در ماه اخیر تپسل طرح نظرسنجی توسعهدهندگان ایرانی را اجرا کرد که موضوع آن پیرامون انجام فعالیتهای بازاریابی پس از انتشار اپلیکیشن بود. در این پست، به انتشار نتایج مستقیم و تحلیلی این نظرسنجی میپردازیم.
مجموعا فرمهای نظرسنجی برای ۷۰ اپلیکیشن پر شده است که ۵۴ اپلیکیشن منتشر شدهاند و ۱۶ اپلیکیشن هنوز در هیچ بازاری انتشار عمومی نیافتهاند. از میان این ۷۰ اپلیکیشن، مدل درآمدی ۴۴ اپلیکیشن پرداخت درون برنامهای است، ۲۱ اپلیکیشن رایگان و ۵ اپلیکیشن هم پولی هستند.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
۵۹ شرکتکننده به سوالی که درآمد ماهیانه ایشان را از سیستمهای تبلیغاتی مختلف جویا شده است پاسخ دادهاند که از میان آنها:
از میان اپلیکیشنهایی که منتشر شدهاند، برای ۵۸ درصد، پیش از این فعالیت بازاریابی مثل تبلیغات برای جذب کاربر جدید انجام شده است و برای ۴۲ درصد باقیمانده، بعد از انتشار هیچ فعالیتی در زمینهی جذب کاربر جدید انجام نشده است.
۴۴ اپلیکیشن به سوال “فعالیتهای بازاریابی شما در کدام دسته جای میگیرد” پاسخ دادهاند:
پاسخ توسعهدهندگان به سوالی که موثرترین راه تبلیغاتی را از آنها پرسید شرح ذیل است:
توضیح: کسانی که برای تبلیغات موثر به گزینهی Other اشاره کردهاند، راهکار ارسال Push Notification را موثرترین راه برای بازاریابی اپلیکیشن میدانستند.
در مورد مقدار بودجهای که تا کنون برای بازاریابی اپلیکیشنها هزینه شده است پاسخها به شرح زیر هستند:
وقتی در مورد رضایت از نتایج فعالیتهای بازاریابی از توسعهدهندگان سوال شد، ۶۷ درصد آنها اعلام نارضایتی کردند و تنها ۳۳ درصد ایشان از نتایج تبلیغات راضی بودند. عمدهی ایشان علت نارضایتی خود را کم اثر بودن تبلیغات بیان کردند. فراوانی سایر علل نارضایتی در تصویر زیر مشخص شده است:
علیرغم اینکه فقط ۵۸ درصد از توسعهدهندگان پیش از این به فعالیتهای بازاریابی پرداختهاند، ۸۰ درصد از شرکتکنندگان اعلام کردند که قصد دارند در آینده به فعالیتهای بازاریابی برای اپلیکیشن خود بپردازند. ایشان در مورد مقدار هزینهی تبلیغاتی که قصد دارند به صورت ماهیانه خرج کنند پاسخهای ذیل را دادند:
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
علاوه بر نتایج مستقیم و آماری فوق، تحلیل پاسخها پرده از نتایج جالبی برمیدارد. در ادامه به چهار مورد از این تحلیلها و نتایج میپردازیم:
اول: کسانی که مقدار خیلی زیاد و یا مقدار خیلی کمی برای بازاریابی هزینه کرده بودند، از فعالیتهای بازاریابی ناراضی بودند. به دنبال این هستیم که مقدار هزینهی متعارف بازاریابی که منجر به بیشترین رضایت برای توسعهدهندگان شده است را بیابیم، به همین دلیل بهتر است دقیقتر به پاسخها نگاهی بیندازیم:
فرصت طلایی نوروز برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را در کالج تپسل بخوانید
با بررسی گزارههای فوق، به نظر میرسد برای کسب بیشترین رضایت از فعالیتهای بازاریابی بهتر است بودجهی میانهای به این امر اختصاص بیابد که در حوزهی تبلیغات اپلیکیشن در تابستان سال ۹۵، این بودجهی میانه حدود یک میلیون تومان است.
دوم: برخلاف اینکه فقط ۱۵ درصد از توسعهدهندگان از تبلیغات ویدئویی استفاده کردهاند، بیش از ۴۰ درصد از آنها تبلیغات ویدئویی را موثرترین راه برای تبلیغات میدانند؛ از طرف دیگر با اینکه ۳۴ درصد توسعهدهندگان از تبلیغات بنری برای جذب کاربر جدید استفاده کردهاند، تنها ۱۷ درصد آنها معتقدند تبلیغات بنری راهکار موثری برای جذب کاربر جدید است.
سوم: ۵۰ درصد از کسانی که هنوز اپلیکیشن خود را منتشر نکردهاند میخواهند در آینده بیش از ماهی ۱ میلیون تومان را به فعالیتهای بازاریابی برای اپلیکیشن اختصاص بدهند.
چهارم: حدود ۹۰ درصد از کسانی که پیش از این برای فعالیتهای بازاریابی هزینه نکردهاند، قصد دارند در آینده به این امر بودجه تخصیص بدهند و اکثریت آنها رقم این بودجه را بیش از ۱۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کردهاند.
نتایج نظرسنجی توسعهدهندگان ایرانی سال ۹۷
http://www.otc-certified-store.com/arthritis-medicine-europe.html www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/anti-inflammatories-medicine-usa.html female wrestling http://www.otc-certified-store.com/diabetes-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/osteoporosis-medicine-europe.html www.zp-pdl.com займ в вебманибыстрый займ омскпай пасс займ взять займ на карту онлайнзайм под птс омскзайм на карту маэстро мгновенно
2 ديدگاه نظر دهيد
برای سال 96 نظرسنجی ندارین؟
سلام خدمت شما
چرا ما در سال ۹۶ هم یک نظرسنجی از توسعهدهندگان انجام دادیم که شما با مراجعه به این لینک میتونید به آن دسترسی پیدا کنید.
اناشاءا… در تابستان امسال نیز نظرسنجی جدیدی از توسعهدهندگان ایرانی انجام خواهیم داد.
با تشکر از همراهی شما با کالج تپسل
موفق باشید