تپسل در حوزه هوش مصنوعی در رویداد نکست منتخب شد

زمان مطالعه :
خانه بلاگ اخبار

همزمان با پیشرفت روزافزون در زمینه‌ی هوش مصنوعی، تکنولوژی‌های مبتنی بر آن به سرعت در حال تغییر و تحول هستند و شرکت‌های فعال در این حوزه به نوعی ملزم به حرکت به سمت توسعه محصولات و خدمات برپایه هوش مصنوعی هستند. تپسل نیز از این قاعده جدا نیست و به صورت جدی در تلاش است تا محصولات و خدماتی را در این حوزه توسعه بدهد. دو محصول آتنا و تپسیج از جمله محصولات جدید تپسل در حوزه هوش مصنوعی هستند که در رویداد نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه (نکست) موفق به دریافت جایزه در این حوزه شده‌اند.

محمدجواد ابوطالبی، یکی از مدیران محصول پگاه داده کاوان شریف در رابطه با این دو محصول اینطور توضیح می‌دهد: «زیرساخت‌های فعلی هوش مصنوعی مولد مثل ChatGPT گرچه بسیار قوی و پرکاربرد هستند، اما برای کاربردهای خاص هر کسب و کاری، الزاما بهینه کار نمی‌کنند. مثلا فرض کنید کسب‌وکاری بخواهد پشتیبانی از مشتریان خود را از طریق یک چت‌بات کاملا اتوماتیک و هوشمند انجام دهد. اگه صرفا قصد کمک گرفتن از چت‌ جی‌پی‌تی را داشته باشد، احتمالا در جواب دادن به مشتریان دچار مشکل خواهد شد. یک چت‌بات پشتیبانی باید بتواند پرونده‌های مشتری‌ها را مرور کند، باید بداند که کاربر پیش‌ از این چه سوالی پرسیده است و دیتاهای بیشتری که اگر یک کسب‌وکار بخواهد این فرایند به درستی پیش برود، باید آنها را در نظر بگیرد.»

او ادامه می‌دهد: «پس یک‌سری جای خالی مابین لایه‌ی زیرساخت یعنی مدل‌هایی مثل چت‌جی‌پی‌تی و لایه‌ی کاربردی وجود دارد و این جای خالی را می‌توان با یک سری ماژول آماده که برای استفاده از آنها کمترین نیازبه دانش برنامه‌نویسی را دارد، پر کرد. ما در Tapsage دنبال این هستیم که این جای خالی را پر کنیم. هدف ما این است که امکان اتصال لحظه‌ای به مدل‌های مختلف و پایش عملکرد و هزینه‌ی هرکدام از آنها را برای کسب‌وکارها ایجاد کنیم.»

ابوطالبی افزود: «ما در Tapsage درکنار اینکه کمک می‌کنیم کسب‌وکارها چت‌بات‌های مخصوص خود را بسازند و هرجایی که مایلند آن را منتشر کنند، کمک می‌کنیم تا کاربرهای نوآورمان بتوانند کارهای خود را در یک فضای بزرگ به اسم آتنا منتشر کنند. هر چت‌بات (اعم از متنی، تصویری و ویدئویی) که در تپ‌سیج ساخته می‌شود،  این قابلیت را دارد که روی آتنا هم منتشر شود. آتنا امروز نزدیک به ۵۰ هزار کاربر دارد. ما تا به امروز چت‌بات‌هایی که خودمون توسعه دادیم را روی آتنا منتشر کردیم و تصمیم داریم فضای آتنا را برای همه باز کنیم تا همه بتواننند چت‌بات‌های خود را با تپسیج ساخته و روی آتنا منتشر کنند.»

این مدیر محصول ادامه می‌دهد: «از زمان تاسیس پگاه تا به امروز، به واسطه‌ی فعالیت در صنعت تبلیغات هوشمند، هوش مصنوعی قلب فناوری شرکت ما بوده است و با تولد و تجاری شدن هوش مصنوعی مولد (generative AI) ما فکر می‌کنیم فناوری بزرگ بعدی که زندگی همه‌ی مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد همین فناوری است. در نتیجه انتخاب کردیم که بخش مهمی از فعالیت‌های آینده‌نگرانه‌ پگاه را بر روی این فناوری متمرکز کنیم.»

 

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.