وقتی در دهم ژوئن سال ۲۰۱۰، کشیش دزموند توتو (Desmond Mpilo Tutu) برندهی جایزهی صلح نوبل و از رهبران مبارزه با آپارتاید، به مناسبت افتتاحیهی جام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی، پشت میکروفون قرار میگرفت تا سخنرانی خودش را آغاز کند، تصورش را هم نمیکرد که دارد داخل زمینی بازی میکند که یکی از بازیگران اصلیش، سالهای زیادی صدها هزار کارگر آسیایی را به عنوان برده به کار گرفته بود! چیزی که میشود از آن به عنوان یکی از دلایل شکست کمپین ۱۰۰ میلیون دلاری نایکی در جام جهانی ۲۰۱۰ یاد کرد.
کمپینی که نایکی میخواست با آن آیندهی خودش رو بنویسد، اما در گذشتهاش جا مانده بود! جایی که داستان اپیزود ما از آنجا شروع می شود،یعنی اوایل سال ۱۹۹۲ میلادی!
در اپیزود پنجم اد استوری، به بررسی کمپین تبلیغاتی نایکی برای جام جهانی 2010 یا همان تیزر نحس نایکی میپردازیم.