سئو در اینستاگرام: چگونه قابلیت دیده شدن خود را افزایش دهیم؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

آیا می توانید در اینستاگرام هم سئو انجام دهید؟ بله.

استفاده از یک استراتژی قوی سئو اینستاگرام، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش دسترسی به شما (Reach) در این پلتفرم است.

با تقویت مهارت‌های SEO خود، کسب‌وکار خود برای اینکه راحتتر توسط افراد جستجو و دیده شود  بهینه می‌کنید و همچنین می‌توانید فالوئرهای بیشتری به دست آورید.

در این مقاله توضیح می‌دهیم چگونه می‌توانید با استفاده از یک طرز فکر سئویی با مخاطبان مرتبط در اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو در اینستاگرام تماما در مورد تنظیم محتوای شما به گونه‌ای است که در مکان‌های بیشتری نمایش داده شود – از نتایج جستجو گرفته تا صفحه اکسپلور.

این یک تاکتیک ضروری برای بهبود قابلیت کشف شدن شما است.

هرچه افراد بیشتری محتوای شما را پیدا کنند و ببینند، شانس بیشتری برای افزایش فالوئرهای خود و ایجاد یک جامعه فعال در اینستاگرام خواهید داشت.

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

همانطور که سئو در موتورهای جستجو مانند گوگل اهمیت زیادی برای دیده شدن دارد، سئو اینستاگرام نیز برای افزایش Reach برگ برنده محسوب می‌شود. با توجه به آمار بیش از ۱.۳۵ میلیارد کاربر جهانی ماهانه در اینستاگرام، سئو نقش مهمی در افزایش Reach و دیده شدن در این پلتفرم ایفا می‌کند.

درست مانند جستجوی یک عبارت در گوگل، می‌توانید از نوار جستجو در بالای صفحه اکسپلور برای پیدا کردن حساب‌ها، کلمات کلیدی، هشتگ‌ها، مکان‌ها، پست‌ها و صدا استفاده کنید.

با بهبود و کاستومایز کردن محتوای اینستاگرام خود، می‌توانید به آنچه مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند برسید و با آنها تعامل کنید.

سئو همچنین نقش مهمی در پست‌های پیشنهادی روی فید کاربران دارد – فضایی در فید صفحه اصلی با محتوایی از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید. طبق گفته اینستاگرام، این پست‌های پیشنهادی بر اساس اکانت‌های مشابهی که دنبال می‌کنید و پست‌هایی مشابه آنهایی که لایک یا ذخیره می‌کنید، هستند.

سئو اینستاگرام

با یک استراتژی قوی سئو در اینستاگرام، می‌توانید مطمئن شوید که پست‌های شما در نتایج جستجوی مرتبط در صفحه اکسپلور و در میان محتوای پیشنهادی ظاهر می‌شوند.

نحوه عملکرد سئو اینستاگرام: ۳ عامل کلیدی

بهینه‌سازی پست‌های اینستاگرام برای سئو، تنها بخشی از ماجرا است – الگوریتم اینستاگرام هر قسمت از محتوای موجود در این اپلیکیشن را پردازش می‌کند، اطلاعاتی را که می‌تواند برای تعیین موضوع پست مورد استفاده قرار دهد جمع‌آوری می‌کند، و توسط پروکسی، متوجه می‌شود که این محتوا برای چه کسی ممکن است جالب باشد.

طبق گفته اینستاگرام، این پلتفرم علاوه بر متنی که در قسمت جستجو تایپ می‌کنید، از اطلاعات حساب‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها – که به این اطلاعات سیگنال می‌گوید – برای رتبه‌بندی نتایج جستجوی شما استفاده می‌کند.

مهمترین سیگنال ها عبارتند از:

۱. متن: متنی که در نوار جستجو وارد می‌کنید بسیار مهم است. اینستاگرام سعی می‌کند تایپ‌های کاربران را با کلمات کلیدی، حساب‌ها، هشتگ‌ها، محتوا و مکان‌های مرتبط مطابقت دهد.

در کالج تپسل بخوانید!  چگونه بهترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی یلدا بدست آوریم؟

۲. فعالیت کاربر: اگر اینستاگرام فکر می‌کند شخصی به یک پست نسبت به پست دیگر علاقه بیشتری دارد، آن را در نتایج جستجو در اولویت قرار می‌دهد. این موضوع را بر اساس فعالیت قبلی کاربر در برنامه تعیین می‌کند – مانند پست‌هایی که مشاهده کرده، حساب‌هایی که دنبال می‌کند یا با آنها تعامل دارد.

۳. اطلاعات در مورد نتایج جستجو: هنگامی که حجم بالایی از نتایج مرتبط برای یک عبارت جستجو شده وجود دارد، این مساله تا حدودی به یک مسابقه محبوبیت تبدیل می‌شود. تعداد کلیک‌ها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و فالوهای یک حساب یا پست نیز می‌تواند در رتبه‌بندی نتایج جستجو تاثیر بگذارد.

وقتی صحبت از استراتژی سئو اینستاگرام شما می‌شود، اصلی‌ترین کاری که می‌توانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید این است که به الگوریتم اینستاگرام کمک کنید تا محتوای شما را به درستی شناسایی کند؛ بنابراین دفعه بعد که شخصی جستجویی انجام می‌دهد، اینستاگرام پست شما را در نتایج قرار می‌دهد.

۵ تاکتیک سئو اینستاگرام برای رسیده به Reach و بیشتر دیده شدن

اینکه بدانید چطور از سئو به نفع خودتان استفاده کنید، می‌تواند احتمال دیده شدن شما را در اینستاگرام افزایش دهد.

در اینجا پنج راه برای افزایش قابلیت کشف شدن وجود دارد:

تاکتیک شماره ۱: نوشتن کپشن‌های توصیفی با کلمات کلیدی

قبلا فقط می‌توانستید در اکسپلور اینستاگرام هشتگ‌ها، تگ‌های مکان، نام کاربری و نام پروفایل را جستجو کنید.

اما الان می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی نیز جستجو کنید.

سئو در اینستاگرام

این بدان معناست که نوشتن زیرنویس‌های مرتبط و توصیفی با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی می‌تواند به طور جدی بر قابلیت کشف محتوای شما تاثیر بگذارد.

و در حالی که برخی از این کلمات کلیدی می‌توانند از نام یا نام کاربری یک حساب سرچشمه بگیرند، آنها عمدتا از کپشن‌ها (و هشتگ هایی) که شما می‌نویسید آمده‌اند.

تاکتیک شماره ۲: کلمات کلیدی را به نام پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید

اگر می‌خواهید فالوئرهای خود را افزایش دهید و از قسمت جستجوی اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید، باید بیو اینستاگرام خود را بهینه کنید.

اگر می‌خواهید در یک کلمه کلیدی خاص رتبه کسب کنید، ایده خوبی است که آن کلمه کلیدی را در نام یا نام کاربری خود بگنجانید – زیرا هر دو در اینستاگرام قابل جستجو هستند.

به عنوان مثال در عکس زیر مشاهده می‌کنید که اکانت Paper Magazine، هم در نام و هم در نام کاربری خود از کلمه کلیدی «Magazine» استفاده کرده است.

سئوی اینستاگرام

اگر نمی‌توانید یک کلمه کلیدی را در نام کاربری خود بگنجانید، افزودن کلمات کلیدی به قسمت نام شما می‌تواند به همان اندازه ارزشمند باشد.

در کالج تپسل بخوانید!  آشنایی با تکنیک‌های تولید محتوای کاربردی در اینستاگرام

تاکتیک شماره ۳: حداکثر ۳۰ هشتگ مرتبط را اضافه کنید

استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدفمند روی پست‌ها هنوز یک راه عالی برای کشف شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است.

اگر یک حساب کاربری عمومی در اینستاگرام دارید و یک هشتگ به یک پست اضافه می‌کنید، آن پست در صفحه نتایج هشتگ مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.

و از آنجایی که هشتگ‌ها با هدف طبقه‌بندی و کشف محتوای جدید استفاده می‌شوند، استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌تواند شما را در دیدرس مخاطبان هدف خود قرار دهد – حتی اگر قبلا با شما ارتباط نداشته باشند.

تاکتیک شماره ۴: متن جایگزین توصیفی را به پست‌های اینستاگرام خود اضافه کنید

متن جایگزین در اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد متن جایگزین سفارشی برای توضیحات غنی‌تر عکس‌های خود بنویسید.

در حالی که این ویژگی عمدتا برای بهبود دسترسی در این پلتفرم طراحی شده است، می‌توان از آن برای اهداف سئو نیز استفاده کرد. اما، مطمئن شوید که برای افزایش دسترسی از متن جایگزین استفاده می‌کنید و به خاطر تاثیری که کلمات کلیدی دارند از آنها بیش از حد در متن استفاده نکنید.

در حال حاضر، اینستاگرام به طور خودکار متن جایگزین را برای عکس‌های شما تولید می‌کند، اما می‌توانید آنها را به صورت دستی نیز اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن متن جایگزین به پست اینستاگرام:

برای افزودن متن جایگزین به یک پست، قبل از ارسال، روی گزینه تنظیمات پیشرفته در پایین صفحه بزنید.

افزایش دیده شدن در اینستاگرام

 

سپس Write Alt Text را انتخاب کنید.

متن جایگزین در اینستاگرام

متن جایگزین خود را در کادر بنویسید و روی Done بزنید.

تاکتیک شماره ۵: در فعالیت‌های خود ثابت قدم باشید

در نهایت، یک تاکتیک اصلی (و در عین حال ساده) برای افزایش دیده شدن این است که به شیوه‌های سئوی اینستاگرام خود پایبند باشید.

هرچه بیشتر از روش‌های خوبی که ذکر شد پیروی کنید، الگوریتم اینستاگرام بهتر متوجه می‌شود که موضوع و ماهیت اکانت شما چیست.

این نوع سازگاری و پایبندی به فعالیت‌های مناسب، به اینستاگرام می‌آموزد که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می‌دهید – به این معنی که پروفایل و محتوای شما به کاربران مرتبط ارائه می‌شود.

در عکس زیر می‌توانید ببینید که چگونه پست‌های Shevoke صفحه اکسپلور را در هنگام جستجوی «عینک آفتابی» پر می‌کنند:

افزایش سئو در اینستاگرام

تنها با چند ترفند و بهبود سئو، می‌توانید به راحتی از جستجوهای اینستاگرام و پست‌های پیشنهادی استفاده کنید.

با عمل به نکات بالا در سئو اینستاگرام، می‌توانید دنبال کنندگانی را افزایش دهید که با پست‌های شما تعامل برقرار می‌کنند – چه ارسال نظر، اشتراک گذاری با دوستان یا کلیک کردن روی لینک موجود در بیو.

Sending
User Review
0 (0 votes)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.