گزارش سال 1401 تپسل از صنعت مالی، بانکی و بیمه

زمان مطالعه : 8 دقیقه
خانه بلاگ کتاب‌های الکترونیکی رایگان

ایران بیست و چهارمین بازار بزرگ تجارت الکترونیک در جهان است و پیشبینی می‌شود تا پایان سال 2023 با رسیدن به درآمدی بیش از 15 میلیارد دلار در این بخش، در رتبه‌ای بالاتر از کشورهایی همچون اتریش بایستد. پیشبینی می‌شود حجم این بازار در ایران تا سال 2027 به بیش از 30 میلیارد دلار برسد. سایت ecommerceDB در گزارش خود از بازار تجارت الکترونیک ایران، 5 صنعت بزرگ فعال در این حوزه را معرفی کرده است که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

از آنجا که مهم‌ترین و بزرگترین فضای تبلیغاتی بازار تجارت الکترونیک تبلیغات دیجیتال محسوب می‌شود، تپسل با هدف ساخت بستری برای گفتگو و همفکری هدفمند و بهبود فرآیندهای همکاری با برندها و تبلیغ دهندگان خود، انتشار آمار و عملکرد تبلیغات دیجیتال این صنعت را سودمند و ضروری می‌داند.

در ادامه به بررسی بخشی از گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه از سری گزارشات تپسل از آمار تبلیغات در صنایع مختلف می‌پردازیم:

گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه

اهمیت بررسی آمار تبلیغات در نئوبانک‌ها

در این بخش از گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه، به بررسی آمار نئوبانک‌ها در تبلیغات دیجیتال می‌پردازیم. وبسایت Statista که از معتبرترین مراجع ارائه آمار رسمی می‌باشد طی گزارشی در فوریه 2022 اعلام کرد: اندازه بازار نئوبانک‌ها از سال 2021 تا سال 2022، 40 درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 نیز تا 30 برابر بزرگتر شده و از حدود 67 میلیارد دلار به ارزشی معادل 2048 میلیارد دلار برسد.

بر اساس داده‌های موجود، جرقه‌های ایجاد اولین نئوبانک ایرانی را می‌توان به سال 1398 نسبت داد. زمانی که بانک‌داران سنتی بیش از پیش از اهمیت فینتک و کاربردهای وسیع آن مطلع شدند و با بررسی برندهای خارجی فعال در این حوزه تصمیم گرفتند در این زمینه قدم بگذارند.

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت نئوبانک‌ها

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت نئوبانک‌ها

با توجه به ماهیت نئوبانک‌ها که اغلب به صورت اپلیکیشن به ارائه خدمات می‌پردازند  به دنبال نصب و جذب کاربران جدید از طریق تبلیغات درون اپلیکیشن و استور هستند. در نتیجه، فعالان این حوزه معمولاً درصد بالایی از بودجه تبلیغاتی خود را صرف این نوع تبلیغات می‌کنند.

از طرفی باید توجه داشت که تبلیغات محیطی نئوبانک‌ها به منظور افزایش آگاهی از برند سبب می‌شود میزان جستجوی کلمات مرتبط با برند درون استورها افزایش یابد. در نتیجه، بهترین راهکار جذب کاربران همزمان با تبلیغات آفلاین، بهره مندی از سرویس‌های تبلیغاتی استورها می باشد که به عنوان یکی از گزینه‌های تبلیغات دیجیتال، نتایج بسیار خوبی را رقم می‌زند.

در کالج تپسل بخوانید!  راهنمای ساخت کمپین در تپسل (ویژه توسعه‌دهندگان بازی)

بهره‌مندی از سایر ابزارهای تبلیغاتی دیجیتال نیز سبب تحقق دیگر اهداف تبلیغاتی از قبیل برندینگ و افزایش نرخ بازگشت می‌شود که می‌تواند از سوی برندها مورد توجه قرار گیرد.

بررسی آمار تبلیغات در صنعت بیمه

در این قسمت از گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه، آمار صنعت بیمه‌ها را مرور خواهیم کرد. صنعت بیمه نیز همسو با سایر خدمات آنلاین در حال توسعه می‌باشد. برخی از فناوری‌های نوین، مانند هوش مصنوعی، بلاک‌چین و اینترنت اشیاء تأثیر قابل توجهی در رشد صنعت بیمه داشته و خواهند داشت.

طبق تحقیقات بازار  روند رو به رشدی پیش روی بازار بیمه‌های آنلاین است، به طوری که نرخ رشد مرکب سالانه حدود 14 درصد برای این بازار تخمین زده می‌شود.

اولین فعالیت‌های این حوزه در ایران را می‌توان در حدود سال‌های 95 و 96 مشاهده کرد؛ با این حال به نظر می‌رسد تا حدود سال 1400، حجم بسیار کمی از توجه مردم به این نوع خدمات بوده و رشد این فضا در سال‌های اخیر، سرعت بیشتری گرفته است.

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت بیمه

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت بیمه

جذب کاربران و ایجاد زمینه اعتماد در آنها، از اهداف اصلی بیمه‌ها در سال آتی خواهد بود. از همین رو، با توجه به حجم بالای جستجوی مخاطبان برای خرید انواع بیمه، گوگل ادز همچنان یکی از کانال‌های پر بازده برای تبلیغات در این صنعت خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در سال جاری بودجه مناسبی برای این نوع کمپین‌ها در نظر گرفته شود.

همینطور به نظر می‌رسد شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات تحت وب، برای ایجاد آگاهی از برند از اصلی‌ترین کانال‌های تبلیغاتی خواهند بود.

اهمیت بررسی صنعت BNPL، در گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه

صنعت صنعت BNPL یا همان “خرید آنی، پرداخت آتی”، از جمله صنایع محبوب مردم خصوصاً در جوامع تورمی است. بررسی تحقیقات سایت  C+R research نشان می‌دهد 38 درصد مردم در حال جایگزین کردن کارت‌های اعتباری خود با این راهکار هستند و 56 درصد از مردم نیز برای این کار تمایل نشان داده‌اند. در ایران نیز بنا به آمار موجود این رشد قابل پیش‌بینی می‌باشد.

مجموعه‌های دیجی‌پی، لندو، قسطا، اسنپ‌پی و تالی را میتوان از فعالان این عرصه در ایران دانست. همینطور با نگاهی به فعالیت‌های اخیر مجموعه‌هایی نظیر باجت، کیپا و ایزی‌پی میتوان فهمید که این شرکت‌ها نیز عزم خود برای رشد بیشتر را جزم کرده‌اند.

در کالج تپسل بخوانید!  کتاب چگونه یک اپلیکیشن اعتیادآور داشته باشیم؟

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت BNPL

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت BNPL

با توجه به نوپا بودن این صنعت خصوصاً در ایران، تبلیغات تا سال 1401 غالباً جنبه آگاهی از برند، تثبیت موقعیت و جذب کاربر داشته‌اند. از همین رو، تبلیغات تحت وب برای تحقق این اهداف استفاده‌شده است.

پیش‌بینی می‌شود برنامه ریفرال نیز در سال جاری به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها بدل شود تا بتوانند از این طریق علاوه بر جذب کاربر، برندینگ و ارتقای جایگاه در بازار را نیز هدف‌گذاری نمایند.

بررسی صنعت اپلیکیشن‌های مالی و پرداختی

صنعت پرداخت، از مهم‌ترین بخش‌های این گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه است. با توجه به آنلاین شدن اکثر فعالیت‌های مالی وتمایل مردم به انجام امور به صورت غیرحضوری، این اپلیکیشن‌ها با سرعت بالایی در حال رشد و توسعه هستند. وبسایت Statista طی گزارشی اعلام کرده است درآمد این صنعت از 301 میلیون دلار در سال 2022 به حدود 427 میلیون دلار در سال 2027 خواهد رسید که از رشد 41 درصدی خبر می‌دهد.

بررسی داده‌های تپسل نشان می‌دهد در 4 سال اخیر، اپلیکیشن‌های پرداختی در ایران تا 10 برابر رشد نصب را تجربه نموده‌اند. این امر حاکی از پتانسیل بالای این اپلیکیشن‌ها و بستر مساعد رشد آنها است.

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت مالی و پرداختی

میزان محبوبیت کانال‌های تبلیغاتی در صنعت پرداخت

تبلیغات ویدیویی اپلیکیشن‌های این حوزه، با هدف ایجاد آگاهی از برند غالباً از طریق کانال‌های تلویزیون و نمایش ویدیو درون اپلیکیشن‌ها صورت گرفته است. این استراتژی منجر به نصب از طریق جستجوی کلیدواژه‌ها در استورهای ایرانی و گوگل‌پلی می‌شود.

دانلود گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه

گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه اولین گزارش از سری گزارش‌های صنایع در تبلیغات دیجیتال است که با توجه به آمار سال گذشته منتشر می‌شود و در هفته‌های آتی سایر گزارشات از صنایع مختلف توسط تپسل منتشر خواهد شد. امیدواریم این مجموعه گزارش‌ها در ساختن دورنمایی برای طراحی استراتژی‌های تبلیغات دیجیتال مفید واقع شود.

شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خود در فرم زیر و کلیک روی دکمه دانلود، فایل کامل گزارش صنعت مالی، بانکی و بیمه را در ایمیل خود دریافت کنید.

Sending
User Review
0 (0 votes)

دانلود فایل کتاب

فایل گزارش تپسل از صنعت بیمه، مالی و بانکی

گزارش سال 1401 تپسل از صنعت مالی، بانکی و بیمه
13 مگابایت مگابایت (PDF)

    نام و نام خانوادگی شما ضروری است.

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.