دادهکاوی یکی از عناصر حیاتی خدمات ورود داده است که صنایع زیادی با کاربردهای مختلف به آن نیاز دارند تا به کمک آن رتبه خود را ارتقا بخشیده و پیشرفت کنند. اکثر این کسب و کارها از دادهکاوی برای اهدافی مانند بهبود نرخ درآمد، کاهش ریسک و همچنین پوشش هزینههای کارکنان بهره میبرند. علاوه بر این، دادهکاوی به شرکتها کمک میکند تا اطلاعات اضافی و نامربوط به خود را فیلتر کرده، دقت نتایج را بهبود بخشند و در نهایت تصمیمات بهتری بگیرند.
همه این خدمات به نوبه خود منجر به شکلگیری روابط سالم با مشتری نیز میشود. در همین راستا و به دلیل محبوبیت دادهکاوی میان کسبوکارها، شرکتهای مدیریت داده زیادی وجود دارند که خدمات شایستهای را در این رابطه به سازمانها در سراسر جهان ارائه میدهند. استفاده از خدمات این شرکتها، میتواند یک راهحل عالی برای مشکلاتی مانند افزایش بیرویه قیمتها، خطرات، جمعیتشناسیهای مختلف، روابط با مشتری و همچنین تعریف مجدد چشماندازهای تجاری نیز باشد.
همانطور که در اینفوگرافی زیر خواهید دید، دادهکاوی در سالهای اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این تغییرات به افراد کمک میکند تا با ابزارهای استخراج داده پیشرفته برای رویههای پیچیدهتر نیز کار کنند. اغلب اوقات، سازمانها تمایل دارند چنین کارهایی را به نهادهای خارج از کشور به ویژه کشورهایی مانند هند و غیره برونسپاری کنند.
سوالات متداول
داده کاوی چیست؟
دادهکاوی به معنی استخراج داده یک اصطلاح جامع برای فرآیندهای کشف و فهمیدن الگوها به منظور فهمیدن همبستگیها یا ناهنجاریها در یک مجموعه داده معین است که با به کارگیری انواع تکنیکها برای اداره کسب و کارهای خاص استفاده میشود.
چه کسب و کارهایی میتوانند از داده کاوی استفاده کنند؟
دادهکاوی برای کسب و کارهای زیادی مانند بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای پخش دارو و سازمانهای مهندسی میتواند مفید باشد.دادهکاوی چه مزیتهایی دارد؟
دادهکاوی به شرکتها اجازه میدهد درآمد خود را بهبود بخشند، خطرات و هزینههای اضافی کارکنان را کاهش دهند و یک رابطه مسالمتآمیز با مشتری خود بسازند.