آشنایی با بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

زمان مطالعه : ۵ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در طول دو سال گذشته، ما شاهد تغییرات چشم‌گیری در نحوه تبلیغ محصولات یا خدمات برندها به خصوص در حوزه دیجیتال مارکتینگ و رسانه‌های اجتماعی بوده‌ایم.

همانطور که محبوبیت رسانه‌های اجتماعی همچنان در حال رشد است سوالی که برای برندهای مختلف پیش می‌آید این است که چگونه در سال آینده مخاطبان زیادی را به سمت رسانه‌های اجتماعی جلب کنند؟ آیا یعنی باید استراتژی‌ای را تدوین کنند که مدام در حال تغییر باشد؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا با ۱۰ ترند جذابی که بازاریابان رسانه‌های اجتماعی به خصوص کسب و کارهای کوچک، باید در سال ۲۰۲۲ دنبال کنند را بررسی کنیم:

Google Analytics .۱

احتمالا می‌توان از گوگل آنالیتیکس به عنوان محبوب‌ترین ابزار در این لیست اشاره کرد و اگر قبلاً از آن استفاده نمی‌کردید، باید از همین امروز شروع کنید.

 گوگ

برای اینکه بیشتر بدانید، گوگل آنالیتیکس یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که توسط گوگل ارائه شده است و ترافیک وب‌سایت را ردیابی و گزارش می‌کند. به طوری که می‌توانید ببینید کدام منابع بیشترین ترافیک و نرخ تبدیل را دارند.

 

به عنوان مثال، در اینجا نگاهی به حساب GA داریم. می‌بینید که اکثر ترافیک ما از جستجوهای ارگانیک گوگل می‌آید و دانستن این نوع اطلاعات در تمام تلاش‌های بازاریابی شما بسیار مفید است.

با تحلیل این گزارش می‌توانید بگویید که کدام یک بیشترین بازده را در کمپین سئو دارد و سرمایه خود را بر روی آن معطوف کنید.  به یاد داشته باشید که نکات زیادی وجود دارد که می‌توانید با Google Analytics دنبال کنید، یاد بگیرید و انجام دهید.

۲. Google’s Keyword Planner

اگر برنامه خاصی را برای بهبود سئو سایت یا وبلاگ خود در نظر دارید، استفاده از ابزار رایگان گوگل را به شما توصیه می کنیم.

این ابزار به شما امکان می دهد تا جستجوی عباراتی را که به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند و مرتبط با تجارت شما هستند را از نظر میزان دفعات جستجو کاربران راحت تر پیدا کنید.

این امر به شما کمک می کند تا ببرنامه های تولید محتوای خود را به صورت هدف مندتر پیش ببرید.

اگر صاحب کسب و کار محلی دارید باید دسته بندی کلمات کلیدی محلی را نیز رتبه بندی کنید و ابزارهایی مانند این به شما برای دریافت نبض مخاطب کمک خواهند کرد.

 

۳. Google Search Console

با استفاده از این ابزار می توانید:

  • ترافیک و عملکرد جستجوی سایت خود را اندازه گیری کنید،
  • به رفع مشکلات سایت خود بپردازید،
  • و در نتایج جستجوی گوگل بدرخشید.
در کالج تپسل بخوانید!  بازاریابی هوشمندانه با هوش مصنوعی (AI)!

ممکن است به یاد داشته باشید که این سرویس در گذشته Google Webmaster Tools نامیده می‌شد.

هنگامی که وب‌سایت خود را به این ابزار متصل می‌کنید، به شما نشان می‌دهد که چگونه خزنده‌های گوگل محتوای وب سایت شما را نمایه می‌کند و به کاربران خدمات ارائه می‌دهد.

 

شما می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای پیدا کردن موارد زیر استفاده کنید:

  • چند نفر از سایت شما بازدید و چگونه آن را پیدا می‌کنند،
  • آیا افراد بیشتری از سایت شما در دستگاه تلفن همراه یا رایانه رومیزی بازدید می‌کنند و کدام صفحات در سایت شما محبوب‌تر هستند.
  • به رفع خطاهای وب‌سایت، ارسال نقشه سایت و ایجاد و بررسی یک فایل robots.txt کمک کند.

ما به طور خاص هر زمان که صفحات قدیمی وبلاگ خود را به روز می‌کنیم به عقب برمی‌گردیم و از این ابزار استفاده می‌کنیم و به این دلیل است که می‌خواهیم Google تغییراتی را که ما ایجاد کرده‌ایم را تصدیق کند و در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم.

گوگل

SEM Rush .۴

 

SEM Rush احتمالا یکی از محبوب‌ترین ابزارهای موجود برای دیجیتال مارکتینگ است. 

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا «سئو، بازاریابی محتوا، تحقیقات رقبا، تبلیغات PPC و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را تنها بر روی یک بستر انجام دهید».

در حال حاضر، این ابزار در عملکرد، خود کمی شبیه به کنسول جستجوی گوگل عمل می‌کند.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تا هر کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را جستجو و حجم دفعات سرچ آن‌ها را مشاهده کنید.

اما همچنین دشواری کلمه کلیدی در مورد اینکه چقدر برای یک وب‌سایت سخت است که به طور ارگانیک در ۱۰ رتبه برتر گوگل برای آن کلمه کلیدی قرار گیرد.

همچنین ویژگی‌های SERP را برای آن کلمه کلیدی و سؤالاتی که معمولا در اطراف آن کلمه کلیدی جستجو می‌شوند را نشان می‌دهد.

 

۵. MozBar Extension

این افزونه متعلق به گوگل کروم بوده که رایگان نیز است. MozBar شامل چندین افزونه در یک افزونه است و با ساخت حساب کاربردی در Moz می توانید از امکانات آن استفاده کنید.

این افزونه کاربردی شامل مجموعه‌ای جامع و کامل از تجزیه‌وتحلیل مشکلات فنی در سئو، محتوای وب سایت، پست در شبکه‌های اجتماعی و بک‌لینک است.

۶. Zoho Social

اگر در بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از یک نرم‌افزار زمان‌بندی متناسب با این موضوع استفاده کنید تا در زمان شما صرفه‌جویی شود.

در کالج تپسل بخوانید!  نتایج نظرسنجی توسعه‌دهندگان ایرانی سال 97

یکی از رایج‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که صاحبان کسب و کارهای کوچک جدید به سمت آن جذب می‌شوند، Hootsuite است. این ابزار به طور مثال برای آنچه که ما به عنوان یک آژانس نیاز داریم کمی محدود است، اما در غیر این صورت اغلب برای صاحبان مشاغل کوچک کافی است.

یک نرم‌افزار زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی، به طور کلی، به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای یک ماه کامل یا بیشتر را در یک جلسه برنامه‌ریزی کنید و انجام این کار نه تنها به شما یک گزارش شفاف از برنامه‌ریزی‌های آینده ماه می‌دهد، بلکه دید مناسبی را در جهت بهبود استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی به دست خواهید آورد.

 

۷. Social Media Analytics

اغلب اوقات، نرم‌افزارهای  برنامه‌ریزی در رسانه‌های اجتماعی با آیتم های تجزیه و تحلیل نیز همراه هستند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهند تا اطلاعات خاصی از کاربران خود را بسیار آسان و سریع دریافت کنید.

۸. Canva

این یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای طراحی گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک نسخه رایگان و دیگری نسخه پولی Canva Pro وجود دارد که با پرداخت ۱۰ دلار می‌توانید از امکانات بیشتر در نسخه پولی بهره‌مند شوید.

البته اکنون نرم‌افزارهای ویرایش عکس دیگری نیز وجود دارد که طراحان باتجربه نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اما، Canva فقط یک نرم‌افزار جامع برای همه است.

۹. Zapier

زاپیر یکی از محبوب‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای اتوماسیون است. به این صورت که داده‌ها و اطلاعاتی که شما در اپلیکیشن‌های مختلف دارید را یکپارچه می‌کند و با شکل‌دهی یک رابطه بین سرویس‌ها، بسیاری از امور را به صورت خودکار و هوشمند برای شما می‌تواند انجام دهد. 

 

همین امروز این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را امتحان کنید! 

شما چه ابزار دیگری را پیشنهاد می کنید؟ لطفا در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

پرسش‌های رایج

کدام ابزار دیجیتال مارکتینگ بهترین است؟

بهترین ابزار بازاریابی دیجیتال برای سال 2022عبارت‌اند از:

  • Google Analytics
  • . Google’s Keyword Planner
  • . Google Search Console
  • SEM Rush ۴
  • MozBar Extension
  • Zoho Social
  • Social Media Analytics
  • Canva
  • Zapier

مزایای استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؟

صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های بازاریابی مهم‌ترین مزایای استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در کانال‌های مختلف دیجیتال است.

Sending
User Review
5 (1 vote)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.