استراتژی پیشنهاد قیمت یا بید استراتژی در گوگل ادز (Google Ads Bid Strategy) به روش یا رویکردی برای تعیین مبلغی که مایلید برای هر کلیک روی تبلیغات خود بپردازید، اشاره دارد. در واقع بید استراتژی در گوگل ادز مجموعهای از قوانین است که تعیین میکند برای هر کلیک روی تبلیغات خود چقدر حاضرید بپردازید. این یک عنصر اساسی در کمپین تبلیغات گوگل شما است، زیرا مستقیماً بر نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و ROI کلی شما تأثیر میگذارد.
گوگل ادز چندین استراتژی پیشنهادی را ارائه میدهد که برای انواع مختلف کمپینها و اهداف تبلیغاتی طراحی شده است. با توجه به شبکههایی که کمپین شما هدف گرفته و اینکه میخواهید روی چه مواردی تمرکز کنید (دریافت کلیک، بازدید، تبدیل یا …) میتوانید تعیین کنید که کدام بید استراتژی در گوگل ادز برای شما بهتر است.
گوگل ادز، بید استراتژیهای متنوعی را برای مطابقت با اهداف مختلف کمپین و ترجیحات تبلیغ کننده ارائه میدهد که برای آشنایی کامل با آنها میتوانید از یک دوره آموزشی گوگل ادز بهره ببرید. به طور کلی میتوان این استراتژیها را به دو نوع اصلی دسته بندی کرد:
در بید استراتژیهای دستی، شما مستقیما حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت برای هر کلیک هستید تعیین میکنید. این امر به شما کنترل بیشتری بر قیمت پیشنهادی خود میدهد، اما به تلاش بیشتری در تنظیم پیشنهادها برای گروههای تبلیغاتی و کلمات کلیدی مختلف نیاز دارد.
بید استراتژیهای خودکار از هوش مصنوعی (Google AI) برای بهینهسازی پیشنهادات برای شما بر اساس اهداف کمپین و دادههای عملکرد شما استفاده میکنند. با استفاده از این نوع میتوانید در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید، به خصوص اگر کمپینهای متعدد یا الزامات پیشنهادی پیچیدهای دارید.
هر بید استراتژی در گوگل ادز، مجموعه متفاوتی از دستورالعملها را به سیستم میدهد. مساله مهم این است که بدانید از سیستم میخواهید چه کاری برایتان انجام دهد.
در زیر، دستورالعمل هر بید استراتژی در گوگل ادز را توضیح خواهیم داد و موارد استفاده توصیه شده را ارائه خواهیم کرد:
گوگل ادز به شما این امکان را میدهد که استراتژیهای قیمت پیشنهادی مختلف را آزمایش کنید و عملکرد آنها را مقایسه کنید، از ابزارهای گزارش کمپین برای ردیابی معیارهای کلیدی مانند کلیکها، تبدیلها و CPA استفاده کنید، و برای بهینه سازی عملکرد کمپین خود و دستیابی به اهداف مورد نظر، قیمتها را در صورت نیاز تنظیم کنید.
به یاد داشته باشید، مؤثرترین بید استراتژی در گوگل ادز شامل تعادل بین کنترل دستی و بهینه سازی خودکار است. از دانش خود در مورد کسبوکار و مخاطبان هدف خود برای هدایت تصمیمات بیدینگ، و از هوش مصنوعی گوگل برای بهبود عملکرد کمپین خود استفاده کنید.