کاربران این پیام را می‌رساند که کسب‌وکارتان آماده است تا در کنار مشتری‌های واقعی آن‌ها را به هدف‌هایشان برسانید و نیازهایشان را برطرف سازید. برای تاثیرگذاری بیشتر از نقل قول‌ و بازخورد مشتری‌های خود در محتوایتان استفاده کنید.

    محصولات خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید.       

    پلتفرم تصویر محوری مانند اینستاگرام بهترین گزینه برای به اشتراک گذاشتن عکس محصولات‌تان است. چنین محتوایی آگاهی مشتریان از محصولات‌تان را بالا می‌برد. هشتگ‌های مخصوص برند و هشتگ‌هایی که به نام محصول اشاره دارد را به کپشن پست اضافه کنید. همچنین قابلیت جدید محصولات و خدمات‌تان را در معرض دید فالوورهایتان قرار دهید.

    انواع محتوا اینستاگرام برای کسب و کارها

    از فرهنگ سازمانی خود بگویید.          

    گفتگو درباره موضوعات مربوط به فرهنگ سازمانی یک چهره انسانی به کسب‌وکار شما می‌دهد. همچنین این کار باعث می‌شود یک فرهنگ در بین سایر کسب‌وکارها اشاعه یابد. با مطرح کردن فرهنگ سازمان‌تان نیروهای مستعد و با انگیزه را جذب کسب‌وکارتان خواهید کرد. در این حالت شرکت شما فقط یک اسم نیست بلکه هویت و شخصیت می‌یابد و باعث اعتماد فالوورها نیز می‌شود.

    کارمندان خود را معرفی کنید.

    با تکنیک روایتگری (Storytelling) کارمندان خود را معرفی کنید این کار باعث ایجاد اعتماد می‌شود. از میزان تاثیرگذاری آن‌ها بر فرآیندکارهای سازمان‌تان سخن بگویید. در واقع از طریق کارمندان‌تان سازمان را معرفی کنید. با سخن گفتن از افراد تیم، شرکت شما دیگر یک هویت ناشناخته و مجهول نیست بلکه مجموعه‌ای از افراد دارای هویت است. با چنین محتوایی تعامل با مشتریان نیز بهتر و کارآمدتر خواهد بود.

    چگونه هویت برند خود را از طریق محتوا در اینستاگرام شکل دهیم؟

    71% برندها در اینستاگرام حضور دارند. فعالیت کسب‌وکارها در اینستاگرام به آگاهی از برند کمک می‌کند اما صرفا هر نوع فعالیتی کافی نیست. حضور در اینستاگرام باید به گونه‌ای باشد که یک تصویر مسنجم از شما در ذهن مخاطب شکل بسازد. در ادامه به نکاتی در این زمینه اشاره می‌کنیم:

     لحن برند در اینستاگرام

    انتخاب یک لحن واحد و مشخص در محتوا کمک می‌کند تا هویت یکپارچه‌ای از برندتان به نمایش گذاشته شود. یک لحن یکپارچه برای برند اعتبار و فالوورهایی وفادار به همراه می‌آورد. بر اساس شناختی که از مخاطب به دست آورده‌اید لحن برند خود را مشخص کنید. برای مثال تصمیم بگیرید لحن برندتان در اینستاگرام دوستانه، شوخ، انگیزشی یا … باشد.

    جلوه‌ی بصری در اینستاگرام

    بعد از اینکه لحن برندتان را مشخص کردید، باید برای جلوه‌ بصری و احساسی که می‌خواهید به مخاطب القا کنید تصمیم بگیرید. این بخش مشابه با انتخاب لحن است اما بر عناصر تصویری تاکید می‌شود. استفاده از عکس‌های رئال، تصویر سازی، عکاسی استدیویی و سبک‌های منحصر‌به‌فرد دیگر از جمله رویکردهای متفاوتی است که کسب‌وکارها می‌توانند در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنند. نمای بصری شما باید با هویتی که می‌خواهید از برندتان بسازید همخوانی داشته باشد. چند قانون کلی برای محتوای بصری‌تان در نظر بگیرید و در یک چارچوب مشخص محتوا تولید کنید. با ایجاد یک تصویر یکپارچه در ذهن مخاطبان‌تان ماندگارتر خواهید شد.

    محتوا در اینستاگرام

    مرحله بعدی توسعه محتوا و رساندن پیام کسب‌وکار در اینستاگرام  است. ذائقه واقعی مخاطب را کشف کنید تا محتوای شما احساسات آن‌ها را برانگیزد و کارتان بیش از پیش به اشتراک گذاشته شود. با تولید محتواهای مختلف سلیقه مخاطبان‌تان را بیازمایید، دقت کنید کدام دسته از محتواها توجه و واکنش بیشتری از سوی فالوورها کسب می‌کنند. ضمن خلق محتوایی الهام‌بخش و سرگرم‌کننده پیام برندتان را به کاربران منتقل کنید.

    همکاری با سایر کاربرهای اینستاگرام 

    اینستاگرام یک جامعه مبتنی بر فعالیت و تعامل است. بنابراین ارتباط کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها با یکدیگر اهمیت زیادی دارد. تلاش کنید یک رابطه صمیمانه و خلاقانه با اینفلوئنسرها و سایر حساب‌های کاربری معتبر بسازید. یکی از راه‌هایی که باعث تثبیت هویت شما در اینستاگرام می‌شود ارتباطات‌تان است. همکاری با اینفلوئنسرها همچنین منجر به بیشتر دیده شدن‌تان می‌شود.

    تبلیغات موثر در اینستاگرام از طریق افراد تاثیرگذار

    اگر قصد تبلیغ کسب‌وکار خود در اینستاگرام را دارید، پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ تگرو به شما کمک می‌کند از طریق افراد تاثیرگذار، تبلیغات موثرتری داشته باشید.

    ورود به وبسایت تگرو

    تداوم فعالیت در اینستاگرام   

    تداوم و انسجام کلید موفقیت در شبکه‌های اجتماعی است. با فعالیت منظم و یکپارچه در ذهن مخاطب نقش پررنگ‌تری خواهید داشت. زمانی که قصد خرید تلفن همراه داشتید را به خاطر آورید. برای انتخاب از بین برندهای مختلف و مدل‌های متنوع، چگونه موبایل مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید؟ اغلب افراد قبل از هر کاری با جستجو در اینترنت نظر افراد دیگر و تجربه‌‌شان از خرید محصول را جویا می‌شوند. معمولا شما محصولی که توسط مصرف‌کنندگان دیگر توصیه نشده است را نمی‌خرید و به توصیه و نظرات کاربران بیشتر از تبلیغات مستقیم برندها اعتماد می‌کنید. در واقع این قدرت بدون رقیب UGC یا همان محتوای تولید شده توسط کاربر است.

    انواع محتوا مناسب اینستاگرام برای کسب و کارها

    چرا باید مخاطبان خود را ترغیب به تولید محتوا (UGC) برای کسب‌وکارمان کنیم؟

    تصور کنید قصد خرید یک کالا مانند تلفن همراه را دارید. از بین برندها، با مدل‌های متنوع چگونه تلفن همراه مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید؟ اغلب افراد با جستجو در اینترنت و بررسی نظر سایر کاربران گزینه مناسب را انتخاب و خریداری می‌کنند. افراد معمولا به توصیه هم‌نوعان خود بیشتر اعتماد می‌کنند تا به تبلیغاتی که به صورت مستقیم توسط برندها صورت می‌گیرد.

    محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC چیست؟   

    محتواهایی اعم از عکس، توئیت، ویدیو، بلاگ‌پست، نقد و بررسی محصول و … که توسط مشتریان تولید می‌شود UGC نام دارد. کسب‌وکارها به تولید کنندگان چنین محتواهایی پول نمی‌پردازند، بلکه مشتریان با میل و رضایت بدون دریافت وجه، محتوا را در رسانه‌ی آنلاین به عنوان مثال حساب کاربری‌شان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. در واقع مشتریان شما به رایگان برای کسب‌وکار شما تبلیغ می‌کنند. در ادامه به 5 دلیل برای تشویق فالوورها به تولید محتوا اشاره خواهیم کرد:

    UGC سایر کاربران را به خرید تشویق می‌کند.

    محتوای تولید شده توسط کاربران تاثیر چشمگیری بر تصمیم خرید سایر کاربران دارد. بعضی از صاحبان کسب‌وکار و بازاریاب‌ها به قدرت UGC هنوز ایمان نیاورده‌اند. اما موقعیتی که چند سطر بالاتر از آن صحبت کردیم گواه این واقعیت است. زمان‌هایی را به خاطر بیاوریدکه قصد خرید محصول یا استفاده از خدمتی را داشته‌اید، تقریبا در همه موارد نظر افرادی که از آن محصول یا خدمت استفاده کرده‌اند را جویا شده‌اید. بر اساس یک نظرسنجی توسط Stackla صورت گرفته، 60% کاربران اذعان کرده‌اند به واسطه توصیه دوستان یا اعضای خانواده‌شان از یک برند خرید کرده‌اند.

    UGC برای کسب‌وکار اعتماد و اعتبار به همراه می‌آورد.

    افراد بدون برند شما هم می‌توانند به زندگی ادامه دهند اما بقای کسب‌وکار شما وابسته به آن‌ها است. بر اساس گزارش Havas اگر 74% برندهای مورد استفاده مشتریان از بین برود برای آن‌ها اهمیتی ندارد. فقط برندهایی که ارتباطی عمیق با مشتریان‌شان ساخته‌اند رونق‌شان از سکه نخواهد افتاد. امروزه انتخاب‌های زیادی برای کاربران وجود دارد. برای اینکه مصرف‌کنندگان به سمت رقیب‌های شما نروند چه باید کرد؟ مشتریان تنها در زمانی از شما محصولی را می‌خرند، برندتان را به دیگران معرفی می‌کنند و در نهایت به مشتریان وفادارتان تبدیل می‌شوند که به شما اعتماد داشته باشند. ارتباط عمیق و صمیمانه‌ای با مشتریان فعلی‌تان برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید برایتان محتوا تولید کنند. معرفی شما از سوی آنان منجر به اعتماد سایر افراد به برند شما می‌شود.

    UGC باعث جذب مخاطبان بیشتر برای کسب‌وکارتان می‌شود.

    معمولا در اینستاگرام کاربران حداقل 150 فالوور دارند. زمانی که مشتری شما در شبکه اجتماعی خود محتوایی برای شما تولید می‌کند، فالوورهای او با برندتان آشنا می‌شوند. آشنایی افراد بیشتر با نام شما آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند مشتری جدید برای‌تان در پی داشته باشد. بنابراین یکی از راه‌هایی که با کمترین هزینه فروش‌تان افزایش می‎یابد ترغیب مشتریان فعلی به تولید محتوا برای کسب‌وکارتان است.

    انواع محتوا مناسب کسب و کارها در اینستاگرام

    کمپین UGC برای کسب‌وکارها مقرون‌به‌صرفه است.

    تولید محتوای رایگان برای برند مهم‌ترین مزیت کمپین‌های UGC به شمار می‌رود. محتوای تولید شده توسط کاربر یک تبلیغ رایگان است که به مراتب نتیجه اثربخش‌تری نسبت به تبیلغات سنتی پولی دارد. بنابراین UGC بدون هزینه برای کسب‌وکارتان اعتبار و اصالت فراهم می‌کند، از این گزینه غافل نشوید.

    جمع‌بندی

    در جلسه 6 از بلوک اینستاگرام مارکتینگ به برخی از انواع محتوا مناسب برای کسب‌وکارها، راه‌های تثبیت هویت برند از طریق محتوا و اهمیت و مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر پرداختیم. در جلسه آینده به نحوه استفاده استوری برای کسب‌وکارها و نکات مرتبط با این قابلیت اینستاگرام اختصاص دارد.

    اگر سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

     

    منبع

    mention.com

    socialmediaexaminer.com

    hootsuite.com

    forbes.com

    later.com

     

     

    Sending
    User Review
    5 (1 vote)

      10 ديدگاه نظر دهيد

    1. سلام خیلی عالی و جامع توضیح دادین من همه دوره رو خوندم وکلی از مطالبتون استفاده کردم امیدوارم جلسات جدید زودتر شروع بشه و بتونیم ازش استفاده کنیم،بازم ممنون بابت زحمتی ک کشیدین

      • سلام
        خیلی ممنون از توجه و نظر لطف شما
        بابت توقف پیش اومده معذرت میخوایم، به زودی ادامه دوره منتشر میشه
        ممنون از صبوری شما

    2. با سلام و تشکر بابت مطالب آموزنده شما، سوالی مبنی براینکه از زمان انتشار آخرین جلسه این بلوک، حدود سه ماه میگذره ولی هنوز این آموزش تکمیل نشده. میخواستم بدونم حدودا چه مدت دیگه مطالب این بلوک و سایر بلوک ها تکمیل میشه یا بهتره بگم، هرچند وقت یکبار یک جلسه به جلسات بلوک اضافه می کنید؟
      سپاس گذارم

    3. با سلام و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار مفید و آموزنده شما. سوالی داشتم پیرامون این مسئله که حدود سه ماه از اخرین جلسه این بلوک میگذره اما هنوز جلسات جدید گذاشته نشده و تکمیل آموزش صورت نگرفته. میخواستم بدونم حدودا هر چند وقت یکبار، یک جلسه جدید بارگزاری میشه؟
      با تشکر فراوان

      • سلام
        وقتتون بخیر
        خیلی ممنون از توجهتون
        متوجه منظورتون نشدم
        اگر منظورتون ادامه جلسات این بلوک هست، انشالا به زودی بقیه جلسات اینستاگرام مارکتینگ اضافه میشه

        موفق باشید

    4. سلام، ممنون از محتواهای خوبی که گذاشتین واقعا استفاده کردم، فقط نمی دونم چرا دیگه این دوره رو ادامه ندادید.. حیفه واقعا.

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.