مدیر اجرایی جن‌ایکس: هدف ما توانمند کردن علاقمندان به هوش مصنوعی مولد بود

زمان مطالعه :
خانه بلاگ وقایع اتفاقیه

هفته گذشته، رویداد جنیکس در زمینه هوش مصنوعی مولد در تپسل برگزار شد و بین ۳۰ محصول اولیه تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد، چهار تیم «مودماینر»، «بینالب» و «کاسترو» برنده جایزه ۵۰۰ دلاری و تیم «استودآی‌او» برنده جایزه هزار دلاری شدند. محمدجواد ابوطالبی، دایرکتور این رویداد در گفت‌وگو با وقایع‌اتفاقیه از فرایندهای شکل‌‌گیری و تولد جن‌ایکس می‌گوید که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

ایده برگزاری رویداد جن‌ایکس از کجا آمد و اسم جن‌ایکس چطور انتخاب شد؟

ماجرا برای ما از زمانی آغاز شد که در یک رویداد مشابه بین‌المللی به اسم بیلداسپیس شرکت کردیم؛ این رویداد به ما کمک زیادی کرد که خیلی سریع بتوانیم ایده‌ای را توسعه داده و وارد بازار کنیم. از سوی دیگر در تپسل هم بلیتزلب در حال شکل گیری بود که در آنجا تمرکزمان در آنجا هم روی هوش مصنوعی مولد است. در نهایت دیدیم که با توجه به اینکه این حوزه هنوز در ایران بکر است و جای کار دارد، ما دوست داریم که مشابه تجربه خودمان را در ایران پیاده کنیم؛ با این تفاوت که تمرکز اصلی روی هوش مصنوعی مولد گذاشته شود و در این حوزه مردم را برای راه انداختن استارت‌آپ‌شان توانمند کنیم. در پایان این پروسه جن‌ایکس متولد شد که بخش اول آن از جنرتیوAI آمده است و X هم به معنای هرچیزی در این حوزه است.

در نهایت یک قالب تعریف شد و ۵ روز برای ساختن نسخه اولیه محصول و ۵ روز برای لانچ و انتشار آن در نظر گرفتیم و ۸۰۰ نفر نیز در این رویداد ثبت‌نام کردند اما ما می‌دانستیم که شرکت‌کننده‌‌ها یک سری آموزش نیاز دارند، پس همین کار را هم کردیم و پیش از این ۱۰ روز اصلی یک سری کارگاه استارتاپی و کارگاه فنی برگزار کردیم. البته به همینجا خلاصه نشد و برای الهام بخشی، چند تاک‌شو با موضوع کارآفرینان موفق ایرانی برگزار کردیم.

 

در رابطه با هدف شکل‌گیری و ارزش افزوده‌ای که جن‌ایکس ایجاد کرد، بیشتر توضیح می‌دهید؟

هدف ما این بود که بلیتزلب خودمان ارزش افزوده ایجاد کند و در این رابطه تیم‌هایی که در این موضع  توانمند هستند را شناسایی کرده و همکاری‌هایی را شکل بدهیم. از سوی دیگر دوست داشتیم علاقمندان به فعالیت در این حوزه را توانمند کنیم.

علاقمندان به فعالیت در این حوزه چقدر از جن‌ایکس استقبال کردند؟

استقبال برای دوره اول خیلی خوب بود. ما بیشتر از ۸۰۰ ثبت‌نامی داشتیم که از این تعداد حدود ۵۰ تیم به آن رقابت ۱۰ روزه رسیدند. در نهایت نیز ۳۰ محصول اولیه تولید شد.

در ایران پیش از جنیکس چنین ایده‌ای انجام نشده بود؟

در سال‌های اخیر در ایران رویدادهایی از جنس استارت آپ ویکند برگزار شده‌اند که تا مدل کسب‌وکاری و ایده پیش رفته باشند  و هکاتون‌ها را هم داشته‌ایم که در آنها محصولی تولید می‌شود اما تمرکز ما این بود که علاوه بر تولید محصول اولیه، در این مدت، محصول حتما به کاربر هم عرضه شود.

آیا اعطای سه جایزه ۵۰۰ و یک جایزه هزار دلاری، پایان راه برای برندگان و شرکت‌کنندگان بود؟

خیر. ما در همان ابتدا در همان راستای بلتیزلب با تیم‌ها گفت‌وگو کردیم و در حال ادامه رایزنی‌هایی هستیم که احتمالا به همکاری منجر خواهد شد. چند حالت در اینجا وجود دارد؛ یک اینکه تیم‌ها وارد بلیتزلب یا خود هلدینگ پگاه داده کاوان شریف شوند یا اینکه با کمک ما بتوانند جذب سرمایه کنند.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.