گزارش بلک فرایدی 1402 تپسل نشان میدهد فروشگاههای اینترنتی، آرایشی و بهداشتی و BNPLها بیشترین سهم تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص دادهاند و وبسایتهای مربوط به زنان، خبری و ورزشی بیشترین سهم نمایش تبلیغات دیجیتال را داشتهاند.
گزارش «جمعه سیاه 1402 تپسل» با ارائه ترندها، محبوبترینها و بیشترین هزینهکردها منتشر شد. براساس این گزارش، تنها طی هفت روز، تبلیغات در فضای مجازی 10 میلیارد بار به نمایش درآمدند؛ یعنی بهطور متوسط روزانه 1/4 میلیارد نمایش در فضای دیجیتال منتشر شده است.
آنطور که در گزارش بلک فرایدی 1402 تپسل آمده، «فروشگاههای اینترنتی»، «آرایشی-بهداشتی» و «مالی (BNPL)» کسبوکارهایی هستند که بیشترین سهم تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص دادهاند. همچنین وبسایتهای مرتبط با بانوان، وبسایتهای ورزشی و خبری بیشترین سهم نمایش تبلیغات دیجیتال را داشتهاند.
این گزارش نشان میدهد که تبلیغدهندگان نسبت به روزهای عادی 25 درصد هزینه بیشتری برای پروموت کمپینهای بلک فرایدی خود انجام دادهاند. محبوبترین جایگاههای تبلیغاتی وب و اپ نیز مربوط به تبلیغات ویدیویی، همسان و بنر است. با توجه به اتمام این کمپینها، بیشتر برندها تبلیغات خود را متوقف کرده و طی بررسیهای انجام شده مجددا برای کمپینهای شبیلدا در حال برنامهریزی هستند.
براساس دادههای تپسل، اکثر صاحبان برندها اعلام کردهاند که طی این یک هفته، 50 درصد ترافیک بیشتر را نسبت به روزهای عادی تجربه کردهاند. همچنین مهمترین عبارات کلیدی تبلیغاتی جستجوشده «بلک فرایدی» و «حراجمعه» بوده است.
جالب است بدانید افزودن واژه «قسطی» کنار کلمات بلک فرایدی یا حراجمعه، نرخ کلیک را تا 27 درصد افزایش داده است. این درحالی است که واژه «ارسال رایگان» تنها دو درصد به بالارفتن نرخ کلیک کمک کرده. این نشان میدهد که پرداخت اقساطی در این دوره از گزینههای موردتوجه مردم در خریدهای اینترنتی است.
بیشترین نمایش تبلیغات دیجیتال مربوط به کاپشن، کفش و طلا و جواهر است، درحالیکه بیشترین کلیک به نیمبوت، عطر و پلیاستیشن مربوط میشود.
برای دانلود فایل گزارش کامل، روی دکمه زیر کلیک کنید.
[download id=”55234″ template=”button”]