گزارش سالانه 1401 تپسل

زمان مطالعه : 10 دقیقه
خانه بلاگ گزارش سالانه تپسل

برای صاحبان کسب‌وکارها، اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها که به دنبال بهینه‌ترین روش‌های تبلیغاتی و یا راه‌های کسب درآمد از آن هستند، دانستن آمار تبلیغات ارزشمند است. به همین جهت بررسی گزارش سالانه تپسل، که به عنوان یکی از بازیگران صنعت تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شود، می‌تواند بسیار سودمند باشد. گزارشی که آمار ترافیک تبلیغاتی درون اپلیکیشن‌های بازی و غیر بازی و وبسایت‌ها، توزیع ترافیک به تفکیک دستگاه، صنایع مختلف تبلیغ دهنده و ناشران و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر را در اختیار فعالان و علاقه‌مندان حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد.

نگاهی به گزارش عملکرد سالانه 1401 تپسل

 

 

تپسل که یک شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال است، به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا انواع تبلیغات خود، از بنری گرفته تا ویدیویی، را درون اپلیکیشن‌ها و سایت‌های پرمخاطب نمایش دهند و از سوی دیگر به توسعه‌دهندگان ایرانی کمک می‌کند تا از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن و وبسایت، به درآمد قابل توجهی دست یابند. تعداد بالایی از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر و پرمخاطب ایران که دارای اعتبار زیادی هستند، برای نمایش تبلیغات با تپسل همکاری می‌کنند. در سال گذشته تعداد کل ناشران تپسل به عددی بالای 140 هزار وبسایت و اپلیکیشن رسید؛ همچنین تعداد کل تبلیغ دهندگان در سال گذشته بیش از 70 هزار برند بوده است.

آمار ارائه شده در گزارش سالانه تپسل بر اساس داده‌های مربوط به بیش از 520 میلیارد نمایش تبلیغات به بیش از 72 میلیون کاربر فعال ماهانه در طول سال 1401 است. در ادامه برخی از بخش‌های این گزارش را با هم مرور می‌کنیم:

حجم نمایش تبلیغات تپسل در سال گذشته

در سال گذشته میزان ایمپرشن ثبت شده برابر با 520 میلیارد بوده که معادل 16 نمایش در روز به ازای هر ایرانی است. همچنین میزان ایمپرشن ماهانه در سه سال متوالی منتهی به 1401 به شرح ذیل بوده است:

سال 99: 23 میلیارد ماهانه
سال 1400: 36 میلیارد ماهانه
سال 1401: 43 میلیارد ماهانه

نسبت تبلیغ‌دهندگان تپسل به کل صنعت

درصدهای این نمودار لزوما به این معنا نیست که تعداد کسب‌وکارهای فعال هر صنعت در تبلیغات دیجیتال از لحاظ عددی به دیگر صنایع برتری دارد؛ مثلا با وجود اینکه 91 درصد از استودیوهای بازی سازی برای تبلیغات دیجیتال تپسل را انتخاب کرده‌اند، باز هم از نظر عددی نسبت به 3 درصد از فروشگاه‌های اینترنتی، تعداد پایین‌تری دارند. بزرگی کل صنعت فروشگاه‌های اینترنتی، نوع رفتار کاربران در فضای آنلاین، ویژگی‌های محصولات و بستر ارائه آنها و سطح آگاهی دست اندرکاران هر صنعت نسبت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تبلیغات دیجیتال، از جمله متغیرهایی هستند که بر حضور صنایع مختلف در فضای آنلاین تاثیرگذار می‌باشند.

گزارش سال تپسل

تاثیر مناسبت‌ها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات

نمودار زیر میزان تغییرات نمایش را در ماه‌های مختلف نشان می‌دهد. به طور معمول سالانه، ادورتایزرها ماه انتهایی از فصل‌های بهار، تابستان و پاییز را برای ماکزیمم کردن فعالیت‌های تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنند؛ دلایل این انتخاب را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

گزارش سالانه 1401 تپسل

  • خرداد ماه به دلیل پایان ترم‌های دانشگاه‌ها و مدارس از یک سو و بازی‌هایی انتهایی لیگ‌های معتبر فوتبال از سوی دیگر، بهترین موقع برای انجام تبلیغات و استفاده از این رویدادها می‌باشد.
  • شهریور ماه به دلیل مناسبت های بازگشت به مدرسه و دانشگاه و همچنین وارد شدن به شش ماه دوم سال که معمولاً پرتکاپوتر از شش ماه اول می باشد برندها شروع به ایجاد ارتباطات بیشتر برای بهره برداری در پاییز و زمستان می کنند. اما سال گذشته به دلیل تغییر شرایط سیاسی و اجتماعی، بسیاری از کمپین ها لغو شدند و بودجه تبلیغاتیشان را تا آذر ماه هزینه نکردند.
  • آذر ماه که همواره بهترین ماه برای صنعت تبلیغات دیجیتال بود، این بار سال متفاوتی را تجربه کرد. به دلیل بازگشت ادورتایزرها برای اجرای برنامه های تبلیغاتی بعد از دو ماه سکوت و همچنین وجود رویداد ویژه جام جهانی و رویدادهای مهم بلک فرایدی و شب یلدا در این ماه، مجدد توانست جزء بهترین ماه های سال برای تبلیغات انتخاب شود اما اختلالات اینترنتی سبب شد به ماکزیمم ظرفیت خود مطابق پیش بینی ها نرسد.
  • و اما زمستان همواره رویه متفاوتی در پیش می گیرد؛ چرا که بسیاری از عموم مردم مایلند خرید های عید خود را در دی و بهمن انجام دهند و تبلیغ کنندگان نیز به خوبی از این رفتار آگاهند. از همین رو و همچنین برای اینکه حجم ارسال بار و ارائه خدمات خود در روزهای آخر سال را قابل مدیریت تر نمایند بیشتر حجم پروموشن خود را به این دو ماه منتقل می کنند. هر چند دی ماه سال گذشته باز هم متفاوت تر از همیشه عمل کرده و با اینکه معمولاً نسبت به آذر ماه افت می کرد اما به دلایلی که بالاتر و به دلیل وقفه دو ماهه مطرح شد، توانست حجم بیشتری از تبلیغات را ازآن خود کند.

افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های نتیجه محور

بیش از درصد 80 از تبلیغ‌دهندگان، حداقل یک کمپین نتیجه محور دارند.

گزارش سال تپسل

سال 1401 برای کمپین‌های نتیجه محور سالی طلایی به حساب می‌آید؛ آخرین به روز رسانی‌های زیرساختی در تپسل باعث شد تا تعداد بیشتری از تبلیغ‌دهندگان به کمپین‌های نتیجه محور تمایل پیدا کنند، چرا که بر فروش و ارائه‌ی خدمات آنها تاثیرات مثبت ملموسی داشت. بیشترین اهدافی که تبلیغ‌دهندگان تپسل در این نوع از کمپین‌ها دنبال می‌کنند شامل جذب لید، افزایش فروش، رجیستر و احراز هویت، ساخت و تکمیل اکانت و افزایش نرخ بازگشت (Retention) است.

تپسل 6 نوع از کمپین‌های نتیجه محور را به تبلیغ‌دهندگان ارائه می‌کند: کمپین‌های اکشنی – کمپین‌های شبه اکشنی – کمپین‌های Session – کمپین‌های موضوعی – کمپین‌های New user – کمپین‌های رفتاری

رشد 2 برابری کمپین های ریتارگتینگ نسبت به سال قبل

با گسترش آگاهی و توانمندسازی تبلیغ‌دهندگان در فضای تبلیغات دیجیتال در سال گذشته، تعداد بسیار بیشتری از آنها راغب به ایجاد کمپین‌های ریتارگتینگ محصول شده و از این طریق توانستند فروش خود را افزایش دهند. ترند بازار نشان از افزایش حجم تقاضا برای توسعه روش‌های ریتنشن مارکتینگ دارد.

افزایش 4 برابری نرخ بازگشت کاربران در کمپین‌های ریتارگتینگ وب و اپ

تپسل به تبلیغ‌دهندگانی که هم اپلیکیشن و هم وبسایت دارند این امکان را می‌دهد که بتوانند به کاربران و مخاطبان خود درون هر دو بستر، تبلیغات هدفمند نمایش داده و آنها را ریتارگت نمایند. بررسی داده‌ها و تعامل با برندها نشان می‌دهد با این روش می‌توان تا ۴ برابر نرخ بازگشت کاربران را بهبود داد.

سهم نمایش تپسل بر اساس تنوع رسانه‌ای

رویکرد ما در تپسل برای انتخاب رسانه‌هایی که در اختیار تبلیغ‌دهندگان خود قرار می‌دهیم، بر اساس محبوبیت و کیفیت آنهاست. اندازه گیری محبوبیت یک رسانه را با توجه به میزان ترافیک، و کیفیت آن را بر اساس تعامل و میزان تبدیل کاربران آن رسانه اندازه گیری می‌کنیم. از این رو می‌توان گفت آماری که در این نمودار دیده می‌شود فارغ از آمار کمی، به محبوبیت و کیفیت نوع رسانه‌ها نیز اشاره دارد؛ به طور مثال با توجه به نمودار، 95 درصد ظرفیت نمایش تبلیغات دیجیتال رسانه‌های ورزشی ایران در سال 1401 در اختیار تپسل بوده است.

گزارش سالانه عملکرد

ترین‌های تپسل در سال 1401

طبق گزارش سالانه تپسل، در سال گذشته بیشترین حجم نمایش انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 73 میلیارد، بیشترین کلیک انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از 38 میلیون، بیشترین نصب انجام شده برای یک ادورتایزر بیش از 1.5 میلیون نصب، بیشترین تعداد محتوای تبلیغاتی ساخته شده برای یک ادورتایزر بیش از 5هزار محتوا و بیشترین قیمت کلیک 30 هزار تومان بوده است که این قیمت در جام جهانی فوتبال و روز بازی ایران-ولز توسط مشتری ست شده است.

آمار بازدید از کالج تپسل در سال 1401

در این گزارش عملکرد، آمار کالج تپسل نیز بررسی شده است. طبق بررسی‌ها، کاربران کالج آمار 430 هزار ساعت مطالعه مقالات کالج را به ثبت رسانده‌اند. همچنین میزان بازدید وبینارهای برگزار شده توسط تپسل به 51 هزار بازدید رسیده و 10 هزار ثبت نام نیز برای این وبینارها انجام شده است.

آمار کالج تپسل در سال 1401

 

دریافت مستقیم فایل گزارش سالانه تپسل

شما می‌توانید فایل گزارش سالانه 1401 تپسل را از این قسمت به صورت PDF دانلود کنید.

9,23 مگابایت دانلود گزارش سالانه 1401 تپسل

حتماً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این گزارش با ما در میان بگذارید.

    13 ديدگاه نظر دهيد

  1. سلام وقت بخیر. متاسفانه گزینه وارد کردن اطلاعات جهت دانلود گزارش تفصیلی نمایش داده نمیشه

  2. با سلام نكات بسيار مفيد و مورد استفاده اينجانب در تدريس به كار برده ام .با تشكر از زحمات همه همكاران شما .

  3. سلام
    وقت شما بخیر
    برای دریافت نسخه کامل که اقدام میکنم، فرآیند ناتمام می‌ماند و به ادرس ایمیل فایل گزارش ارسال نمی‌شود
    ممنون می‌شم مساعدت بفرمایید

    • سلام و درود
      در حال حاضر مشکلی وجود نداره.
      لطفا بار دیگه امتحان کنین و اگر پاسخی دریافت نکردین حتما به ما اطلاع بدین که مشکل رو برطرف کنیم.
      ممنونم ازتون

    • سلام و درود وقت شما بخیر
      در حال حاضر مشکلی وجود نداره.
      لطفا بار دیگه امتحان کنین و اگر پاسخی دریافت نکردین حتما به ما اطلاع بدین که مشکل رو برطرف کنیم.
      ممنونم ازتون

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.