چگونه یک دیجیتال مارکتر موفق شویم؟

زمان مطالعه : 8 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

طبق بررسی digital economy در حال حاضر بازاریابی دیجیتال 10 برابر سریع‌تر از بازاریابی سنتی، شما را به اهداف کسب و کارتان می‌رساند. همه ما اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای امروزی می دانیم.در این نوشتار نکاتی درباره توانایی‌هایی که یک دیجیتال مارکتر موفق باید داشته باشد بیان می‌کنیم.

 

بعنوان یک دیجیتال مارکتر “همیشه به روز باشید”

یکی از چالش‌های کارشناس دیجیتال مارکتینگ، تغییرات سریع و با حجم زیاد در دنیای دیجیتال است. دنیای دیجیتال مارکتینگ هم سرعت عجیبی در تغییرات و آپدیت‌های جدید دارد. بنابراین شما باید آماده باشید، تغییرات را دنبال کنید ودر کارهای خود به آنها توجه کنید. با بررسی ترندهای پیش رو و اخبار منتشر شده سعی کنید استراتژی‌های خود را متناسب نگه دارید.

به روز بودن همه چیز نیست!

به روز بودن در دنیای فناوری و تکنولوژی پر از تغییر امروز ضروری است. اما در این زمینه بزرگنمایی نکنیم. همچنان بک لینک و لینک سازی و رعایت نکات سئو مهم است و همان مفاهیم و کارکردها را دارد. کلمات کلیدی همچنان مهم هستند و جلب مخاطب نکته مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. در واقع بدنه اصلی دیجیتال مارکتینگ ثابت است. اما به روز بودن کمک می‌کند با پاسخ سریع و حساب شده به شرایط، موفقیت‌های بیشتری کسب کنید.

به دنبال یادگیری بیشتر باشید

یکی از فاکتورهای مهم در داشتن علاقه زیاد به یادگیری مسائل جدید است. این موضوع تا حدودی به معنی به روز بودن نیز هست.

یادگیری دیجیتال مارکتینگ

 

یادگیری همه چیز نیاز نیست!

اینکه در مورد مسائل مختلفی بدانیم جذاب است. اما وقتی در حال یادگیری چیزهای مختلف باشیم، توانایی تمرکز بر روی یک قسمت و تخصص پیدا کردن در آن حیطه را از دست می‌دهیم. اینکه بخواهید همه چیز را یاد بگیرید، همه چیز را در حد متوسط و با تجربه کم یاد می‌گیرید و این در بازار برای شما مزیت رقابتی ایجاد نمی‌کند. قاعدتا اگر می‌خواهید در کسب‌وکار خود پیشرو باشید، این راه درستی نیست. این تخصص در یک زمینه است که مهم است. بهتر است که از تمام مسائل آگاهی پیدا کنید ولی تنها در یک حیطه مثل ایمیل مارکتینگ، سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ویدئو مارکتینگ و.. تخصص داشته باشید و فقط با دیگر موضوعات یک آشناییت کلی داشته باشید.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

همچنین به خاطر داشته باشید، یادگیری با خواندن کتاب و محتوا و اخبار و دیدن ویدئوهای جدید در دیجیتال مارکتینگ خوب است، اما این یادگیری کامل نیست. زمانی یادگیری شما کامل می‌شود که تمام موارد جدیدی که با آن مواجه می‌شوید را در عمل انجام دهید، نتایج آن را ببینید و تحلیل کنید.

بنابراین نگران به روز بودن و یادگیری چیزهای جدید نباشید، بلکه به دنبال کسب تجربه و تست داوطلبانه چیزهای جدید و استفاده از استعداد و نوآوری خود باشید.

اینفوگرافیک ترند های سئو در سال 2018 را در کالج تپسل ببینید

در استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ مهارت پیدا کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که به عنوان یک دیجیتال مارکتر برای هر نوع از بازاریابی نیازمند به استفاده از آن هستید.

از جمله این ابزارها می‌توان از twitter analytics، گوگل آنالیتیکس، گوگل وب مستر تولز و canva(برای طراحی پوستر و بروشور) و … نام برد. در ادامه چند ابزار برای قسمت‌های مختلف در دیجیتال مارکتینگ را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

همچنین برای اطلاع کامل‌تر درباره ابزارها در دیجیتال مارکتینگ به مقالات ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

 

ابزار های بازاریابی ایمیلی

همه ما در مورد ایمیل مارکتینگ کم و بیش اطلاعاتی داریم. ایمیل مارکتینگ به نوعی از بازاریابی مستقیم جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی گفته می‌شود که در آن معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، خدماتی و … به مخاطبانمان به منظور ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌کنیم. ابزارهای متعددی در این زمینه وجود دارد. اما از ابزارهای رایگان در این زمینه می‌توان از mailchimp، mailerlite نام برد.

برای یادگیری کامل مهارت‌های ایمیل مارکتینگ به بلوک ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید.

 

سوشال مدیا مارکتینگ (بازاریابی شبکه‌های اجتماعی)

سوشال مدیا مارکتینگ

در هر کسب وکار در هر صنعتی که مشغول به فعالیت هستید، برای ارتباط با مشتریان خود بهتر است سوشال مدیا مارکتینگ را ضمیمه کار خود کنید. برای سوشال مدیا مارکتینگ می‌توان به ابزارهای twitter analytics، buffer، hootsuite و… اشاره کرد. برای نمونه در ادامه ابزار buffer را بیشتر معرفی می‌کنیم.

چگونه بهترین سرویس تبلیغاتی را شناسایی کنیم؟

معرفی Buffer، ابزاری برای مدیریت شبکه های اجتماعی

این ابزار پلتفرمی برای مدیریت اکثر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، pinterest، لینکدین، و گوگل پلاس است. در تصویر زیر بعضی از قابلیت‌های این پلتفرم مانند اکستنشن مرورگر گوگل کروم، سرویس کوتاه کننده لینک توسط پلتفرم و تعیین زمان برای انتشار اتومات پست و هم چنین آنالیتیکس برای هر پست را می‌بینیم.

ابزار سوشال مدیا مارکتینگ-buffer

 

در مجموعه اسلایدهای آموزشی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، بیشتر با این نوع از بازاریابی و ابزارهای مورد استفاده در آن آشنا شوید.

در کالج تپسل بخوانید!  بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

تحلیل دیتا بیاموزید

تحلیل دیتا

در مورد اهمیت بیگ دیتا (داده‌های حجیم) بسیار شنیده‌ایم. نکته مهم‌تر از خود جمع آوری داده، تفسیر درست این داده‌ها و استفاده آن در تدوین استراتژی است.

این مطلب را نیز بخوانید: قدرت بینش و تحلیل داده های بزرگ

با آنالیز دیتا و رسیدن به بینش درست می‌توانید سود آوری خود را چند برابر کنید. از شناخته شده ترین ابزارهایی که در مورد تحلیل دیتا در دیجیتال مارکتینگ مطرح است گوگل آنالیتیکیس است.

تنها به تحلیل دیتا در دیجیتال مارکتینگ توجه نکنید!

اگر کمپین تبلیغات کلیکی راه اندازی کرده باشید، داده‌های زیادی برای مدیریت کمپین در اختیارتان قرار می‌گیرد. این دیتا که میزان کلیک بر روی تبلیغ شما را نشان می‌دهد گاهی به نظر ناامیدکننده می‌رسد و تعداد کلیک کمی را نشان می‌دهد. اما باید در نظر داشته باشید که همه چیز دیتای مربوط به کلیک نیست. در واقع یکی از اهداف راه اندازی کمپین‌ها، شناخته شدن برند در ذهن مخاطبین است و کمپین‌های بازاریابی به طور غیر مستیقم تأثیر خود را در جذب مشتری نشان می‌دهند و conversion rate را بالا می‌برد.

نکته دیگر اینکه جمع آوری دیتای زیاد باعث سردرگمی می‌شود. شما باید به این مسئله فکر کنید که از هر کدام از این داده‌ها چه استفاده‌ای می‌توانید داشته باشید و کدام داده‌ها را باید در گزارش احتمالی به مدیرتان تحویل دهید. بعد از این برآورد می‌توانید دیتاهای غیرضروری را حذف کنید.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

همچنین گاهی شنیده‌ایم که برای تحلیل داده‌ها استفاده از ابزارهایی مثل اکسل و یادگیری آن در حد پیشرفته را توصیه می‌کنند. ولی واقعیت این است که اکثر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می گویند در کارهایشان هیچ گاه از اکسل استفاده نمی‌کنند. قطعاً ابزارهای مهم‌تری هستند که می‌توانید برای یادگیری آنها وقت بگذارید و تأثیر مستقیم آن را در جذب مشتری برای کسب وکار خود ببینید.

 

آنالیز و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ را در کالج تپسل بخوانید

 

با ابزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشید

آشنایی با ابزارهای گرافیکی نیز برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ لازم است. طراحی‌های گرافیکی کار گرافیست است. ولی یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید توانایی طراحی یک بنر با یک دکمه CTA  یا کال تواکشن ساده و یا ریسایز و تغییرات کلی در تصاویر را داشته باشد.

 

می دانیم که برای موفقیت بیشتر در جذب ترافیک وبسایت، طراحی مناسب بنرها و لندینگ پیج ها جزء نکات مهم است. مخصوصاً لندینگ پیج ها که در صورت موفقیت آمیز بودن به جذب لید کمک می‌کنند. در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید می‌توانیم به راحتی بگوییم که اکثر رقبای شما به طراحی و بهبود تجربه کاربری در تبلیغات و لندینگ پیج ها کمترین توجه را دارند و این حیطه بسیار جای پیشرفت برای کسب و کارها فراهم می‌کند. اثر بهبود طراحی سایت خود را حتی در سئو خواهید داد. چون یکی از عوامل مؤثر در بهبود سئو، میزان درگیری مخاطب با سایت و میزان حضور او در سایت است و متناسب با نوع کاربری سایت شما هر چه طراحی جذاب‌تری داشته باشید. حس خوبی که به مخاطب منتقل می‌شود مانع سریع بستن سایت می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی 12 ابزار برای طراحی بنر تبلیغاتی

 

با برنامه نویسی آشنا باشید

برنامه نویسی برای دیجیتال مارکتر

شاید با این موضوع مواجه شده باشید که از جمله توانمندی‌های یک دیجیتال مارکتر آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی است. شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر نیاز ندارید که به اندازه یک دولوپر از برنامه نویسی سر دربیاورید. ولی اطلاع کلی از HTML و CSS لازمه کار یک دیجیتال مارکتر است تا معنا و مفهوم کدها را بداند و بتواند مثلاً کد یک صفحه بلاگ را بفهمد. اگر برای انجام تست A/B با Tracking code snippet سر و کار دارید، فهم کلی کدهای javascript به کارتان می‌آید. برای کسانی که با وردپرس، جوملا و یا دروپال (drupal) کار می‌کنند، دانستن کلیات زبان PHP برای ایجاد صفحات جدید و کارهای دیگر به آنها کمک می‌کند.

 

واژه نامه دیجیتال مارکتینگ  (از A تا Z) را در کالج تپسل بخوانید.

 

همه چیز برنامه نویسی نیست!

درگیری و توجه زیاد برای یادگیری جزئیات زبان‌های برنامه نویسی می‌تواند شما را از مسیر اصلی یک دیجیتال مارکتر دور کند. در کل تخصص‌های دیگر مانند طراحی وبسایت یا لندینگ پیج وجود دارد که صورت حرفه‌ای این کار را البته با مشورت و طراحی نکته‌ای دیجیتال مارکتر انجام می‌دهد. زمان بیشتر گذاشتن برای یادگیری برنامه نویسی به عنوان مهارت‌های فردی و در صورت علاقه توصیه می‌شود ولی بر تخصص شما به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ تأثیر مستقیم ندارد.

 

کنجکاو باشید و توانایی حل مسئله را در خود افزایش دهید.

مدیران دیجیتال مارکتینگ به دنبال کسانی هستند که

  1.   همیشه در حال جستجو برای راه‌های جدید بهتر انجام دادن کارها باشند.
  2.   همیشه به دنبال بهتر کردن وضعیت کنونی باشند. به یک وضعیت نسبتاً خوب بسنده نکنند و تلاش خود را ادامه دهند.
  3.  کنجکاو باشند به این مفهوم که راهکارهای مختلف را امتحان کنند و بعد نتیجه هر کدام را بررسی کنند تا بدانند کدام بهتر کار می‌کند. خوبی دیجیتال مارکتینگ این است که برای همه این مراحل (تست، بررسی نتیجه و اصلاح) ابزار مناسب در اختیار شما قرار دارد.
در کالج تپسل بخوانید!  تبلیغات همسان به چه نوع تبلیغاتی گفته می‌شود؟ (ریداریکت)

حل مسئله برای دیجیتال مارکتر

نکات مهم در تهیه برنامه ریزی برای دیجیتال مارکتینگ

  1.  افزایش آگاهی از برند، حضور وسیع‌تر در فضای شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطبین و در نتیجه افزایش فروش بیشتر از اهداف دیجیتال مارکتینگ پلن در هر کسب و کاری است. برای رسیدن به این اهداف از کانال‌های بازاریابی دیجیتال کمک می‌گیریم. به این مسئله توجه می‌کنیم که یک یا دو کانال ارتباط برای موفقیت کافی نیست و استراتژی ما باید ترکیبی از کانال‌ها و راهکارهای مختلف باشد.
  2. از جمله نکات مهم در این زمینه طراحی سایت است. باید مطئن شوید که تجربه کاربری سایت طوری باشد که مخاطب دقیقاً به آنچه شما می‌خواهید در سایت انجام دهد، ترغیب شود.
  3. اغلب صفحات اجتماعی دارای سرویس ad calculator هستند. این سرویس قابلیت این را هم دارد که شما با پرداخت مبلغی از آنها درخواست کنید که پست تبلیغاتی‌تان تا حجم معینی بازدید (impression) داشته باشد و در فضای مجازی دیده شود.
  4.  مخصوصاً زمانی که علاوه بر گذاشتن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خود، برای انتشار بیشتر تبلیغات هزینه می‌کنید، باید به این تبلیغات اصولی‌تر نگاه کنید. در طراحی آن به این فکر کنید که تبلیغ شما چه چیزی را به مخاطب می‌گوید! مخاطب هدف تبلیغ شما کیست؟ دوست دارید مخاطب شما بعد از دیدن تبلیغ شما چه کاری انجام دهد؟ و اینکه می‌توانید تبلیغ خود را بعداً آپدیت کنید. مثلاً در تبلیغ سوالی مطرح کنید. مجهولی قرار دهید و مخاطب را کنجکاو کنید. بعداً با تغییر همان تبلیغ جواب سؤال را در آن قرار دهید و دوباره منتشر کنید.

 

نکات ضروری که یک دیجیتال مارکتر باید بداند!

  1.  از شکست خوردن در تست ایده‌هایتان نترسید. اگر به خاطر ترس از شکست نوآوری‌ها و راهکارهای جدید را بررسی نکنید، از رقبای خود عقب می افتید و قطعاً سهم بازار موجودتان را هم از دست می‌دهید. به این نکته توجه کنید که هر بار که در هر حوزه از دیجیتال مارکتینگ مثل ایمیل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ، سوشال و … چیزی را تغییر می‌دهید، تست می‌کنید و لزوما به حالت بهینه نمی‌رسید، اما یک قدم به رسیدن به بهترین جواب‌ها نزدیک شده‌اید.
  2.  این شکست‌ها شما را با رفتار مشتریان بیشتر آشنا می‌کند و در نتیجه کمپین‌های بعدی را بهتر طراحی می‌کنید. برای هر کمپین شاخص‌های عملکرد تعیین کنید و با تست A/B تغییرات آنها را بررسی کنید.دیجیتال مارکتینگ پلن
  3. طبق بررسی web summit پیدا کردن مشتری جدید 15 تا 18 بار سخت‌تر از حفظ مشتری حال حاضر است. در نتیجه جواب ندادن و بی اعتنایی به کامنت ها و انتقادات در سوشال مدیا اشتباه بزرگ یک دیجیتال مارکتر است. یکی از اهداف دیجیتال مارکتینگ ایجاد اعتماد و وفاداری در مشتری است. اینکه مشتری احساس کند که همیشه یک نفر در کسب و کار شما در دسترس و پاسخگوست. بنابراین به دنبال استراتژی‌های جدید در پاسخگویی و ارتباط برقرار کردن با مشتری باشید.
  4.  تحقیقات تیم فوربس نشان می‌دهد از هر 10 مورد شکست در قسمت‌های مختلف یک پروژه، 9 مورد آن به خاطر نگرش منفی آن فرد (کارمند) و یا رفتار منفی است که در شرکت با آن مواجه بوده است. بنابراین مستقل از شرایطی که در آن هستید، سعی کنید با نگرش مثبت آینده شغلی با موفقیت بیشتری برای خود بسازید. چون نوع نگاه و افکار شما نسبت به کار و محیط کار بر روی آنچه انجام می‌دهید تأثیر می‌گذارد. در واقع اینکه چقدر با انگیزه و با پشتکار باشید و حتی میزان خلاقیت شما کاملاً به رفتارهای مثبت و یا منفی همکاران شما وابسته است. روزهایی که با انگیزه هستید سعی کنید بیشترین استفاده را از روزتان ببرید.شما هم اگر نکاتی در زمینه موفقیت دیجیتال مارکتر دارید، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

 

 

سوال‌های متداول

چه کسی می‌تواند بازاریابی دیجیتال انجام دهد؟

هرکسی می‌تواند حتی بدون مدرک دانشگاهی وارد بازاریابی دیجیتال شود، اما کسانی که بهترین موقعیت‌ها را کسب می‌کنند کسانی هستند که گواهینامه بازاریابی دیجیتال دارند.

آیا می‌توانم در دانشگاه دیجیتال مارکتینگ بخوانم؟

MBA در بازاریابی دیجیتال یک مدرک تخصصی برای دانشجویانی است که می‌خواهند بازاریابی دیجیتال را با جزئیات و با مدرک یاد بگیرند. برنامه درسی دوره MBA در بازاریابی دیجیتال با ماژول‌های مختلف بازاریابی دیجیتال مانند SEO، SEM، SMM، بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر سروکار دارد.

آیا دیجیتال مارکتینگ به ریاضیات نیاز دارد؟

در بازاریابی دیجیتال، ریاضی به‌طور مستقیم موردنیاز نیست، اما یادگیری آن به شما کمک زیادی می‌کند.

http://www.otc-certified-store.com/antidepressants-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/obesity-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/antibiotics-medicine-usa.html www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/analgesics-medicine-usa.html zp-pdl.com займ через contactчастный займ под расписку спбзайм у физического лица займ сто процентовбыстро займ нижний новгородзайм робот на карту

  • وجیهه جمشیدی
4.2
Sending
User Review
3.57 (7 votes)

    10 ديدگاه نظر دهيد

  1. سلام خانم جمشیدی
    ممنون از مطالب خوب و کاربردی شما
    کالج تپسل در ارائه مطالب ناب و کاربردی بی نظیره
    واقعا نیست سایت دیگری در این سطح
    سپاسگزاریم

  2. بسیار مطالبتون مفید،خلاصه و عالی بود.درواقع اصل مطلبو به من گفتین.ممنون از شما

  3. این نخستین مقاله‌ای بود که در وبسایت کالج تپسل خوندم و واقعاً بهره بردم. امیدوارم همین‌گونه دقیق و حرفه‌ای ادامه بدید و همواره در راه آموزش و اطلاع‌رسانی در این موضوعات پیشگام باشید. کسانی که اهل قلم و محتوا هستند، می‌دونن که برای آماده‌سازی یک مقاله‌ی حرفه‌ای چه زحماتی باید کشید و چه وسواس‌هایی به خرج داد.

    • سلام
      ممنون
      بسیار خوشحالیم که با کالج تپسل همراه هستید و مطلب رو دوست داشتید.
      موفق باشید

  4. او مای گاد چه قلمی… واقعا لذت بردم از قلمتون… پستتون عالی بود… و ممنون از زمانی که گذاشتید تا این مقاله کاربردی و عالی رو آماده کنید. ?

    • سلام وقتتون بخیر

      خیلی ممنون از توجه و نظر لطف شما، خوشحالیم که مفید بوده
      موفق باشید

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.