امروزه اغلب صاحبان برندهای بزرگ تجاری از تبلیغات دیجیتال برای بازاریابی برند خود استفاده میکنند؛ اما اینکه از بین تمام آژانسهای دیجیتال مارکتینگ ، کدام آژانس تبلیغاتی را انتخاب کنند؛ همواره یکی از چالشهای پیش روی آنان بوده است.
اگر شما صاحب یک برند تجاری هستید و میخواهید برای برند خود با یکی از آژانسهای تبلیغاتی همکاری کنید، باید معیارهایی برای این انتخاب در نظر داشته باشید. در این نوشتار چند معیار به شما ارائه میشود که به کمک آنها میتوانید آژانسهای دیجیتال مارکتینگ را بهتر ارزیابی کنید و در نهایت متناسبترین را انتخاب کنید.
ساختار سازمانی نشاندهنده نظم و چابکی واحدهای مختلف یک آژانس تبلیغات دیجیتال است.
یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، برای ارائه خدمات متنوع، باید دارای واحدهای زیر باشد:
واحد امور مشتریان به دغدغهها و مشکلات پیش روی مشتریان میپردازد. نحوه عملکرد این واحد از یک آژانس تبلیغاتی نشاندهنده میزان اهمیت مشتریان برای آن آژانس تبلیغاتی است.
یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال مطلوب، آژانسی است که بتواند تبلیغات شما را به افراد مرتبط و در مکان و زمان مناسب نمایش دهد. هدفمندی نمایش تبلیغات بر اساس رفتار افراد در گذشته بر عهده واحد تحلیل دیتای آژانسهای تبلیغاتی است؛ بنابراین، میتوان گفت هر چقدر این واحد قویتر عمل کند و تبلیغات شما را هدفمندتر نمایش دهد، با صرف هزینه و وقت کمتر میتوانید به تأثیرگذاری بیشتری دست یابید.
توجه داشته باشید که ویژگی انتخاب هدفمند مخاطبان یکی از کلیدیترین مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی و آفلاین است. آژانسهای خوب معمولاً ویژگی انتخاب هدفمند مخاطبان با مشخصههایی مثل موقعیت جغرافیایی، دستگاه نمایشدهنده و … را در ابتدای ساخت کمپین در اختیار مشتریان قرار میدهند؛ اما بهترین آژانسهای تبلیغاتی از دادههای Real-time و هوش مصنوعی برای هدفمندی در لحظه استفاده میکنند. این کار در تخصص تیمهای حرفهای مسلط به یادگیری ماشین و دادهکاوی است که آژانسهای معدودی از آن برخوردار هستند.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
چیزی که در نهایت توسط آژانسهای تبلیغاتی به مخاطبان شما نمایش داده میشود، محتوای خلاقانه شامل بنر، گیف و یا ویدئو است. تولید این محتواهای خلاقانه بر عهده تیم گرافیک یک آژانس تبلیغاتی است. هر چقدر تیم گرافیک بهتر بتواند از رنگها و طرحهای مختلف برای انتقال پیام تبلیغ شما به مخاطبانتان استفاده کند، تاثیرگذاری تبلیغ بر مخاطبانتان بیشتر خواهد بود.
یک آژانس تبلیغاتی خوب باید بتواند محتواهای تبلیغاتی شما مانند بنر، گیف یا ویدئو را بهسرعت بارگذاری کند و آنها را در کمترین زمان ممکن به مخاطبانتان نمایش دهد. چرا که کمترین تأخیر در نمایش تبلیغات میتواند باعث نارضایتی مخاطبان شما و بیتوجهی آنان به تبلیغتان شود.
وظیفه تیم زیرساخت و سرور یک آژانس تبلیغاتی این است که اولاً محتواهای تبلیغاتی شما را در کمترین زمان ممکن بارگذاری کنند و ثانیاً سرورها را آنقدر خوب مدیریت کنند که حتی در صورت بروز مشکل در یکی از قسمتهای زیرساخت کشور، خللی در نمایش تبلیغات شما به مخاطبانتان ایجاد نشود.
اگر انجام صحیح امور کمپین، پیگیری دائمی نتایج آن و بهینهسازی مداوم کمپینها برای شما مهم است، باید آژانسهای تبلیغاتی را انتخاب کنید که برای شما یک مدیر کمپین (Campaign Manager) اختصاصی تعیین میکنند. در صورت بروز مشکل در کمپینتبلیغاتی، مدیر کمپین بهسرعت آن را پیگیری کرده و اقدامات لازم در جهت رفع مشکل را انجام میدهد. گزارشدهی مرتب از وضعیت کمپین و بهینهسازی رسانهها برای تضمین تحقق هدف شما در انتهای کمپین از جمله محاسن استفاده از مدیر کمپین اختصاصی است.
اگر شما هیچگونه اطلاعاتی در زمینه بازاریابی ندارید، باید یک آژانس تبلیغاتی انتخاب کنید که یک تیم خلاقیت داشته باشد. تیم خلاقیت ایدههایی خلاقانه برای بهبود برندتان به شما ارائه میدهد.
ارائه طرحهای جامع برای تبلیغات در کانالهای مختلف دیجیتال، ایدهپردازی برای ساخت ویدئوی تبلیغاتی، کمک در انتخاب کپیرایتینگ مناسب یک کمپین، معرفی و همراهی در انتخاب متناسبترین استودیوی ساخت ویدئوها و … از جمله خدمات ارائهشده در واحد خلاقیت است.
از آنجایی که هدف آژانس بازاریابی دیجیتال، ارائه خدمت است و این خدمات توسط افراد (تیم اصلی) ارائه میگردد، رزومه و سوابق کارکنان میتواند تعیینکننده عملکرد آن باشد. رزومه و سوابق کارکنان یک آژانس شامل تحصیلات، تخصص، سوابق کاری و مدت زمان همکاری آنها می باشد. معمولاً این اطلاعات را میتوان از طریق بررسی پروفایل لینکدین و یا سایتهای شخصی اعضای تیم به دست آورد.
شما باید با بررسی مواردی نظیر تنوع مشتریها در صنایع مختلف، تعداد مشتریها، وفاداری مشتریها (زمان ممتدی که به یک مشتری سرویس داده شده است) و تنوع سرویسهایی که به مشتریان ارائه شده است، از عملکرد یک آژانس تبلیغاتی آگاه شوید.
این مورد میتواند معرف قدرت و سایز یک مجوعه باشد. از آنجایی که صحبت از درآمد در بازار ایران کمی پیچیده است، میتوان این بخش را بهصورت چهارگزینهای و حدودی در چهار بازه مورد سنجش قرار داد.
توجه کنید که در ارائه خدمات و سرویس، الزاماً همیشه بزرگتر بودن، به معنای بهتر بودن نیست. از آنجا که تولید و مصرف خدمات باید همزمان با هم اتفاق بیافتند؛ معیارهای زیاد دیگری را باید در کنار این بخش مورد سنجش قرار داد.
الف) تبلیغات موبایلی (ارائه سرویس یا خرید سرویس)
ب) تبلیغات وبی (ارائه سرویس یا خرید سرویس)
ج) تبلیغات در رسانههای اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام و …)
د) تولید محتوا (ویدیو + بنر + بنر تعاملی و …)
ه) صفحه فرود
ز) انواع کمپینها (CPM- CPCV-CPC-CPI-CPA)
ر) سرویس ارسال نوتیفیکیشن، ایمیل، SMS و …
ه) قابلیت اتصال به انواع سیستمهای ردیابی (Attributions و Tracker)
ی) دارا بودن شبکه انحصاری از رسانهها برای پخش تبلیغات و توجه به رتبهبندی آنها از جهات مختلف مانند رتبه الکسا، تعداد نصب و…
از آنجا که مزیت تبلیغات دیجیتال به تبلیغات سنتی، قابلیت تأثیرات تبلیغات بر مخاطبان آنها است، لذا اتصال به Trackerها و Third Partyهای مطرح دنیا، توانایی تحلیل دیتا، دارا بودن تیم دیتاماینیگ، آشنایی با انواع پنلها و … میتواند از نقاط قوت یک آژآنس تبلیغاتی باشد.
ظرفیتهای یک آژانس بازاریابی دیجیتال میتواند معیار مهمی برای تشخیص قدرت آن باشد. به موارد زیر دقت کنید:
الف ) تعداد impression روزانه
ب) تعداد کلیک روزانه
ج) رکوردهای نصب اپلیکیشن
د ) تعداد اکشن (ثبتنام، سفارش، خرید و …)
کارشناسان تپسل به شما کمک میکنند تا مسیر منحصر به فرد رشد کسبوکار خود را بشناسید!
آماده تحول کسب و کار خود هستید؟به این نکته توجه کتید که آیا آن آژانس دیجیتال مارکتینگ، خود دارای پلتفرم تبلیغاتی مانند پلتفرم تبلیغات ویدئویی، کلیکی و … است یا خیر؟
درواقع باید بدانید که آیا آژانس مذکور واسط فروش آژانسهای دیگر است یا تنها فروشنده رسانه خود است. آژانسی که امکان تعامل و فروش رسانههای متعدد غیراختصاصی را داشته باشد، توانایی مانور بیشتری در جهت موفقیت کمپینهای شما را خواهد داشت.
پرسشهای رایج
آژانس خدمات دیجیتال چیست؟
آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، آژانسهای بازاریابی استراتژیک و خلاق هستند که جدا از ارائه خدمات خلاقانه و پیشنهادات تبلیغاتی بر تجربه کاربر، موبایل مارکتینگ، جمعآوری داده و تجزیهوتحلیل تمرکز دارند.
مهمترین معیارها برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خواب چی هستند؟
مهمترین معیارهای یک آژانس تبلیغاتی حرفهای هستند.
مثالی تبلیغات دیجیتال چیست؟
به فرض مثال تبلیغات شبکههای اجتماعی در پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ چت، ردیت، لینکدین و غیره ظاهر میشوند. این تبلیغات میتوانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات بومی، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات صوتی، تبلیغات بازاریابی مجدد یا تبلیغات موبایلی باشند.
http://www.otc-certified-store.com/antiallergic-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/women-s-health-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/anticonvulsants-medicine-europe.html https://zp-pdl.com займ 24mili.ru займзайм на киви без отказа займ на банковскую карту с плохой кредитной историейзайм на лицевой счетгде взять займ на карту
8 ديدگاه نظر دهيد
با سپاس از مقاله خوبتون، سوال اینجاست که آیا با توجه به اطلاعاتی که مورد هر آژانس در دسترس هست در میتوان به بررسی تک تک این موارد ذکر شده پرداخت؟ چطور میتوان مشتری محوری، متعهدبودن، بیلینگ، واحد خلاقیت و… را در یک آژانس تنها از طریق تبلیغاتش سنجید؟
با سپاس
سلام.
با تشکر از شما که به این مقاله توجه کردید.
در جواب این سوالی که مطرح کردید، ما در این مقاله سعی کردیم معیارهایی که برای انتخاب یک آژانس تبلیغاتی باید مدنظر قرار بگیره رو مطرح کنیم. بدون شک برای سنجش این معیارها تنها به ادعای خود آژانسهای تبلیغاتی و تبلیغاتشان نمیتوان بسنده کرد و باید بیشتر نظر مشتریان آنها را جویا شد و براساس نظرات آنها یک آژانس تبلیغاتی را انتخاب و یا رد کرد.
عرض ادب و ممنون از کامنت شما.
واقعیت اش این است که دقیقا برخی از این اطلاعات رو شما از روی مشتری ها و خروجی آزانس های تبلغیاتی نمی توانید مطلع شوید.
برای این امر باید از مشاوران حرفه ای که، صنعت تبلیغات رو خوب اشراف دارند ، استفاده نمایید.
باسپاس
بله. برای انتخاب یک آژانس تبلیغاتی، استفاده از راهنماییهای مشاوران در صنعت تبلیغات نیز بسیار حائز اهمیت است.
ممنون از پیگیری شما
سلام مقاله جالبی بود ولی بیشتر به نظر میاد مزایای تپسل رو بیان کرده تا بررسی همه جانبه?
سلام.
ممنون از اینکه این مقاله کالج تپسل را مطالعه کردید.
ما در این مقاله سعی کردیم تا معیارهای کلی انتخاب یک آژانس تبلیغاتی خوب را در اختیار شما قرار بدیم و اینکه تپسل تا چه حد به این معیارها نزدیک است، به تجربه همکاری افراد با این شبکه تبلیغاتی وابسته است.
بنظر من برای کسی که بخواهد به یک شرکت مراجعه کند و ارائه کار بدهد،مطالب جامع و کاملی بود.اگر هم محبت کنید مقاله های دیگرخود را به ایمیل من بفرستید، یک دنیا سپاسگزار میشوم. پیروژ باشید
سلام وقتتون بخیر و خوشی
ممنونم بابت محبتتون
در تمام مقالات گزینه دانلود به صورت pdf قرار داده شده که میتونید تمام مقالاتی که میخواید رو از اون قسمت دانلود و مطالعه بفرمایید.