تبلیغات در اپلیکیشن در حالی که میتواند تنها منبع درآمد اپلیکیشنتان باشد، میتواند به تجربه کاربری داخل اپلیکیشن لطمه بزند و نرخ پرش کاربران را بیشتر کند. حتما شما هم تا به حال به این شکل از تبلیغات آزاردهنده داخل اپها مواجه شدهاید. از تبلیغاتی که انقدر حجم بالا و سرعت لود پایینی دارند که بازی را فریز میکنند گرفته، تا تبلیغاتی که وسط بازی ظاهر میشوند و وقفه ایجاد میکنند.
تبلیغات بینابینی یکی از بهترین شکلهای تبلیغات در اپلیکیشن هستند، به شرطی که بدانید کجا و چطور آنها را پیادهسازی کنید. برای پیادهسازی این نوع تبلیغات دو فاکتور مهم را باید در نظر داشت، تجربه کاربری و میزان بازگشت سرمایه برای اپلیکیشن (ROI)
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
تبلیغات بینابینی در میان صاحبان اپلیکیشن بسیار محبوب هستند و نرخ ایمپرشن بالایی دارند. این تبلیغات که کل صفحهی گوشی را در بر میکیرند، در قسمتهایی از بازی یا اپ که وقفهای در تجربه کاربری وجود دارد ظاهر میشوند (مثلا بین مراحل بازی)
این وقفهها بهترین زمانهایی هستند که کاربر در آنها آمادگی دیدن تبلیغات را دارد. این خود به خود eCPM را بالا میبرد و عملکرد تبلیغ را بهبود میبخشد.
بهینهسازی تبلیغات با پیدا کردن بهترین زون تبلیغاتی (Zone) برای تبلیغات بینابینی تمام نمیشود. تبلیغات بینابینی به دلیل سایز بالاتر حجم بیشتری دارند و اگر در جای بدی ظاهر شوند یا تعداد زیادی از آنها در جاهای مختلف پیادهسازی شوند باز هم تجربه کاربری را خراب میکنند. پس شما باید برای بهینهسازی فرصت کافی صرف کنید. لازم است کاربر و سفر او در اپلیکیشن را بشناسید، واکنش او را به تبلیغات ببینید و مناسبترین ادپلیس و تعداد تبلیغ را پیدا کنید.
وقتی میخواهید بهترین مکانها برای پیادهسازی تبلیغات بینابینی را پیدا کنید، این سه مورد پایین را در نظر بگیرید:
زمانبندی و ادپلیس در این مورد بسیار اهمیت دارند. اگر بازی شما زمانمحور است، مثل یک بازی پازل که کاربر برای حل آن ۱ دقیقه فرصت دارد، بهترین حالت این است که بعد از تمام شدن وقت تبلیغ را جای بگذارید. در مورد بازیهای دونفره نوبتی هم همین صادق است. در این بازیها زمانی که نوبت عوض میشود بهترین زمان برای جایگذاری تبلیغ است. در بازیهای مرحله محور بهترین جا برای نمایش تبلیغ بین مراحل است.
بر اساس تستها بنرهای بینابینی که اول بازی گذاشته میشوند بالاترین نرخ کلیک را دارند. این جایگاه جایگاه طلایی برای تبلیغات است.
تبلیغ بینابینی میتواند قبل یا بعد از مراحل بازی ظاهر شود، یا وقتی که کاربر از برنامه خارج میشود و به آن وارد میشود. قطعا امکان پیادهسازی تعداد زیاد تبلیغات هست، اما این کاری نیست که شما باید انجام دهید! نباید مثل بمب به کاربر تبلیغ نمایش دهید. وقتی در یک بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی تبلیغ بینابینی نمایش دهید در همان زمان کوتاه کاربر را از اپلیکیشن زده میکنید. در عین حال که نرخ پرش (Bounce Rate) بالا میرود و نرخ بازگشت (Retention Rate) کم میشود. برای جلوگیری از این اتفاق باید تعداد نمایش تبلیغ را بهینه کنید. برای این کار باید ایمپرشن / زمان برای کاربر را اندازه بگیرید. این پارامتر مهمترین پارامتری است که با استفاده از آن میتوانید تاثیر تبلیغات بینابینی در نرخ کلیک و نرخ بازگشت را اندازه بگیرید.
اصولا میگویند برای اینکه نرخ بازگشت سرمایه بالایی داشته باشید و در عین حال کاربران خوشحال باشند، در هر سشن ۳ تا۴ تبلیغ نمایش دهید (یا حدکثر ۱۰ تبلیغ در روز)
یکی از خوبیهای تبلیغات بینابینی این است که کاربران را درگیر میکند، بدون اینکه وقفهای در کار آنها ایجاد کند. (البته اگر درست پیادهسازی شوند) این تبلیغات باید حفرههای خالی را در سفر کاربر پر کنند. اما هر کاربری رفتار متفاوتی در قبال تبلیغات دارد. برای همین بهتر است کاربران را با توجه به فاکتورهای مختلف دستهبندی کنید و برای هر دسته ادفرمت، فرکانس و ادپلیس تبلیغات را بهینه کنید. مثلا کاربرانی که بیش از همه خرید میکنند را در دستهای بگذارید که کمتر تبلیغ ببینند.
برای اینکه فرکانس تبلیغات را بهینه کنید باید کاربران را بر اساس تایم سشن دسته بندی کنید. مثلا اگر به همهی کاربران در دقیقهی چهارم سشن تبلیغ را نمایش دهید کاربرانی که سشن کمتری دارند را از دست میدهید. برای همین بهتر است اولین تبلیغ را هرچه زودتر پیاده سازی کنید. (البته مطمئن شوید که مزاحم کاربر نیست)
دستهبندی کاربران یک فعالیت لازم برای شماست. چون سفر کاربر بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل پرداخت، متفاوت میشود. باید برای ادپلیس فرمولی بگذارید تا با کاربران همخوانی داشته باشد.
تبلیغات بینابینی یکی از پراستفادهترینها شکل تبلیغات در صنعت ادتک است. مخصوصا در اپلیکیشنهای بازی. تنوع جاهایی که میتوان این تبلیغ را قرار داد دست توسعهدهنده را باز گذاشته است. اما این آزادی عمل لزوم آزمایش و A/B تست را چند برابر کرده است تا به بهینهترین حالت ممکن از لحاظ تجربه کاربری و درآمد برسید.
بازی مارکوپولو که توسط استودیو ابر منتشر شده، یک بازی جذاب از نوع تفننی و جور کردنی (Match-3) است. این اپیلیکیشن چند ماهی است که از تبلیغات ویدیویی بینابینی تپسل استفاده میکند. روش پیادهسازی آنها به این صورت است که کاربر، پس از اتمام هر ۵ مرحله، یک تبلیغ ویدیویی را مشاهده میکند. حال، بیایید کمی بیشتر وارد اطلاعات این بازی شویم تا ببینیم نمایش تبلیغات بینابینی، آن هم از جنس ویدئو، چه تاثیری بر رفتار کاربران داشته است.
بر اساس آماری که از آنالیتیکس این بازی دریافت کردیم، رفتار کاربرانی که تبلیغ بینابینی به آنها نمایش داده شد، نرخ بازگشتهای زیر را داشتهاند.
این آمار، متوسط ماه گذشته و برای متوسط ۳۵هزار کاربر فعال ماهانه است. همچنین ذکر این نکته لازم است که این بازی،Rate بالای ۴٫۵ در کافه بازار دارد که نشان از رضایت کاربران از این بازی است.
حال، اگر این آمار را با Benchmarkهای این نوع بازی (Match-3) مقایسه کنیم، اعداد از میانگین Retention هم بالاتر است و همردهی پرچمدارانی همچون Candy Crush است. درست است که این بازی، ذاتا از کیفیت بالایی برخوردار است؛ اما مساله قابل تامل این است که تبلیغات بینابینی، آن هم از نوع ویدیویی، باعث کاهش رضایت کاربران از بازی نشده است.
همچنین، این بازی در استور گوگلپلی هم منتشر شده است و در آن ورژن، تبلیغ بینابینی نشان داده نمیشود. با این حال، آمار Retention ورژن کافهبازار و گوگلپلی این بازی، تفاوت چندانی ندارد؛ اما ورژن کافهبازار از درآمد بالای تبلیغات بینابینی هم بهرهمند میشود.
اگر سوال یا حرفی دربارهی پیادهسازی تبلیغات بینابینی دارید، ممنون میشوم در بخش دیدگاهها مطرح کنید. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
سوالهای متداول
چرا باید از تبلیغات بینابینی در اپلیکیشنها استفاده کرد؟
ابعاد بزرگ این نوع تبلیغات سبب تعامل بیشتر کاربران با آگهی و در نتیجه افزایش احتمال نرخ کلیک و در نهایت افزایش نرخ تبدیل میشود.
چه نکاتی را هنگام طراحی و نمایش تبلیغات بینابینی باید در نظر بگیرید؟
به زمان پخش تبلیغات و تعداد دفعات ظاهر شدن آن توجه کنید تا موجب آزار کاربران نشود، زمان پایان تبلیغ را مشخص کنید و به نمایش درست فونت، تصویر و ویدئو در دستگاههای مختلف دقت لازم را داشته باشید.
http://www.otc-certified-store.com/supplements-and-vitamins-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php http://www.otc-certified-store.com/antiallergic-medicine-usa.html https://www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/mental-disorders-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php займ онлайн рфзайм на счет мобильного телефонаонлайн займ на киви кошелек займ карта отличные наличныесрочно нужен займ с плохой кредитной историейзайм под птс сочи
1 ديدگاه نظر دهيد
ممنون، مفید بود.