تولید یک محصول خوب تنها پیمودن نصف راه است. این راه با بازاریابی محصول، قبل و بعد از انتشار آن، کامل میشود. انتشار محصول جدید باید یک تجربه خوب برای مخاطبان شما باشد. کارهایی که تیم شما برای آمادگی مخاطبانتان قبل از روز رونمایی از محصول جدید انجام میدهند، میتوانند به اندازه تلاشهای روز رونمایی مهم باشند؛ چرا که با ایجاد آمادگی در مخاطبان تا قبل از روز انتشار یک محصول جدید، میتوانید آنها را به محصول علاقهمند و به استفاده از آن، تشویق کنید. در این مطلب راهکارهایی برای درگیری مخاطبان شما با یک محصول جدید، قبل از رونمایی و پس از معرفی آن ارائه میشود.
در بسیاری از کلاسهایی که درباره بازاریابی و کسبوکار برگزار میشود، به شرکتکنندگان آموزش داده میشود که چگونه SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها) را تجزیه و تحلیل کنند. شما باید با نگاه به رقبای خود شروع کنید. لیستی از کسبوکارهایی که محصولات یا خدمات مشابه شما ارائه میدهند تهیه کنید. حتی اگر فکر میکنید محصول یا خدمات شما رقیبی ندارد، خود را به جای مشتری و مصرفکننده قرار دهید و ببینید بهجای آنچه شما ارائه میدهید، چه چیزهای دیگری هست که امکان دارد آنها به سمت خریدش بروند. وقتی رقبایتان را شناختید، نحوه بازرایابی آنها را بررسی کنید؛ نظیر تبلیغات، بروشورها و وبسایتها. چگونگی ورود به بازار و دوام آوردن در مقابل رقبا را ارزیابی کنید و بزرگترین تهدیدهایی که آنها ممکن است برایتان ایجاد کنند را شناسایی نمایید.
برای راهاندازی محصول یا خدمات جدید با حداقل هزینه، بر روی مشتریانی تمرکز کنید که به احتمال زیاد از شما خرید میکنند. این افراد کسانی هستند که درحال حاضر از محصولات یا خدمات مشابه استفاده میکنند و از اینکه ویژگی تازهای به آنها اضافه شود، استقبال خواهند کرد.
هدف خود را از تولید محصول جدید مشخص کنید. هدف شما ممکن است به دست آوردن کاربر جدید و یا افزایش فروش محصول خود از طریق کاربران قدیمی باشد. شما باید بسته به هدفی که از تولید محصول جدید دارید، استراتژی خود را تعیین کنید. مثلا اگر هدف شما از رونمایی از محصول جدید این باشد که 10% از مشتریان فعلی شما محصول جدیدتان را نیز خریداری کنند، دیگر تنها درگیری کاربران جدید با محصول قبل از رونمایی از آن مفید نیست بلکه باید هم کاربران جدید و هم مشتریان فعلی خود را با محصول جدید خود تا قبل از روز رونمایی آشنا کنید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
پیش از هر اقدامی برای معرفی محصول، تعیین کنید که میخواهید از طریق کدام کانال ار تباطی (تلگرام، ایمیل، اینستاگرام و …) با مخاطبان خود در ارتباط باشید. شما باید کانالهای متناسب برای آشنایی مخاطبانتان با محصول جدید را مشخص کنید. سپس برای هر کانال ارتباطی، چند معیار کلیدی تعیین کنید که نشان دهد آیا به هدف خود برای انتشار محصول جدیدتان دست یافتهاید یا خیر. چند مثال از این این معیارهای کلیدی عبارتند از: تعداد مشترکین ایمیل که تا قبل از رونمایی از محصول جدید ثبتنام کردهاند، تعداد بازدیدهای منحصربهفرد از یک صفحه فرود مخصوص و … . این معیارهای کلیدی درواقع میزان موفقیت شما در درگیری افراد با محصول جدیدتان قبل از رونمایی از آن را نشان میدهد.
شما میتوانید برای آشنایی مشتریان قبلی خود با محصول جدیدتان، از اپلیکیشن و یا وبسایت خود استفاده کنید. در اپلیکیشن/وبسایت خود برای محصول جدید تبلیغ و ویژگیها و مزایای آن را بیان کنید.
شما باید علاقهمندیهای کاربران کانالهای ارتباطی را شناسایی کنید و محصول خود را تنها به مخاطبان واقعی خود معرفی کنید. با این کار شما یک بازاریابی هدفمند انجام دادهاید و تبلیغات خود را به جامعه هدف مشخصی نشان میدهید. بدین صورت، هزینه تبلیغاتی شما نیز کمتر میشود.
در این مرحله لازم است برای محصول یا خدمات خود یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث میشود مشتری به جای خرید از رقیب، از محصول یا خدمات شما خریداری نماید. چه سود و چه ویژگیهای بیشتری به محصول یا خدمات مورد نیاز مشتری اضافه کردهاید؟ ویژگیای که نیاز بهترین مشتریان شما را برطرف کند.
شما باید تا قبل از مرحله رونمایی از محصول جدید خود با تولید محتوای هدفمند و بامعنی در کانالهای ارتباطی، توجه مخاطبان خود را به آن محصول جلب کنید. تولید یک محتوای تاثیرگذار کاری سخت است و نباید انتظار داشته باشید که در مدت یک هفته و فقط با یک تیم یک نفره بتوانید یک محتوای خوب تولید کنید. شما باید هزینه و وقت صرف کنید تا بتوانید با تولید یک محتوای خوب در مورد محصول جدیدتان، توجه مخاطبان خود را قبل از رونمایی به آن معطوف کنید. شما باید در این محتوا به ویژگیهای محصول جدید خود و مزایایی که برای مشتریانتان دارد، بپردازید.
با توجه به هزینهای که برای ورود محصول یا خدمات خود به بازار متحمل شدید، عاقلانه نیست که بدون تست و آزمایش و همخوانی کارکرد آن با پیام بازاریابی خود آن را روانه بازار کنید. میتوانید محصول خود را در یک گروه کوچک و منتخب آزمایش کنید تا از نتایج آن مطمئن شوید. یا برای بررسی عملکرد آن از تحقیقات و مطالعات آنلاین استفاده کنید، سپس به بازاریابی ادامه داده و محصول یا خدمات را عرضه نمایید.
تولید محتوا آغازگر ارتباط شما با مخاطبانتان است و ایمیل این ارتباط را حفظ میکند. ایمیل موثرترین و کارآمدترین روش برای صحبت مستقیم با مخاطبان آنلاین است. با داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای ارسال ایمیل، میتوانید درگیری مخاطبان با محصول را تا روز رونمایی از آن حفظ کنید.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
برنامه زمانی برای ارسال ایمیل به مخاطبان بسیار مهم است و نباید تعداد زیادی ایمیل را بدون دستهبندی، به همه مخاطبان خود بفرستید. پیام ارسال شما باید با دریافتکننده آن متناسب و ارسال ایمیل، هدفمند باشد.
این بلوک یادگیری را حتما مطالعه کنید: آموزش ایمیل مارکتینگ
روابط عمومی نقش مهمی در عرضه یک محصول یا خدمات دارد. شما میتوانید از تاکتیکهای رسانهای و رویدادهای راهاندازی محصول یا خدمات به نحوی استفاده کنید که در شناساندن محصول خود به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید. مهم نیست از چه مسیری برای تبلیغات استفاده میکنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید محصول یا خدمات شما آماده و در دسترس است تا بتوانید حداکثر نتیجه را از بازریابی دریافت کنید. هفتهها و ماههای اول پس از شروع بازاریابی نتایج آن را کاملا رصد کنید تا بتوانید در بهینهترین حالت آن را تنظیم نمایید.
همزمان با رشد و ایجاد تغییرات در محصول یا خدمات شما، کمپینهای تبلیغاتی نیز باید بهروز شوند. اگر نتایج بازاریابی خود را به دقت کنترل میکنید، وقتی کاهش بازده کمپین را مشاهده کردید متوجه میشوید که وقت بازنگری در محصول یا خدمات ارائه شده یا تغییر پیام تبلیغاتی است.
اگر میتوانید محصول جدید خود را در یک خط سیر تولیدی با محصولات قبلی خود قرار دهید و آن را به گونهای با محصولات قبلی و بعدیتان مرتبط سازید؛ چرا که افراد تمایل دارند بدانند که چه راهی برای تولید محصول طی شده است. شما با بیان یک روند داستانی از تولید محصولات خود میتوانید آنها را بیشتر به محصولات خود جذب کنید.
فرآیند انتشار موفق یک محصول هیچگاه به اتمام نمیرسد. این فرآیند از قبل از انتشار محصول شروع میشود و تا بعد از رونمایی از آن ادامه دارد. شما باید در راستای درگیری مخاطب با محصول، قبل از رونمایی از آن، تیم فروش و پشتیبانی از مشتری خود را پرورش دهید تا بتوانند آماده پاسخگویی باشند. بسیاری از شرکتها این مورد را فراموش میکنند. آنها افراد را به استفاده از محصول خود ترغیب میکنند ولی تیم فروش و پشتیبانی از مشتری آمادگی کافی ندارند و با ایجاد زمان انتظارهای طولانی برای پاسخ به مخاطبان و دادن اطلاعات مبهم از محصول به آنها، شانس خویش را برای تحقق وعدههای فروش محصول جدید از دست میدهند.
:منابع
kissmetrics.com
سوالهای رایج
مهمترین نکات معرفی تولید محصول جدید چیست؟
مهمترین ویژگیهای معرفی یک محصول جدید به بازار هستند.
چه کانالی برای معرفی محصول مناسبتر است؟
بسته به مخاطبین هدف که در کجا بیشتر قرار دارند هر پلت فرمی برای معرفی محصول میتواند مناسب باشد. بهتر است بیشتر رو پلتفرمهایی مانور داده شود که مخاطبین هدف محصول آنجا هستند و گاها استفاده از چند کانال بهطور همزمان نیز توصیه میشود.
http://www.otc-certified-store.com/hypertension-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/cancer-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/animal-health-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php http://www.otc-certified-store.com/cancer-medicine-usa.html www.zp-pdl.com взять займ без отказазайм по системе контактзайм от учредителя проводки займ на карту под 0%займ не выходя из дома на картузайм 20000 рублей на карту
4 ديدگاه نظر دهيد
تشکر
امیدوارم که مطلب برای شما مفید بوده.
سلام وسپاس
استفاده کردیم
سلام
ممنون از توجهتون