۵ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ (اینفوگرافی)

زمان مطالعه : ۴ دقیقه
خانه بلاگ اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال

تاثیر پاندمی بر تغییر سبک زندگی افراد و کار از خانه هنوز هم ادامه دارد و ترندهای بازاریابی نیز متاثر از همین تغییرات است. بسیاری از این تحولات دیگر ماندگار شده‌اند و آینده دیجیتال مارکتینگ را شکل می‌دهند. در این اینفوگرافی با ۵ ترند دیجیتال مارتینگ در سال ۲۰۲۲ آشنا می‌شوید که در این عصر تغییرات مداوم، نه تنها به بقای کسب‌وکار شما، بلکه به رشد آن نیز کمک می‌کند.

۵ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

 

خلاصه اینفوگرافی

۱. رشد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

آینده دیجیتال مارکتینگ وابسته به هوش مصنوعی است. در سال ۲۰۲۲ و پس از آن، صنایع در سئو و دیگر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این کار، نتایج ارگانیک جستجو و اتوماسیون بازاریابی را بهینه می‌کند.

 

۲. ربات‌های چت و دستیاران مجازی

ربات‌های چت و دستیاران مجازی به پرسش‌های مشتریان فورا پاسخ می‌دهند و با این کار، در مجموع، تجربه تعاملی خوبی برای آنان ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها معمولا در استراتژی‌های خود سعی در ارتقای سیستم‌های پاسخگویی مبتنی بر هوش مصنوعی دارند.

 

۳. بازاریابی محتوایی

در سال ۲۰۲۲ و پس از آن هم بیش از پیش، محتواهای دیجیتال شخصی‌سازی شده و تعامل‌پذیر از محتواهای سنتی پرطرفدارتر خواهند بود و جایگزین آن‌ها خواهند شد. پرسش‌های چند گزینه‌ای آنلاین، ویدئوهای ۳۶۰ درجه و… جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارند و به تعامل بیشتری می‌انجامند.

 

۴. بازاریابی موبایلی

کاربران آنلاین امروزی بیشتر از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌کنند. تغییرات اخیر در رسانه‌های دیجیتال، بازاریابی موبایلی و محتوای سازگار با موبایل نیز به تغییرات عمده در ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۲ کمک می‌کنند.

 

۵. بازاریابی چند کاناله

در سال ۲۰۲۲ کسب‌وکارها باید بر بازاریابی در پلتفرم‌های مختلف متمرکز شوند؛ کانال‌هایی نظیر رسانه‌های اجتماعی مختلف، اپلیکیشن‌ها و پست‌های بلاگ. این کار، تجربه مشتری را بهتر می‌کند و پیام برند را به‌طور منسجم‌تر به مخاطب می‌رساند.

 

جمع‌بندی نکات

ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

تغییر، قانون زندگی است. و برای هر کسی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند، آگاه بودن نسبت به ترندهای جاری و آینده برای پیشرفت در جایگاه رقابتی و حرکت در مسیر فناوری‌های تازه بسیار مهم است.

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید و نکته‌ای در راستای آخرین ترندهای بازاریابی دیجیتال در ذهن دارید، یا اگر دارای تجربه قابل اشتراکی که به فعالین این عرصه کمک می‌کند هستید، در انتهای همین مطلب آن را با ما و مخاطبان کالج تپسل به اشتراک بگذارید.

 

منبع: outgrow.co/blog

Sending
User Review
5 (1 vote)

    3 ديدگاه نظر دهيد

  1. ممنون از مطلب ارشمند شما. فوق العاده بود. استفاده کردم و ضمنا pdf آنرا در کانال رویداد کارآفرینی بیاتک تلاس برای بهره برداری دوستان به اشتراک گذاشتم.

اعلام ديدگاه