نکات کاربردی در زمان‌بندی محتواهای ویدیویی

زمان مطالعه : ۳ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

شما چقدر با جمله بازاریابی ویدیویی آشنا هستید؟
آیا می‌دانستید که تبلیغات ویدیویی یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما است؟

طبق آمار به دست آمده، ۹۵ درصد از بازاریابان ویدئویی بر این عقیده‌اند که تولید ویدئو به افزایش درک کاربر از محصول یا سرویس آن‌ها کمک‌کننده بوده‌است.

موضوعی که در گام نخست مطرح می‌شود این است که عده‌ای از مردم و یا بازاریابان از انجام بازاریابی ویدیویی هراس دارند، چرا که فکر می‌کنند باید کیفیت محتواهای آن‌ها به حدی بالا باشد که مخاطب را به مانند ویدیوهای هالیوودی بر سرجای خود میخکوب کند.

اما این یک اشتباه بزرگ است!

بنابراین نکته مهم این است که: اجازه ندهید ترس از کیفیت فیلم شما را از شروع کار باز دارد.

سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که، در این روش از بازاریابی، طول ویدیو باید چقدر باشد؟

این موضوع را اگر بخواهیم در قالب یک فرمول ساده بررسی کنیم به شکل زیر خواهد بود:

(میزان محتوای مورنظر برای بررسی + بستر مورد نظر برای انتشار = طول ویدیو)

اگر بخواهیم مدت زمان را به صورت دقیق ارزیابی کنیم، جستجویی را در گوگل انجام دادیم که بر اساس نظر مراجع معتبر، به شما توصیه می‌شود، ویدیوهای خود را حداکثر تا ۲ دقیقه در نظر بگیرید.

 

چه عواملی را باید برای تعیین مدت زمان ویدیوها در نظر بگیرید؟

  • توجه به مشکلات

از آن‌جایی که یکی از اهداف تولید محتوای ویدیویی، پاسخ به سوالات و مشکلات متداول مخاطبان درباره موضوعات مختلف متناسب با یک کسب‌وکار و … است، بنابراین باید با مخاطبان خود هماهنگ باشید تا در صدد کمک‌رسانی و پاسخ به سوالات آن‌ها بربیایید.

ضبط محتوای ویدیویی

  • بسترهای اطلاع‌رسانی

برخی از پلتفرم‌ها می‌توانند توجه را بیشتر از موارد دیگر به خود جلب کنند. به عنوان مثال، کاربرانی که در TikTok یا Snapchat هستند به تماشای فیلم‌های بسیار کوتاه عادت کرده‌اند.

در حالی که در بسترهایی مانند YouTube ، مردم به تماشای فیلم‌های بلند عادت دارند. حتی اگر بتوانید افراد را ملزم کنید که به یک چت زنده یا وبینار بپیوندند، آن‌ها را به تماشای ویدئوها حتی به مدت طولانی‌تر ترغیب کرده‌اید.

 

در ادامه، توجه شما را به جدول زیر برای بررسی مدت زمان پیشنهادی در نظر گرفتن ویدیوها جلب می‌کنیم:

مدت زمان تولید ویدیو در بازاریابی ویدیویی

چه نکاتی به شما در بازاریابی ویدیویی کمک می‌کند؟

همانطور که اشاره شد، تعامل ویدئویی برای بیشتر افراد اثربخش است. به یاد داشته باشید ، میزان مشارکت ویدئویی عمدتاً با مدت زمانی که افراد در حال تماشای ویدیوی شما هستند و یا در حال ایجاد بحث درباره آن با محیط اطرافشان‌اند، اندازه‌گیری می‌شود.

  • برگزاری لایو (Live)

وقتی به صورت ویدیویی با مخاطبان خود تعامل برقرار می‌کنید، شانس بیشتری را برای صحبت مستقیم با آن‌ها خواهید داشت. در این نوع از تعاملات می‌توانید به سوالات مخاطبان درباره خدمات خود پاسخ دهید و به افزایش مشارکت آن‌ها کمک کنید.

 

  • ذخیره بهترین‌‌ها برای اولین بار

بهترین تصاویر و کلیپ‌های خود را در ابتدای ویدئوها قرار دهید تا توجه مردم را جلب کرده و آن‌ها به تماشا ادامه ویدیو ترغیب کنید.

 

  • بهینه‌سازی صدا در صورت تماشای ویدیو به صورت بی‌صدا

۸۵ درصد از افراد در فیسبوک استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا فیلم‌ها را با صدای خاموش تماشا کنند. به این دلیل که شاید آن‌ها در یک مکان عمومی هستند یا تمایل دارند تا از محتواها بدون صداهای صوتی اضافه بهره‌مند شوند.

در هر صورت ، شما می‌توانید زیرنویس‌های مناسبی را به همه ویدئوهای خود اضافه کنید تا مردم در صورت خاموش بودن صدا هم بتوانند آن‌ها را دنبال کنند.

برای فیلم‌هایی که افرادی در دوربین نیستند، می‌توانید داستان‌های متنی در نظر بگیرید.

 

برگزاری لایو در اینستاگرام

امیدواریم که این مطلب، به شما در تولید محتواهای ویدیویی کمک‌کننده باشد.

در صورت تمایل، خوشحال خواهیم شد که نظرات خود را درباره این موضوع با ما مطرح کنید.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.