۱۰ استراتژی بازاریابی برای روز ولنتاین که باید آنها را جدی بگیرید

زمان مطالعه :
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

روز ولنتاین علاوه بر اینکه برای زوج‌های عاشق اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های بازاریابی برای برندها است. با این وجود نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هر ایده بازاریابی روز ولنتاین در تجارت الکترونیکی یا برای هر کسب‌وکاری فایده ندارد. ما در ادامه این مطلب تلاش کرده‌ایم به استراتژی‌های بازاریابی بپردازیم که برای روز ولنتاین برای اجرا در کسب‌وکارهایی که در حوزه تجارت الکترونیکی مناسب هستند

از پاپ‌آپ‌های هدفمند استفاده کنید

چه برای جمعه سیاه، عید نوروز یا روز ولنتاین باشد، هر فروش مناسبتی به یک لیست ایمیل هدفمند نیاز دارد که در آن اطلاعات تماس مشتریان بالقوه وجود داشته باشد.

پاپ‌آپ‌ها موثرترین راه برای جمع آوری ایمیل‌های با کیفیت بالا در سایت شما بدون آسیب رساندن به تجربه کاربر است. روزهای منتهی به ولنتاین فرصت مناسبی برای تکمیل کردن لیست ایمیل با استفاده از پاپ‌‌آپ‌های تخفیف زودهنگام، دریافت هدیه و … است.

شما همچنین می‌توانید در پاپ‌آپ‌های خود کد تخفیف، ارسال رایگان و غیره را پیشنهاد دهید و زمان آغاز فروش برای ولنتاین، یک پاپ‌آپ تبلیغاتی ایجاد کنید و بازدیدکنندگان سایت خود را به دسته بندی محصولاتی که در سایت قرار دارند یا به عبارت دیگر، مستقیم به سوی محل فروش هدایت کنید.

کمپین فروش اجرا کنید

با در نظر گرفتن اینکه در این روز میلیون‌ها نفر در حال خرید آنلاین هدیه هستند، اجرای یک کمپین فروش یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید سایت خود را به خط مقدم رقابت بیاورید.

درست است که ارائه یک تخفیف خوب و درست و حسابی کلید موفقیت یک کمپین فروش است اما چیزی که از آن هم بیشتر اهمیت دارد، این است که چگونه، چه زمانی و کجا محصولات خود را تبلیغ می‌کنید.

بهترین راه برای رقم زدن یک کمپین با نتایج خوب، ترکیب پاپ‌آپ‌های فروش و ایمیل‌های تبلیغاتی است.

مزایای بیشتر ارائه دهید

در حالی که تقریبا هر برندی در این بازه زمانی ممکن است به مناسبت ولنتاین روی محصولات خود تخفیف در نظر بگیرد، مزایایی مانند ارسال رایگان می‌تواند یک کسب‌وکار را متمایز کند.

اگر در حالت عادی امکان ارسال رایگان را ندارید، ارائه آن را به عنوان یک پیشنهاد محدود و دادن یک مزیت برای خریدار در نظر بگیرید.  البته مشخص است که چنین مزیتی به ولنتاین محدود نمی‌شود و می‌توانید برای سایر موقعیت‌های خاص فروش دیگر از آن استفاده کنید.

علاوه براین، اگر قصد ارائه دادن مزایای بیشتری را دارید، گذاشتن یک محصول اشانتیون می‌تواند از گزینه‌هایی باشد که حسابی خریداران را ذوق‌زده می‌کند.

 زمان تحویل کالا را به طور دقیق به خریدار اعلام کنید

چه به عنوان خریدار و چه به عنوان یک کسب‌وکار فعال در حوزه تجارت الکترونیکی احتمالا قبول دارید که زمان تحویل کالا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها است و در بازه‌هایی مانند بلک‌فرایدی یا ولنتاین با توجه اینکه از یک سو، حجم سفارشات بالاست و از سوی دیگر برای خریدار، ددلاین زمانی مهمی وجود دارد، به یک دغدغه بسیار مهم‌تر تبدیل می‌شود.

اولین چیزی که خریدار در چنین موقعیتی بررسی می‌کند، زمان تحویل است. پس اگر می‌خواهید خریداران روز ولنتاین را به مشتری تبدیل کنید، تاریخ تحویل خود را بسیار شفاف و حتی پیش از اینکه خریدار احساس نیاز کند از شما بپرسد، اعلام کنید.

حواستان باشد که همواره مشخص کنید که آخرین روزی که خریداران می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند تا آن را به موقع تحویل بگیرند، چه زمانی است.

 به تم دقت کنید

هدایای روز ولنتاین طبیعتاً با هدایای نوروز یا تولد متفاوت است. معمولا این هدایا با تم رنگ قرمز، قلب و … شناخته می‌شوند و به طور کلی از محصولات سایر مناسبت‌ها متمایز هستند. اگر کسب‌وکار شما نیز قصد فروش در ولنتاین را دارد، باید به این نکته دقت کنید و اگر پیش‌تر هم چنین محصولاتی را ارائه می‌کردید، ولنتاین یک فرصت عالی برای پروموت این محصولات است.

مردم را راهنمایی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن فروش در این بازه زمانی، راهنمایی کردن خریداران به قصد خرید بهترین محصولات است. ممکن است بسیاری از افراد به درستی ندانند که بهتر است چه هدیه‌ای را برای پارتنر خود بخرند و به طور حتم راهنمایی شما می‌تواند هم به آنها کمک کند و هم فروش خودتان را بالا ببرد.

حس فوریت در خریداران ایجاد کنید

مزایا و تخفیفات خوب برای این بازه در نظر بگیرید و یک زمان را به خریداران بالقوه خود اعلام کنید که در آن ارائه این مزایا به پایان می‌رسد. به طور مثال در تبلیغات خود به طور مداوم تکرار کنید که تخفیف ۳۰ درصدی برای این دسته از محصولات تنها تا ۴ روز دیگر باقی‌است. چنین رویکردی این حس را به مشتری منتقل می‌کند که برای جا نماندن از مزایای ارائه شده توسط شما باید هرچه زودتر خرید خود را نهایی کند. یا مثلا در ایمیل خود، اطلاع دهید که امروز آخرین روز برای تضمین تحویل پیش از روز ولنتاین است.

خریداران لحظه آخری را هدف قرار دهید

برخی از مردم به اصطلاح دقیقه نودی هستند و همه کارها را تا آخرین لحظه به تعویق می‌اندازند. خرید هدیه برای شریک عاطفی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از فروشندگان، به خریداران لحظه آخری حس گناه می‌دهند ولی اگر یک کسب‌وکار بتواند برای این دسته از خریداران تحویل بسیار سریع ارائه کند، خود را از سایر رقبا چند قدم جلو خواهد انداخت.

 ولنتاین را بازتعریف کنید

به یاد داشته باشید که همه افراد در این روز الزاما در یک رابطه عاطفی نیستند و پارتنر ندارند. پس اگر تنها این دسته از افراد را تارگت کنید، بخش زیادی از خریداران بالقوه خود را از دست می‌دهید. برای حل این موضوع کافی است که کمپینی اجرا کنید که در آن مجردها را مخاطب قرار داده‌اید و برای کسانی که در رابطه عاطفی نیستند، مزایایی مانند تخفیف یا هدایای رایگان در نظر بگیرید.

یک محصول Limited edition ارائه دهید

این استراتژی برای همه مناسب نیست اما اگر منابع لازم برای اجرای آن را دارید، راه خوبی برای متمایز کردن برند شماست. این یک راه هوشمندانه برای گره زدن روز ولنتاین به محصولات شماست و  بهانه خوبی برای اجرای یک کمپین لحظه آخری است.

 

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.