چگونه پست بلاگی بنویسیم که در صفحه اول گوگل قرار گیرد؟

زمان مطالعه : ۲۰ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

تصاحب رتبه‌های بالا در موتور جستجوی گوگل، قرار گرفتن در صفحه اول جستجو و به‌طبع آن بیشتر دیده شدن، یکی از مهم‌ترین موضوعات رقابتی در فضای آنلاین است. روزانه محتواهای بسیاری در فضای وب منتشر می‌شوند؛ اما تنها محتواهایی برنده می‌شوند که توسط مخاطبان دیده می‌شوند. اما چگونه می‌شود در میان میلیون‌ها محتوا به اندازه کافی دیده شد؟ چگونه می‌توان رتبه اول در موتور جستجوی گوگل را به‌دست آورد؟ برای به‌دست آوردن چنین موقعیتی نیاز به یادگیری دستورالعمل‌های مشخصی دارید که به آن بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان SEO گفته می‌شود. البته از آنجا که گوگل به طور مداوم الگوریتم‌‌های مربوط به جستجوی آنلاین را به‌روز می‌کند، بهتر است همیشه اطلاعات خود را در این زمینه به‌روز کنید. اگر صاحب بلاگ هستید، خواندن و عمل کردن به توصیه‌های این مطلب به افزایش دانش شما و در نتیجه کسب موفقیت در این حیطه کمک می‌کند.

آیا می‌دانید که ۹۱٪ از محتواهایی که در فضای وب نوشته می‌شوند، هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نمی‌کنند؟ تکنیک‌های بازاریابی خلاق – مانند وبلاگ‌نویسی – باعث افزایش میزان آگاهی از برند می‌شوند و تخصص شما را در صنعت خود نشان می‌دهد، اگر نکات مربوط به سئو در نوشته شما به درستی رعایت نشود ترافیکی که می‌توانستید از گوگل دریافت کنید را به‌دست نمی‌آورید.

نوشته‌های خوبی که موجب تعامل مخاطب می‌شوند به تنهایی برای رسیدن به صفحات بالای نتایج موتور جستجو (SERP) کافی نیستند. اگر می‌خواهید به صفحات ابتدایی نتایج سرچ گوگل برسید، باید از دیدگاه گوگل به نوشته خود نگاه کنید؛ یعنی نکات مربوط به سئو را رعایت کنید و بر کلیدواژه‌های مناسبی تمرکز کنید که بهترین نوع ترافیک وبسایت را برایتان به ارمغان می‌آورد. اما چگونه باید شروع کرد؟

در این پست ۷ نکته ضروری برای خلق پست‌های بلاگ مبتنی بر قواعد سئو را مطرح می‌کنیم بدون این‌که تولید این محتواها بخواهد تجربه کاربری را تحت‌الشعاع قرار دهد. می‌توانید از همین امروز شروع کنید:

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

 

چگونه با استفاده از سئو، پست بلاگ بنویسیم؟

نوشتن پست بلاگ با هدف کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

۱. هنگام پیدا کردن بهترین ایده‌ها برای پست بلاگ، موثرترین کلیدواژه‌ها را شناسایی کنید.

۲. کلیدواژه‌ها را به صورت طبیعی در میان کلمات پست‌های خود استفاده کنید.

۳. به وبسایت‌های شناخته‌شده در زمینه کسب‌وکار خود لینک دهید.

۴. بر روی نوشتن مطالب بلندتر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید.

۵. از کلمات و عبارات پست‌هایتان به دیگر مطالب مرتبط در وبسایت خود لینک داخلی دهید.

۶. تصاویر را طوری بهینه‌سازی کنید که صفحه شما در سریع‌ترین حالت ممکن باز شود.

۷. از ابتدا استراتژی منظمی برای لینک‌سازی معین کنید.

 

۱. هنگام پیدا کردن بهترین ایده‌ها برای پست بلاگ، موثرترین کلیدواژه‌ها را شناسایی کنید

نقش کلیدواژه در کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

گوگل در هر ثانیه بیش از ۴۰ هزار جستجو را بررسی می‌کند. حیرت‌انگیز است! اگر می‌خواهید در میان این همه مطلب در نتایج جستجو دیده شوید و از رقبایتان پیشی بگیرید، باید استفاده درست از کلیدواژه‌ها و عباراتی که مشتریان بالقوه‌تان آن‌ها را جستجو می‌کنند را هدف خود قرار دهید.

برای شناسایی مناسب‌ترین کلیدواژه‌ها به آن دسته از پلتفرم‌های اجتماعی که مخاطبین شما بیش از همه از آن‌ها استفاده می‌کنند سر بزنید و ببینید جدیدترین ترندها چه هستند. به عباراتی که استفاده شده دقیق توجه کنید و کلماتی که در صنعت مورد نظر متداول است را کاملا رصد نمایید.

برای آشنایی با کلیدواژه‌های متداول می‌توانید از  Google Trends نیز استفاده کنید. اگر می‌بینید جستجوها به مرور زمان برای یک کلیدواژه خاص کاهش می‌یابند، احتمالا آن کلمه مناسبی برای بازاریابی هدف شما نیست و خلاف جهت ترندهای رو به رشد عمل می‌کند.

اگر زمانی رسید که نمی‌دانستید بهتر است از کدام کلیدواژه‌ها استفاده کنید می‌توانید از رقبایتان الهام بگیرید. از ابزاری استفاده کنید تا رتبه‌بندی کلیدواژه‌های مورد استفاده به وسیله دیگران را نشان دهد تا بتوانید از آن دسته از کلماتی که به کسب‌وکار شما مرتبط است،‌ استفاده کنید. یکی از این ابزارها SEMRush است که امکان پیدا کردن کلیدواژه‌های رتبه‌بندی شده به وسیله رقبا، موقعیت آن‌ها در صفحات نتایج جستجو، ترافیک دریافتی از آن کلیدواژه خاص و برخی معیارهای مهم دیگر را برای شما فراهم می‌کند.

به خاطر داشته باشید که همیشه کلماتی که بیشتر از همه مشاهده می‌شوند لزوما بهترین کلیدواژه‌ها نیستند. روند جستجوی مردم نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است؛ در گذشته مردم تنها یک کلمه یا عبارت را جستجو می‌کردند؛ اما امروزه‌ها جستجوکننده‌ها به استفاده از کلیدواژه‌های طولانی خاص، عبارات کلیدی و سوالات تمایل بیشتری دارند.

۷۰٪ از کل ترافیک جستجو را کلیدواژه‌های طولانی (Long-tail keywords) تشکیل می‌دهند و این موضوع می‌تواند کلید موفقیت در مبحث سئو باشد. مثلا وقتی بزرگترین سایت منبع وردپرس (WPBeginner) برای مبتدیان وردپرس (WordPress) از  استراتژی تولید کلیدواژه‌های طولانی برای سئو استفاده کرد، طی دو ماه ترافیک جستجوی ارگانیک آن‌ها ۲۰٪ افزایش یافت. از آنجا که رقابت بین کلیدواژه‌های کوتاه و عمومی شدیدتر است، در استفاده از کلیدواژه‌های طولانی اغلب شانس بیشتری برای رسیدن به صفحات بالای نتایج جستجو دارید.

هنگامی که بررسی‌هایتان را کامل کردید و حاصل آن لیستی از باارزش‌ترین کلیدواژه‌های مرتبط به کارتان شد، آن‌ها را در یکی از ابزارهای جستجوی کلیدواژه‌ها مانند Keyword Planner، Moz’s Ketword Explorer، Ubersuggest یا Keyword Tool  وارد کنید. البته بهترین ابزارها برای ایرانیان، KeywordPlanner و keywordtool.io است. بسیاری از این ابزارها در ازای این کار به شما حجم ماهانه می‌دهند. حتما ابزار مختلف جستجوی کلیدواژه‌ها را امتحان کنید؛ بازاریاب‌ها به دلایل گوناگون انواع آن‌ها را استفاده می‌کنند.

بسته به نوع کسب‌وکار شما (یا بودجه و یا تلاش‌هایتان برای بهبود سئو)، ممکن است رقابت بالایی برای رتبه‌بندی کلیدواژه‌های کوتاه وجود داشته باشد. سعی کنید گزیده‌ای از کلیدواژه‌های طولانی مطلوب که در جستجوها زیاد به کار می‌روند اما در رقابت‌ها نقش کمرنگی دارند را به کار ببرید. رتبه‌بندی کلمات این‌چنینی بسیار ساده‌تر است.

دانستن این نکته حائز اهمیت است که واژگان کیلدی که شما روی آن‌ها تمرکز داشته‌اید با گذر زمان و تغییر ترندها، تغییر اصطلاحات علمی یا فنی و یا تغییر خط تولید محصول یا خدمات شما دچار تغییر و تکامل خواهند شد. بنابراین برای به‌روز بودن و حصول اطمینان از این‌که همواره کاربردی‌ترین و مناسب‌ترین کلیدواژه‌ها را برای ارتباط با مخاطب هدف خود انتخاب کرده‌اید و فرصت رتبه‌بندی کلمات مهم را از دست نداده‌اید، باید به‌طور دوره‌ای درباره آن‌ها تحقیق و بررسی انجام دهید.

 

۲. کلیدواژه‌ها را به صورت طبیعی در میان کلمات پست‌های خود استفاده کنید

نحوه استفاده از کلیدواژه برای کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

پس از آن که لیست نهایی کلیدواژه‌های مورد هدفتان را تشکیل دادید، وقت آن است که پست بلاگ خود را با محوریت یکی از این کلیدواژه‌ها بنویسید. با کمک طوفان ایده‌‌پردازی (Brainstorm) با هم‌تیمی‌های خود موضوعی برای پست بلاگ انتخاب کنید که مخاطب هدفتان را مجذوب محتوای شما کند و موجب تعامل متقابل شود.

پرسونای مشتری، انگیزه‌ها، چالش‌ها و علائقش را در جریان طوفان ایده‌ها به یاد داشته باشید. موضوعی را انتخاب کنید که با نیازها و خواسته‌های مشتریان بالقوه شما همخوانی داشته باشد. کلمه کلیدی شما باید به‌طور منظم در سراسر پست بلاگی که می‌نویسید، استفاده شود. کلیدواژه اصلی شما باید در این مکان‌ها وجود داشته باشد:

  • عنوان
  • تیترها و زیرتیترها
  • در صورت امکان در URL (نشانی وبسایت)
  • توضیحات متا
  • در میانه متن اصلی

به یاد داشته باشید که شما برای انسان‌ها می‌نویسید نه برای موتورهای جستجو. برای اینکه موفق به جذب مخاطبانتان شوید، بر روی سبک نوشتاری نرمال و طبیعی تمرکز کنید و نیازها و علائق مخاطبان را در نظر بگیرید.

از استفاده بیش از اندازه از کلیدواژه‌ خودداری کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ممکن است باعث شود جریمه شوید و قرار گرفتن وبسایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو به طور موقت یا حتی دائمی ممنوع شود. مهم‌تر از آن، این‌که با به‌کار بردن بیش از حد کلمه کلیدی در متن، هوش خواننده خود را زیر سوال می‌برید و کیفیت مطلبتان را به خطر می‌اندازید. اگر خواننده احساس کند که به او توهین شده، وبلاگ شما را می‌بندد و برای گرفتن پاسخ سوالات خود به سراغ وبلاگ رقیب می‌رود. با انجام چنین اشتباهی، این بهانه را به دست مخاطب خود ندهید.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

 

۳. به وبسایت‌های شناخته‌شده در زمینه کسب‌وکار خود لینک دهید

نقش لینک دادن در کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

وقتی که پست بلاگ خود را می‌نویسید،‌ از لینک دادن به مقالات و بلاگ‌های دیگر نترسید. هنگامی که در مطلبتان به وبسایت‌های معتبر لینک می‌دهید، داده‌های بیشتری در اختیار مخاطب خود می‌گذارید و خواننده شما از این راه، امکان گسترش دانش خود را پیدا می‌کند. مزیت بعدی این کار این است که به گوگل و دیگر موتورهای جستجو  نشان می‌دهید که شما پیش از انتشار پست خود، تحقیق و جستجو انجام داده‌اید. همچنین نویسنده وبلاگ یا وبسایتی که به آن لینک داده‌اید، ممکن است پس از آن همین کار را برای شما انجام داده و به سایت یا وبلاگ شما لینک دهد و بدی ترتیب، یک تعامل دو طرفه بین شما و سایر وبسایت‌های معتبر ایجاد می‌شود که می‌تواند اعتبار و تعداد مخاطبان وبلاگ شما را نیز افزایش دهد.

تنها به یاد داشته باشید که هرگز به صفحات مربوط به حراجی‌ها و کالاهای تخفیفی لینک ندهید. نتیجه این نوع لینک دادن فقط ناامیدی خوانندگان از شماست و همچنین ممکن است موتورهای جستجو وبسایت شما را به خاطر این کار جریمه کنند.

هیچ چیز به اندازه ارائه آمار و ارقام بحث‌برانگیز از وبسایت‌های شناخته‌شده و معتبر، نمی‌تواند به تقویت وبلاگ شما کمک کند. آمار قانع‌کننده به شما کمک می‌کند قوی و مستدل بنویسید و این کار خوانندگان شما را به فکر وامی‌دارد. (به‌ویژه آن‌هایی که سایت‌های شناخته‌شده و قابل اعتماد را دنبال می‌کنند.)

 

۴. بر روی نوشتن مطالب بلندتر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید

جایگاه مطالب طولانی در کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

محدوده زمانی توجه اولیه انسان به یک موضوع به طور متوسط ۸ ثانیه است. به همین دلیل شاید فکر کنید پست‌های کوتاه‌تر برای بلاگ مناسب‌ترند اما باید بدانید که موتورهای جستجو، پست‌های طولانی‌تر را ترجیح می‌دهند. هرچه پست شما طولانی‌تر باشد،‌ شانس بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج بالایی موتور جستجو دارد. SerpIQ دریافت که صفحاتی که در موقعیت دهم موتور جستجو قرار می‌گیرند در حدود ۴۰۰ کلمه محتوای کمتری نسبت به صفحه‌ای که در رتبه اول قرار گرفته، دارند. کلیدواژه‌های هدف شما در مطالب طولانی‌تر، ساده‌تر رتبه‌بندی می‌شوند.

طبیعی است، هرچه محتوای بیشتری در صفحه شما وجود داشته باشد، موتور جستجو سرنخ‌های بیشتری دارد تا کشف کند وبلاگ شما درباره چیست و بتواند آن را به مخاطب بالقوه‌ای که آن موضوع را جستجو می‌کند، نمایش دهد. توصیه می‌کنیم برای هر پست بلاگ خود حداقل ۳۰۰ کلمه بنویسید. این مقدار از محتوا باعث می‌شود موتورهای جستجو کلیدواژه‌های زیادی برای بررسی داشته باشند و این به درک بهتر از بلاگتان کمک می‌کند.

پست‌های طولانی بلاگ ممکن است خوانندگان شما را بترساند و این ایراد مطالب طولانی محسوب می‌شود. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مطالعه سریع و سطحی رو به افزایش است.  CoSchedule در تحلیلی می‌گوید تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از خوانندگان آن‌ها تا انتهای پست‌ها را خوانده‌اند. بنابراین پرسش بسیار مهم این است:

برای آن که پست‌های بلاگ برای خوانندگان آنلاین امروزی جذاب به نظر برسند، چه باید کرد؟

اقدامات زیر به شما کمک می‌کنند تا مطلب طولانی خود را در جذاب‌ترین فرمت به خوانندگان خود ارائه دهید و توجه آنها را جلب کنید. با به کار بردن این تاکتیک‌ها، خواندن بلاگ شما ساده‌تر می‌شود (خصوصا در موبایل). و ظاهر پست شما برای کسانی که ابتدا با یک نگاه سریع مطلب را برانداز می‌کنند، کمتر هراس‌آور خواهد بود.

  • کوتاه کردن پاراگراف‌ها
  • تبدیل جمله‌های طولانی به دو جمله کوتاه‌تر
  • ایجاد لیست‌ها یا بولت‌پوینت‌ از موارد مهم
  • استفاده از تیترها و زیرتیترهای بیشتر و جذاب‌تر

 

۵. از کلمات و عبارات پست‌هایتان به دیگر مطالب مرتبط در وبسایت خود لینک داخلی دهید.

نقش لینک داخلی در کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

لینک دادن به دیگر صفحات و پست‌های بلاگ به دست یافتن بیشتر موتور جستجو به محتوای شما و ایجاد نقشه دقیق‌تر سایت کمک می‌کند. همچنین به مخاطب در کشف بیشتری از محتوا، شناخت شما به عنوان منبع قابل اعتمادی از اطلاعات معتبر و همچنین افزایش شاخص time on site یاری می‌رساند.

لینک‌های داخلی به سایر محتواهای باارزش بلاگ، باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری در بلاگ شما بمانند و نرخ پرش (Bounce Rate) کاهش و نرخ تبدیل (Conversion Rate) افزایش می‌یابد.

هنگام لینک دادن به هر صفحه در وبسایت خود یا حتی منابع خارجی، از زبان روتین و طبیعی برای متن قابل کلیک برای رسیدن به لینک (anchor text) استفاده کنید. از استفاده از متن‌های اسپم‌مانند و متداول مثل ارزان‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌ها یا اینجا کلیک کنید اجتناب نمایید.

به جای آن از کلیدواژه‌های توصیفی استفاده کنید که خوانندگان دقیقا بدانند با کلیک بر روی هایپرلینک قرار است به چه مطلبی برسند. متنی که مانند یک راهنما برای بهینه‌سازی موتور جستجو عمل کند.

نکته: از لینک دادن بیش از اندازه خودداری کنید. لینک دادن به صفحات و وبلاگ‌های مختلف وسوسه‌انگیز است اما فقط به مطلبی لینک دهید که اضافه کردن آن، باعث تقویت پست بلاگ شما می‌شود. همیشه به این فکر کنید که آیا مطلبی که به آن لینک می‌دهم کاملا به متن فعلی مرتبط است؟ آیا ارزش قابل‌توجهی به مطلب اضافه می‌کند یا خیر؟ و پس از پاسخ به این پرسش‌ها تصمیم بگیرید.

 

۶. تصاویر را طوری بهینه‌سازی کنید که صفحه شما در سریع‌ترین حالت ممکن باز شود

بهینه‌سازی تصاویر برای کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

گوگل در فرآیند رتبه‌بندی صفحات به سرعت آن‌ها اهمیت زیادی می‌دهد و صفحاتی که به سرعت باز می‌شوند را در رده‌های بالا و صفحاتی که با تاخیر باز می‌شوند را در رتبه‌های پایین خود قرار می‌دهد. بنابراین اطمینان از این‌که بارگذاری صفحه شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود اهمیت زیادی دارد.

یکی از دلایل تاخیر در بارگذاری صفحات اینترنتی عکس‌های بزرگ است. اگر عکسی که در صفحه آپلود کردید بزرگ باشد باعث کُند شدن صفحه می‌شود حتی اگر در ظاهر صفحه نمایش، عکس بزرگ به نظر نرسد. خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که بدون کاهش سرعت صفحات، بتوانید از نظر بصری به پست‌های خود جلوه ببخشید.

اگر می‌خواهید از تصویری در پست خود استفاده کنید می‌توانید با کمک نرم‌افزارهای رایگان نظیر Squoosh.app عکس را فشرده کنید تا بدون از دست رفتن کیفیت از حجم آن کاسته شود. حذف اطلاعات اضافی عکس، به بارگذاری آن در سایت سرعت می‌بخشد و از زمان انتظار مخاطب برای باز شدن صفحه می‌کاهد.

اگر به این شک دارید که مشکلات سئوی سایت شما به سرعت بارگذاری صفحاتتان مربوط می‌شود می‌توانید از ابزار رایگانی که گوگل برای بهبود سرعت در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید. (مانند Google Speed Update) گوگل به وسیله این ابزار برای ارتقای سایت شما پیشنهاداتی ارائه می‌دهد.

 

۷. از ابتدا استراتژی منظمی برای لینک‌سازی معین کنید.

استراتژی لینک‌سازی برای کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

داشتن ترافیک از سایت‌هایی غیر از گوگل هم برای رتبه‌بندی شما مهم محسوب می‌شود. به نتایج جستجو به چشم یک مسابقه نگاه کنید که برندگان آن بیشترین رای را کسب کرده‌اند. هر صفحه اینترنتی که به شما لینک می‌دهد به عنوان یک رای برای شما محاسبه می‌شود که اعتبار محتوای شما را نزد گوگل بالاتر می‌برد.

بنابراین نوشتن پست‌هایی که دیگر وبسایت‌ها بخواهند به آن لینک بدهند، بسیار مفید است. همچنین می‌توانید در وبسایت کسب‌وکارهای دیگر پستی بنویسید که به نوعی به سایت یا بلاگ خودتان مرتبط باشد و به پست‌های بلاگ خود لینک دهید.

برای این‌که پست بلاگتان بیشتر قابل لینک دادن باشد، می‌توانید از اطلاعات منحصربه‌فردی نظیر محتوایی که شخصا تولید کرده‌اید، اینفوگرافی‌ها، داده‌های شخصی، تعاریف و حقایق باارزشی که افراد در هیچ جای دیگری نمی‌توانند آن‌ها را پیدا کنند استفاده کنید.

یک مثال: اگر شما پستی درباره «چگونگی ساخت فیلم آموزشی» یا «۱۳ نکته در مورد آموزش ساخت فیلم» بنویسید، سایت‌های بزرگتری که پستی مشابه و مرتبط با مطلب شما نوشتند، ممکن است به عبارت «فیلم آموزشی» یا «تحقیقی از (نام کمپانی شما)» لینک بدهند تا بدون این‌که قرار باشد کار شما را تکرار کنند، از تجربه شما در این زمینه استفاده کنند و بر مطالبی که خواننده بلاگ به آن‌ها نیاز دارد نیز بیفزایند.

پس از نوشتن یک پست ممکن است بخواهید آن را به مطالب وبسایت‌های دیگر لینک کنید، در مورد آن بحث و تبادل نظر کنید، آن را به جایی ارسال کنید یا با به وسیله ایمیل در مورد پست جدید اطلاع‌رسانی کنید. این کار دیگران را نسبت به وجود شما آگاه می‌کند و ممکن است به رشد شما در زمینه برقراری پیوند با وبسایت‌های دیگر کمک کند.

برای بهبود ارتباطات و ارتقای بلاگ خود می‌توانید راه‌های دیگری نظیر انجام مصاحبه یا نوشتن پست مهمان در باقی وبسایت‌ها و لینک دادن آن به بلاگ خود را در پیش بگیرید. این استراتژی‌ها زمان‌بر هستند اما در ارتقای بلاگ شما در زمینه سئو موثر واقع می‌شوند.

 

عنوان پست‌ بلاگ را چگونه انتخاب کنیم که برای سئو مناسب باشد؟

عنوان مناسب سئو برای کسب رتبه اول در موتور جستجوی گوگل

حتی اگر متن پست شما از نظر سئویی بسیار مناسب باشد، یک عنوان بد می‌تواند به جایگاه شما در موتورهای جستجو آسیب برساند. یک عنوان واضح و قابل فهم انتخاب کنید تا هم به خواننده نشان دهد قرار است چه مطلبی را بخواند و هم شامل کلیدواژه‌هایی باشد که تشخیص داده‌اید برای این پست مناسبند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، طوری بنویسید که هم برای الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل مناسب باشد و هم برای خوانندگان آن جذاب و قابل فهم باشد.

چند مثال در این زمینه:

  • اگر بلاگری در زمینه زیبایی هستید و می‌بینید که افراد چنین عبارتی را جستجو می‌کنند: «رژ لب مات با چه پوستی سازگار است؟»، عنوان شما می‌تواند این باشد: «رژ لب مات با چه رنگ پوستی سازگاری دارد؛ راهنمای ۵ مرحله‌ای».
  • اگر بلاگ شما شامل موضوعات مربوط به هوش مصنوعی می‌شود و می‌بینید که افراد در جستجوی یک اپلیکیشنی با کاربرد هوش مصنوعی هستند، می‌توانید پست بلاگی با این عنوان بنویسید: «چگونه از اپلیکیشن x استفاده کنیم؟» یا «ما اپلیکیشن x را امتحان کردیم؛ در این پست نتیجه این تست را خواهید دید».
  • اگر بلاگ شما درباره محصولات کشاورزی است و فهمیده‌اید که جستجوی رایج افراد در این زمینه چنین عبارتی است: «از غرفه‌های مزرعه چه چیزی بخریم؟»، خوب است مطلب فهرست‌واری با این عنوان بنویسید: «در این تابستان از غرفه‌های مزرعه چه چیزهایی بخریم؟».

 

اگر می‌خواهید بلاگتان رتبه صفحات بالایی موتور جستجو را به دست آورد، تمرکز اصلی شما باید برا روی خلق پست‌هایی باشد که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی کند. قرار گرفتن در رتبه اول در موتور جستجوی گوگل آسان نیست اما با بهینه‌سازی بلاگتان در هر دو زمینه، می‌توانید رتبه‌های بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را کسب کنید، ترافیک باکیفیتی در اینترنت به‌دست آورید و نرخ تبدیل خود را بالا ببرید.

آیا این‌ها دقیقا دلایلی نیستند که به خاطر آن نوشتن بلاگ را شروع کردید؟ پس حتما از نکات گفته شده در این مطلب استفاده کنید و نظرات خود در رابطه با این موضوع را در زیر همین پست با ما در میان بگذارید. آیا راهکارهای دیگری برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل وجود دارد؟ حتماً تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

نظر دهید
http://credit-n.ru/zaymyi-next.html
http://credit-n.ru/zaymyi-next.html

Sending
User Review
5 (3 votes)

    2 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.