در طول دو سال گذشته، ما شاهد تغییرات چشمگیری در نحوه تبلیغ محصولات یا خدمات برندها به خصوص در حوزه دیجیتال مارکتینگ و رسانههای اجتماعی بودهایم.
همانطور که محبوبیت رسانههای اجتماعی همچنان در حال رشد است سوالی که برای برندهای مختلف پیش میآید این است که چگونه در سال آینده مخاطبان زیادی را به سمت رسانههای اجتماعی جلب کنند؟ آیا یعنی باید استراتژیای را تدوین کنند که مدام در حال تغییر باشد؟
در این مقاله با ما همراه باشید تا با ۱۰ ترند جذابی که بازاریابان رسانههای اجتماعی به خصوص کسب و کارهای کوچک، باید در سال ۲۰۲۲ دنبال کنند را بررسی کنیم:
احتمالا میتوان از گوگل آنالیتیکس به عنوان محبوبترین ابزار در این لیست اشاره کرد و اگر قبلاً از آن استفاده نمیکردید، باید از همین امروز شروع کنید.
برای اینکه بیشتر بدانید، گوگل آنالیتیکس یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که توسط گوگل ارائه شده است و ترافیک وبسایت را ردیابی و گزارش میکند. به طوری که میتوانید ببینید کدام منابع بیشترین ترافیک و نرخ تبدیل را دارند.
به عنوان مثال، در اینجا نگاهی به حساب GA داریم. میبینید که اکثر ترافیک ما از جستجوهای ارگانیک گوگل میآید و دانستن این نوع اطلاعات در تمام تلاشهای بازاریابی شما بسیار مفید است.
با تحلیل این گزارش میتوانید بگویید که کدام یک بیشترین بازده را در کمپین سئو دارد و سرمایه خود را بر روی آن معطوف کنید. به یاد داشته باشید که نکات زیادی وجود دارد که میتوانید با Google Analytics دنبال کنید، یاد بگیرید و انجام دهید.
اگر برنامه خاصی را برای بهبود سئو سایت یا وبلاگ خود در نظر دارید، استفاده از ابزار رایگان گوگل را به شما توصیه می کنیم.
این ابزار به شما امکان می دهد تا جستجوی عباراتی را که به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند و مرتبط با تجارت شما هستند را از نظر میزان دفعات جستجو کاربران راحت تر پیدا کنید.
این امر به شما کمک می کند تا ببرنامه های تولید محتوای خود را به صورت هدف مندتر پیش ببرید.
اگر صاحب کسب و کار محلی دارید باید دسته بندی کلمات کلیدی محلی را نیز رتبه بندی کنید و ابزارهایی مانند این به شما برای دریافت نبض مخاطب کمک خواهند کرد.
با استفاده از این ابزار می توانید:
ممکن است به یاد داشته باشید که این سرویس در گذشته Google Webmaster Tools نامیده میشد.
هنگامی که وبسایت خود را به این ابزار متصل میکنید، به شما نشان میدهد که چگونه خزندههای گوگل محتوای وب سایت شما را نمایه میکند و به کاربران خدمات ارائه میدهد.
شما میتوانید از کنسول جستجوی گوگل برای پیدا کردن موارد زیر استفاده کنید:
ما به طور خاص هر زمان که صفحات قدیمی وبلاگ خود را به روز میکنیم به عقب برمیگردیم و از این ابزار استفاده میکنیم و به این دلیل است که میخواهیم Google تغییراتی را که ما ایجاد کردهایم را تصدیق کند و در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم.
SEM Rush احتمالا یکی از محبوبترین ابزارهای موجود برای دیجیتال مارکتینگ است.
این ابزار به شما این امکان را میدهد تا «سئو، بازاریابی محتوا، تحقیقات رقبا، تبلیغات PPC و بازاریابی رسانههای اجتماعی را تنها بر روی یک بستر انجام دهید».
در حال حاضر، این ابزار در عملکرد، خود کمی شبیه به کنسول جستجوی گوگل عمل میکند.
این ابزار به شما امکان میدهد تا هر کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را جستجو و حجم دفعات سرچ آنها را مشاهده کنید.
اما همچنین دشواری کلمه کلیدی در مورد اینکه چقدر برای یک وبسایت سخت است که به طور ارگانیک در ۱۰ رتبه برتر گوگل برای آن کلمه کلیدی قرار گیرد.
همچنین ویژگیهای SERP را برای آن کلمه کلیدی و سؤالاتی که معمولا در اطراف آن کلمه کلیدی جستجو میشوند را نشان میدهد.
این افزونه متعلق به گوگل کروم بوده که رایگان نیز است. MozBar شامل چندین افزونه در یک افزونه است و با ساخت حساب کاربردی در Moz می توانید از امکانات آن استفاده کنید.
این افزونه کاربردی شامل مجموعهای جامع و کامل از تجزیهوتحلیل مشکلات فنی در سئو، محتوای وب سایت، پست در شبکههای اجتماعی و بکلینک است.
اگر در بسترهای مختلف شبکههای اجتماعی فعالیت دارید، به شما پیشنهاد میکنیم تا از یک نرمافزار زمانبندی متناسب با این موضوع استفاده کنید تا در زمان شما صرفهجویی شود.
یکی از رایجترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که صاحبان کسب و کارهای کوچک جدید به سمت آن جذب میشوند، Hootsuite است. این ابزار به طور مثال برای آنچه که ما به عنوان یک آژانس نیاز داریم کمی محدود است، اما در غیر این صورت اغلب برای صاحبان مشاغل کوچک کافی است.
یک نرمافزار زمانبندی رسانههای اجتماعی، به طور کلی، به شما این امکان را میدهد تا محتوای یک ماه کامل یا بیشتر را در یک جلسه برنامهریزی کنید و انجام این کار نه تنها به شما یک گزارش شفاف از برنامهریزیهای آینده ماه میدهد، بلکه دید مناسبی را در جهت بهبود استراتژیهای شبکههای اجتماعی به دست خواهید آورد.
اغلب اوقات، نرمافزارهای برنامهریزی در رسانههای اجتماعی با آیتم های تجزیه و تحلیل نیز همراه هستند. این ابزار به شما این امکان را میدهند تا اطلاعات خاصی از کاربران خود را بسیار آسان و سریع دریافت کنید.
این یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای طراحی گرافیکی مورد استفاده قرار میگیرد. یک نسخه رایگان و دیگری نسخه پولی Canva Pro وجود دارد که با پرداخت ۱۰ دلار میتوانید از امکانات بیشتر در نسخه پولی بهرهمند شوید.
البته اکنون نرمافزارهای ویرایش عکس دیگری نیز وجود دارد که طراحان باتجربه نیز میتوانند از آنها استفاده کنند. اما، Canva فقط یک نرمافزار جامع برای همه است.
زاپیر یکی از محبوبترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای اتوماسیون است. به این صورت که دادهها و اطلاعاتی که شما در اپلیکیشنهای مختلف دارید را یکپارچه میکند و با شکلدهی یک رابطه بین سرویسها، بسیاری از امور را به صورت خودکار و هوشمند برای شما میتواند انجام دهد.
همین امروز این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را امتحان کنید!
شما چه ابزار دیگری را پیشنهاد می کنید؟ لطفا در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.
پرسشهای رایج
کدام ابزار دیجیتال مارکتینگ بهترین است؟
بهترین ابزار بازاریابی دیجیتال برای سال 2022عبارتاند از:
مزایای استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؟
صرفهجویی در زمان و هزینههای بازاریابی مهمترین مزایای استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در کانالهای مختلف دیجیتال است.