دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول و خدمات، برند و بررسی رفتار مشتری با استفاده از ابزارها در فضای دیجیتال مانند وب، موبایل، شبکههای اجتماعی و… صورت میگیرد گفته میشود. در واقع، بازاریابی دیجیتال مجموعهای از تلاشها در زمینه بازاریابی است که در فضای وب، موبایل و… انجام میشود. امروزه بازاریابی در فضای دیجیتال موثرترین راهکار برای رشد کسبوکار خواهد بود و اهمیت دیجیتال مارکتینگ به مراتب از روشهای سنتی بازاریابی بیشتر میشود. در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ کالج تپسل، 14 جلسه رایگان اصول دیجیتال مارکتینگ با موضوعات و عناوین زیر شرح داده شده است:
دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید در فضای دیجیتال حضور داشت؟
راهنمای راه اندازی یک وب سایت مناسب + 9 ویژگی وب سایت خوب
مزایای حضور در شبکه های اجتماعی + راهکار های حضور آنلاین در موبایل
استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ + پارامتر های انتخاب آن
سئو چیست + ASO چیست | معرفی چند راهکار برای بهبود آن
بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ +راهکار های بهبود SEM
تبلیغات بنری چیست + مزایا و معایب + انواع آن، چگونگی طراحی و توسعه
ویدئومارکتینگ چیست و چگونه عمل میکند + مزایا و معایب ( نکات کلیدی درآن)
ایمیل مارکتینگ چیست +مزایا و معایب + ویژگی های یک ایمیل موفق
بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست + مزایا و معایب + KPI
اپ مارکتینگ + انواع فرم های تبلیغات درون اپلیکیشن
مراحل آنالیز در بازاریابی دیجیتال + ابزارهای تحلیل + معیار های آنالیزوبسایت
قیف بازاریابی و مراحل آن +سفر مشتری، آنالیز و بهینه سازی آن
بازاریابی عملکردی و 10 نکته مهم در آن و شیوه های مختلف تبلیغات