مجموعه سنجاق با تپسل ادغام شده است و قرار است که در کنار سایر زیرمجموعههای دیگر پگاه مانند مدیااد فعالیت خود را ادامه بدهد. سبحان فروغی مدیرعامل تپسل در گفتگو با دیام برد با اشاره به اینکه اضافه شدن سنجاق به تپسل در اواخر سال گذشته نهایی شد، توضیح داد:
«شما میتوانید به چند شکل در بازار وارد رقابت شوید. یکی از این روشها این است که اعداد بزرگی را خرج کرده و تلاش کنید رقیب خود را حذف کنید؛ من با این مدل رقابت موافق نیستم چرا که بازار ایران سقف بلندی ندارد و ثبات اقتصادی نیز کم است.»
مدیرعامل تپسل گفت: «ما در این سالها به واسطه درکمان از بازار ایران به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم زنده بمانیم حتی وقتی فرصتی برای رشد ایجاد میشود هم باید اندکی محافظهکار باشیم؛ در نتیجه اگر بنا بر ورشکستگی بود ما باید ورشکسته میشدیم اما ما حتی با وجود اینکه دوستانمان تعدیلهای سنگینی داشتند، تعدیل هم نداشتیم و هرچند که آسیب دیدیم اما زنده ماندیم.»
او در رابطه با اینکه چرا با گذشت ۴ ماه از اضافه شدن سنجاق به تپسل این موضوع رسانهای نشده است، گفت: «رویکرد سازمان ما به فعالیتهای رسانهای یک رویکرد فعال و پرواکتیو نبود و زمان میبرد تا این رویکرد تغییر کند. موضوع دیگر این بود که سعی کردیم ابتدا همه ابعاد و زوایای این موضوع مشخص شود و وقتی همه چیز روی روال افتاد، آن را اعلام کنیم.»
او در رابطه با سهم بازار تپسل گفت: «ما همواره سهم بازارمان را رصد میکنیم چه در موبایل و چه در وب. در بخش وب سهم بازار ما و رقبا بسیار نزدیک به هم است، اما در بازار موبایل که بسیار قدیمیتر هستیم، لیدر بازاریم.»
فروغی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام سهم از بازار ۵۰ درصدی در وب تند به نظر نمیرسد، گفت: « گزارش سالانه منتشر کردیم. پیشنهاد من این است که آن را به بوته آزمایش بگذارید. اعلام کردن اعداد عجیب و غریب وقتی رسانههای تخصصی مثل شما نباشد که کاری ندارد. به نظر من در اینجا رسانه باید وارد شده و مقایسه و راستی آزمایی انجام دهد.»
شما میتوانید برای مشاهده کامل این گفتگو به سایت دیام برد و کانال آپارات این رسانه مراجعه نمایید.