اینفوگرافیک: سخنانی که مدیران خوب هرگز به تیمشان نمیگویند!

زمان مطالعه : ۵ دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

یک نقل‌قول مشهور وجود دارد که می‌گوید: «کارمندان شغلشان را ترک نمی‌کنند، مدیرانشان را ترک می‌کنند.»

آیا می‌دانید عملکرد مدیران موفق چگونه است؟ در یک دنیای ایده‌آل، مدیران همیشه می‌توانند خود را در برابر فشارهای کاری کنترل کنند. متاسفانه ما در یک دنیای ایده‌آل و بدون نقص زندگی نمی‌کنیم. به عنوان یک مدیر، همیشه زدن مناسب‌ترین حرف،‌ می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد؛ خصوصاً وقتی شخص با الویت‌های کاری متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

علاوه بر آن، در نهایت این مدیران هستند که پاسخگوی موفقیت تیم خود خواهند بود. در حقیقت – تحقیقات نشان می‌دهند – که تفاوت کلیدی بین تیم ناکارآمدی که درگیر کار نشده و تیمی که در جریان کار است و نتیجه خوبی ارائه می‌دهد، مدیر است.

به عنوان یک مدیر، موثرترین ابزار شما برای تقویت مهارت‌های تیمتان، فیدبک‌هایی است که به آن‌ها می‌دهید. کارمندان شما برای اینکه نقاط ضعف و قوت و راه‌های پیشرفت را یاد بگیرند، به نظرات و بازخوردهای شما تکیه می‌کنند.

از آن‌جایی که در جایگاه مدیریت، صحبت‌ها و نظرات شما موثر و دارای اهمیت هستند، این اینفوگرافی به شما کمک می‌کند تا با چند موضوع مهم آشنا شوید؛ از جمله ۱۱ نکته‌ای که هرگز نباید به تیم خود بگویید، چگونگی جبران اشتباه، اینکه چه باید گفت و در مجموع؛ عملکرد مدیران موفق به چه صورت است؟

در همین مورد می‌توانید ۱۵ توصیه مهم از ۱۵ کارآفرین برتر دنیا را بخوانید.

عملکرد مدیران موفق بر عملکرد تیمشان تاثیر مستقیمی دارد و این تیم‌ها بهترین بازده را برای کسب و کارشان به ارمغان می‌آورند؛ بنابراین بهتر است کارآمدترین مدل مدیریتی را پیدا کنید. مثلا گاهی مدیر فکر می‌کند حرفی که می‌زند مناسب است درحالی‌که اثرات مخرب آن حرف را در نظر نمی‌گیرد.

اگر عملکرد مدیران موفق را بررسی کنید متوجه می‌شوید که آن‌ها به شیوه‌های مدرن رهبری روی آورده‌اند. اساس این شیوه‌های مدرن، پرسیدن سوال به‌جای دادن دستورات مختلف است. بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، نتیجه عملکرد مدیران موفق تا ۱۳ درصد بر بهره‌وری تیم اثر مثبت دارد.

 

۱۱ موردی که مدیران موفق به تیم خود نمی‌گویند!

عملکرد مدیران موفق در سازمان‌هایی با بهره‌وری بالا

حرف‌هایی که در عملکرد موفق مدیران اثر معکوس می‌گذارد

۱- من به تو پول نمی‌دهم که اینطوری کار کنی.
به‌جای آن بپرسیم:
۱- برنامه‌ات برای چنین موقعیتی چیست؟
**
۲- امروز کارت رو خوب انجام دادی.
به‌جای آن بپرسیم:
۲- در مورد کار یا مسئولیت امروزت چه نظری داری؟
**
۳- اون مشتری من رو دیوانه می‌کنه.
به‌جای آن بپرسیم:
۳- فکر می‌کنی چه چیزی باعث شده در مقابل این مشتری به چنین چالشی بربخوریم؟
**
۴- به کاری که داشتی انجام می‌دادی ادامه بده.
به‌جای آن بپرسیم:
۴- تو در انجام این پروژه بهترین هستی. آیا زمینه‌ای هست که بخواهی در آن ارتقا پیدا کنی؟
**
۵- وقت من رو هدر نده؛ قبلا این کارو امتحان کردیم.
به‌جای آن بپرسیم:
۵- چه پیشنهادات دیگری درباره این موضوع به ذهنت می‌رسد؟
**
۶- چرا این کار رو انجام ندادی؟ چرا این کار رو اینطوری انجام دادی؟
به‌جای آن بپرسیم:
۶- دفعه بعد چگونه عملکرد بهتری داشته باشیم؟
**
۷- در حال حاضر برای صحبت کردن وقت ندارم.
به‌جای آن بپرسیم:
۷- من دوست دارم درباره این موضوع صحبت کنیم؛ اما در حال حاضر کمی شلوغ هستم. آیا می‌توانی وقت مناسبی برای بحث درباره این موضوع مشخص کنی؟
**
۸- این موضوع مهم نیست.
به‌جای آن بپرسیم:
۸- به من توضیح بده که چه چیزی درباره این موضوع باعث نگرانی تو شده؟
**
۹- موضوع روشنه؟ همه کاملاً متوجه این مسئله شدید؟
به‌جای آن بپرسیم:
۹- می‌توانی در برنامه‌ریزی این موضوع همراه من باشی تا مطمئن شویم که هر دو به نقطه مشترکی رسیده‌ایم؟
**
۱۰- شکست قابل قبول نیست.
به‌جای آن بپرسیم:
۱۰- اگر ایده فعلی برای حل این مشکل کارساز نشد، چه برنامه جایگزینی داریم؟
**
۱۱- مسائل مربوط به زندگی شخصی رو به محل کار نیار.
به‌جای آن بپرسیم:
۱۱- آیا موضوعی هست که تو را آزرده‌خاطر کرده؟

حال عملکرد مدیران موفق را در مواقعی که حرفی را به اشتباه زدند برسی می‌کنیم. ۳ پیشنهاد برای زمانی که کنترل خود را از دست دادید:
۱) مشخص کنید که آیا لازم است چیزی درباره این موضوع بگویید یا خیر.
۲) به اشتباه خود اذعان کنید.
۳) توضیح دهید و موضوع را فراموش کنید.
تغییر به ظاهر ساده حالت پرسشی به جای حالت دستوری سبب ایجاد بهترین تغییرات در بازدهی تیم می‌شود. عملکرد مدیران موفق به‌گونه‌ای است که همیشه شنیدن حرف‌های اعضای تیم را در برنامه مدیریتی خود می‌گنجانند.
حتما این روش را امتحان کنید.

در پست بعدی کالج تپسل قصد داریم به این مطلب بپردازیم که چگونه باید برای کسب و کار خود به طور مداوم و موثر پست بلاگ بنویسید.
http://credit-n.ru/zaymyi-next.html
http://credit-n.ru/zaymyi-next.html

Sending
User Review
5 (4 votes)

    2 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.