پیشتر در پستهای مربوط به رویداد نوروزی تپسل گفته بودیم که در ایام تعطیلات استقبال مردم از اپلیکیشنهایی که فضاسازی متناسب با این ایام را داشته باشند بسیار زیاد است. واضحترین مثال این پدیده، اپلیکیشن جدید “مهمان اصغر آقا” است که کمی قبل از نوروز منتشر شد و ظرف مدت کوتاهی به صدر جدول پردرآمدترین اپلیکیشنهای همکار تپسل پیوست. به همین بهانه با آقای ابراهیم مسجدیان، مؤسس شرکت glimgames صحبت کردیم و به مصاحبه با موتوری پرداختیم.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
آقای مسجدیان از سال 90 با تأسیس شرکت پویا توسعه آرتیمن وارد عرصهی بازیسازی شدهاند. در سال 91 با توسعهی بازی شبان در خارج از کشور و انتشار آن توسط شرکت Big Fish Games، ناشر موفق بازیهای کژوال PC، اولین فعالیت جدی خود را در این حوزه رقم زدند. بعدازآن بازی Dead August را برای PC ساختند که در ایران به نام انقراض معرفی شد اما متأسفانه هیچوقت منتشر نشد. این مسئله در کنار وضعیت بد انتشار بازیهای PC موجبات انحلال شرکت پویا توسعه آرتیمن را فراهم کردند وو اولین پلهی موفقیت، یعنی شکست، را برای آقای مسجدیان رقم زدند؛ اما مانند هر فرد موفقی، ایشان با کسب تجربه از این مرحله، شرکت جدید گلیم ایده پرداز را تأسیس کردند. در این شرکت تصمیم بر این شد که فقط بازی موبایل بسازند. ورود به حوزهی بازیهای موبایل و ساخت بازیهای F2P اولین چالش بزرگ برای آقای مسجدیان بود. برای شروع ایشان یکی دو هفتهای را به فکر کردن در مورد بازی و بررسی ایدههای مختلفشان پرداختند و درنهایت بهترین ایده را اجرایی کردند و شروع به ساخت بازی ما قهرمان نیستیم برای بازار خارج از ایران کردند و وارد مذاکره برای بستن قرارداد انتشار بازی با چیلینگو، ناشر خوب بازیهای موبایل، شدند. در کنار ساخت بازی برای بازار بینالملل نیمنگاهی هم به بازار داخلی داشتند. در همین راستا برای امتحان بازار داخلی بازی پرندگان ماهیگیر را در یک هفته ساختند و آن را در کافهبازار منتشر کردند و آن را با توجه به زمان و هزینهی مصرف شده برای توسعهاش بازی موفقی ارزیابی میکنند. بعد از این بازی سراغ ساخت بازی موتوری رفتند و بیشتر درگیر ساخت بازی برای بازار داخلی شدند. آخرین بازی منتشرشدهی ایشان هم بازی کوچکی تحت عنوان مهمان اصغر آقا است که آن را بهعنوان محصول جدید شرکتشان برای تعطیلات نوروز به بازار ارائه کردهاند. در ساخت بازی مهمان اصغر آقا سعی شده است که محصول بعد از عید هم برای کاربر جذابیت داشته باشد و تاریخمصرف دار و مناسبتی نباشد.
این مصاحبه را هم بخوانید: مصاحبه تپسل با سازندگان بازی هشتخوان
بازی مهمان اصغر آقا رایگان با پرداخت درون برنامهای است و کاربر در آن با استفاده از تبلیغات ویدیویی میتواند قسمتهای مختلف و وسوسهانگیز بازی را آزاد کند. به گفتهی آقای مسجدیان، علت استفاده از سیستم تپسل در محصولاتشان پشتیبانی بسیار قوی آن است و ایشان تپسل را “بهترین، تمیزترین و باکیفیتترین سیستم درآمدزایی در نوع خود” توصیف کردند.
رمز و راز موفقیت بازی پوکمون گو را در کالج تپسل بخوانید
از آقای مسجدیان که خودشان را یک گیمر تمامعیار میدانند و تقریباً روزی چند ساعت را سرگرم بازی کردن هستند در مورد بهترین ویژگیهای یک اپلیکیشن خوب سؤال کردیم و ایشان به ترتیب ساده و قابلفهم بودن، شناسایی بازار هدف مناسب و درآمدزایی را بهعنوان شاخصههای اصلی موفقیت یک اپلیکیشن بیان کردند و اظهار داشتند علیرغم اینکه هنوز هیچکدام از اپلیکیشنهایشان را موفق نمیدانند اما فکر میکنند این حداقل استقبال از بازیهایشان به خاطر شناخت صحیحشان از بازار بودهه است. ایشان که بازیسازی را به صورت کاملا تجربی یاد گرفتهاند و سابقهی تحصیلات آکادمیک درر زمینههای فنی و هنری و مدیریتی آن ندارند، به توسعهدهندگان توصیه میکنند که به جای مطالعهی مقالات و کتابها، بیشتر بازی کنند و از این طریق، در روند تولید اپلیکیشنهایشان بهبود ببخشند.
از ایشان در مورد ویژگیهای یک تیم خوب پرسیدیم و گفتند در یک تیم خوب، همهی اعضای پروژه محصول ساختهشده را برای خودشان میدانند، با هم هماهنگ هستند، به نظرات هم احترام میگذارند و تصمیمگیرندهی نهایی یک نفر است. تیم آقای مسجدیان که متشکل از 5 نفر داخل شرکت است بعد از تعطیلات نوروز بازیهای “هی تاکسی” و “قایمموشک” را منتشر خواهند کرد و برای اوایل تابستان هم انشاءالله یک بازی دیگر در دست ساخت دارند.
این مصاحبه را هم بخوانید: مصاحبه با اپلیکیشن سلحشوران و ماشین جنگی
توصیهی نهایی آقای مسجدیان به کسانی که در ابتدای کار بازیسازی هستند این است که شاید کمتر از 5 درصد بازیسازهای مستقل بتوانند از این شغل درآمد مناسبی کسب کنند، پس اگر عاشق بازیسازی نیستند بههیچوجه وارد این حرفه نشوید. در حال حاضر تنها درآمد ایشان از بازیسازیی است، اما سالهای اول دوران سختی را پشت سر گذاشتهاند و میگویند “روزهای زیادی هست که از کار وو فعالیت خسته میشوم، در این مواقع چند روزی به خودم استراحت میدهم اما در مجموع هیچوقت از این شغل خسته نمیشوم، چون عاشق بازیسازی هستم و اگر نبودم تا به حال صد بار از آن خارج شده بودم”
لینک بازی مهمان اصغر آقا: https://cafebazaar.ir/app/com.emc.eid/?l=fa
https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php www.zp-pdl.com female wrestling https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/mental-disorders-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php быстрый займ барнаулзайм москва быстросамый простой займ на карту займ под 0%займ на киви срочно без отказазайм под земельный участок