واقعیت این است که مستقل از کیفیت محصول و یا ناب بودن ایده کسبوکار، اگر محصولتان را بهدرستی به جامعه مشتریان خود معرفی نکنید، در فروش آن نیز موفق نخواهید بود. برای تبلیغات مؤثر نیاز به چیزی فراتر از ابزارهای متداول رقیبانتان، دارید. مطالعه کتابهای مطرح جهان و ایران در این راستا به شما کمک خوبی در بازار رقابتی خواهد کرد. در این نوشتار 20 کتاب مفید در تبلیغات و برندینگ معرفی می کنیم. این کتاب ها طبق نظر استاد عزیز، آقای علیجاه شهربانویی، متخصص در حوزه تبلیغات و برندینگ، انتخاب شده است. از ایشان بابت معرفی این کتابها در جهت افزایش آگاهی کسبوکارها در تبلیغات سپاسگزاریم.
در ادامه باید اشاره کنیم، آنچه بسیار تعیینکننده است، استفاده کاربردی و پیادهسازی نکات کتابهای خوب در کسبوکار است.
کتاب تبلیغات تجاری، اصول و شیوه های عمل، نوشته ویلیام ولز، کتابی قدیمی در حوزه تبلیغات که ازجمله کتابهای پایهای محسوب می شود. در شروع فعالیت تبلیغاتی مطالعه آن توصیه شده است. این کتاب با آموزش نکات کاربردی، جنبههای مختلف خلاقیت در ساخت آگهیهای تبلیغاتی را بیان میکند.
کتاب تبلیغات تجاری، اصول و شیوه های عمل، را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب مدیریت تبلیغات نوشته آقای دکتر محمدیان، کتابی بسیار موفق که ضمن اینکه مورد تأیید صاحبنظران در تبلیغات است و مطالعه آن برای فعالیتهای تبلیغاتی توصیهشده، منبع درسی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز هست. با مطالعه این کتاب تاریخچه تبلیغات، با الگوی ساخت تبلیغات و مراحل ساخت تبلیغات از ابتدا تا انتها آشنا میشوید. مثالهای ایرانی، این کتاب را به منبعی کاربردی برای تبلیغات در ایران تبدیل کرده است.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
کتاب مدیریت تبلیغات را میتوانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب آسیبشناسی تبلیغات، نوشته آقای دکتر محمدیان از انتشارات حروفیه، آسیبهای تبلیغات در ایران را به خوبی بررسی کرده است و برای دوستانی که بهتازگی قصد فعالیت در این حوزه را دارند، مطالعه آن بسیار مفید است.
کتاب آسیبشناسی تبلیغات در ایران را میتوانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری نوشته ماکس ساترلند ازجمله کتابهای جالب توجه درزمینهٔ تبلیغات و بازاریابی است. ماکس ساترلند یکی از مدیران موسسه market mind technologies و از مسئولان یکی از ده شرکت برتر تحقیقات بازار استرالیاست. همچنین استاد بازاریابی در دانشکده بازرگانی دیوید سیم در دانشگاه موناش است. این کتاب ارزشمند، نتیجه سالها تجربه او در زمینه بازاریابی و تبلیغات است. این کتاب، شیوه تاثیرگذاری تبلیغات در ذهن مخاطبین نشان میدهد.
کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید و خلاصهای از آن را در این سایت میتوانید مطالعه کنید.
مشکل مشترک اکثر کسبوکارها در تبلیغات، نداشتن خلاقیت است و تبلیغات کمی را در اطرافمان دیدهایم که خلاقانه باشند. اکثراً کپیهایی از کمپینهای دیگر و تکراری و خستهکننده است و در نتیجه اثربخشی پایینی دارد. متخصصین بازاریابی بر این باورند که همه افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند، از مدیر بازاریابی تا گرافیست باید این کتاب را مطالعه کنند.
کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات را میتوانید از این سایت تهیه کنید.
کتاب جعبهابزار تبلیغات ایران، نوشته مجتبی محمدیان، کتابی است که در آن اصطلاحات رایج صنعت تبلیغات را به زبانی ساده و کاربردی بیان کرده است. هرچند این کتاب سعی دارد که اصطلاحات رایج تبلیغات را بیان و بررسی کند، ولی با ظهور رسانههای دیجیتال گستره این لغات بسیار وسیعتر شده است. بااینحال این کتاب، کتابی پایهای است و در شروع فعالیت مطالعه آن خالی از لطف نیست. درواقع دانستن مطالب این کتاب برای هر فردی لازم است. اما توصیه میکنیم به این کتاب بسنده نکنید.
کتاب جعبه ابزار تبلیغات ایران را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
همچنین برای مطالعه و بررسی اصطلاحات در حوزه بازاریابی دیجیتال مطالعه واژهنامه دیجیتال مارکتینگ کالج تپسل را در ادامه توصیه میکنیم.
کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی نوشته لوک دوپونت، درباره عوامل مؤثر و عوامل بیتأثیر در تبلیغات جهان نکات و با ذکر مثال از کمپینهای مختلف راهکارهایی ارائه میدهد. این کتاب با وجود اینکه کتابی قدیمی محسوب میشود بسیار قابلتوجه خوانندگان و افراد صاحبنظر در زمینه تبلیغات قرارگرفته است و مطالعه این کتاب برای باز شدن ذهن در حوزه تبلیغات بسیار مفید است.
کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی را میتوانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب رازهای تبلیغات نوشته دیوید اگیلوی یکی از بنیانگذاران تبلیغات مدرن در آمریکا است. در سال 1962، تایم دیوید اگیلوی را “پرطرفدارترین جادوگر صنعت تبلیغات امروز” نامگذاری کرد.
در این کتاب، اصول و مفاهیم پایهای تبلیغات به زبان ساده بیانشده است. همچنین دیدگاهها، تجربیات صاحبنظران حوزه تبلیغات را بیان کرده و مثالهایی از انواع آگهیهای تبلیغاتی آورده است.
کتاب رازهای تبلیغات را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
این کتاب هیچگاه قدیمی نمیشوند و برای هر کسی که قصد فعالیت در این حوزه را دارد، خوب است که مطالعه شود. در اعترافهای یک تبلیغاتچی دیوید اگیلوی، تجربیاتش را نوشته است. این کتاب بیان میکند تنها بخشی از تبلیغات استفاده از خلاقیت است و بخش بزرگ و مهمی از آن به دانش کافی و سختکوشی فرد بستگی دارد. درعینحال نبود خلاقیت خود معضل بزرگی است و به گفته اگیلوی، یکی از اصلیترین مشکلات موجود در دنیای تبلیغات، وجود آدمهایی است که تمرکز آنها بر سودآوری است و به خلاقیت کمتر اهمیت میدهند.
کتاب اعترافات یک تبلیغاتی را در فیدیبو میتوانید بخوانید و همچنین خلاصه این کتاب را در این سایت می توانید مطالعه کنید.
کتاب کمپین تبلیغاتی از برنامهریزی تا اجرا کتابی است نوشته آقای دکتر دهقان که توسط انتشارات مبلغان منتشرشده است. با مطالعه این کتاب نکاتی درباره هدفگذاری صحیح برای کمپینها، تهیه امکانات مادی و غیرمادی برای راهاندازی کمپین و زمانبندی صحیح کمپین و بررسی و ارزیابی نتایج کمپینها را فرامیگیرید.
کتاب کمپین تبلیغاتی از برنامهریزی تا اجرا را میتوانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب طراحی کمپینهای تبلیغاتی نوشته آقای جیم اوری و ترجمه شاهین ترکمن و آتنا مقدم است. این کتاب با بیانی ساده مراحل طراحی و اجرای یک کمپین را بیان میکند. استراتژی بازاریابی به معنی چگونگی تعیین اهداف بازاریابی و نحوه رسیدن به آنها است. در این کتاب نمونههای آنلاین تبلیغات هم بررسی میشود و کارکردهای هرکدام از روشهای آنلاین بیان میشود.
کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی نوشته آل ریس، اسطوره بازاریابی و جایگاه سازی، برای مطالعه عمیق و حرفهایتر بعد از کتابهای قبلی توصیه میشود. در این کتاب نویسندگان بحثهایی در ارتباط با موقعیتیابی یا positioning مطرح میکنند. بر این اساس، تبلیغات موضع تهاجمی ندارد و موضع دفاعی دارد و موقعیتیابی باید با ایجاد روابط عمومی و مزیت رقابتی پایدار اتفاق بیفتد.
کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
همچنین خانم الهه تاجزاده، خلاصهای از این کتاب را منتشر کردهاند. فایل پی دی اف کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی را میتوانید از این لینک دانلود کنید.
در این کتاب نمونههایی از کارهای تبلیغاتی نسل گذشته آژانس تبلیغاتی سیته بیانشده است. کتابی جذاب در ارتباط با تاریخ تبلیغات و کارهایی که اولین بار در ایران انجامشده است. این کتاب شامل مجموعهای از آگهیهای مختلف ایرانی در سی سال گذشته که به رنگ سیاه و سرخ طراحیشدهاند (به خاطر محدودیتهای گرافیک و چاپ) میشود.
کتاب سرخ و سیاه، سی سال تبلیغات به روایت سیته را می توانید از فروشگاه این انتشارات تهیه کنید.
کتاب ادبیات تبلیغ نوشته رابرت دابلیو، کتاب راهنما برای نویسندگان تبلیغات است. این کتاب هم کتابی قدیمی و البته پرفروش است و برای دوستانی که میخواهند در زمینه کپی رایتینگ مطالعه و فعالیت داشته باشند، توصیه میشود. دیوید اگیلوی درباره این کتاب گفته است: “من هیچ نویسنده تبلیغاتی را سراغ ندارم که با خواندن این کتاب پیشرفتی در کارش حاصل نشود، ازجمله خود من.”
این کتاب برای افرادی که بهتازگی شروع به فعالیت کردهاند، یک راهنمای جامع است و همچنین برای حرفهایهای صنعت تبلیغات مرجعی ارزشمند است.
کتاب نقد ادبی و مطالعات فرهنگی، نوشته حسین پاینده، استاد دانشگاه علامه طباطبایی است که تابهحال دو بار چاپشده است. چارچوبهای این کتاب در نقد کمپینهای تبلیغاتی بسیار کاربردی است. دکتر حسین پاینده در این کتاب استدلال میکند که پشت آگهیهای تلویزیون ایران نکات فرهنگی خاصی وجود دارد که قابلبحث و بررسی است. این کتاب بهصورت کلی مباحث زیر را بررسی میکند:
1-جایگاه کالا و ارزش درک شده آن توسط مصرفکننده در دنیای امروز
2-علاقه به کالای خارجی برای ایرانیان
3-بررسی هویت جنسیتی
کتاب مدیریت استراتژیک برند نوشتهشده توسط کوین کلر در 466 صفحه است. ناشر کتاب اینطور معرفی میکند:” کتاب مدیریت استراتژیک برند که به آن لقب “انجیل برند” دادهاند، کمک میکند تا درک عمیقتری از اهداف اصلی برندسازی به دست آورید. یکی از ضروریات مدیریت ارشد هر سازمانی ایجاد برندهای قدرتمندی است که ضمن عمل به وعدهها، قدرت و توانمندی خود را در طول زمان ارتقا دهند. معرفی چشماندازهای نوین در مدیریت برند، شناسایی و تثبیت جایگاه و ارزشهای برند، برنامهریزی و پیادهسازی برنامههای بازاریابی برند و… از بخشهای این کتاب هستند. تأکید اصلی این کتاب بر درک اصول روانشناختی در سطوح فردی و سازمانی برای بهینهسازی تصمیمگیری در خصوص برندها، با تشریح بسیاری از مفاهیم بهروز در حوزهٔ مدیریت استراتژیک برند بهطور عملی به همراه مثالهای فراوان است.”
کتاب مدیریت استراتژیک برند را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید و همچنین خلاصه کتاب را می توانید از این سایت تهیه کنید.
کتاب چکش بصری نوشته آل ریس، ازجمله کتابهای خوب در زمینه برندینگ است. در این کتاب مفهوم چکش بصری توضیح دادهشده است. این مفهوم ابداع لورا ریس فرزند آل ریس است. آل ریس در پیش گفتار کتاب میگوید: “مفهوم چکش بصری ابداع لورا است و من مطمئنم که روزی بهاندازه مفهوم جایگاه سازی شناخته خواهد شد.”
چکش بصری بیان میکند که تأثیر تصاویر و پیامهای تصویری بسیار بیشتر از پیامهای نوشتاری و یا شنیداری است. در این کتاب انواع چکش بصری بررسیشده است. گاهی چکش بصری رنگ بستهبندی یک برند، گاهی طرح خاص و منحصربهفرد بر روی محصولات و یا لوگوی برند و … است. مثالهای بیانشده در این کتاب بسیار جذاب است و مطالعه آن را لذتبخش میکند. اگر الفبای برندینگ را میدانید، مطالعه این کتاب به شما توصیه میشود.
کتاب چکش بصری را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب جایگاه سازی نوشته آل ریس ازجمله بهترین کتابها در برندینگ است. اصلیترین نکته در برندینگ پیدا کردن جایگاهی متمایز نسبت به رقبا برای ارائه محصول است و این جایگاهیابی در برندینگ بنیان همهچیز است. با توجه به قدیمی بودن این کتاب و بیان مثال از برندهایی که در ایران چندان شناختهشده نیستند، باعث سنگینی محتوای این کتاب شده است و مطالعه آن برای افراد حرفهای در این حوزه مناسب است. کتاب جایگاه سازی را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب برندینگ دیجیتال نوشته آلن پی ادمسون کتابی با محتوای تجربی و کاربردی در زمینه دیجیتال برندینگ است. ادمسون این کتاب را از طریق مصاحبه با مدیران موفقترین برندها در فضای دیجیتال نوشته است. سبک کتاب به شیوه پرسش و پاسخ نیست. درواقع ادمسون نتیجه مصاحبهها را به همراه تجربیات خودش از فضای دیجیتال در قالب داستانهایی آموزنده بیان کرده است. لحن کتاب بسیار ساده و خودمانی است و خواندن آن را جذابتر میکند. با مطالعه این کتاب با مهمترین سرفصلها در حوزه برندینگ در فضای مجازی آشنا میشوید و با مثالهای تجربی بسیاری آشنا میشوید.
کتاب برندینگ دیجیتال را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
کتاب برند ماندگار نوشته جرمی میلر کتابی متمایز در برندینگ است که بهصورت کاربردی و عملی برندینگ را موردبررسی قرار داده است. در این کتاب با بیان مثالهای متعدد اصول ساخت یک برند محبوب در ذهن مخاطب بیانشده است. اصولی که یک شرکت متوسط میتواند با استفاده از آن برند خود را در ذهن مخاطب هک کند و افراد زیادی را جذب کسبوکار و محصولات خود کند. متن کتاب ساده و کاربردی است و مطالعه این کتاب برای کسانی که صاحب کسبوکار هستند و یا قصد فعالیت در برندینگ دارند، توصیه میشود.
کتاب برند ماندگار را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.
شما نیز اگر کتاب خوبی درزمینهٔ برندینگ و تبلیغات مطالعه کردید میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. http://www.otc-certified-store.com/gastrointestinal-tract-medicine-europe.html https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php http://www.otc-certified-store.com/antiparasitic-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php http://www.otc-certified-store.com/anticonvulsants-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php веб-займ отзывыцентрофинанс займэкспресс займ рф займ 50000 онлайн на годкруглосуточный займ денегпроцентный займ
5 ديدگاه نظر دهيد
بسیار عالی بود .ممنون
سلام
ممنون از شما
Awli?
ممنون از نظر لطف شما
خیلی عالی ممنونم .