شرط جدید ادموب برای اپلیکیشن‌ها

زمان مطالعه : ۳ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

گوگل ادموب (AdMob) که کوتاه‌شده عبارت «تبلیغات در موبایل» است، یک شرکت تبلیغاتی است که در زمینه تبلیغات در تلفن‌های همراه فعالیت می‌کند و مالکیت آن را گوگل بر عهده دارد. تا ماه مارس ۲۰۲۱، اپلیکیشن‌هایی که در استورهای مختلف وجود داشتند می‌توانستند از خدمات تبلیغاتی ادموب استفاده کنند اما این شرکت اخیرا شرایط خود را برای خدمت‌رسانی به اپلیکیشن‌هایی که قصد کسب درآمد از راه تبلیغات ادموب دارند، تغییر داده است.

تمامی اپلیکیشن‌های جدیدی که بعد از ماه ۵ سال ۲۰۲۱ به ادموب اضافه می شوند  وارد مرحله بررسی گوگل می‌شوند. در این فرآیند تازه که ادموب در پیش گرفته، برای نمایش بهتر تبلیغات و مشخص شدن محل انتشار اپ ها، تمامی اپ‌های جدیدی که قصد درآمدزایی از طریق ادموب دارند باید در یکی از  اپ استورهای مورد تایید ادموب منتشر شده باشند. اپ‌ها در طول فرآیند بررسی، ممکن است در خدمت‌رسانی برای تبلیغات، محدودیت‌هایی را تجربه کنند. مرور و بررسی اپ‌ها معمولا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد مگر در موارد خاص که ممکن است زمان بیشتری نیاز باشد.

این فرآیند بررسی برای سایر اپ‌هایی که قبل از ماه May به ادموب اضافه شده‌اند به مرور تا پایان سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود بنابراین اگر صاحب اپلیکیشن هستید و می‌خواهید با بهره‌گیری از ادموب کسب درآمد کنید، تا پیش از پایان سال جاری میلادی فرصت دارید تا به شرایط آن جامه عمل بپوشانید. اما برای آن‌که در کارتان وقفه ایجاد نشود بهتر است هرچه سریع‌تر به این کار اقدام نمایید.

 

فروشگاه‌های تحت پشتیبانی ادموب

Google Play Store

Google Play Store

پلی‌استور، مارکت اپلیکیشن خود گوگل است که به‌وسیله ادموب نیز پشتیبانی می‌شود. برای ساخت اکانت گوگل پلی پس از وارد شدن به حساب جیمیل خود و درج اطلاعات تماس لازم است مبلغ ۲۵ دلار بابت هزینه ثبت نام پرداخت شود. در برخی مواقع گوگل برای تایید هویت شما درخواست می‌کند سند هویتی شخص واریز کننده مبلغ را ارائه دهید.

در کالج تپسل بخوانید!  تغییر استراتژی بازاریابان در پی ممنوعیت TikTok در برخی کشورها

توجه داشته باشید که  انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی مستلزم آن است که با قوانین و مقررات این استور آشنایی کامل داشته باشید در غیر این صورت امکان حذف اپ و یا حتی اکانت شما از گوگل‌پلی به دلیل تخلف وجود دارد. برای پیوستن به این فروشگاه اپلیکیشن از اینجا وارد شوید.

 

Samsung Galaxy Store

Samsung Galaxy Store

سامسونگ گلکسی استور به این دلیل که در لیست تحریم‌ها نیست و به اطلاعات حساب بانکی خارجی نیاز ندارد، می‌تواند سریع‌ترین و آسان‌ترین گزینه برای ثبت اپلیکیشن شما باشد. برای ثبت نام در این فروشگاه از اینجا وارد شوید.

اما اگر به ثبت اپ خود در استورهای دیگر تمایل دارید می‌توانید به بقیه لیست که در ادامه آمده مراجعه کنید.

 

Xiaomi GetApps

Xiaomi GetApps

شیائومی GetApps پایگاه کاربران باکیفیت است و در زمینه رشد توسعه‌دهندگان جهانی از الگوریتم‌های توزیع قوی استفاده می‌کنند. این مارکت برای ناشرانی که اپ‌هایی باکیفیت دارند مناسب است. برای ثبت نام در این استور از اینجا وارد شوید.

 

OPPO App Market

OPPO App Market

اوپو مارکت هم می‌تواند جایگزین دیگری برای ثبت اپلیکیشن شما باشد. ادموب این مارکت را نیز برای خدمت‌رسانی به ناشرین اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند. برای ثبت اپلیکیشن خود در این فروشگاه اپ می‌توانید از اینجا وارد شوید.

 

VIVO App Store

VIVO App Store

ویژگی VIVO، شخصی‌سازی کردن برنامه‌های عملیاتی و بهینه‌سازی الگوریتم بر پایه ویژگی‌های محلی است. برای این‌که بتوانید اپلیکیشن خود را در این استور ثبت کنید از اینجا وارد شوید.

 

Amazon Appstore

Amazon Appstore

 

گزینه دیگری که برای ناشرین وجود دارد و می‌توانند اپلیکیشن خود را در آن به ثبت برسانند آمازون اپ‌استور است. آمازون یکی از بزرگترین و نام‌آشناترین وب‌سایت‌هاست که مارکت اپلیکیشن آن میزبان شمار زیادی از اپلیکیشن‌های گوناگون در جهان است. برای ورود به بخش ثبت نام اپ خود در فروشگاه اپلیکیشن آمازون از اینجا اقدام کنید.

در کالج تپسل بخوانید!  k-factor در بازاریابی اپلیکیشن چیست؟ تاثیر نصب‌های غیرارگانیک بر نصب‌های ارگانیک

 

پرسش‌های رایج

قوانین و مقررات انتشار اپلیکیشن در گوگل‌پلی چیست؟

حفظ حریم خصوصی کاربران، رعایت حقوق مالکیت معنوی دیگران، استفاده از مجوزهای مجاز، عدم انتشار محتوای نامناسب، سخنان تنفرآمیز، جنسی و فحاشی و… از جمله قوانین انتشار اپلیکیشن در گوگل‌پلی است.

مزایای استفاده از گوگل ادموب چیست؟

رابط کاربری آسان، تنوع فرمت‌‌های تبلیغاتی، کسب درآمد دلاری، صرفه‌جویی در هزینه و زمان، استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند و پیشرفته و… از مزایای استفاده از گوگل ادموب است.

Sending
User Review
4 (7 votes)

    17 ديدگاه نظر دهيد

    • بله، همونطور که اشاره شده ادموب هم مثل پلی‌استور متعلق به شرکت گوگله بنابراین به‌طور پیش‌فرض جزو مارکتِ پشتیبانی شده‌ست.

    • بله. با پیاده‌سازی تپسل‌پلاس بدون استفاده مجزا از کدهای ادموب می‌توانید تبلیغات ادموب و سایر شبکه‌های تبلیغاتی را در برنامه خود نمایش دهید.

  1. سلام با استفاده از تپسل پلاس برای کلیک روی تبلیغ یک کاربر ایرانی ادموب چند تومن به توسعه دهنده میده.ایا درامد تپسل پلاس متل ادموب هستش.

    • سلام. وقتتون به‌خیر. تبلیغات به صورت بیدینگه و مبلغ کلیک متفاوته. برای تبلیغاتی که از طرف ادموب پر می‌شه درآمد به صورت تسهیم درآمد به ناشر تعلق می‌گیره. موفق باشید.

  2. با سلام بنده تنها در مارکت های داخلی منتشر کردم برنامه هامو و تبلیغات داخلی تپسل هم استفاده میکنم و ربطی به ادموب واینا هم نداره چون از خود تبلیغات تپسل استفاده میکنم،
    اما نمیدونم چی شده دقیقا از تاریخ دهم درآمد و کلیک 0 شده! و یا بزور یکی دو تا کلیک شده اونم شده دوروبر 500 تک تومن!! چرا اینجوری شده به یکباره؟ تبلیغات ندارید ایا اینروزها؟
    تا قبل تاریخ دهم این ماه روزانه حداقل 10 هزار درامد داشتیم اما حالا چند روزی شده 0 هست لطفا رسیدگی کنید تا تبلیغات نمایش داده بشن با تشکر.

    • ممنون مشکل از طرف پنل بود که لود نمیکرد و امروز که دوباره چک کردم مشکلی نیست و درامد هم مثله قبل هست با تشکر.

  3. سلام آیا اگر در این اپ استور ها بجز گوگل پلی برنامه انتشار بدیم درامد دلاری تپسل فعال میشود؟

    • سلام روزتون بخیر
      امیدواریم حالتون خوب باشه
      در رابطه با این موضوع لطفا با تیم پشتیبانی ناشرین ارتباط بگیرید.
      ممنونیم ازتون

    • سلام وقتتون بخیر
      امیدوارم حالتون خوب باشه
      در این خصوص لطفا با تیم ناشرین تپسل از طریق چت پشتیبانی که در قسمت پایین سمت چپ پنلتون قرار داره در ارتباط باشید.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.