استراتژی دیجیتال مارکتینگ (رایگان و غیر رایگان) – جلسه ۴

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری آموزش دیجیتال مارکتینگ

    در جلسات قبل در مورد حضور در دنیای دیجیتال ، راه اندازی یک وب سایت مناسب و روش‌های گوناگون حضور آنلاین مثل فهرست لوکال، شبکه های اجتماعی و موبایل صحبت کردیم. در این جلسه به بررسی گام دوم یعنی مارکت یا عرضه، می‌پردازیم و راهکارهای آن را به‌صورت کلی بررسی خواهیم کرد. چالش اصلی برای صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان استفاده از یک استراتژی مناسب در دیجیتال مارکتینگ است. در حالت کلی، استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ به دو بخش رایگان (Organic) و غیر رایگان (Paid) تقسیم می‌شود. استراتژی رایگان بر بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) و بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن‌ها در مارکت (ASO) تمرکز دارد. به دلیل وجود رقابت بسیار زیاد در استراتژی‌های رایگان، استراتژی‌های غیر رایگان تأثیرگذاری بیشتری در ایجاد ترافیک دارند و انواع مختلفی را شامل می‌شوند. با جلسه چهارم دیجیتال مارکتینگ همراه باشید تا انواع این روش‌های عرضه را مرور کنیم.

    استراتژی رایگان (Organic) دیجیتال مارکتینگ

    استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ به روش‌هایی اطلاق می‌شود که بدون پرداخت هزینه و با تغییراتی در روش حضور آنلاین، توسط مخاطبان دیده شوید. در این روش‌ها برای کلیک مشتری روی لینک مستقیم وب‌سایت، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. ترافیک می‌تواند هم به‌صورت کمی هم به‌صورت کیفی افزایش یابد:

    کیفیت ترافیک

    شما می‌توانید تمام بازدیدکنندگان دنیا را به بازدید از وب‌سایت خود جذب کنید (!) اما اگر آن‌ها در وب‌سایت شما چیزی که در جست‌وجوی آن بودند را پیدا نکنند، فوراً وب‌سایت شما را ترک می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر بازدیدکنندگان تنها به این منظور که موتور جستجوگر گوگل به آن‌ها می‌گوید که شما منبعی برای فروش محصولات Apple هستید وارد وب‌سایت شما شوند درحالی‌که شما یک کشاورز هستید که سیب می‌فروشد، این افزایش ترافیک بی‌کیفیت است. ترافیک باکیفیت به‌منظور حضور بازدیدکنندگانی علاقه‌مند به محصولات/خدمات شما است.

    مقدار ترافیک سایت

    هنگامی‌که بازدیدکنندگان متناسب با کسب‌وکارتان را از طریق کلیک بر روی صفحات نتایج جستجوگرها یافتید، باید به فکر افزایش میزان ترافیک وب‌سایت خود باشید.

    دو نوع استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ شامل SEO و ASO است. در جلسات بعدی کالج، به‌طور مفصل و با جزئیات بیشتری به این دو راهکار خواهیم پرداخت.

     

    بهینه سازی موتورجستجو (SEO)  چیست؟

    سئو یا بهینه‌سازی جستجوگرها، فرآیند افزایش مقدار و کیفیت ترافیک وب‌سایت شما از طریق نتایج موتورهای جست‌وجو است. به‌عبارت‌دیگر، سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که بر روی وب‌سایت انجام می‌شود تا منجر به بالا رفتن بازدید از وب‌سایت از طریق موتورهای جستجو ‌شود. SEO درواقع اصلاح کدها، استخراج کلمات کلیدی، تولید محتوای سایت، ایجاد لینک‌ها و… را شامل می‌شود. بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو، باعث بیشتر دیده شدن شما از طریق قرار گرفتن وب‌سایت در رتبه بالاتر در صفحه نتایج جست‌وجو می‌شود.

    هرچه یک وب‌سایت بیشتر در معرض نمایش قرار گیرد، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را از طرف کاربران موتورهای جست‌وجو دریافت خواهد کرد و این بازدیدکنندگان ممکن است در آینده به مشتریان تبدیل شوند. این کار از طریق ایجاد تغییراتی در وب‌سایت حاصل می‌شود و هدف به دست آوردن بالاترین نتایج “ارگانیک” مرتبط با کلیدواژه‌هاست که باید زیر نظر متخصص سئو انجام شود. وظیفه متخصصین سئو تنها هدایت مردم به وب‌سایت شما نیست بلکه کیفیت این ترافیک نیز مهم است؛ به‌عنوان‌مثال، ممکن است وب‌سایت شما ۱۰۰۰ بازدیدکننده در روز داشته باشد ولی نرخ تبدیل آن ۰٫۰۰۱% باشد.

    به‌منظور هدایت ترافیک باکیفیت، وب‌سایت شما باید برای رتبه‌بندی متناسب با کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان بهینه شود. یک استراتژی سئو خوب که باعث بیشتر دیده شدن، هدایت ترافیک باکیفیت و نرخ تبدیل بالاتر در وب‌سایت شما می‌شود، فرایندی زمان‌بر است اما ارزش وقت و انرژی صرف شده را دارد؛ زیرا درنهایت منجر تحقق اهداف کسب‌وکار شما و افزایش درآمد می‌شود.

    جلسه چهارم

    بهینه سازی صفحه اپلیکیشن در مارکت ها (ASO)

    ASO نوعی از فرایند بهبود قابلیت دیده شدن اپلیکیشن ها (مانند iPhone، iPad، Android، BlackBerry و …) در App Store (مانند iTunes برای iOS، Google Play برای اندروید، Windows Store برای Windows Phone یا BlackBerry World برای BlackBerry) است. این فرایند شامل رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها از طریق جست‌وجوی کلیدواژه در App Store و قرار دادن اپلیکیشن در جایگاه اپلیکیشن‌های برتر است که موجب نصب بیشتر آن اپلیکیشن می‌شود. درست مانند SEO که برای وب‌سایت‌هاست، ASO برای اپلیکیشن‌های موبایل است. کلیدواژه، کلمه یا عبارتی است که کاربر جستجو می‌کند و با توجه به آن کلیدواژه به عملکرد واقعی اپلیکیشن شما پی می‌برد؛ درنتیجه به کار بردن کلیدواژه مناسب باعث پیدا کردن هرچه سریع‌تر اپلیکیشن شما توسط کاربر می‌شود.

    بااینکه راه‌های مختلفی مانند توصیه وب‌سایت‌ها، دوستان و … برای یافتن اپلیکیشن‌های جدید وجود دارد، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۳% از مشتریان اپلیکیشن‌ها مایل به جست‌وجوی اپلیکیشن‌های جدید در App Store هستند و این موضوع باعث توجه بیشتر صاحبان اپلیکیشن‌ها به انجام فرایند ASO می‌شود. با توجه به افزایش روزبه‌روز تعداد اپلیکیشن‌های موجود در App Store که تعدادشان در حال حاضر به ۲ میلیون می‌رسد، امکان پیدا شدن و دیده شدن اپلیکیشن‌ها نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین برای دیده شدن اپلیکیشن موفق خود، باید از روش‌های مختلف بازاریابی اپلیکیشن که یکی از آن‌ها ASO است استفاده کنید.

    استراتژی‌های غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

    همان‌طور که از نام آن مشخص است، شما باید برای این نوع از خدمات پول پرداخت کنید. به دلیل رقابت بسیار زیاد در استراتژی‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ، روش‌های غیر رایگان، مکمل و از ملزومات فعالیت‌های بازاریابی شما خواهند بود. این استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ نیاز به طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق دارد و راه مناسبی برای ارتقای محتوا و افزایش ترافیک است.

    اهداف بازاریابی غیر رایگان

    بازاریابی مستقیم: این نوع استراتژی از PPC (Pay Per Click)، موبایل مارکتینگ و تبلیغات خرید (Shopping Adds) به‌منظور افزایش ترافیک و نرخ تبدیل برای کسب‌وکار استفاده می‌شود.

    برند سازی: هدف تبلیغات در این نوع استراتژی، آگاهی بخشی درباره برند یا محصول با استفاده از Google Display ads، ویدئو مارکتینگ و موبایل مارکتینگ است

    بازاریابی مجدد: هدف این نوع استراتژی، ایجاد تبلیغات هدفمند و منحصربه‌فرد برای کاربرانی است که قبلاً وب‌سایت/ اپلیکیشن/ کانال یوتیوب را دیده‌اند.

     

    بازاریابی شبکه های اجتماعی (SEM (Search Engine Marketing) ، (Social Media Marketing،  تبلیغات ویدئویی، تبلیغات نمایشی و تبلیغات در اپلیکیشن جزو استراتژی‌های غیررایگان دیجیتال مارکتینگ هستند که هرکدام از آن‌ها در این جلسه به‌اختصار توضیح داده می‌شود:

     

    بازاریابی موتور های جستجو  (SEM)

    SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو، یکی از مؤثرترین راهکارهای رشد کسب‌وکار به شمار می‌آید که به‌منظور تبلیغات، دیده شدن و هدایت سریع ترافیک به وب‌سایت شما ایجاد شده است. علاوه برافزایش ترافیک، برای دستیابی به ترافیک باکیفیت و افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل، باید کلیدواژه‌های مرتبط تولید کنید که کاری زمان‌بر است. بازاریابی موتور های جستجو از تبلیغات پولی برای حضور در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده می‌کند. وجود کلیدواژه‌های مرتبط در وب‌سایت شما و انجام فعالیت‌های قبلی سئو، به شما کمک می‌کند که جایگاه تبلیغات بالاتر و باقیمت کمتری داشته باشید.

    محبوب‌ترین ابزار برای SEM، به دلیل امکانات و قابلیت‌هایی که به کاربر می‌دهد، Google AdWords و پس‌ازآن Bing Ads است که در موتورهای جستجوی Yahoo و Bing استفاده می‌شود. هزینه روش SEM نسبت به سایر روش‌های بازاریابی بسیار کمتر است ولی کارایی بالایی دارد و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن مشتری را به محصول موردنظرش برساند و به‌نوعی بازاریابی بین‌المللی است. توجه داشته باشید که ابتدا باید سئو وب‌سایت خود را آماده کنید؛ زیرا ازنظر آماری تعداد افرادی که بر روی نتایج گوگل کلیک می‌کنند نسبت به کسانی که بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند به‌مراتب بیشتر است. پس از انجام فعالیت‌های سئو، درصورتی‌که توان مالی کافی دارید به سراغ بازاریابی موتور های جستجو بروید. ازجمله روش‌های SEM می‌توان به پرداخت به ازای کلیک (PPC) اشاره کرد.

    باوجوداینکه هدف هر دو روش SEO و SEM افزایش بازدید از وب‌سایت است اما این دو، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و نباید این دو واژه را به‌جای یکدیگر به کار برد. چشمگیرترین تفاوت، سرعت بالای نتیجه‌گیری روش SEM است. درنتیجه اگر نیاز به بازدیدکنندگان زیاد در یک مدت کوتاه دارید، با پرداخت هزینه در این روش به هدف خود برسید. در مورد سایر تفاوت‌ها و راهکارهای انجام هر یک از این دو مدل، در جلسات بعد پیگیر این بلوک یادگیری باشید.

    جلسه چهارم

    بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)

    SMM یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی محصولات/خدمات به‌منظور افزایش ترافیک بازدید است و روش بسیار خوبی برای دستیابی به مشتریان در تمام اندازه‌های کسب‌وکار است. اکثر این پلتفرم‌ها دارای ابزارهای تحلیل داده هستند که شرکت‌ها را قادر به پیگیری میزان پیشرفت و موفقیت کمپین و تعامل با کمپین‌های تبلیغاتی می‌سازند. همچنین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که شرکت‌ها به‌صورت شخصی‌تر و فعال‌تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. برای موفقیت بیشتر کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی، این شبکه‌ها نیز مانند موتورهای جستجو به بهینه‌سازی نیاز دارند و این بهینه‌سازی از دو راه انجام می‌شود: اضافه کردن لینک به محتوا مثلاً لینک اشتراک‌گذاری یا ارتقای فعالیت‌ها مانند امکان نظر دادن، بررسی آنلاین محصول و … .

    Facebook، Instagram، Twitter، LinkedIn و YouTube تعدادی از شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده در تبلیغات اینترنتی هستند. شرکت‌ها علاوه بر به اشتراک گذاشتن محتوای موردنظرشان، از این رسانه‌ها برای تبلیغات نیز استفاده می‌کنند و هزینه‌های زیادی جهت دیده شدن در آن انجام می‌دهند. هدف بازاریابی شبکه های اجتماعی تولید محتوایی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و منجر به بیشتر دیده شدن برند و افزایش مشتریان شود. طبق گزارش‌ها وب‌سایت HubSpot در سال ۲۰۱۴، ۹۲% از بازاریابان ادعا کردند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارشان اهمیت دارد و ۸۰% از آن‌ها مدعی هستند که استفاده از این روش به افزایش ترافیک وب‌سایت‌های آن‌ها کمک کرده است. طبق گزارش‌ها Social Media Examiner، در حال حاضر ۹۷% از بازاریابان در شبکه‌های اجتماعی مشارکت دارند.

     

     بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

     

    ویدئو مارکتینگ

    ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی فرآیند استفاده از ویدئوهای جذاب برای ارتقا و بازاریابی کسب‌وکار شما است و شامل مراحل تولید ویدئو، انتشار آن و بهبود نتایج است. برای تولید ویدئو باید بودجه‌ و زمان تولید آن را در نظر بگیرید و برای تولید یک ویدئو حرفه‌ای به یک تیم بازاریابی خلاق نیاز دارید. ابتدا باید داستان مناسب و نحوه بیان آن را برای ویدئو خود طراحی کنید به‌طوری‌که بیننده را جذب کند و ترجیحاً کوتاه باشد. پس از انتشار ویدئو در شبکه‌های مختلف، نتایج را پیگیری کنید تا شبکه‌ای که بهترین نتایج را ارائه می‌دهد، تشخیص دهید. تأثیرگذاری ویدئو بسیار زیاد است به‌نحوی‌که اگر افراد اطلاعاتی را فقط بشنوند، سه روز بعد ۱۰% از مطالب را به یاد دارند ولی اگر صدا و تصویر در قالب ویدئو همراه یکدیگر باشد، سه روز بعد به‌طور متوسط ۶۵% از اطلاعات را به یاد خواهند داشت.

    پس از تماشای یک ویدئو از محصولات شما، به‌طور متوسط ۷۰% احتمال خرید مشتریان بیشتر می‌شود؛ زیرا ویدئو حس اعتماد در مخاطبان را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان داده است که تبلیغات ویدئویی می‌توانند باعث افزایش رتبه‌بندی گوگل، نرخ تبدیل، open rate ایمیل‌ها و نرخ کلیک صفحات فرود شوند؛ درنتیجه در یک سال گذشته، ۶۱% از کسب‌وکارها شروع به استفاده از ویدئو مارکتینگ کرده‌اند. همچنین طبق گزارش comScore، ویدئوهای آنلاین در آمریکا توانسته‌اند ۸۴٫۵% از مخاطبان اینترنتی را جذب کنند. اگر به این حوزه علاقه‌مند هستید، در بخش بلاگ کالج، اسلایدهای آموزشی ویدئو مارکتینگ را مطالعه کنید.

    تبلیغات نمایشی یا بنری (Display or Banner Ads)

    بنرهای تبلیغاتی در اینترنت، تبلیغات کوچک مستطیلی شکل هستند که در نقاط مختلف صفحات وب‌سایت ظاهر می‌شوند و اگر بر روی آن کلیک کنید، شما را به وب‌سایت تبلیغ دهنده منتقل می‌کند. حضور این بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها ازنظر تجارت جهانی اینترنت بسیار مهم است؛ زیرا از طریق هزینه‌های تبلیغات می‌توانند محتوای وب‌سایت را رایگان در اختیار عموم قرار دهند بنابراین دیدن چند تبلیغ توسط کاربران بهتر از پرداخت هزینه برای بازدید از وب‌سایت است. این بنرها ممکن است حاوی متن، تصویر و انیمیشن باشند. تبلیغ دهندگان می‌توانند از طریق شمارش تعداد کلیک‌ها کمپین تبلیغات بنری خود را پیگیری کنند. عوامل مختلفی نظیر محل قرارگیری بنر، خلاقیت در بنر، صفحه فرود، وب‌سایتی که بنر در آن قرار می‌گیرد و … بر موفقیت آن تبلیغ تأثیرگذار است. در جلسات بعدی همراه این بلوک یادگیری باشید تا هر پارامتر را موردبررسی دقیق‌تر قرار دهیم.

     

    تبلیغات درون اپلیکیشن (In App Ads)

     

    تبلیغات درون اپلیکیشن

    صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان در تلاش‌اند که برند خود را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل به کاربران دستگاه‌های هوشمند معرفی و تبلیغ کنند. طبق آمارهای BI، هزینه‌های تبلیغات درون اپلیکیشنی در آمریکا تا سال ۲۰۱۸ به ۱۶٫۹ میلیارد دلار می‌رسد و بیشتر این هزینه به اپلیکیشن‌های بزرگ مانند Facebook و Twitter اختصاص داده می‌شود. امروزه موبایل به‌عنوان نزدیک‌ترین رسانه به مخاطب پیام تبلیغاتی کسب‌وکار را سریع و به بخش زیادی از مخاطبان می‌رساند. کاربران موبایل به‌طور متوسط روزی ۳ ساعت از تلفن هوشمند همراه خود استفاده می‌کنند و ۸۴% از این زمان در اپلیکیشن‌ها سپری می‌شود.

    برای انجام تبلیغات در اپلیکیشن‌های پرطرفدار، بهتر است از طریق شبکه‌های تبلیغاتی طرف قرارداد آن‌ها وارد شوید تا تبلیغات شما را برای کاربران پرتعداد خود به نمایش بگذارند به‌عنوان‌مثال، با قرار دادن تبلیغ خود از طریق کمپین‌های مختلف در بازی کلش آو کلنز، افراد زیادی در طول روز تبلیغ شما را می‌بینند و تنها با یک کلیک می‌توانند به صفحه کسب‌وکار شما منتقل و با برند شما آشنا شوند.

    به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات بیش‌ازحد و تبلیغاتی که به تجربه کاربری اپلیکیشن‌ها آسیب می‌زنند، می‌توانند برای کاربران خسته‌کننده باشند و علاقه آن‌ها به استفاده از اپلیکیشن‌ها را کاهش می‌دهند و از طرفی خاطره بدی از برند شما در ذهن کاربران ثبت می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توان از انواع روش‌های کاربرپسند تبلیغات درون اپلیکیشنی مثل تماشای ویدئوی تبلیغاتی در ازای دریافت ۳۰ سکه در بازی کوییز آو کینگز استفاده کرد. در جلسات آینده به بررسی انواع روش‌های تبلیغات درون اپلیکیشنی خواهیم پرداخت.

     

    ایمیل مارکتینگ( Email Marketing)

     

    ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ می‌تواند در هر دو دسته ارگانیک و پولی قرار گیرد اما با اطمینان می‌توان گفت که ایمیل مارکتینگ یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات است. پلتفرم‌های بسیاری برای ارسال کمپین‌های ایمیلی و طراحی خبرنامه‌های الکترونیکی وجود دارد که قیمت سالانه آن‌ها بسته به تعداد افراد دریافت‌کننده می‌تواند بین چند ده تا چند صد دلار باشد که در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی بسیار کم است. در بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ به‌طور جامع و کامل به این مبحث پرداخته‌ایم.

     

    پارامترهای انتخاب استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ

    بسته به اهداف کسب‌وکارتان، شناخت مخاطب و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، باید یکی از استراتژی‌های ذکرشده در بالا را برای بازاریابی انتخاب کنید.

    نوع و محل حضور آنلاین کسب‌وکارتان در انتخاب روش تبلیغاتی نقش بسیار مهمی دارد؛ مثلاً اگر کسب کار شما تنها از طریق وب‌سایت اداره می‌شود باید توجه ویژه‌ای به SEO وب‌سایت داشته باشید درحالی‌که اگر کسب‌وکار شما از طریق اپلیکیشن در دنیای آنلاین حضور دارد، باید روی ASO تمرکز بیشتری داشته باشید. اهداف کسب‌وکار نیز نقش تعیین‌کننده در انتخاب استراتژی بازاریابی دارد. به‌عنوان‌مثال؛ هدف تبلیغاتی کسب‌وکارهای بزرگ، ترویج برند و ایجاد شناخت برای آینده است و به همین دلیل بودجه زیادی را در راه‌های مختلف بازاریابی مانند SEO،SEM،SMM،In App و video marketing صرف تبلیغات می‌کنند درصورتی‌که معمولاً اهداف کسب‌وکارهای کوچک فروش فعلی است و توان مالی زیادی برای تبلیغات ندارند و باید بهترین گزینه برای تبلیغات را انتخاب کنند؛ مثلاً ایمیل مارکتینگ، سئو و تبلیغات بنری برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب هستند.

    همچنین به عملکرد و مخاطبان کسب‌وکارتان نیز توجه کنید و در ابتدا مخاطبان کسب‌وکارتان را شناسایی کنید و درجایی که آن‌ها حضور بیشتری دارند تبلیغات کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر محصولات شما جنبه تزئیناتی و تجملاتی دارند مانند ساعت یا طلا و جواهر، قطعاً استفاده از LinkedIn برای شما مناسب نیست؛ زیرا شما را به مخاطب هدف نمی‌رساند. در عوض تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام برای شما بهترین گزینه خواهد بود. انتخاب روش‌های تبلیغاتی شما باید متناسب با بودجه‌ای باشد که برای آن در نظر گرفته‌اید. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد جذب کاربر جدید برای اپلیکیشن خود دارید، باید از روز اول توسعه اپلیکیشن به فکر بودجه‌ای متناسب برای کمپین‌های نصب اپلیکیشن باشید زیرا این کمپین‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند و با بودجه‌های اندک، نمی‌توان انتظار نتیجه بخشی از آن‌ها را داشت.

    در جلسه آینده این بلوک،بهینه سازی موتور جستجو یا سئو یه طور مفصل گفته شده است.

      4 ديدگاه نظر دهيد

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    Digital Marketing for Beginners

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.