بید استراتژی در گوگل ادز چیست و از کدام استراتژی باید استفاده کنیم؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

استراتژی پیشنهاد قیمت یا بید استراتژی در گوگل ادز (Google Ads Bid Strategy) به روش یا رویکردی برای تعیین مبلغی که مایلید برای هر کلیک روی تبلیغات خود بپردازید، اشاره دارد. در واقع بید استراتژی در گوگل ادز مجموعه‌ای از قوانین است که تعیین می‌کند برای هر کلیک روی تبلیغات خود چقدر حاضرید بپردازید. این یک عنصر اساسی در کمپین تبلیغات گوگل شما است، زیرا مستقیماً بر نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و ROI کلی شما تأثیر می‌گذارد.

گوگل ادز چندین استراتژی پیشنهادی را ارائه می‌دهد که برای انواع مختلف کمپین‌ها و اهداف تبلیغاتی طراحی شده است. با توجه به شبکه‌هایی که کمپین شما هدف گرفته و اینکه می‌خواهید روی چه مواردی تمرکز کنید (دریافت کلیک‌، بازدید، تبدیل‌ یا …) می‌توانید تعیین کنید که کدام بید استراتژی در گوگل ادز برای شما بهتر است.

بید استراتژی در گوگل ادز

انواع بید استراتژی در گوگل ادز

گوگل ادز، بید استراتژی‌های متنوعی را برای مطابقت با اهداف مختلف کمپین و ترجیحات تبلیغ کننده ارائه می‌دهد که برای آشنایی کامل با آنها می‌توانید از یک دوره آموزشی گوگل ادز بهره ببرید. به طور کلی می‌توان این استراتژی‌ها را به دو نوع اصلی دسته بندی کرد:

  • بید استراتژی‌های دستی

در بید استراتژی‌های دستی، شما مستقیما حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت برای هر کلیک هستید تعیین می‌کنید. این امر به شما کنترل بیشتری بر قیمت پیشنهادی خود می‌دهد، اما به تلاش بیشتری در تنظیم پیشنهادها برای گروه‌های تبلیغاتی و کلمات کلیدی مختلف نیاز دارد.

  • بید استراتژی‌های خودکار

بید استراتژی‌های خودکار از هوش مصنوعی (Google AI) برای بهینه‌سازی پیشنهادات برای شما بر اساس اهداف کمپین و داده‌های عملکرد شما استفاده می‌کنند. با استفاده از این نوع می‌توانید در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید، به خصوص اگر کمپین‌های متعدد یا الزامات پیشنهادی پیچیده‌ای دارید.

از کدام بید استراتژی در گوگل ادز استفاده کنیم؟

هر بید استراتژی در گوگل ادز، مجموعه متفاوتی از دستورالعمل‌ها را به سیستم می‌دهد. مساله مهم این است که بدانید از سیستم می‌خواهید چه کاری برایتان انجام دهد.

در زیر، دستورالعمل هر بید استراتژی در گوگل ادز را توضیح خواهیم داد و موارد استفاده توصیه شده را ارائه خواهیم کرد:

CPC دستی

  • کاربرد: پیشنهاد X.XX. شما دقیقاً به سیستم می‌گویید که مایلید حداکثر CPC چقدر باشد. اگر بید خیلی کم باشد ممکن است بودجه شما را کامل خرج نکند.
  • توصیه: برای استفاده در کمپین‌های جستجوی کم حجم یا کمپین‌های جستجوی برند عالی است.

Maximize Clicks (به حداکثر رساندن کلیک‌ها)

حداکثر میزان کلیک در گوگل ادز

  • کاربرد: مصرف بودجه کامل و گرفتن حداکثری کلیک. احتمالاً تمام بودجه روزانه شما را خرج می‌کند.
  • توصیه: زمانی که هدف شما افزایش ترافیک و جمع‌آوری داده‌ها است، با احتیاط از آن استفاده کنید.

Target Impression Share (سهم ایمپرشن هدف)

  • کاربرد: X% از جستجوهای موجود را جذب می‌کند و برای این کار تا جایی که نیاز است بودجه را مصرف می‌کند.
  • توصیه: برای جستجوی برند فقط از عبارات/کلمات کلیدی دقیق (Exact Match) استفاده کنید. اینکه حداکثر CPC را هم اضافه کنید ایده خوبی است.

Max Conversions (حداکثر کانورژن)

  • کاربرد: بودجه کامل شما را مصرف کرده و تا آنجا که ممکن است کانورژن‌های بیشتری دریافت می‌کند. احتمالا تمام بودجه روزانه شما را خرج می‌کند.
  • توصیه: فقط برای تشویق کمپین‌های جدیدتر برای هزینه‌کرد استفاده کنید. هنگامی که سیستم داده‌ها را دریافت کرد، برای کنترل بهتر هزینه و عملکرد، به tCPA (استراتژی بعدی) سوئیچ کنید.

Max Conversion Value (حداکثر ارزش کانورژن)

  • کاربرد: بودجه کامل را هزینه کرده و بیشترین درآمد را کسب می‌کند. احتمالاً تمام بودجه روزانه شما را خرج می‌کند.
  • توصیه: فقط برای تشویق کمپین‌های تجارت الکترونیک جدیدتر برای هزینه‌کرد استفاده کنید. هنگامی که سیستم داده‌ها را دریافت کرد، برای کنترل بهتر هزینه و عملکرد، به tROAS (استراتژی بعدی) سوئیچ کنید.

کانورژن در گوگل ادز

Max Conversions w/ Target CPA (حداکثر کانورژن با CPA هدف)

  • کاربرد: تا زمانی که CPA تقریباً X.XX باشد، تا جایی که ممکن است کانورژن‌های بیشتری دریافت می‌کند.
  • توصیه: بهترین استفاده برای کمپین‌های لید جنریشن یا تجارت الکترونیک که در آن AOV ثابت است. اگر هدف CPA بیش از حد تهاجمی باشد، بعید است که بودجه کامل را خرج کند.

Max Conversion Value w/ Target ROAS (حداکثر ارزش کانورژن با ROAS هدف)

  • کاربرد: تا زمانی که ROAS تقریباً X.XX باشد، حداکثر درآمد را کسب می‌کند.
  • توصیه: بهترین استفاده این استراتژی برای کمپین‌های تجارت الکترونیک است. اگر هدف ROAS بیش از حد تهاجمی باشد، بعید است که بودجه کامل را خرج کند.

تست و بهینه سازی بید استراتژی‌های گوگل ادز

گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی‌های قیمت پیشنهادی مختلف را آزمایش کنید و عملکرد آنها را مقایسه کنید، از ابزارهای گزارش کمپین برای ردیابی معیارهای کلیدی مانند کلیک‌ها، تبدیل‌ها و CPA استفاده کنید، و برای بهینه سازی عملکرد کمپین خود و دستیابی به اهداف مورد نظر، قیمت‌ها را در صورت نیاز تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید، مؤثرترین بید استراتژی در گوگل ادز شامل تعادل بین کنترل دستی و بهینه سازی خودکار است. از دانش خود در مورد کسب‌وکار و مخاطبان هدف خود برای هدایت تصمیمات بیدینگ، و از هوش مصنوعی گوگل برای بهبود عملکرد کمپین خود استفاده کنید.

Sending
User Review
0 (0 votes)

اعلام ديدگاه