آشنایی با تکنیک‌های تولید محتوای کاربردی در اینستاگرام

زمان مطالعه : ۱۰ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

نرخ تعامل در اینستاگرام ۱۵ برابر بیشتر از فیس بوک و ۲۰ برابر بیشتر از توییتر است.
۸۱ درصد از مردم به منظور تحقیق برای خرید محصولات و خدمات، از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
فرضی که در این بین پیش می‌آید به این صورت به نظر می‌رسد اینستاگرام فقط برای استفاده کسب‌وکارهای B2C است اما حقیقت این است که ۳۶.۲ درصد از افرادی که برای استفاده از خدمات یا محصولات کسب‌وکارهای B2B ترغیب می‌شوند، تحقیقات خود را برای انتخاب از اینستاگرام شروع می‌کنند.

شاید بدانید که اینستاگرام معدن طلایی برای به دست آوردن دنبال‌کننگان باکیفیت با قدرت تعامل بالا هستند که می‌توانند به مشتریان واقعی تبدیل شوند.

اما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، ایجاد محتوا در اینستاگرام اغلب می‌تواند بسیار دشوار باشد!
پس با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انواع محتوایی که در اینستاگرام می‌توانید ایجاد کنید

• صفحه Feed

یکی از اصطلاحات مهم و پرکاربرد در اینستاگرام فید یا feed است که به اولین صفحه‌ای که هنگام ورود به اینستاگرام آن را می‌بینید گفته می‌شود. به این بخش صفحه home یا خانه نیز می‌گویند. در این صفحه جدیدترین استوری‌ و پست‌های کسانی که دنبال می‌کنید را می‌بینید.
با استفاده از این بخش می‌توانید تصاویر یا ویدیوهایی با طول حداکثر ۱ دقیقه و حداکثر ۱۰ مورد از هر کدام را در یک پست فید داشته باشید.

• استوری‌های اینستاگرام

در این بخش امکانی را دارید تا محتوای خود را تنها تا ۲۴ به مخاطبان خود نشان دهید مگر اینکه آن‌ها را در قسمت هایلایت خود ذخیره کنید تا علاوه بر ماندگاری، مطالب را بر اساس موضوع سازماندهی کنید.
طبق آمار به دست آمده، ۵۰ درصد از مردم پس از دیدن یک محصول یا خدمات در استوری، برای خرید از وب‌سایت بازدید کرده‌اند.
بنابراین، این بخش قطعا پیشنهادی است که می‌توانید در تولید محتوای اینستاگرام خود بگنجانید.

 

• بخش Reels

بخش ریلز اینستاگرام امکان ضبط ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای تا ۱ دقیقه‌ای را به شما می‌دهد تا فیلم‌های کوتاه، جذاب و سرگرم‌‌کننده‌ بسازید و روی آن‌ها از افکت‌های تصویری و موزیک استفاده کنید. در واقع با استفاده از این بخش، خلاقیت خود را گسترش می‌دهید و با اکثریت مردم که از ریلز برای شرکت در جریان‌های فرهنگی و کشف ایده‎‌های جدید استفاده می‌کنند، هم‌سو خواهید شد.
استفاده از ریلز به عنوان جدیدترین نوع محتوا از نظر دسترسی ارگانیک، در حال افزایش هستند.

• IGTVs

تلویزیون اینستاگرام که با نام IGTV شناخته می‌شود امکان آپلود ویدیوهای طولانی که تا ۱ ساعت را به سمت می‌دهد.

• لایو اینستاگرام

بخش کاربردی‌ای که می‌توان به کمک آن‌ها محتواهایی را در لحظه تولید کرد و امکان ذخیره‌سازی در IGTV وجود دارد.

• راهنماها

و سپس آخرین لیست ما از انواع محتوا در اینستاگرام، بخش راهنما است که اینستاگرام می‌گوید:
“راهنما، راهی برای کشف آسان‌تر توصیه‌ها، نکات و سایر محتواها از سازندگان، شخصیت‌های محبوب مردم، سازمان‌ها و ناشران مورد علاقه‌تان در اینستاگرام محسوب می‌شود»

10 مرحله برای تولید محتوا در اینستاگرام

مرحله 1: مشخص کنید که چه چیزی برای مخاطبان ارزشمند است.
مرحله 2: از تجزیه و تحلیل رقبا غافل نشوید.
مرحله 3: نقشه موضوعی را بر اساس اطلاعاتی که تاکنون گردآوری کرده‌اید تهیه کنید.
مرحله 4: محتواهای خود را برای ماه آینده مشخص کنید.
مرحله 5: یک جستجوی سریع در گوگل برای مشخص کردن تعطیلات آینده انجام دهید.
مرحله 6: نوع محتوایی را که می‌خواهید در نظر بگیرید را تعیین کنید.
مرحله 7: یک کپی‌رایت مناسب برای پست‎‌های خود ایجاد کنید.
مرحله 8: خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارید.
مرحله 9: هشتگ‌های مرتبط را دسته‌بندی کنید.
مرحله 10: یک تقویم محتوایی مناسب برای خود در نظر بگیرید.

 

مرحله 1: مشخص کنید که چه چیزی برای مخاطبان ارزشمند است.
فهرستی از اینکه چه چیزی برای مخاطبان‌تان در ارتباط با محصول یا خدمات و صنعت شما ارزشمند است تهیه کنید.
اما اگر در این موضوع تازه کار هستید، خیلی روشن به شما می‌گوییم که باید برای بازار هدف خود محتوا تولید کنید، نه فقط برای شرکت خود.
بنابراین برخلاف نوشتن در مورد اینکه شرکت شما چقدر عالی است و از آن تعریف کنید، در عوض باید با ارائه راه حلی برای مشکلی که ممکن است داشته باشند یا هدفی که می‌خواهند به آن برسند، به نیازهای مخاطبان خود بپردازید.


به عبارتی این مفهوم را برسانید که محصول یا خدمات شما چه راه‌حلی را به مخاطب ارائه می‌دهد.
بنابراین به جای استفاده از پست‌های اینستاگرامی که فقط به فروش اشاره دارند سعی کنید برای مخاطبان خود ارزش قائل باشید و در پوشش ارائه محتواهای کاربردی مبنی بر اعتمادسازی تولید محتوای خود را شروع کنید.

مرحله 2: تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید.
به هرآنچه که رقبا در اینستاگرام خود پست می‌کنند دقت کنید و ببینید با شما در چه مواردی اشتراک دارند. بررسی رقبا به شما کمک خواهند کرد تا با دید عمیق‌تریُ متناسب با یاز کاربران خود تولید محتوا انجام دهید.

هنگام تحلیل رقیب خود می‌توانید به ۳ مورد توجه داشته باشید.

– موضوعاتی که در مورد آنها صحبت می کنند.
– آشنایی با کپی یا کلامی در نحوه خطاب کردن آنها.
خلاقیت هایی که استفاده می کنند
ما در یک دقیقه بیشتر به نحوه استفاده شما از همه این اطلاعات خواهیم پرداخت، اما ابتدا، مطمئن شوید که دوره آموزشی جدید تبلیغات رسانه های اجتماعی ما را بعد از این بررسی کنید.

 

مرحله 3، بر اساس اطلاعاتی که تاکنون گردآوری کرده اید، یک نقشه موضوعی تهیه کنید.

ما معمولاً پیشنهاد می‌کنیم یک نقشه موضوعی از ۵ موضوع اصلی تهیه کنید که در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را به موضوعات فرعی تقسیم کنید.

 

مرحله 4: محتوای خود را برای ماه آینده مشخص کنید.
ما معمولاً این کار را در Google Doc برای مشتریان خود انجام می‌دهیم، اما شما می‌توانید به صورت فیزیکی نیز آن را روی یک تقویم بزرگ میز یا هر طور که می‌خواهید انجام دهید، یادداشت کنید. این بدین ترتیب است که می‌توانید شروع به تشکیل برنامه‌ای برای ارسال پست در مورد موضوع A در این تاریخ، موضوع B در این تاریخ و غیره کنید.

 

مرحله 5: یک جستجوی سریع در گوگل از تعطیلات آینده انجام دهید.
علاوه بر تعطیلات واضح مانند کریسمس، تعداد زیادی تعطیلات ملی و بین المللی وجود دارد مانند:

روز ملی قهوه
روز ملی نویسنده
تمام تعطیلات ماه آینده را مرور کنید و ببینید آیا مواردی وجود دارد که مربوط به صنعت، محصول یا خدمات شما باشد و اگر چنین است، آن را به تقویم محتوای خود اضافه کنید تا بدانید چه چیزی را در مورد آن تاریخ پست کنید.

هنگامی که یک تقویم کاری از موضوعاتی و زمانی که می‌خواهید درباره آن‌ها پست کنید، به مرحله بعدی می‌رویم.

 

مرحله 6: نوع محتوایی را که می‌خواهید استفاده کنید تعیین کنید.
این مشخص می کند که مراحل 7 و 8 چگونه با ایجاد کپی و خلاقیت پیش می روند.

آیا سوالات متداول زیادی دارید که می خواهید به آنها پاسخ دهید و به عنوان منبعی برای مخاطبان خود قرار دهید؟

اگر چنین است، لایو اینستاگرامی که به عنوان IGTV ذخیره می‌کنید، راهی عالی برای انجام این کار خواهد بود.

شاید بخواهید نحوه انجام کاری را به اشتراک بگذارید، اما نشان دادن به مخاطبانتان آسان تر از توضیح دادن آن است؟

یک حلقه 15-60 ثانیه ای بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن آن خواهد بود.

یا شاید یک «پست خوراک اول» خوب تمام چیزی است که لازم است؟

در هر صورت، ادامه دهید و نوع محتوایی را که می خواهید استفاده کنید تعیین کنید و آن را برای هر روز در تقویم خود یادداشت کنید.

 

مرحله 7: یک کپی (لحن نوشتاری خاص) برای پست‌های خود ایجاد کنید.

بسته به نوع محتوایی که استفاده می‌کنید، نحوه نوشتن کپی‌هایتان را متمایز کنید.

به عنوان مثال، Reels معمولاً نیازی به کپی‌های گسترده ندارند، زیرا اکثر مردم فقط ویدیو را تماشا می‌کنند و حتی شرح آن را نمی‌خوانند. اما بر روی تصاویر و ویدیوهای خود می‌توانید این کار را در نظر بگیرید.

بسته به صنعت شما، پست‌های فید می‌توانند تعامل بیشتری با زیرنویس‌های عمیق‌تر طولانی‌تر داشته باشند. بنابراین فرمت کپی‌های شما متفاوت خواهد بود، اما چیزی که باید در کل ثابت بماند این است که آن‌ها مخاطب محور باقی بمانند.

آنچه در ابتدا گفتیم را به خاطر بسپارید: پست‌های اینستاگرام شما باید درباره و برای بازار هدف شما باشد، نه شما.

 

مرحله 8: خلاقیت‌های خود را اجرا کنید.
این جایی است که بسیاری از صاحبان مشاغل دچار مشکل می‌شوند:

خواه فقط از یک تصویر تک و ایستا استفاده می‌کنید یا می‌خواهید اولین IGTV خود را بسازید… خلاقیت‌ اغلب می‌تواند مانعی برای صاحبان مشاغل باشد.

نکته مهمی که هنگام تولید محتوا باید به خاطر بسپارید این است که مخاطب محور باشد.

بنابراین به این فکر کنید که کدام خلاقیت در تحقیق تحلیل رقبای شما بهترین عملکرد را داشته است. اینستاگرام به طور خاص بیش از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری یک بستر بصری است، بنابراین خلاقیت‌ها بسیار مهم‌تر هستند.

 

 

مرحله 9: هشتگ‌های خود را مشخص کنید.

ما فقط می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که هشتگ‌های همچنان مرتبط  باید در پست‌های شما بسیار گنجانده شوند.

اگر یک پست فید است، می‌توانید تا 30 مورد استفاده کنید.

اما صرف نظر از نوع محتوا، کلید هشتگ‌گذاری موفق به شکل زیر است:

  • آن‌ها را به گونه‌ای تغییر دهید که دقیقاً از همان مجموعه استفاده نکنید (در غیر این صورت اینستاگرام دسترسی شما را به آن کاهش می دهد زیرا آن را به عنوان هرزنامه می‌خوانند).
  • درباره انتخاب هشتگ‌ها تحقیق انجام دهید تت تا به صورت هدفمند از آ‌ها استفاده کنید.
  • هشتگ‌ها را با پست خود مرتبط کنید.

مرحله 10: برنامه‌ریزی کنید.
چندین نرم‌افزار برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. توجه کنید که، برخی از موارد را نمی‌توان از قبل برنامه‌ریزی کرد، مانند Story ، Reels و …

اما توصیه می کنیم آنچه را که می توانید از قبل برنامه ریزی کنید و آنچه را که باید در زمان واقعی منتشر شود یادداشت کنید.

به این ترتیب می توانید از نداشتن به یک تقویم محتوای کامل برای اینستاگرام خود برسید.

 

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.