ویژگی های صفحه تماس با ما

زمان مطالعه : 8 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در این مطلب از کالج تپسل صفحه بسیار مهم تماس با ما را صحبت میکنیم و به نکات زیر که درواقع انتقال تجربه می باشد، اشاره خواهیم داشت:

  • اهمیت صفحه تماس با ما چیست؟
  • اگر صفحه تماس با ما نداشته باشیم….
  • اهمیت استفاده از فرم ارسال پیام
  • زمان پاسخگویی را چطور تنظیم کنیم؟
  • اهمیت استفاده از نقشه گوگل در صفحه contact us
  • تاثیر طراحی در صفحه تماس باما

اهمیت صفحه تماس با ما در چیست؟!

همان‌طور که میدانید صفحه‌ی تماس با مایکی از مهم‌ترین صفحاتی است که یک وب‌سایت می‌تواند داشته باشد؛ به این دلیل که این صفحه یکی از بهترین روش‌ها برای تعامل مخاطب با کسب و کار ماست و اگر بخواهیم آن را به دنیای واقعی تشبیه کنیم مثل این می‌ماند که یک شخصی وارد مغازه‌ای شود، بخش‌های مختلف آن و محصولات را مشاهده کند و بعدازآن بخواهد از صاحب آن مغازه اطلاعات تماس را بگیرد تا از این طریق بتواند با آن‌ها در ارتباط باشد.

صفحه تماس با ما

مشکلات نداشتن صفحه تماس با ما

اگر شما در وب‌سایت خود صفحه‌ی تماس با ما نداشته باشید، کاربران بسیار زیادی را از دست خواهید داد. صفحه تماس با ما می‌تواند راهی را برای اعتمادسازی ایجاد کند؛ ازاین‌جهت که مخاطبان قصد دارند بدانند که:

  • دفتر شما کجاست یا اصلاً دفتری دارید یا خیر؟
  • اطلاعات تماس و شماره تلفنی از شما موجود است ؟

در اکثر مواقع در صفحات تماس با ما یک مشکلی که وجود دارد این است که اطلاعات تماس یک شماره تلفن همراه است و این‌طور است که اعتماد کاربر نسبت به آن سایت کم می‌شود.
و یا برای مثال اینکه هیچ آدرسی در این صفحه وجود ندارد که  این مفهوم را به مخاطب می‌رساند که هیچ دفتر فیزیکی وجود ندارد! که این موضوع یک امتیاز منفی محسوب می‌شود.

آدرس دفتر را در صفحه تماس قرار دهیم یا خیر؟!

یکی از موارد منفی این است که هیچ آدرسی وجود ندارد درصورتی‌که شما دفتر دارید و لازم است که اطلاعات دفتر را در سایت قرار دهید نه به این خاطر که  کاربرها بخواهند در دفتر شما حضور پیدا کنند؛ به این خاطر که این‌یک راه اعتمادسازی است. مخصوصاً اگر کار شما فروش یک سری محصول فیزیکی است حتماً باید آدرس دفترتان را قرار دهید که کاربران بتوانند اعتماد کنند که سایت یک هویت مشخص و یک آدرس فیزیکی دارد و این نکته خیلی مهم است.

اگر هم کار شما فروش محصولات دیجیتال است و دفتری هم ندارید ایرادی ندارد؛ لازم نیست که یک آدرس اشتباه وارد کنید (یا آدرسی که هیچ هویتی پشت آن نباشد) اما لازم است که حتماً اطلاعات تماس را وارد کنید تا کاربر بتواند با شما ارتباط بگیرد .

در کالج تپسل بخوانید!  مفهوم صفحه فرود یا لندینگ پیج، نحوه بهینه سازی و انواع آن

تجربه شخصی از اطلاعات تماس وبسایت فروش محصولات دیجیتال

یکی از تیم‌ها، وبسایتی در زمینه فروش محصولات دیجیتال داشتند و  وب‌سایت‌شان را به‌صورت مداوم بررسی می‌کردند تا ببینند که کاربرها زمانی که می‌خواهند خرید محصولات دیجیتال را داشته باشند کجا به مشکل برمی‌خورند و متوجه شدند که کاربر در مسیری که برایش  مشخص شده تا بتواند محصولات را به سبد خرید خود اضافه کند و خرید خود را انجام دهد، مسیر خود را تغییر داده و در صفحه تماس با ما قرار گرفته و با سایت ارتباط می‌گیرند (تماس تلفنی برقرار میکنند) و بعد از صحبت با صاحبان سایت اعتماد بیشتری برای خرید دارند. این مورد برای من بسیار جذاب بود!

تجربه ای که کسب کردم:

کاربران قرار نیست که فقط از طریق اینترنت با شما در ارتباط باشند هنوز هم کاربران زیادی خریدشان را تلفنی انجام می‌دهند و از راه برقراری تماس تلفنی خیلی راحت تر اعتماد میکنند و ترجیح می‌دهند که قبل از خرید و یا ثبت‌نام خاصی ابتدا با شما تماس بگیرند و ببینند که این وبلاگ متعلق به چه کسی است.

فرم ارسال پیام داشته باشید!

بنظرم فرم ارسال پیام یک بخش بسیار مهم در صفحه تماس با ما می‌باشد به این دلیل که کاربران در بازه‌های زمانی که وارد سایت شما می‌شوند احتمال می‌دهند اگر تماس بگیرند کسی پاسخگو نیست؛برای مثال اگر ساعت ۱۲ شب وارد سایت شما شوند، احتمال اینکه بخواهند با شما تماس بگیرند خیلی کم است و این طبیعی است که شما تلفن را جواب ندهید! و اینکه قطعاً شما پاسخگوی ۲۴ ساعته نیستید.( البته اگر جایی این مورد را قید نکرده باشید)

تصویر زیر نمونه از صفحه تماس با ما پلتفرم تپسل می باشد.

صفحه تماس با ما تپسل

اعتبار سنجی فرم ارسال پیام!

اگر شما فرم ارسال پیام می‌گذارید اول‌ازهمه باید مطمئن بشوید که این فرم درست کار می‌کند یا خیر؟ چون در بعضی  مواقع مشاهده شده که کاربران در لحظه ارسال پیام با مشکل روبرو می‌شوند و این‌یک امتیاز منفی برای سایت شما محسوب شود.به طور میانگین هر کاربر معمولاً یک یا دومرتبه  اقدام به ارسال پیام میکنند و طبیعتا اگر با مشکل روبه رو شوند، از پیام دادن صرف‌نظر می‌کنند.

استفاده از فیلدهای غیر ضروری در فرم

دومین نکته مربوط به این است که گاها فیلدهای غیرضروری در فرم استفاده می‌شود و کاربر را مجبور می‌کند که اطلاعات را وارد کند.

مثلاً یک فیلد اجباری که به نظر من نباید اجباری باشد واردکردن شماره تماس کاربر است، چون کاربر شاید اصلاً نخواهد که شماره تماس خود را در سایت وارد کند. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که نام و نام خانوادگی کاربر و یک آدرس ایمیل از او داشته باشید یعنی این دو فیلد، فیلدهایی هستند که واقعاً الزامی‌اند البته به همراه پیامی که می‌خواهند برای شما ارسال کنند.

دیگر فیلدها را می‌توانید اضافه کنید اما اجباری برای آن قائل نشوید. اگر شرکت شما چند بخش مهم دارد که احتمال می‌دهید به هر بخش پیام‌های متفاوتی ارسال شود، می‌توانید یک فیلدی را اضافه کنید که کاربر بداند به کدام بخش پیام دهد. زمانی هست که سؤال او در حد یک پیشنهاد است که می‌تواند به بخش پیشنهاد‌ها برود و یا مثلاً زمانی هست که می‌خواهد با بخش فنی ارتباط بگیرد و… .

 

اعلان پیام تشکر یا موفقیت در فرم ارسال پیام

پیام تشکر

سومین نکته اعلان پیام تشکر یا success (پیام موفقیت) هست؛ یعنی اگر فرم پرشده و ارسال انجام شد  حتماً یک اعلانی مشاهده شود که صاحب سایت پیام ا با موفقیت دریافت کرده‌ است. این نکته شاید خیلی جزئی به نظر برسد اما یک مشکلی که خود من با چندین سایت داشته‌ام این است که وقتی روی ارسال پیام کلیک می‌کنم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و درواقع ما نمی‌دانیم که پیام ارسال‌شده است یا نه و این مورد منجر به ارسال چندین مرتبه یک پیام و ارسال چندین پیام تکراری برای شما می‌شود.

ایمیل اتوماسیون در فرم ارسال پیام

یک کار حرفه‌ای‌تر این است که بتوانید یک ایمیل به کاربر ارسال کنید که پیام شمارا دریافت کرده‌ایم و به‌زودی پاسخگوی شما هستیم.

زمان پاسخگویی را کوتاه کنید!

زمان پاسخگویی پیام

نکته دیگری که حائز اهمیت است زمان پاسخگویی شماست؛ خیلی از مواقع کاربران پیام‌های فوری دارند که نیاز است شما در کمتر از ۲۴ ساعت به آن‌ها پاسخ دهید و اگر پاسخ ندهید احتمال اینکه در جواب شما پاسخی ندهند و یا دیگر به سایت شما سر نزنند خیلی زیاد است. پس سعی کنید پیام‌ها را به‌طور منظم پاسخگو باشید. می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که وجود دارد این است که صفحه تماس با ما در خیلی از سایت‌ها موجود است اما کسی پاسخگو نیست!!!

این مورد مثل این می‌ماند که ما وارد مغازه شویم و شماره تماس آن مغازه را بگیریم اما هر وقت که تماس بگیریم هیچ کس پاسخگو نباشد… .

بازه زمانی برای پاسخ مشخص کنید!

اگر پاسخگویی شما بازه زمانی دارد حتماً این مورد را مشخص کنید (یعنی در صفحه تماس با ما حتما مشخص کنید که چه زمانی پاسخگو هستید.به‌طور مثال اگر پنجشنبه ها و جمعه ها پاسخگو نیستید حتماً آن را اعلام کنید.)

وجود Captcha در فرم ارسال پیام

کپچا در فرمدر بعضی از وبسایت ها ربات‌ها به سایت پیغام می‌دهند و تعداد پیام‌هایشان بسیار زیاد می‌شود و این قضیه می‌تواند برای صاحبان سایت مشکل ساز باشد. یک کار خوبی که میتوان انجام داد این است که کپچا بگذارید. که مطمئن باشید انسان این فرم را پر کرده نه یک ربات!

تجزبه شخصی عدم استفاده از کپچا

تجربه شخصی عدم استفاده از کپچا باعث شده در عرض یک هفته ۱۰۰۰ پیام توسط چند ربات ارسال شود که محتوای پیام کاملا تبلیغاتی و ربات گونه بوده است.یک نکته ریز هم این است که سعی کنید در کپچا حتماً سادگی را داشته باشید بهترین راه استفاده از کپچای گوگل می باشد در غیر اینصورت اگر می خواهید عدد و کاراکتر بگذارید سعی کنید اعداد و کاراکترها خوانا باشند. این مورد را هم در نظر بگیرید که حتما کپچا را خودتان تست کنید و اگر نتیجه گرفتید روی سایت اعمال کنید.

از نقشه گوگل در صفحه تماس با ما استفاده کنید!

اگر از نظر سئو محلی (local seo) بخواهیم صفحه تماس با ما را بررسی کنیم حتماً لازم است که شما در گوگل مپ اطلاعات تماس، آدرس خود و آدرس وب سایتتان را  وارد کنید و لوکیشن خود را دقیقاً جایی بگذارید که دفترتان در آنجا قرار دارد و تلاش کنید تا گوگل مپ مکان شما را تایید کند البته ممکن است پروسه تاییدکردن گوگل‌مپ کمی طولانی باشد.

یک راه حل که می‌توانم برای سریعتر به نتیجه رسیدن و سریعتر تایید شدن آدرستان در گوگل مپ به شما معرفی کنم این است که با چندین اکانت جیمیل برای ثبت آدرس اقدام کنید. در این قسمت نکته این است که این اکانت ها اکانت های معتبری باشند.
( از این نظرکه اکانت های فعال در گوگل مپ بوده باشند، برای بخش‌های مختلف کامنت گذاشته باشند، review نوشته اند و این می‌تواند به تسریع ثبت مکان جدید به شما کمک کند.

تصویر زیر متعلق به صفحه تماس با ما پلتفرم مدیا اد می باشد.

نقشه در صفحه تماس

تاثیر طراحی در صفحه تماس باما

نکته واضحی که تا به الان به آن اشاره نشد، این است که از لحاظ طراحی باید مد نظر داشت این است که در صفحه تماس با ما یک طراحی خوب و جذابی داشته باشید و در صورت امکان به صفحه درباره ما لینک دهید. و اگر صفحه پرسش‌های متداول دارید حتماً به آن لینک دهید یا اگر خواستید می‌توانید یکسری پرسش متداول در صفحه تماس با ما ارائه کنید که البته خیلی هم رایج نیست ترجیحاً توصیه می‌شود که یک صفحه پرسش‌های متداول داشته باشید.

کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی هم راه های ارتباطی شما با مخاطبان‌تان محسوب می‌شوند و لازم است که در صفحه تماس با ما وجود داشته باشند.مخصوصا برای پشتیبانی میتوانید از آیدی تلگرام استفاده کنید.

امیدوارم که این مطلب تا حد زیادی راهنمای شما بوده باشه.

اگر نظری دارید یا موردی هست که دوست دارید اضافه شود حتما در بخش دیدکاه با من درمیان بگذارید

 

Sending
User Review
1.5 (2 votes)

    2 ديدگاه نظر دهيد

  1. با سلام ممنون ، اتفاقا امروز نوبت درست کردن صفحه تماس با ما بود که این ایمیل به کمک اومد و حتما از تجربیات شما استفاده میشه . ممنونم که هستید.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.