پیش‌بینی‌های سئو: ۵ تغییری که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ ببینیم

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

سئو در سال ۲۰۲۴ به سازگاری نیاز دارد. به سئوی فنی مسلط شوید، از هوش مصنوعی برای محتوا به طور عاقلانه استفاده کنید، با افزایش هزینه‌ها کنار بیایید و استعدادهای برتر را استخدام کنید.

زمانی را به یاد بیاورید که استفاده از چند کلمه کلیدی در یک صفحه، مانند جکپات سئو در نتایج جستجو بود؛ در سال ۲۰۲۴ دنیای سئو اصلا به این سادگی نیست. امسال، همه چیز در مورد عمیق شدن در جنبه‌های فنی سئو، کار با ابزارهای هوش مصنوعی برای محتوا و کشف نحوه مدیریت افزایش هزینه‌ها است.

بیایید به پنج بینش حیاتی سئو در سال ۲۰۲۴ نگاهی بیندازیم تا به شما کمک کند دید وسیع‌تری نسبت به آنچه انتظار دارید داشته باشید.

ترنذهای سئو در سال 2024

۱. سئو همچنان وسیع‌تر و پیچیده‌تر می‌شود

هر سال، سئو پیچیده‌تر شده و برنده شدن در این مسیر سخت‌تر می‌شود. فقط کافی است به تمام تغییراتی که در سال ۲۰۲۳ در سئو رخ داد نگاه کنید – که کمترین آن تجربه مولد جستجوی گوگل بود. علاوه بر این، الگوریتم رتبه‌بندی به صورت سالانه به تکامل خود ادامه می‌دهد تا مرتبط‌ترین صفحات وب را شناسایی کند.

۲. سئوی فنی اهمیت زیادی پیدا می‌کند

یک محیط جستجوی بسیار رقابتی به این معنی است که هر ذره آن اهمیت دارد. هرچه بیشتر وب‌سایت خود را برای کاربران بهینه کنید، بهتر می‌توانید رقابت کنید. بدون سئو فنی، ایجاد تجربه کاربری بهینه غیرممکن است؛ بنابراین، وابستگی بیشتری به سئو فنی برای موفقیت وجود خواهد داشت.

اگر هنوز فقط به تاکتیک‌های سطحی سئوی On-Page (کلمات کلیدی، اطلاعات متا و غیره) تکیه می‌کنید و بک‌اند فنی سایت خود را نادیده می‌گیرید، شانس زیادی نخواهید داشت.

و حتی اگر در حدی متوسط ​​سئو فنی را انجام می‌دهید، سطح مهارتی که برای برنده شدن در سئو فنی نیاز دارید در حال افزایش است. مواردی مانند ابتکار «Page Experience» گوگل و تمام نکات جزئی که در آن اتفاق افتاد را در نظر بگیرید.

۳. هوش مصنوعی استراتژی محتوای شما را تغییر خواهد داد

ابزارهای هوش مصنوعی آینده تولید محتوا را تغییر می‌دهند (اما اینکه چگونه آینده سئو را تغییر خواهند داد، باید منتظر بود و دید). ما در حال آزمایشی عظیم با ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی هستیم.

پس از ماه‌ها مشاهده اینکه چگونه محتوای هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند (یا مانع ایجاد کند.) یک مساله برای ما واضح است: اگر این کار درست انجام شود، می‌توانید محتوای باکیفیت ایجاد کنید و سود خود را افزایش دهید؛ و اگر این کار را اشتباه انجام دهید چیزی جز هرزنامه برای شما ایجاد نخواهد شد.

افزایش هزینه های سئو

گوگل می‌گوید شما با یک محتوای اشتباه که با هوش مصنوعی تولید شده، سیاست‌های اسپم آنها را نقض خواهید کرد:

“وقتی در مورد محتوای تولید شده به صورت خودکار حرف می‌زنیم، راهنمایی‌های ما برای سال‌های متمادی ثابت بوده است. استفاده از اتوماسیون – از جمله هوش مصنوعی – برای تولید محتوا با هدف اصلی دستکاری رتبه‌بندی در نتایج جستجو، نقض خط‌مشی‌های هرزنامه ما است.”

اما، اگر محتوای تولیدی با هوش مصنوعی کاربر محور باشد، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به فعالیت‌های تولید محتوا بسیار کارآمد است:

“با این اوصاف، مهم است که بدانیم استفاده از همه راهکارهای اتوماسیون، از جمله تولید توسط هوش مصنوعی، اسپم نیست. اتوماسیون مدت‌هاست که برای تولید محتوای مفید مانند امتیازات ورزشی، پیش‌بینی آب‌وهوا و … استفاده می‌شود. هوش مصنوعی این توانایی را دارد که سطوح جدیدی از بیان و خلاقیت را تقویت کند و به عنوان ابزاری حیاتی برای کمک به ایجاد محتوای عالی در وب عمل کند.”

بنابراین، چگونه باید هنگام استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تعادل مناسب را ایجاد کنید؟ امروزه استاندارد طلایی استفاده از ابزار هوش مصنوعی به تولیداتی اعطا می‌شود که با تجزیه و تحلیل و ویرایش محتوا توسط انسان متخصص همراه شده باشد.

۴. قیمت‌ها در حال افزایش است

بر کسی پوشیده نیست که هزینه همه چیز در حال افزایش است. به گفته کیپلینگر، اکثر بیزینس‌ها در سال ۲۰۲۴ با افزایش هزینه‌هایی از جمله نرخ بهره، تورم، هزینه‌های انرژی، حمل‌و‌نقل، بیمه، هزینه‌های ساختمان و هزینه‌های فناوری مواجه هستند.

هزینه جذب و حفظ بهترین استعدادهای بازاریابی دیجیتال نیز برای برخی مشکل ساز خواهد بود. کیپلینگر پیش‌بینی می‌کند که برخی از صنایع ممکن است افزایش دستمزد را در سال آینده محدود کنند و برخی افزایش دستمزد را تا ۴.۲ درصد برای کارمندان اجرا کنند.

اگر می‌خواهید افرادی با بیش از ۱۰ سال تجربه را حفظ کنید، باید یک پیشنهاد حقوق و مزایا جذاب ارائه دهید. هزینه انجام بیزینس نیز بر بسیاری از شرکت‌های سئو مبتنی بر خدمات تأثیر می‌گذارد، بنابراین هزینه استخدام نیروهای سئو احتمالا افزایش می‌یابد.

۵. استخدام بهترین‌ها مهم خواهد بود

با افزایش هزینه‌ها، بسیاری از کسب‌وکارها برای فعالیت‌های سئوی خود دچار مشکل شده‌اند. اما کسب‌وکارهای بزرگتر می‌توانند بهترین خدمات سئو را دریافت کنند.

استخدام بهترین نیروها

در نظرسنجی CMO که توسط Deloitte انجام شده، پیش بینی می‌شود که شرکت‌ها (در محدوده ۲۶ میلیون دلار تا ۲.۵ میلیارد دلار در سال) هزینه‌های بازاریابی دیجیتال را در سال ۲۰۲۴ حدود ۹ درصد افزایش خواهند داد.

متاسفانه برای شرکت‌های کوچکتر، سوال این خواهد بود که آیا خدمات سئوی ارزان را می‌خواهم یا سئوی درست و اصولی؟

و همانطور که می دانیم، سئو ارزان یک تجربه نزدیک به مرگ است.

با این حال، منظورمان این نیست که بیزینس‌های کوچکتر شانسی ندارد. شرکت‌های بزرگتر ممکن است منابع بیشتری داشته باشند، اما لزوما زیرک نیستند و با وجود تمام منابعی که این شرکت‌های بزرگ‌تر دارند، ممکن است بهترین (یا برخی از کمتر شناخته‌شده‌ترین استراتژی‌های سئو) را اجرا نکنند.

صرف نظر از اندازه شرکت، استخدام بهترین نیروی سئو مهم خواهد بود. شرکت‌هایی که ارزش سئو را می‌دانند و آن را در اولویت قرار می‌دهند، می‌توانند با تغییر بودجه (مثلاً بودجه تبلیغات) در صورت نیاز بهترین و ماهرترین استعدادهای سئو را حفظ کنند.

کلمه کلیدی برای سال ۲۰۲۴: سازگاری

در سال ۲۰۲۴، به همان طرز فکر سئو سال‌های قبل متکی هستیم: سازگاری. سئو نیاز به انعطاف پذیری دارد.

مدیریت بودجه به گونه‌ای که بتوانید بهترین نیروهای سئو را برای هدایت کسب‌وکار خود در سال ۲۰۲۴ استخدام کنید، در حالی که بر استراتژی‌های نوآورانه و تجزیه و تحلیل فنی وب‌سایت تمرکز می‌کنید.شاید این رویکرد کسب‌وکار شما را برای مقابله با هر طوفانی که امسال بر سر راه شما قرار می‌گیرد، آماده کند.

اعلام ديدگاه