همانطور که در چندین سال اخیر گفته شده، مردم روز به روز بیشتر به تلفنهای هوشمند روی میآوردند و بخش زیادی از زمان حضور خود در رسانهها را به موبایل اختصاص میدهند. این موضوع در آمریکا رشد بیسابقهای داشته است؛ تحقیقات اخیر eMarketer ثابت کرده است که زمانی که مردم آمریکا صرف دستگاههای موبایل خود میکنند بیشتر از زمانی است که صرف رسانههای دیگر مانند تلویزیون است. این رشد در کشورهای دیگر نیز با نرخ کمتری در حال رخ دادن است. نکته قابل توجه به خصوص برای بازاریابان این است که بیش از 90% زمان حضور آنلاین تلفنهای همراه، در اپلیکیشنهای موبایل سپری میشود که نیمی از این زمان، به اپلیکیشن مورد علاقه شخص و نیمی دیگر به 5 اپلیکیشن دیگر اختصاص مییابد. بنابراین، اگر قصد دسترسی به مشتریان بالقوه خود را دارید، تبلیغات درون برنامه (in-app advertising) در اپلیکیشنهای مورد علاقه مشتریانتان، سادهترین راه است.
با وجود تمامی این آمار و ارقام که نشاندهنده دسترسی آسان به مخاطبان از طریق تبلیغات درون برنامه است، چرا بازاریابان بخش بیشتری از بودجه تبلیغاتی خود را به تبلیغات درون برنامه اختصاص نمیدهند؟ به نظر میرسد معایب این روش در گذشتهها، دیدگاه بازاریابان و برندها را نسبت به این شیوه تبلیغاتی خراب کرده است. نکتهای که متاسفانه به آن توجهی نشده است این است که در سالهای اخیر و به مرور زمان، گامهای بزرگی در راستای برطرف کردن نگرانیهای بازاریابان برداشته است که میتواند محتاطترین بازاریابان را به استفاده از این شیوه ترغیب کند. در این پست، میخواهیم پیشرفتهای فنی و ترندهای در حال بهبود این حوزه که تا سال 2020 ادامه دارد را بررسی کنیم.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
صنعت تبلیغات موبایلی و تبلیغات درون برنامه روز به روز در حال پیشرفت است که هم بتواند سهم بیشتری از تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص دهد، هم به کسبوکارها کمک کند تا به راحتی به مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و هم به کسب درآمد توسعهدهندگان از طریق نمایش تبلیغات کمک کند. در اینجا میخواهیم 4 مورد از مهمترین ترندهایی که رعایت کردن آنها توسط تبلیغدهندگان، ناشران و شبکههای تبلیغاتی در سال 2020 به این پیشرفت کمک میکند را توضیح دهیم.
بازاریابان سالهاست که نگران وجود تقلب در تبلیغات دیجیتال هستند و مقابله با این تقلبها یکی از مهمترین چالشهای بازاریابان در صنعت تبلیغات دیجیتال است. متخلفان این حوزه روز به روز راههای جدیدتری برای تقلب و هدر دادن بودجه تبلیغاتی برندها پیدا میکنند. در مقابل، ارائهدهندگان تکنولوژی تبلیغات (Ad Tech) هم از سالها پیش فعالیت خود در زمینه ارائه سرویسهای شناسایی و مقابله با تقلب در حوزه تبلیغات آنلاین را شروع کردهاند و به صورت مداوم این سرویسها را آپدیت میکنند و روشهای جدیدی را برای تشخیص و مقابله با تقلب ایجاد میکنند؛ اما سرویسهای شناسایی و مقابله با تقلبهای موبایلی در چند سال اخیر ارائه شدهاند که آنها نیز در ابتدا تنها در زمینه تبلیغات موبایل-وب بود.
با رشد چشمگیر تبلیغات درون برنامه و البته وجود تقلبهای درون-اپ، نیاز به سرویسهای شناسایی و مقابله با تقلبهای درون برنامه نیز بیشتر حس شد. این تلاشها در سالهای اخیر بهبود یافته و همچنان در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، شرکت Trustworthy Accountability Group (TAG) به برندها ضمانت میدهد که تقلبها شناسایی شود تا بودجه تبلیغاتی کسبوکارها هدر نرود. با ادامه چنین روندهایی در سال 2020، برندها احساس امنیت بیشتری پیدا میکنند و راحتتر به تبلیغات درون برنامه اعتماد میکنند.
بنابراین، نظارت دقیق اد نتورکها بر تبلیغاتی که درون اپلیکیشنها نمایش داده میشود، همکاری با ناشران مطمئن و تشویق تبلیغدهندگان به استفاده از سرویسهای اتریبیوشن و آنتی فراد، باعث رشد تبلیغات موبایلی میشود. بنابراین، ارتقای سطح امنیت تبلیغات درون برنامه، یکی از ترندهای مهم در سال 2020 است که اگر قصد حضور و فعالیت بیشتر در زمینه تبلیغات درون برنامه را دارید، باید توجه ویژهای به آن داشته باشید تا بتوانید اعتماد تبلیغدهندگان را بیشتر از قبل جلب کنید.
اغلب کاربران موبایلی نسبت به تبلیغات درون برنامه که منجر به مزاحمت و آزار آنها میشود، احساس خوشایندی ندارند؛ اما تبلیغات ویدئویی جایزهای با سایر تبلیغات فرق دارد و برای کاربران ارزش خلق میکند. بر اساس گزارش TechCrunch، 68 درصد از مردم نسبت به تبلیغات ویدئویی جایزهای دیدگاه مثبتی دارند و به همین دلیل، تبلیغات ویدئویی جایزهای درون اپلیکیشنها، یک موقعیت برد-برد محسوب میشود. کاربران احساس میکنند در ازای تماشای ویدئوی تبلیغاتی، چیز ارزشمندی بدست آوردهاند و از سوی دیگر، تبلیغدهندگان بالاترین نرخ تماشا/تماشای کامل ویدئو را بدست میآورند و در نتیجه، ناشران هم درآمد بالاتری از تبلیغات کسب میکنند.
Playable ads، یکی از فرمتهای تبلیغاتی است که هر تعامل کاربر (interactivity) touch را با گیمیفیکیشن (gamification) ترکیب میکند تا بتواند قیف بازاریابی (attention، education و action) را کامل کند. این فرمت تبلیغات، انواع مختلفی دارد. در این نوع تبلیغات، تلاش میشود تا کاربر را مجاب به تعامل با تبلیغ (touch، swipe، flip و tap) میکند. به مثال زیر توجه کنید:
این فرمت تبلیغاتی در سالهای گذشته برای صنعت بازیهای موبایلی از محبوبیت بالایی برخوردار بود. این فرمت تبلیغاتی در سال آینده به صورت گستردهتری (وبسایتها، اپلیکیشنهای موبایل و رسانههای اجتماعی) برای کاربران، برندها و شبکههای تبلیغاتی جذاب خواهد شد. این نوع تبلیغات تمایل کاربران به تعامل و مشارکت را بیشتر میکند. به علاوه، دیدگاه برندها و کسبوکارها نسبت به playable ads این است که داستانسرایی در این فرمت تبلیغاتی دیده میشود که باعث جذب کاربران میشود و همچنین، این نوع تبلیغات از نظر داده، بسیار غنی هستند که باعث میشود تبلیغدهندگان راحتتر بتوانند عملکرد تبلیغشان در مراحل مختلف قیف بازاریابی را اندازهگیری کنند.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
تکنولوژی اینترنت 5G مدتی است که رونمایی شده، اما هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است. در سال 2020، افراد زیادی از نسل جدید اینترنت که سرعتی 20 برابر بیشتر از 4G دارد، استفاده خواهند کرد. زمانی که اینترنت 5G فراگیر و عادی میشود، بازاریابان میتوانند از افزایش سرعت و بهبود پهنای باند اینترنت برای خلق تبلیغات ویدئویی درون برنامه با اینگیجمنت بالا مانند AR (Augmented Reality)، VR (Virtual Reality) و سه بعدی (3D) به نفع خود استفاده کنند. افزایش سرعت اینترنت به پیشرفت بیشتر تبلیغات درون برنامه کمک شایانی میکند.
صنعت تبلیغات درون برنامه راهی طولانی را تا اینجا طی کرده است و مسیر پیشرفت آن همچنان ادامه دارد. فرصتها و نوآوریهای زیادی در زمینه تبلیغات درون برنامه اتفاق خواهند افتاد. مهمترین نکته این است که این صنعت نیازها و اهداف خود را شناخته و در حال تلاش برای برطرف کردن معایب و بهبود عملکرد خود است. خوشبختانه این موضوع در ایران نیز روند رو به رشدی را داشته است.
شبکه تبلیغات موبایلی تپسل که فعالیت خود را با تبلیغات ویدئویی درون برنامه در سال 1394 شروع کرد، توانست رشد قابل توجهی را در چندین سال اخیر بدست آورد و به مرور زمان محصول خود را ارتقا داد؛ به عنوان مثال، اد فرمتهای زیادی (بنر و ویدئو) را به فیچرهای خود اضافه کرد تا بتواند نیاز تمامی تبلیغدهندگان را برآورده کند. روند پیشرفت تکنولوژی تبلیغات درون برنامه در ایران همچنان رو به رشد است. اکنون وقت آن است که بازاریابان و برندها نیز به این نشانهها و علائم پیشرفت تبلیغات دیجیتال در ایران توجه و به تبلیغات درون برنامه اعتماد کنند. همانطور که گفتیم، سال 2020، زمان شکوفایی تبلیغات درون برنامه در دنیا است. مخاطبان خود را در اپلیکیشنهایی که حضور دارند، پیدا کنید و تبلیغات هدفمندی را درون اپلیکیشنهای موبایل به آنها نمایش دهید.
پرسشهای متداول
تبلیغات درون برنامهای چیست؟
این تبلیغات همانطور که از نامشان پیداست در میان برنامهها نمایش داده میشوند و به صورت تمام صفحه هستند یا بخشی از فضا را اشغال میکنند و در قالب بنر، ویدئو و… قابل نمایش هستند.
مزایای استفاده از تبلیغات درون برنامهای چیست؟
درآمدزایی برای صاحبان و توسعهدهندگان اپلیکیشن، کاهش مزاحمت برای کاربران، امکان شخصی سازی تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی و رفتار کاربران، افزایش نرخ کلیک، هدفگیری دقیق مخاطبین و… از مزیای استفاده از تبلیغات درون برنامهای هستند.
https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/men-s-health-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/antiparasitic-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php займ денег под процентызайм онлайн исправление кредитной историизайм под залог недвижимости москва быстро займ иркутск онлайнзайм на карту приморский крайзайм без банковской карты
9 ديدگاه نظر دهيد
درود بر شما آیا شما خدمات دیجیتال مارکتینگ هم می دهید منظورم این است که می خواهیم کالاها وخدمات خود را توسط شما معرفی کنیم ؟
سلام
وقت بخیر
بله، لطفاً برای مشاوره با شماره زیر، بخش فروش و بازاریابی تماس بگیرید:
88206893-5
مثل همیشه عالی. ??
مرسی از شما که همیشه به کالج تپسل لطف دارید ….
خواهش میکنم. ??
مطالب خوبتون، باعث این موضوعه.
فقط یه مسئلهای؛ در نظر داشتید که امکان دانلود پیدیافِ مقالات رو هم بذارید. هنوز شرایطش مهیا نیست؟
بله یک بار امتحان کردیم، متاسفانه فونت پی دی افها به هم میخورد! در تلاش هستیم و به زودی این امکان رو اضافه میکنیم حتماً
انشاءالله…
متشکرم.
سلام اگه در باره تنبلیغات فروش مجصولات بیمه ای از شما مشاورع بگیرم چطور با شما می توان تماس بگیرم
سلام
وقت بخیر
بله، لطفاً برای مشاوره با شماره زیر، بخش فروش و بازاریابی تماس بگیرید:
۸۸۲۰۶۸۹۳-۵