بهطور متوسط میزان درآمدی که توسعهدهنده از هر هزار نمایش کامل ویدئوی تبلیغاتی کسب میکند را درآمد موثر هزاره (effective Cost Per Mille یا به اختصار eCPM) میگویند. این شاخص به نوعی کیفیت پیادهسازی تبلیغات در یک اپلیکیشن و بهینه بودن نمایش یک تبلیغ در یک اپلیکیشن را مورد بررسی قرار میدهد. اگر پیادهسازی تبلیغات در اپلیکیشن به گونهای باشد که اکثریت کاربران از تبلیغات استقبال کنند و به عبارت دیگر، اهداف کمپینهای تبلیغاتی اعم از کلیک کاربر بر لینک نهایی، نصب اپلیکیشن، استفاده از کد تخفیف و … در یک اپلیکیشن بیشتر محقق شود، قیمت نمایش تبلیغات در آن اپلیکیشن بیشتر میشود و درآمد موثر هزاره آن بیشتر خواهد بود.
در این ویدیو مرتضی امیری مدیر تیم ناشرین تپسل مفهوم درآمد موثر هزاره و فاکتورهایی که بر آن تاثیر میگذارند را به طور مفصل شرح میدهد. اگر باز هم در این باره به چالش برخوردید, از طریق چت آنلاین پنل یا ایمیل با تیم ناشرین تپسل در تماس باشید.
برای آشنایی با نحوه محاسبهی درآمد برای ناشرین لازم است با انواع این کمپینها و تأثیر هرکدام در درآمد ناشر بیشتر آشنا شویم:
کمپینهای CPCV) Cost Per Completed View): در این کمپینها همینکه ویدئو بهصورت کامل توسط کاربر تماشا شود هدف تبلیغدهنده محقق میگردد و به ازای هر نمایش کامل ویدئو، مبلغی پرداخت میشود که این مبلغ بین ناشر و تپسل تقسیم میگردد. ریسک تپسل در این کمپینها کمینه و درآمد ناشرین و تپسل از این دسته از کمپینها بیشتر است، فلذا در ایامی که تعداد کمپینهای CPCV در تپسل زیاد است، درآمد ناشرین رشد قابلتوجهی دارد.
کمپینهای CPC) Cost Per Click): در این کمپینها هدف تبلیغدهنده دریافت ترافیک است و تماشای کامل ویدئو برای او کافی نیست بنابراین مبلغ بیشتری را پرداخت میکند اما انتظار خدمات بیشتری دارد. بهعبارتدیگر تبلیغدهنده فقط به ازای هر کلیک بر روی لینک نهایی ویدئو به تپسل پرداخت میکند، اما از طرف دیگر تپسل کماکان به ازای هر نمایش کامل ویدئو مقداری به ناشرین پرداخت میکند. چون همهی کاربرانی که یک تبلیغ را تماشا میکنند بر روی لینک نهایی آن کلیک نخواهند کرد ریسک تپسل در این کمپینها بیشتر از دستهی قبل است. تپسل باید بکوشد بر اساس کسر تعداد کاربرانی که کلیک کردهاند نسبت به کل کسانی که ویدئو را بهصورت کامل تماشا کردهاند (این کسر در ادبیات فروش با عنوان CTR بررسی میشود) قیمتی مناسب برای نمایش هر ویدئو بیابد که در نتیجهی آن، هم ناشرین از نمایش ویدئو درآمدی کسب کنند و هم تعداد کلیک تبلیغدهنده با قیمت تعهد شده به او محقق گردد. برای مثال ممکن است در یک کمپین CPC با CTR حدودی تپسل که ۱۰ درصد است، از هر ۱۰۰ نمایش کامل ویدئو تنها ۱۰ کلیک صورت بگیرد و تپسل که فقط به ازای این ۱۰ کلیک از تبلیغدهنده دریافتی داشته است باید به همهی ناشرینی که اقدام به نمایش آن ۱۰ ویدئو کردهاند درآمد بپردازد. بدیهی است که قیمت نمایش در این حالت نسبت به حالت قبل کمتر است زیرا نمایش ویدئو ارزش مدنظر تبلیغدهنده نبوده است.
کمپینهای CPI) Cost Per Install): در کمپینهای با هدف نصب، تپسل متحمل بیشترین ریسک میگردد زیرا تبلیغدهندگان فقط به ازای هر کاربری که پس از تماشای ویدئو، روی لینک نهایی کلیک کرده، اپلیکیشن را نصب و یکبار آن را باز کند مبلغی را به تپسل پرداخت خواهند کرد اما مشابه دستهی قبل، تپسل به ازای هر نمایش کامل ویدئو به ناشرین درآمدی پرداخت میکند. واضح است که همهی کاربران مسیر مذکور را طی نمیکنند و تعدادی از آنها در مسیر این فرآیند ریزش خواهند کرد. تپسل میکوشد با استفاده از دادههای نسبت تعداد کسانی که اپلیکیشن را نصب میکنند به کل نمایشهای کامل ویدئو، قیمتی برای هر نمایش کامل ویدئو محاسبه کند. برای مثال فرض کنیم در یک کمپین نصب ویدئویی، از کل کاربرانی که ویدئو را تماشا کردهاند تنها ۹ درصد اقدام به کلیک بر روی بنر نهایی کردهاند و از این ۹ درصد، تنها ۱۵ درصد اقدام به نصب اپلیکیشن کردهاند یعنی تپسل مجموعاً فقط به ازای ۱ درصد از نمایشها دریافتی دارد و برای ۹۹ درصد بقیهی نمایشها در ازای نمایش ناشرین مبلغی دریافت نمیکند و هنر تپسل، مدیریت فرآیندی است که هم این ۹۹ درصد از نمایشها مبلغی کسب کنند و هم سازندهی کمپین به هدفگذاری خود در مورد تعداد نصب با قیمت تعهددادهشده برسد. بدیهی است اپلیکیشنی که سهمی در تحقق ۱ درصدی اهداف تبلیغدهنده داشته است باید درآمد بیشتری نسبت به اپلیکیشنی که هیچ کلیک و نصبی در آن صورت نگرفته داشته باشد.
حال که با انواع کمپینهای تپسل آشنا شدیم این سؤال اساسی پیش میآید که تپسل چگونه به تنظیم قیمت در کمپینهای CPC و CPCV میپردازد؟
تپسل برای این منظور از سیستم eCPM استفاده میکند. این سیستم بهطور خودکار میزان بهینه بودن نمایش تبلیغات در هر اپلیکیشن را اندازهگیری میکنند. در این سیستم اپلیکیشنهایی که با پیادهسازی خوب میتوانند هم تعداد درخواستهای بیشتری برای نمایش داشته باشند و هم اهداف کلیک و نصب در انتهای تماشای ویدئو در آنها بیشتر محقق میشود درآمد بیشتری دارند. در حال حاضر سیستم تپسل پس از هر هزار نمایش ویدئو اقدام به محاسبهی درآمد ناشر میکند و بر اساس محاسبات مبتنی بر میزان بهینه بودن تبلیغات، قیمت نمایش ویدئوها در 1000 نمایش بعدی مشخص میشود.
اگر مدل تبلیغاتی مورد استفاده شما مبتنی بر پاداش است نحوه محاسبه درآمدتان چنان که توضیح داده شد است. اگر مدل تبلیغاتی مورد استفاده شما تبلیغات پیشنمایشی باشد محاسبه درآمد شما به ازای تعداد نمایش و قیمت نمایش محاسبه خواهد شد. همچنین اگر در حال استفاده از تبلیغات بینابینی باشید، بسته به میزانی که کاربر به تماشای ویدئو ادامه بدهد و از گزینه گذرپذیری (Skippable) تبلیغ استفاده نکند و براساس قیمتی که هر نمایش اولیه دارد درآمد شما محاسبه خواهد شد.
سوالهای متداول
eCPM چیست؟
به معنای هزینه موثر تبلیغات به ازای هر هزار نمایش است.
فرمول محاسبه Ecpm چیست؟
این معیار از تقسیم مجموع کل درآمد بر تعداد کل نمایش تبلیغ ضربدر ۱۰۰۰، بدست میآید.
https://zp-pdl.com www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/cardiovascular-diseases-medicine-europe.html www.zp-pdl.com займ под залог недвижимости краснодарекапуста вход в личный кабинет займзайм на киви кошелек с плохой кредитной историей займ великий новгородзайм на счет кивимоментальный займ без отказа