جذاب‌ترین ایده‌های گرافیکی برای شبکه‌های اجتماعی

زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

همه کسانی که به دنبال ساخت یک برند هستند می­دانند که مهم­ترین اصل برای موفقیت برند، طراحی­های گرافیکی بی­‌نقص و جذاب پست­ها در صفحات شبکه­‌های اجتماعی است. گرافیک عالی و باکیفیت همان چیزی است که می­تواند به مخاطبان شما کمک کند تا پیام کلی برند شما را بهتر درک، پردازش و حفظ کنند.

گرافیک جذاب و مخاطب‌پسند، بدون شک مهم و غیرقابل حذف است اما مشکل این است که در برخی مواقع، نگه داشتن تنوع خوبی از تصاویر در پلتفرم‌­های رسانه‌­های اجتماعی به این آسانی‌­ها هم نیست. اگر مطالب صفحه شما تکراری باشد یا گرافیک آن­ها به اندازه کافی جذاب نباشد، این خطر وجود دارد که مشتریان بالقوه و مخاطبان صفحه­‌تان پست­‌های شما را رد کنند و فارغ از این که چقدر برای کار زحمت کشیده­‌اید مطالب مورد نظر شما را نخوانند. بنابراین اگر در طولانی‌مدت پست­ها نتوانند مخاطب را درگیر کنند، علاقه خود را به برند از دست می­دهند و شما را از یاد می­برند.

بنا به تمام دلیلی که گفتیم، گردش و امتحان انواع مختلف گرافیک برای شکستن یکنواختی در تصاویر آنلاین امری بسیار مهم است. در این مقاله ما سعی کردیم تا مروری داشته باشیم بر ایده‌های مختلف گرافیکی رسانه‌های اجتماعی که می­­‌توانند ترافیک صفحه کاریتان را افزایش دهد و مشتریان زیادی را برای شما جذب کند.

انواع ایده‌های کاربردی برای جذاب‌تر شدن گرافیک صفحه‌های کاری

۱. گرافیک محصول یا خدمات

طراحی و گرافیک یکی از کارهایی است که می­توانید با استفاده از آن ویژگی­های محصول یا خدماتی که ارائه می­دهید را برای خریداران برجسته کنید. ابزارهای فوتوشاپ یا نرم‌­­افزار canva جزو بهترین ابزارهایی هستند که کارآیی بالایی در جذاب کردن محتوای مورد نظر شما چه برای ویرایش عکس­ها و چه اضافه کردن متن به عکس دارند.

برای منحصربه‌فرد و مخاطب‌پسند بودن عکس یا پستی که در صفحات اجتماعی به اشتراک می­گذارید نکات جزئی اما مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند. برخی از این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از نور طبیعی و متناسب برای عکس­ها
  • حذف گرد و غبار، کثیفی و سایر عناصر ناخواسته و ویرایش نور عکس پیش از انتشار
  • وضوح تصویر بالا
  • شلوغ نبودن کادر

تمام نکاتی که در بالا ذکر شد برای حمایت از کیفیت برند و محصولات شما باید رعایت شود. به همین دلیل است که باید تلاش کنید تا از کیفیت سایر گرافیک‌های رسانه‌های اجتماعی خود نیز اطمینان حاصل کنید.

 

۲. طراحی پرسشنامه و نظرسنجی برای صفحه

در این بخش قصد داریم توجهتان را به نظرسنجی‌هایی جلب کنیم که در قالب لیستی از ایده‌های گرافیکی شبکه‌های اجتماعی درآمده‌اند.

نظرسنجی‌هایی که در صفحه قرار می­دهید باعث می­شود مخاطبان به صورت مستقیم با پست‌های  شما ارتباط برقرار کنند و افکار و نیازهای خود را با شما به اشتراک بگذارند. این امر باعث می­شود تعامل مخاطبین با صفحه باعث بهبود روند رشد رسانه اجتماعی برند شود و بازدهی به حداکثر برسد. با این کار شما عملا این حس را به مخاطب القا کرده­اید که نظر شخصی آن­ها برای شما اهمیت دارد و این نظرات برای تغییرات برند موثر است.

قالب نظرسنجی‌ها می­تواند به شکل «ترجیح می‌دهی»، «بله یا نه»، سوالات عامیانه و مواردی از این قبیل باشد. برای نظرسنجی طراحی گرافیکی کالا یا محصولات، لازم نیست آنها را خیلی شیک جلوه دهید. فقط مطمئن شوید که سوالات نظرسنجی و گزینه‌­های پاسخ به راحتی قابل خواندن است و همچنین طراحی باید از جنبه بصری به صورتی باشد که مخاطبین توجهشان به صفحه جذب شود و ذهنشان درگیر سوالاتی شود که در نظرسنجی پرسیده شده‌اند.

۳. پست‌های اینفوگرافیک

اینفوگرافیک­ها ابزارهای قدرتمندی هستند که به مخاطبین اجازه می­دهند اطلاعات را به راحتی تحلیل کنند. هنگامی که این کار به درستی انجام شود، می­توان گفت مخاطبین آگاهی و آمادگی کافی را جهت حمایت از برند دارند. به علاوه، پست­های اینفوگرافیک همان چیزی هستند که شما را از رقبایتان متمایز می­کند، آنچه مشتریان می­پسندند را به شما معرفی می­کند و در نهایت باعث می­شوند تا فروش برند افزایش پیدا کند.

با توجه به ماهیت اینفوگرافیک­­ها، احتمالا در نهایت شما در پست­ها از متن بیشتری نسبت به سایر تصاویر خود استفاده خواهید کرد و به همین دلیل بهتر است موارد زیر را حتما در متن خود رعایت کنید تا پست­ها برای مخاطبان جذابیت بیشتری داشته باشند:

  • انتخاب فونت­های مناسب
  • استفاده از تصاویر مرتبط با متن
  • نگارش متن درست و جذاب

 

۴. نظرات و بازخوردها

89درصد از خریداران قبل از اقدام به خرید، نظرات آنلاینی که سایر مشتریان در مورد برند و محصول به اشتراک گذاشته‌­اند را مطالعه می­کنند و با توجه به آن­­ها تصمیم به خرید می­گیرند. به همین دلیل است که نمایش نظرات مشتریان و رضایت آن­‌ها در صفحه شما کمک مهمی به  افزایش اعتبار برند نزد مشتری خواهد بود و مشتریان بالقوه را تشویق می­کند تا به کسب و کار شما اعتماد کنند و محصول را خریداری نمایند.

وقتی می­خواهید بازخوردهای مشتریان را در صفحات شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، بهترین روش این است که کل پیام بازخورد را کپی کنید و در یک پست با استوری نمایش دهید؛ البته برای مواردی که نظر طولانی­‌تر است، می­‌توانید گزیده‌­هایی از آن را انتخاب کنید و با یک طراحی گرافیکی جذاب منتشر کنید. یک نکته جالب که کمتر کسی به آن توجه می­کند، این است که نظراتی که در آن­ها به یک نقص جزئی از محصول اشاره می­‌شود اهمیت بیشتری برای خوانندگان دارد.

جالب‌تر است که بدانید بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان می‌گویند که بررسی‌هایی که مسائل جزئی را بیان می‌کنند برای آنها معتبرتر به نظر می‌رسد. در واقع، از هر 5 مصرف‌کننده، 3 نفر می‌گویند که اگر ببینند نظرات یک محصول فقط نظرات عالی و پنج ستاره‌ است، به تحقیقات بیشتر ادامه خواهند داد تا مطمئن­‌تر شوند.

۵. سوالات متداول (FAQ)

این نوع پست‌ها شما را قادر می‌سازد تا به سوالات خاصی که مخاطبان درذهن خود و در مورد برند شما دارند، آگاه باشید و به آن­ها پاسخ دهید.  پاسخ به سوالات مشتریان یک راه عالی برای دستیابی به هدف اصلیتان از ایجاد صفحه در رسانه­‌های اجتماعی و ارتباط هرچه بیشتر مخاطبان با شما است.

پست‌های پرسش‌های متداول به خودی خود برای مخاطبان جذاب هستند و شما فقط باید با طراحی­‌های گرافیکی جالب آن­ها را جذاب­‌تر کنید. در این پست­ها شما می­توانید بخش کوچکی از پاسخ برند به مشتری را به گرافیک خود نیز اضافه کنید، اما اگر پاسخ شما به سوالات متداول بیش از یک یا 2 جمله شد، بهتر است پاسخ را به شکل یک پست جداگانه منتشر کنید. هدف از این کار جلوگیری از شلوغی بیش از اندازه طراحی پست­ها است که باعث می‌شود مخاطب به پست‌های شما توجه کند و با بی­‌میلی آن­ها را نادیده نگیرد.

 

۶. تبریک‌های فصلی و پست‌های رویداد خاص

پست­ گذاشتن برای رویدادهای خاص و مهم مانند روز ولنتاین، هالووین، کریسمس، نوروز، یلدا و… یا حتی روزهایی که برای برند شما و مشتریانتان مهم هستند، یک از روش­های افزایش بازدید پست­ها و ایجاد صمیمت میان برند و مشتری است. برای مثال، اگر برند شما مختص محصولات ارگانیک است، می­توانید به مشتریان خود یک کارت تبریک دیجیتال برای روز زمین هدیه بدهید یا اگر صاحب یک رستوران هستید، می­توانید روز جهانی غذا را با مخاطبان خود جشن بگیرید.

در حالت ایده‌آل، هدف شما این است که برندتان را در زندگی  مخاطبان خود بگنجانید تا هرچه بیشتر آن را مورد استفاده قرار دهند و در اصل با رعایت کردن این امور تلاش می­کنید تا ذهن مخاطبین را به سمت خلاق­‌تر شدن هدایت کنید که می‌­تواند بسیار کمک کننده باشد. در پایان به این نکته توجه کنید که اگر خواهان ارتباط بیشتری با مشتری هستید باید سعی کنید ارتباط شخصی‌­تر و نزدیک­‌تری با آن­ها برقرار کنید.

۷. پست‌های الهام‌بخش و انگیزشی

پست­های گرافیک‌ انگیزشی مانند نقل قول از افراد یا دیالوگی از فیلم نشان داده‌اند که اگر در جهتی استفاده شوند که برند شما را تقویت کنند، بسیار موثر خواهند بود. این گرافیک‌ها عمدتا مبتنی بر متن هستند و هدف آن الهام بخشیدن به مخاطبان شماست و در عین حال  پست­های انگیزشی به مشتریان کمک می­کند با انرژی مثبت‌­تری با برند شما ارتباط برقرار کنند.

فقط فراموش نکنید که نقل قول‌­های انگیزشی که استفاده می­کنید به برند شما و آنچه می فروشید مربوط باشد و آن را تقویت کند. نکته دیگری که باید رعایت شود این است که در پست­ها از متن­های بیش از حد طولانی خودداری کنید، زیرا این نوع گرافیک­ها زمانی که از عبارات کوتاه به جای پاراگراف­‌های طولانی استفاده شود بازدهی بهتری دارند.

 

جمع‌بندی

تمام  پست‌­ها و گرافیک‌هایی که امروز ذکر کردیم هم در قالب‌های گرافیکی ثابت هم به صورت ویدئوهای متحرک می­‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اما آنچه مهم است این است که در طراحی پست­ها و در طولانی‌مدت از یک نوع گرافیک به صورت متوالی و پشت سرهم استفاده نکنید و اینکه تنوع خوبی از تصاویر مرتبط با برند و کار خود داشته باشید. حالا با این ایده‌های گرافیکی شبکه­‌های اجتماعی، شما آماده هستید تا صفحه برند خود در صفحات اجتماعی را با پست‌­های بیشتر و با استراتژی قوی­‌تری برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید و با برنامه پیش بروید.

 

Sending
User Review
0 (0 votes)

اعلام ديدگاه