برای صاحبان کسبوکارها، اپلیکیشنها و وبسایتها که به دنبال بهینهترین روشهای تبلیغاتی و یا راههای کسب درآمد از آن هستند، دانستن آمار تبلیغات ارزشمند است. به همین جهت بررسی گزارش سالانه تپسل، که به عنوان یکی از بازیگران صنعت تبلیغات دیجیتال شناخته میشود، میتواند بسیار سودمند باشد. گزارشی که آمار ترافیک تبلیغاتی درون اپلیکیشنهای بازی و غیر بازی و وبسایتها، توزیع ترافیک به تفکیک دستگاه، صنایع مختلف تبلیغ دهنده و ناشران و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر را در اختیار فعالان و علاقهمندان حوزه دیجیتال مارکتینگ میگذارد.
تپسل که یک شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال است، به صاحبان کسبوکارها کمک میکند تا انواع تبلیغات خود، از بنری گرفته تا ویدیویی، را درون اپلیکیشنها و سایتهای پرمخاطب نمایش دهند و از سوی دیگر به توسعهدهندگان ایرانی کمک میکند تا از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن و وبسایت، به درآمد قابل توجهی دست یابند. تعداد بالایی از وبسایتها و اپلیکیشنهای برتر و پرمخاطب ایران که دارای اعتبار زیادی هستند، برای نمایش تبلیغات با تپسل همکاری میکنند. در سال گذشته تعداد کل ناشران تپسل به عددی بالای 140 هزار وبسایت و اپلیکیشن رسید؛ همچنین تعداد کل تبلیغ دهندگان در سال گذشته بیش از 70 هزار برند بوده است.
آمار ارائه شده در گزارش سالانه تپسل بر اساس دادههای مربوط به بیش از 520 میلیارد نمایش تبلیغات به بیش از 72 میلیون کاربر فعال ماهانه در طول سال 1401 است. در ادامه برخی از بخشهای این گزارش را با هم مرور میکنیم:
در سال گذشته میزان ایمپرشن ثبت شده برابر با 520 میلیارد بوده که معادل 16 نمایش در روز به ازای هر ایرانی است. همچنین میزان ایمپرشن ماهانه در سه سال متوالی منتهی به 1401 به شرح ذیل بوده است:
سال 99: 23 میلیارد ماهانه
سال 1400: 36 میلیارد ماهانه
سال 1401: 43 میلیارد ماهانه
نمودار زیر بیانگر این است که در هر صنعت چه تعداد کسبوکاری با تپسل همکاری میکنند. برای مثال در صنعت حمل و نقل تعداد برند کمتری تبلیغات انجام میدهند اما هزینه کرد بیشتری دارند. همچنین این نمودار میزان ایمپرشن در صنایع مختلف را نیز نشان میدهد و معمولا ایمپرشن بیشتر رابطه مستقیم با هزینه کرد دارد.
نمودار زیر میزان تغییرات نمایش را در ماههای مختلف نشان میدهد.
به طور معمول سالانه، ادورتایزرها ماه انتهایی از فصلهای بهار، تابستان و پاییز را برای ماکزیمم کردن فعالیتهای تبلیغاتی خود انتخاب میکنند؛ دلایل این انتخاب را میتوان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:
طبق گزارش سالانه تپسل، در سال گذشته بیشترین حجم نمایش انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 73 میلیارد، بیشترین کلیک انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 38 میلیون، بیشترین نصب انجام شده برای یک ادورتایزر بیش از 1.5 میلیون نصب، بیشترین تعداد محتوای تبلیغاتی ساخته شده برای یک ادورتایزر بیش از 5هزار محتوا و بیشترین قیمت کلیک 30 هزار تومان بوده است که این قیمت در جام جهانی فوتبال و روز بازی ایران-ولز توسط مشتری ست شده است.
برای دریافت نسخه pdf گزارش سالانه تپسل در بخش دانلود، پس از تکمیل اطلاعات فایل این گزارش به ایمیل شما ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که فایل تفصیلی گزارش سالانه 1401 نیز به زودی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ✅
حتماً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این گزارش با ما در میان بگذارید.
دانلود گزارش سالانه 1401 تپسل
گزارش سالانه 1401 تپسل
4 مگابایت مگابایت (PDF)
2 ديدگاه نظر دهيد
گزارش کامل و جذابی بود💥💥💥
خیلی از شما ممنونیم