روز جمعه سیاه یا Black Friday روز مهمی در عرصه فروش کل جهان است که هر سال برگزار میشود. پیش از این به 6 راهکار برای فروش بیشتر در بلک فرایدی اشاره داشتیم.
امسال نیز بسیاری از برندها در سراسر جهان تخفیفها و پیشنهادهای ویژهای در روز بلک فرایدی برای افراد در نظر گرفتند. آمارها حاکی از آن هستند که نیمی از فروش آنلاین در روز بلک فرایدی در سرتاسر دنیا توسط آمازون رقم خورده و ثروت جف بزوس، مدیرعامل آمازون، از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.
در این متن میخواهیم به نقش موبایل در روز بلک فرایدی سال 2017 بپردازیم تا بتوانید بر اساس این آمارها و ارقام و همچنین استفاده از راهکارهای مطرحشده، برای یلدا، عید نوروز و یا بلک فرایدی سال بعد برنامهریزی مدونی داشته باشید.
بر اساس تحقیقات اخیر Leanplum و Branding Brand بر ۱۰۰۰ نفر از خریداران در روز Black Friday نتایج جالبی بدست آمده است. در ادامه به این نتایج اشاره و مهمترین رویکردهای عملی مربوط به هر نتیجه را بیان میکنیم.
۶۵٪ از خریداران در این روز از طریق موبایل و ۳۵٪ از آنها از طریق دسکتاپ خرید کردهاند. این آمار و ارقام از نقش مؤثر موبایل در فروش محصولات در روز جمعه سیاه سال ۲۰۱۷ خبر میدهد.
در این میان، کاربران اپلیکیشنهای موبایل نقش بیشتری در بین همه کاربران موبایل داشتهاند. بر اساس تحقیقات سایت comscore ، زمانی که کاربران در اپلیکیشنهای موبایلی صرف میکنند ۱۸ برابر زمانی است که در وبسایتهای موبایلی سپریاند؛ بنابراین، مخاطبان خود را تشویق کنید تا اپلیکیشن شما را دانلود کنند، چرا که کاربران اپلیکیشن موبایلی یک برند وفاداری بیشتری نسبت به آن برند دارند.
دریافت خبرنامه از طریق ایمیل بر خرید ۵۵٪ از خریداران در روز بلک فرایدی تأثیر داشته است. ۲۵٪ از آنها از طریق پیامهای درون برنامهای و ۲۳٪ از آنها از طریق دریافت نوتیفیکیشن به خرید یک محصول تشویق شدهاند.
به نظر میرسد بهترین برنامه برای اعلام تخفیفهای انگیزهبخش روز Black Friday به کاربران این است که کمپین ایمیلی خود را یک هفته قبل از این روز ارسال کنید. در ادامه، از یک روز قبل کاربرانی که با اپلیکیشن تعامل دارند را با پیامهای درون برنامهای مرتبط مشتاق کنید و ارسال نوتیفیکیشن را موکول به روز جمعه کنید. نتیجه سوم در مورد نوتیفیکیشنها اطلاعات جالبتری را نشان میدهد.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
آمارها حاکی از آن است که در ایام عادی سال، تنها ۴۰٪ از کاربران اجازه ارسال نوتیفیکیشن را به اپلیکیشنهای مختلف میدهند. در مقابل، نیمی از کاربران تمایل دارند که برای اطلاع از تخفیفهای بلک فرایدی، از اپلیکیشنهای مختلف نوتیفیکیشن دریافت کنند. این فرصت، میتواند فروش شما در ادامه سال را هم آسانتر کند زیرا نوتیفیکیشن یکی از مؤثرترین راهکارهای تعامل با کاربران و تکمیل قیف بازاریابی است.
از مدتی قبل، سعی کنید کاربران را در لحظات مناسب با درخواست فعال کردن نوتیفیکیشن مواجه کنید. برای بیشتر شدن نرخ قبول درخواست، کاربران خود را مطمئن کنید که نوتیفیکیشنها حاوی فرصتهای ارزشمند و انحصاری هستند. به نظر میرسد که نوید تخفیفهای Black Friday یکی از راهکارهای قابل اتکا برای افزایش این نرخ است.
اهمیت این کسب مجوز ارسال در موفقیت اعداد و ارقام نوتیفیکیشنهای ارسالی در Black Friday سال ۲۰۱۷ بیشتر درک میشود.
این اعداد از این حیث جالب هستند که در روزهای معمولی، لزوماً اپلیکیشنی که نوتیفیکیشنهای بیشتری ارسال کند، با اقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه نمیشود، اما وقتی مردم منتظر تخفیفهای مختلف و فرصتهای ارزشمند خرید در این روز ویژه هستند، نوتیفیکیشن میتواند گوی سبقت جلب توجه کاربران را از سایر رقبای شما برباید و شما را برندهی رقابت سخت Black Friday کند.
برای آشنایی بیشتر با این موضوع میتوانید مقاله «اهمیت ارسال نوتیفیکیشن؛ فرصتها و تهدیدها» را بخوانید.
اگرچه در بلک فرایدی سال ۲۰۱۷، موبایل نزدیکترین مسیر به کیف پول مشتریان بوده است، نتایج تحقیق نشان میدهد که نباید نقش موبایل در این روز را تنها به فروش نهایی داد.
۵۸٪ از کاربران در پاسخ به سوال «در روز بلک فرایدی به چه منظوری از موبایل استفاده کردید؟» به مقایسه قیمتها اشاره کردند. ۶۳٪ از آنها برای احتراز از صفهای طولانی به موبایل روی آورده بودند و ۴۵٪ برای یافتن تخفیفها از موبایل خود در روز ۲۴ نوامبر یاری گرفتند.
در نمودار زیر هدف خریداران برای استفاده از موبایل در روز جمعه سیاه نشان داده شده است. اگر کاربری برای خرید نهایی به اپلیکیشن شما مراجعه نکرده، به فرصتهای دیگری فکر کنید که میتواند برای او جذاب باشد: مقایسه قیمتها، تماشای تخفیفها و پیدا کردن ایدهای برای خرید هدیه.
اگرچه اپلیکیشنهای خرید آنلاین بازیگران اصلی جمعه سیاه هستند، اما دستههای موضوعی دیگر مثل اپلیکیشنها و وبسایتهای ورزشی، آموزشی، خبری، خدماتی و … هم توانستند از تعامل کاربران با موبایل بهرهمند شوند.
نگاهی به سرویسهای آنلاین ایرانی نشان میدهد که تخفیفها و شرایط ویژه آنها نیز با هدف داشتن سهمی در فروش بالای Black Friday اجرا شدند. تخفیف دورههای آموزشی، شرایط ویژه برای طرحهای تخفیفی قالیشوییها، خدمات ارزانتر اپلیکیشنهای پرداخت و شارژ تلفن همراه و … مثالهایی از این پدیده همهگیر بودند.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در ایران نیز چندین فروشگاه اینترنتی در ۳ و ۴ آذر و همزمان با سایر کشورهای جهان تخفیفهای ویژهای برای مشتریان خود در نظر گرفتند. دو شرکت دیجیکالا و بامیلو از معروفترین فروشگاههای اینترنتی ایران هستند که برای روز Black Friday تخفیفهای ویژهای به مشتریان خود ارائه دادند.
امسال، بامیلو برای سومین بار، کمپین Black Friday خود را تحت عنوان کمپین «حراجمعه» برگزار کرد و دیجیکالا نیز برای نخستین بار کمپین «جمعه به خرید» را راه انداخت و تخفیفهای ویژهای برای مخاطبان خود در نظر گرفت.
این دو شرکت از مدتها قبل از روز Black Friday امسال که ۳و ۴ آذر بود، تبلیغات آنلاین و آفلاین خود را آغاز کردند. دیجیکالا ویدئویی خلاق ساخت و بامیلو از بیلبوردهای سطح شهر برای معرفی حراجمعه استفاده کرد.
علاوه بر این، هر دو شرکت از شبکههای تبلیغاتی آنلاین نیز استفاده کردند و به کمک بستر تبلیغات هوشمند تپسل کمپین تبلیغاتی دیجیتال اجرا کردند. تعداد نصبها، نر خ کلیک و تعداد impressionهای کمپین Black Friday دیجیکالا و بامیلو در تپسل نسبت به سایر کمپینهای تبلیغاتی این دو شرکت که از قبل در تپسل تعریف شده بودند، چند برابر شد.
رقابت این دو شرکت به مناسبت روز بلک فرایدی، شبکههای اجتماعی را نیز تحت تأثیر قرار داد. طبق دادههای جمعآوریشده توسط بولتن، همزمان با حراج ویژه بلک فرایدی در تاریخ ۳ و ۴ آذر، هشتگ #دیجیکالا در شبکه اجتماعی توئیتر ۶۷۵ بار توسط ۴۷۷ نفر استفاده شد و این توئیتها بیش از ۹۰۰ هزار بار دیده شده است. طبق انتظار اولیه، هشتگ #حراجمعه موفقتر از هشتگ #جمعه_به_خرید بوده و تعداد استفاده از آن ۷۲۳ در مقابل ۱۶ گزارش شده است.
رتبه جهانی الکسا برای وبسایت دیجیکالا ۱۸ پله و برای بامیلو ۳۴۲ پله رشد داشته است. علت موفقیت بیشتر بامیلو در این زمینه، پایینتر بودن نسبی رتبه آن پیش از آغاز کمپین است. در رقابت بین وبسایتها، هرچه رتبه یک وبسایت بالاتر باشد، رقابت سختتری برای اخذ جایگاههای بالاتر در جریان است.
در ادامه برخی از اطلاعات دیگر آورده شده است.
مثل همه تحلیلهای دیگری که از کمپینهای امسال جمعه سیاه در ایران عرضه شد و به مشکل پشتیبانی فنی فروشگاههای آنلاین پرداخت، کالج هم بخش آخر را به این موضوع اختصاص میدهد. در کنار این گلایه، سعی میکنیم راهحلی تضمینشده برای جلوگیری از این اتفاق تلخ را هم در ادامه بیان کنیم.
علیرغم تبلیغات گسترده دو شرکت دیجیکالا و بامیلو برای روز Black Friday و استقبال خوب مردم از تبلیغات، این دو شرکت تدابیر خوبی برای سمت Backend خود نیندیشیده بودند و حجم بالای درخواست به آنان باعث شد که هر دو برای مدتی از دسترس خارج شوند. از آنجا که ایران در مرحله رشد خرید اینترنتی خود است؛ اگر کمپینهای Black Friday موفقتر و بدون نقص در قسمت فنی عمل میکردند، میتوانستند میزان خرید اینترنتی در ایران را رشد چشمگیری دهند.
دیجیکالا قرار است چند روز دیگر، به مناسبت شب یلدا کمپینی تحت عنوان «یلدای شگفتانگیز» داشته باشد و در آن مجددا تخفیفهای ویژهای به خریداران محصولات خود ارائه دهد. از آنجا که این روز برای ما ایرانیها مناسبت بیشتری نسبت به روز Black Friday دارد و با فرهنگ ما تناسب بیشتری دارد، باید ببینیم که دیجیکالا تا چه حد میتواند از این فرصت به خوبی استفاده کند و تجربه بد کاربرانش در روز Black Friday را از ذهنشان پاک کند.
اگر شما میخواهید برای Black Friday سال ۲۰۱۸ کمپین اجرا کنید و یا با هر رویداد ویژه دیگری مانند یلدا کاربران زیادی را در یک لحظه به استفاده از خدمات خود دعوت کنید، از همین حالا شروع کنید و زیرساختهای فنی آن را تقویت کنید. برای شروع کار، پاسخ به این سؤال حائز اهمیت است که Alibaba رکوردار فروش آنلاین روزانه در جهان و آمازون، پرفروشترین برند در Black Friday، چگونه با مشکل ترافیک بالای لحظهای کنار میآیند؟
خدمات ابری و سرویسهای CDN پاسخ این پرسش هستند. شاید هیچچیز مثل کمپینهای بزرگ فودپارتی، حراجمعه و جمعهبهخرید نمیتوانست نیاز برندهای ایرانی به استفاده از این خدمات را روشن کند. تا چند سال قبل، تقویت زیرساخت و بزرگ کردن آن برای یک محصول نرمافزاری کاری مشکل به نظر نمیرسید و رشد پیوسته و آرام فضای دیجیتال، فرصت گسترش زیرساخت را به هر شرکت میداد؛ اما امروزه CDNها و خدمات ابری، با اجرای فرآیندهای فنی پیچیده، میتوانند رشد پیشبینیناپذیر را مدیریت کنند و از بروز اتفاقاتی مانند تصاویر زیر جلوگیری کنند.
اگرچه چند سرویس جهانی برای حل این مشکل وجود دارند، بکتوری اولین سرویس خدمات ابری ایرانی است که توانسته با دانش تیم فنی خود، راهحلی برای گسترشپذیری استارتاپها و برندهای ایرانی ارائه کند و راهحل پیشنهادی کالج، استفاده از این خدمات است.
پس از ایجاد یک اپلیکیشن با Backend و زیرساخت قوی برای برند خود، میتوانید فروش Black Friday خود را از طریق موبایل افزایش دهید. امیدواریم در تحلیل Black Friday سال ۲۰۱۸، برند شما بهعنوان یکی از موفقترین نمونهها در کالج بررسی شود.
http://www.otc-certified-store.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com https://www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/alzheimer-s-and-parkinson-s-medicine-usa.html zp-pdl.com займ быстрозайм на карту мгновенно круглосуточно без отказазайм под залог недвижимости спб оформить займ на карту онлайнчастный займ екатеринбургчастный займ казань