8 نکته مهم از گزارش وضعیت بازاریابی 2021 HubSpot

زمان مطالعه : 10
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در خصوص آخرین تغییر و تحولات حوزه بازاریابی دیجیتال چه می‌دانید؟

اخیرا HubSpot گزارشی در مورد آخرین وضعیت بازاریابی به خصوص بازاریابی با ابزارهای دیجیتال منتشر نموده است. این گزارش به بازاریابان کمک می‌کند که بدانید با ورود Covid_19 بازاریابی به کدام سمت گرایش پیدا کرده است و کدام ابزارها بیشترین تاثیر را بر روی درآمدزایی آن‌ها داشته است.در این مقاله می‌خواهیم به 8 نکته‌ی مهم از این گزارش ارائه شده اشاره کنیم.

1- هجوم استفاده از شبکه‌های اجتماعی در صنعت بازاریابی

واقعا جالب است بدانید، 68% بازاریابان  گفته‌اند که در سال 2021 شبکه‌های اجتماعی را به سایر روش‌های بازاریابی ترجیح دادند. بعد از شبکه‌های اجتماعی، سئو و بازاریابی براساس رصد مشتریان (تماس‌های تبلیغاتی) انتخاب بعدی آن‌ها بوده است.جای تعجب نیست که تماس‌های تبلیغاتی در میان رویکردهای ترجیحی در آخرین اولویت قرار گرفته است.

2- اولیت بالای آگاهی از برند

شاید در ابتدای امر فکر کنید برای کسب و کارها تبلیغات مستقیم اهمیت بسیار زیادی دارد اما با بررسی آمارها در سال گذشته متوجه شدیم که کسب و کارهای هوشمند به دنبال افزایش شناساندن برندشان در صنعت خودشان هستند. در واقع افزایش آگاهی از برند که قبلا در رتبه سوم از اولویت‌های بازاریابی‌شان قرار می‌گرفته و جایگاه آن بعد از رضایت مشتری و دریافت سرنخ‌های بیشتر از مشتریان  بوده است، امسال در جایگاه اول قرار گرفته است و کسب‌وکارها را به این سمت برده است که این سوال را از خود بپرسند که “هدف اصلی شما برای اجرای کمپین‌های بازاریابی‌شان چیست؟”

3- افزایش بودجه بازاریابی

اگرچه بسیاری از کسب‌وکارها مجبور شدند در پی شیوع covid-19 کاهش پیدا کنند، طبق گزارش وضعیت بازاریابی HubSpot 2021، امسال اکثر بازاریابان (همان 63%) بودجه‌های امسال بازاریابی خود را افزایش دادند.

در کالج تپسل بخوانید!  تبلیغات درون اپلیکیشن و نکات کاربردی در بهینه سازی تبلیغات

4- روابط طولانی مدت با مشتریان

بسیاری از بازاریابان استفاده از روش‌های فروش سنتی را کاهش داده‌اند و یا کاملا کنار گذاشته‌اند. در عوض آن‌ها سعی کرده‌اند با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خود روابط طولانی مدت‌تری ایجاد کنند.

بسیاری از بازاریابان مفهوم تاکتیک‌های فروش سنتی را کاهش می‌دهند یا کاملاً کنار می‌گذارند. در عوض، آنها می خواهند با مشتریان بالقوه و فعلی خود روابط طولانی مدت ایجاد کنند. می‌توانیم این‌گونه استنباط کنیم که این موضوع تحت تاثیر نیاز برندها به ایجاد حس اعتماد در مشتریان خود به منظور حفظ آن‌ها است. جالب است بدانید که از هر 10 شرکت، 8 شرکت در سال 2021 به دلیل کارآمد بودن این روش در تسهیل این ارتباطات معنادار، در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

5- علاقه بازاریابان به اتوماسیون‌های بازاریابی

بازاریابان در سال های 2020-2021 کار خود را از طریق اتوماسیون‌های بازاریابی ساده می کنند. در واقع بازاریابان از بزرگترین مشتریان صنعت اتوماسیون هستند. در واقع 76% کسب‌وکارها در صنعت فروش و 139% آن‌ها در صنعت مالی، از اتوماسیون‌ها استفاده می‌کنند.

6- بازاریابی ویدئو هنوز حاکم

ویدئو به عنوان قهرمان پرمصرف ترین محتوای آنلاین در صدر قرار دارد – به خصوص اکنون که از آن برای برقراری ارتباط به روش‌هایی استفاده می کنیم که قبلاً هرگز انجام نداده‌ایم. میزان استفاده از ویدئو برای بازاریابان 64% و پس از آن برای وبلاگ‌ها با 52% است.

7- اینستاگرام پر استفاده‌ترین پلتفرم برای بازاریابی

آیا صفحه اینستاگرام برای کسب و کار خود ندارید؟ اکنون زمان شروع است، زیرا به احتمال زیاد رقبای شما این کار را انجام داده‌اند! 82%  از مشاغل مورد بررسی برای گزارش وضعیت بازاریابی 2021 HubSpot از اینستاگرام در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند. پس از آن فیس بوک با 80% و توییتر با 61% قرار دارند.

در کالج تپسل بخوانید!  ۱۵ فاکتور که بر رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت شما تأثیر مستقیم ندارد!!

علیرغم موقعیت عالی اینستاگرام، این مطالعه نشان می دهد که بازاریابان در واقع بیشترین بازگشت سرمایه را از فیس بوک دریافت می کنند – مقیاسی که در آن اینستاگرام در رتبه دوم قرار دارد.

8- ایمیل هنوز زنده است…

دوست قدیمی ما، ایمیل! بله، او هنوز در اطراف است. این گزارش نشان می دهد که 77% از بازاریابان در واقع گفتند که در سال گذشته نسبت به سال‌های گذشته تعامل بیشتری با بازاریابی ایمیلی داشته‌اند. شخصی‌سازی پیام، ایمیل‌های سازگار با موبایل و تقسیم‌بندی مشترکین در سه تاکتیک برتر بازاریابی ایمیلی قرار گرفتند.

خلاصه

گزارش وضعیت بازاریابی 2021 HubSpot به ما نگاهی اجمالی به آنچه در صنعت بازاریابی رواج دارد می دهد. از اینستاگرام و ویدیو گرفته تا ایجاد روابط معنادارتر با مشتریان و مشتریان، این آمار به ما نشان می‌دهد که ممکن است بخواهیم در سال آینده توجه خود را به کجا متمرکز کنیم. برای مطالعه کامل این گزارش می‌توانید از لینک زیر آن‌ را دانلود کنید.

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.