هر آنچه نیاز است در سال ۲۰۲۱ درباره تبلیغات آنلاین بدانید

زمان مطالعه : ۲۲ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

آیا برایتان پیش آمده که بر روی تصویری در اینستاگرام کلیک کنید یا به یک ویدیوی فیسبوکی واکنش نشان دهید و یا بر روی نتیجه یک جستجو در گوگل کلیک نمایید و تازه پس از این کار متوجه شوید که آن‌ها تبلیغ بوده‌اند؟ شاید هم اصلا متوجه نشده باشید که درواقع بر روی یک تبلیغ کلیک کرده‌اید. مثلا گمان کرده‌اید که این فقط تصویر یک سگ کوچک بامزه است.

این روزها تبلیغات بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته مفهومی، مرتبط، هدفمند و کارآمد شده‌اند. می‌توان گفت امروزه تبلیغ همان محتواست. اما فضای تبلیغات در حال تغییر است. پلتفرم‌های جدید، انواع گونه‌های تبلیغاتی و قابلیت‌های هدفمندسازی مدام به‌روز می‌شوند.

هرآنچه نیاز است درباره تبلیغات آنلاین در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات نمایشی و تبلیغات نیتیو (همسان) بدانید، در این مطلب گردآوری شده است.

 

چند و چون تبلیغات آنلاین

چند و چون تبلیغات آنلاین

معمولا هر کدام از تلاش‌های بازاریابی ارگانیک شما مثل نوشتن بلاگ و یا تبلیغات پولی مثل جستجو و شبکه‌های اجتماعی به‌وسیله تیم‌های جداگانه و با اهداف مختلف مدیریت می‌شوند.  بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی تمرکز خود را بر ایجاد انجمن‌ها، به‌اشتراک‌گذاری محتوا و برقراری تعامل با مخاطبانشان می‌گذارند. بلاگرها و بازاریاب‌های محتوا با تمرکز بر معیارهایی چون ترافیک سایت و کانورژن (تبدیل)، جستجوی ارگانیک خود را بهینه می‌کنند. درحالی‌که تمرکز تبلیغ‌کنندگان بر معیارهای اجرایی مانند هزینه هر خرید و بازده هزینه تبلیغات است.

با وجود این اهداف متنوع، عجیب نیست که بسیاری از بازاریاب‌ها محصولات ارگانیک و پرداخت شده را از هم جدا می‌دانند. اما جالب است بدانید که نه تنها بازاریابی ارگانیک و پولی می‌توانند با هم کار کنند بلکه تبلیغات دیجیتال هم می‌توانید به بهبود تلاش‌های ارگانیک کمک نماید.

سه روش کلیدی که در آن تبلیغات دیجیتالی می‌تواند عملکرد بازاریابی ارگانیک شما را بهبود دهد در ادامه مطرح شده. عملکرد ارگانیک با تبلیغات دیجیتال می‌تواند از مزایای زیر بهره‌مند شود:

۱. به‌وسیله نمایش محتوا به افرادی درون و بیرون از شبکه‌تان، آگاهی از برند افزایش می‌یابد.

۲. با استفاده از هدف‌گذاری و تحلیل پلتفرم‌های تبلیغاتی، درک بهتری از مخاطبان خود پیدا می‌کنید.

۳. با درک این‌که کدام محتوای تبلیغاتی، بیشتر به دستیابی کسب‌وکار شما به اهداف خود کمک می‌کند، می‌توانید محتوایی با عملکر بالاتر تولید کنید.

هدف هرگونه استراتژی تبلیغاتی باید بازگشت سرمایه باشد؛ یعنی درآمد شما باید از هزینه‌ای که برای کمپین تبلیغاتی کرده‌اید بیشتر شود. حال باید بدانید که چگونه می‌توانید تشخیص دهید برای تبلیغ چقدر هزینه کنید تا بیشترین میزان ممکن از سرمایه‌تان بازگردد؟ برای پاسخ به این پرسش باید با سیستم مزایده (بیدینگ) در شبکه‌های تبلیغاتی آشنا شوید.

بید (bid) حداکثر مقدار پولی است که برای تبلیغ می‌پردازید با این هدف که نتیجه دلخواهتان را از آن بگیرید. اگر این تعریف به مزایده شباهت دارد دلیلش این است که همان مزایده است. شبکه‌های تبلیغاتی برای نشان دادن تبلیغات فضای محدودی دارند بنابراین برای اختصاص این فضا به تبلیغ‌دهندگان این روش را پیاده می‌کنند تا بدانند هر تبلیغ‌دهنده حاضر است برای نمایش تبلیغ خود به مخاطبان هدف چقدر هزینه کند و بر اساس آن برایش جایگاه در نظر بگیرند.

درست مانند برگزاری یک حراج، بالاترین مبلغ پیشنهادی برنده خواهد بود. اما از کجا باید بدانید که واقعا چه مبلغی هزینه کنید تا شاهد بازگشت سرمایه خود باشید؟ برای تعین حداکثر پیشنهادی که می‌توانید بدهید به درآمد خود نگاه کنید. می‌توانید از این معادله کمک بگیرید:

ارزش طول عمر مشتری (LTV) x میانگین نرخ لید (سرنخ) تبدیل شده به مشتری x میانگین نرخ تبدیل (کانورژن)

 

ارزش طول عمر مشتری یعنی میزان ارزشی که هر مشتری در طول دوره ارتباط با کسب‌وکار شما برایتان داشته است. میانگین نرخ تبدیل لید به مشتری، نرخ تبدیل شدن مخاطبان به مشتری‌هایی است که از شما خرید کرده‌اند. و نرخ تبدیل یا همان کانورژن، نرخ افرادی است که با برقراری ارتباط با محتوای ارائه شده‌ی شما (مثل پر کردن فرم) به مخاطب جدید شما تبدیل شده‌اند.

ترکیب این معیارها می‌تواند به شما نشان دهد که باید چقدر برای تبلیغات پولی خود هزینه کنید.

تصور کنید که می‌خواهید برای ارائه محصول جدید خود از تبلیغات دیجیتال استفاده کنید. در این شرایط باید بدانید که حداکثر هزینه‌ای که می‌کنید چقدر باشد تا بازده سرمایه‌تان مثبت شود. حال فرض کنید اعداد زیر را از کسب‌وکار خود در دست دارید:

  • ارزش طول عمر مشتری: ۵۰۰ دلار
  • میانگین نرخ لید تبدیل شده به مشتری: ۱۰٪
  • میانگین نرخ تبدیل: ۲۰٪

حالا اعداد بالا را در فرمول که پیش‌تر گفته شد قرار دهید تا حداکثر مبلغی که می‌توانید برای تبلیغ هزینه کنید را به دست آورید: $۱۰= ۰.۲۰ x۰.۱۰ x۵۰۰$

این بدان معناست که شما برای هر کلیک روی تبلیغ خود می‌توانید حداکثر ۱۰ دلار هزینه کنید. و برای آن‌که بازگشت سرمایه‌تان مثبت شود باید هدف خود را هزینه کمتر از ۱۰ دلار قرار دهید.

 

انواع تبلیغات آنلاین

انواع تبلیغات آنلاین

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

اهمیت شبکه‌های اجتماعی دیگر از کسی پوشیده نیست. روزانه میلیون‌ها کاربر فعال، بخشی از وقت خود را در شبکه‌های مختلف آنلاین می‌گذرانند. کارکرد این شبکه‌ها بسیار متنوع است؛ از گفتگو با دوستان تا برقراری ارتباط با مردم در هرجای جهان یا فعالیت با هدف شبکه‌سازی برای کسب‌وکار. مشتری‌ها نیز برای حضور خود در شبکه‌های اجتماعی دلایل متعددی دارند و بازاریاب‌ها به این موضوع آگاهند و به دلیل همین حضور گسترده کاربران فعال در این پلتفرم‌هاست که بخش عمده‌ای از سرمایه کسب‌وکار را برای حضور در این کانال‌ها استفاده می‌کنند. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی سالانه چندیدن میلیارد دلار را به خود اختصاص می‌دهد. برخی از نتایج این نوع از تبلیغات آنلاین از این قرار است:

  • دستیابی به گستره‌ای از مخاطبان هدفمند و ویژه در پلتفرم‌های مختلف
  • استفاده از انواع مختلفی از تبلیغات با روش‌هایی همراستا با اهداف کسب‌وکار
  • سرمایه‌گذاری بر نوع خاصی از تبلیغات که باعث هدایت لیدها و فروش در کسب‌وکار شما می‌شود

در ادامه با انوع تبلیغات در چند نمونه از شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید.

 

اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه در جهان با میانگین سنی ۱۸ تا ۳۴ سال، شبکه بزرگی برای تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود. ۳ راه برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد:

۱. تبلیغ مستقیم در پست‌ها و استوری‌های حساب کاربری حرفه‌ای خود

۲. ایجاد تبلیغ در صفحه فیسبوک خود و انتشار آن در اینستاگرام

۳. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در بخش مدیریت تبلیغات فیسبوک برای دسترسی به تمامی قابلیت‌های هدفمندسازی

انوع تبلیغات اینستاگرامی:

  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات استوری
  • تبلیغات صفحه اکسپلور
  • تبلیغات پست‌های خرید

از میان موارد بالا دو مورد آخر همیشه پرطرفدارتر بوده‌اند. افراد در اکسپلور خود علائقشان را می‌بینند و صفحات تازه‌ای که محتوای مورد علاقه‌شان را تولید می‌کنند، کشف می‌کنند. نمایش تبلیغات شما در اکسپلور اینستاگرام فرصت بزرگی برای قرار گرفتن برندتان در پیش چشم مخاطبان ایجاد می‌کند.

تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات پست‌های خرید به شما امکان استفاده از تگ‌ها را می‌دهند. تگ‌ها می‌توانند نام و قیمت محصول شما را در تصویر نمایش دهند و کلیک بر روی آن‌ها می‌تواند مشتری شما را مستقیم به صفحه خرید محصولتان هدایت کند و تمام این‌ها بدون ترک کردن اپلیکیشن اینستاگرام اتفاق می‌افتد.

در کالج تپسل بخوانید!  راهنمای جامع تبلیغات ویدیویی در سال 2021

نمونه‌ای از تبلیغ در یک پست با تگ‌های خرید:

تبلیغات در اینستاگرام

لینکدین

پلتفرم لینکدین در سراسر جهان مجموعا بیش از ۶۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد و عمده این کاربران از افراد متخصصی تشکیل شده‌اند که حضورشان، لینکدین را به شبکه‌ای مناسب برای تبلیغات در کسب‌وکارهای نوع B2B تبدیل کرده است. این پلتفرم حرفه‌ای، امکان دسترسی گسترده‌ای به تبلیغ‌دهندگان B2B فراهم می‌کند.

علاوه بر این مزیت بزرگ تبلیغات در لینکدین،‌ قابلیت منحصربه‌فرد آن در هدف‌گذاری است. در لینکدین شما به شاخص‌های ویژه هدف‌گذاری دسترسی دارید که در پلتفرم‌های دیگر آن‌ها را نمی‌یابید.

شما می‌توانید افراد را در لینکدین بر اساس موقعیت‌هایی نظیر عنوان شغلی، عملکرد و نوع کسب‌وکار مورد هدف قرار دهید. شاید بخواهید فقط برای مشتریان بالقوه که در سطوح مدیریتی و در زمینه خدمات مشتری فعالیت می‌کنند تبلیغ کنید. قابلیت هدفمندسازی در لینکدین این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین لینکدین با وجود داشتن گزینه تولید لید (سرنخ) در فرم‌های تبلیغاتی‌اش می‌تواند به ماشین تولید لید تبدیل شود. این امکان به شما اجازه می‌دهد نه تنها به مخاطبان خاص دسترسی پیدا کنید بلکه لیدها را بدون نیاز به خروج از پلتفرم، هدایت نمایید.

جالب‌ترین نوع تبلیغات در لینکدین، فرستادن پیام‌های تبلیغاتی است که به شما امکان می‌دهد به‌طور مستقیم با مشتری ارتباط برقرار کنید و بازخورد سریع بگیرید.

تبلیغات در لینکدین

چگونگی استفاده از تبلیغات پیامی در لینکدین:

  • ارسال پیام هدفمند با یک CTA.
  • ایجاد تعامل و ارسال پاسخ‌هایی پربارتر از ایمیل‌های سنتی.
  • سنجش و بررسی تاثیر پیام‌ها.

اما این هشدار را در ذهن داشته باشید: هرگز چندین پیام تبلیغاتی برای افراد ثابت ارسال نکنید که به پیغامتان به هرزنامه تبدیل شود. همچنین نسبت به معتبر بودن پیام‌هاتان اطمینان حاصل کنید. فرض کنید برای یک دوست پیغام می‌نویسید. چنین پیامی نباید خشک و رسمی باشد زیرا فضای این مکالمه تک به تک است. اگر می‌خواهید در فضای پیام‌های شخصی تبلیغ کنید باید برای شخصی‌سازی کردن آن وقت بگذارید و آن را طوری بنویسید که با کار کاربری نهایی مرتبط باشد. به این ترتیب به او ارزش و به پیام خود اصالت می‌دهید.

 

یوتیوب

پس از گوگل، یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ آنلاین است که ماهانه بیش از ۲ میلیارد کاربر در آن فعالیت می‌کنند. تبلیغات در یوتیوب قبل و یا در میان تماشای ویدئو نمایش داده می‌شوند و یا این‌که به‌صورت ویدئوی مستقل تبلیغاتی پس از جستجوها به نمایش درمی‌آیند.

از آنجا که امکان هدف قرار دادن مخاطبان بر حسب علائق وجود دارد، می‌توانید ویدئوهایی با موضوعات مرتبط و مشابه به هرآنچه مخاطبتان دیده‌اند به آن‌ها نشان دهید.

 

تبلیغات جستجوی پولی

اشخاص در جستجوهای آنلاین به دنبال محتوای خاصی می‌گردند و روی اولین نتیجه‌ای که گمان می‌کنند نیازشان را برآورده می‌کند، کلیک می‌کنند. شاید فکر کنید به این دلیل که همیشه در نتایج موتورهای جستجوی به‌طور ارگانیک دیده می‌شوید، نیازی به تبلیغات پولی ندارید اما بهتر است این سه نکته را در نظر بگیرید:

۱. تبلیغ‌کنندگان به‌طور میانگین در ازای هر ۱ دلار که برای گوگل‌ادز هزینه می‌کنند، ۸ دلار درآمد کسب می‌کنند.

۲. تبلیغات در موتورهای جستجو از شما در برابر رقابت تبلیغاتی که ممکن است با کلمات برند شما ایجاد شود محافظت می‌کند.

۳. تبلیغات موتورهای جستجو در ابتدای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)، بالای نتایج ارگانیک نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات جستجوی پولی این امکان را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند که توجه مخاطبانشان را به‌صورت هدفمندتری از جستجوی ارگانیک جلب کنند. به وسیله این نوع از تبلیغات آنلاین شما قادر خواهید بود نیازها و خواسته‌های مشتریان بالقوه خود را پیش‌بینی کنید و تبلیغات خود را مبتنی بر آنچه در جستجویش هستند به آنان ارائه دهید. با گذر زمان تحلیل‌های بخش آنالیتیکس تبلیغات جستجو به شما کمک می‌کند که تبلیغات خود را در همین راستا ارتقا دهید و به جامعه هدف بزرگتری دست یابید.

اما گوگل چگونه می‌فهمد که باید کدام تبلیغ را به کدام شخص نشان بدهد؟ پای کلیدواژه اینجا به میان می‌آید. کلیدواژه یا همان کلمه کلیدی، واژه یا عبارتی است که افراد در توصیف آنچه در جستجویش هستند به کار می‌برند. اساسا تبلیغات در پلتفرم‌های جستجو از قابلیت‌های هدفمندسازی موجود در شبکه‌های اجتماعی، مانند جمعیت و موقعیت مکانی، استفاده و آن را با افزودن کلیدواژه‌ها بخش‌بندی می‌کند.

وقتی یک کاربر گوگل عبارتی را در قسمت جستجو تایپ می‌کند، گوگل طیف وسیعی از نتایجی که با هدف جستجوگر مطابق می‌بیند را به او نشان می‌دهد. کلمات کلیدی با نیاز جستجوگر هماهنگند و پاسخ پرسش‌ها را می‌یابند. شما بر این مبنا که می‌خواهید تبلیغتان کنار کدام عبارات نمایش داده شود، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنید.

جستجوی کلمات کلیدی در تبلیغات پولی به همان اندازه‌ای مهم است که در جستجوی ارگانیک اهمیت دارد. زیرا گوگل تبلیغ شما را با عبارات مورد جستجو، بر اساس کلمات کیلدی که انتخاب نمودید، تطبیق می‌دهد. هر کمپین تبلیغاتی که ایجاد می‌کنید، تعدادی از کلمات کلیدی را مورد هدف قرار می‌دهد و گوگل تبلیغ شما را بر مبنای آن انتخاب‌ها نمایش می‌دهد.

مثال: فرض کنید یک اثاث‌کشی در پیش دارید و به دنبال کمک می‌گردید. گوگل را باز می‌کنید و در بخش جستجوی آن تایپ می‌کنید: «بهترین باربری تهران کدام است؟». با جستجوی عبارت «بهترین باربری» شما نتایج تبلیغاتی را می‌بینید که عبارات مشابهی نظیر «شرکت‌های باربری» و «باربری خوب» را مورد هدف قرار داده‌اند.

تبلیغات گوگل

موتورهای جستجو هنگام انتخاب برای نمایش انواع تبلیغات، مقصود و خواسته شما را هم در نظر می‌گیرند. در مثالی که گفته شد، تبلیغات جستجو مفیدترین منبع بودند اما اگر در جستجوی مشاغل مستقر در مکان (مثل کافه) باشید چه می‌کنید؟ ممکن است در نقشه‌های گوگل و در نتایج جستجو در قسمت چپ نقشه پین‌های تبلیغاتی مشاهده کنید. پین‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکارها روشی بسیار خوب هستند که با آن می‌توانند توجه مشتریان را به کسب‌وکار خود بر اساس مکان جلب نمایند.

تبلیغات موتور جستجو

اگر بخواهید خرید کنید، گوگل روش دیگری برای نمایش تبلیغات آنلاین دارد. در این موارد ممکن است گوگل به شما محتوایی مطابق با مقصودتان نشان دهد؛ مثل تبلیغات پست‌های خرید.

اما چگونه باید کلیدواژه‌ها را انتخاب کنید؟

کلیدواژه‌ها عموما در زیرمجموعه دو گروه قرار می‌گیرند: برند و غیر برند.

  • کلیدواژه برند، کلمه یا عبارتی است که شامل نام برند یا بخشی از آن است.
  • کلیدواژه‌های غیر برند، آن دسته از کلمات کلیدی هستند که شامل نام برند یا بخشی از آن نمی‌شوند اما با موضوع آن ارتباط معنایی دارند.

هر دوی این کلیدواژه‌ها در استراتژی تبلیغاتی شما نقش دارند. کلیدواژه‌های برند به شما کمک می‌کنند تا در برابر تبلیغات رقیب از برند خود محافظت کنید. اگر کمپین‌های تبلیغاتی خود را با کلیدواژه‌ها اجرا نکنید، به کسب‌وکارتان آسیب وارد می‌شود زیرا ترافیک وبسایتتان را در رقابت با دیگر کسب‌وکارها بر سر کلمات کلیدی خود از دست می‌دهید. اما نقش کلیدواژه‌های غیر برند آن است که شما را به مخاطبان جدیدی می‌رساند که برندتان را نمی‌شناسند.

در کالج تپسل بخوانید!  شرط جدید ادموب برای اپلیکیشن‌ها

هنگام نمایش تبلیغ مسلما نمی‌خواهید تنها با چند کلیدواژه خاص که دقیقا در موتور جستجو تایپ می‌شود، دیده شوید. در این‌صورت امکان نمایش برای شما بسیار محدود می‌شود. راه حل گوگل برای این موضوع تطبیق عبارت با کلمات مشابه است. از آن‌جا که روش‌های بیشماری وجود دارد که افراد با آن اصطلاحی را جستجو می‌کنند، گوگل از چهار روش برای تطبیق عبارات استفاده می‌کند: تطابق دقیق، تطابق اصطلاح، تطابق گسترده. همچنین برای بهینه‌سازی تبلیغات آنلاین خود می‌توانید از اصلاح‌کننده تطابق گسترده (broad match modifier) و کلیدواژه‌های منفی استفاده کنید.

  • تطابق دقیق: کلیدواژه‌ای که بر این اساس تنظیم شده زمانی تبلیغ شما را نشان می‌دهد که عبارت جستجو شده دقیقا همان کلیدواژه شما یا بسیار شبیه به آن باشد. این نوع کلیدواژه درون علامت ]براکت[ قرار می‌گیرد.
  • تطابق اصطلاح: کلیدواژه‌ای که بر این اساس تنظیم شده زمانی تبلیغ شما را نشان می‌دهد که عبارت جستجو شده شامل همان ترتیب کلمات باشد اما می‌تواند حاوی کلمات اضافی نیز باشد. این نوع کلیدواژه درون علامت “نقل قول” قرار می‌گیرد.
  • تطابق گسترده: کلیدواژه‌ای که بر این اساس تنظیم شده زمانی تبلیغ شما را نشان می‌دهد که عبارت جستجو شده شامل هر ترکیب متنوع و با هر ترتیبی از کلمات کلیدی شما باشد. این نوع کلیدواژه علامت خاصی ندارد.
  • اصلاح‌کننده تطابق: اصلاح‌کننده به شما اجازه می‌دهد کلیدواژه‌هایی را انتخاب کنید که باید در عبارت مورد جستجو قرار داشته باشند تا تبلیغ شما نمایش داده شود. این کلیدواژه‌ها با علامت + همراهند.
  • کلیدواژه‌های منفی: کلیدواژه‌های منفی کلماتی هستند که می‌توانید نمایش تبلیغ خود با جستجوی آن‌ها را مستثنی کنید. یعنی کلماتی که اگر جستجو شوند، تبلیغ شما نمایش داده نشود. نشان این کلیدواژه‌ها علامت – است.

 

گوگل، بینگ و یاهو

تعداد کمی پلتفرم تبلیغات آنلاین با خدمات جستجو وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها گوگل، بینگ و یاهو هستند. اما از گذشته تاکنون، گوگل پرمصرف‌ترین موتور جستجو بوده است. گوگل با ۳.۵ میلیارد عبارت مورد جستجو در روز، بیش از ۷۰٪ از کل جستجوهای روزانه در جهان را به خود اختصاص داده است. میزان جستجوهای روزانه در گوگل از مجموع جستجوهای بینگ و یاهو، ۶ برابر بیشتر است.

تبلیغات گوگل، بینگ و یاهو

اما این بدین معنا نیست که نباید در دیگر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید. در برخی موارد به این دلیل که در پلتفرم‌های بینگ و یاهو نسبت به گوگل رقابت کمتری برقرار است، شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر تبلیغاتی، در این پلتفرم‌ها به نتایج چشمگیری دست پیدا کنید.

می‌توانید ترافیک ارگانیک خود را بررسی کنید و ببینید آیا بینگ یا یاهو برای کلیدواژه یا موضوعی خاص، ترافیک قابل توجهی ایجاد می‌کنند؟ با این حساب تا حدی مطمئن می‌شوید که آیا تبلیغ در این پلتفرم‌ها برایتان به‌صرفه است یا نه.

نکته جالب توجه این است که فارغ از این‌که کجا تبلیغ می‌کنید، تبلیغات در هر پلتفرمی کم‌وبیش مفید است و در نحوه و کاربردشان شباهت وجود دارد. بنابراین دانستن چگونگی تبلیغ در یکی از موارد، تبلیغات در جاهای دیگر را آسان می‌کند.

 

تبلیغات نیتیو

برندها بابت تولید محتوای متنی یا تصویری و ویدئویی به ناشران پول پرداخت می‌کنند. این محتواهای تبلیغاتی به صورت آنلاین نمایش داده می شوند و با انتشار در رسانه‌های اجتماعی پیش چشم گستره‌ای از مخاطبان قرار می‌گیرند. این نوع تبلیغات، نیتیو یا همسان نامیده می‌شوند.

وقتی هزینه تبلیغات نیتیو را به ناشر می‌پردازید، می‌توانید از مهارت و قدرت او در خلق محتوا و از مخاطبانش استفاده کنید و این کار به برند شما در ایجاد داستان‌های جذاب و تاثیرگذار بر جامعه بزرگتری از مخاطبان کمک می‌کند. هر ناشری ایده‌های خلاقانه خود را دارد و از انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین پشتیبانی می‌کند.

فرآیند خلاقانه‌ای که در تبلیغات نیتیو صورت می‌گیرد این است که محتوای شما در میان موضوعات و با زمینه مشابه با پلتفرمی که در آن قرار گرفته منتشر می‌شود. به این معنا که دیدن این نوع تبلیغات، تجربه مخاطب آنلاین از تماشای محتوای دلخواهش را مختل نمی‌کند و او آن را به چشم تبلیغ نمی‌بیند. به همین دلیل می‌توانید از این راه افراد زیادی را جذب و با آن‌ها تعامل برقرار کنید. تبلیغات نیتیو بین ناشران و برندها رابطه همزیستی و مزایای دوطرفه ایجاد می‌کنند. همکاری برندها با ناشران برجسته می‌تواند اعتبار آن‌ها را افزایش دهد و از این راه اعتماد افراد بیشتری را جلب کنند.

 

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی در میان بازاریابان دیجیتال نوع بحث‌برانگیزی است. سال‌ها تبلیغ‌کنندگان با فریب کاربران اینترنتی برای کلیک بر روی تبلیغات گمراه‌کننده از آن‌ها سوء استفاده کرده‌اند. برخی از این تبلیغات مخرب حتی باعث ویروسی شدن رایانه افراد شده‌اند. همین توضیحات، دلیل استفاده افراد از افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات نمایشی (ad blockers) را مشخص می‌کند؛ تبلیغات نمایشی به بی‌ربط و مزاحم بودن مشهورند.

اما امروزه فناوری تبلیغات نمایشی تا حدی پیشرفت کرده است که شبکه‌های تبلیغاتی می‌توانند از قدرت داده‌ها و تکنولوژی استفاده کنند تا استراتژی‌های هدف‌گیری موثرتری به تبلیغ‌دهندگان و تبلیغات مرتبط‌تری به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

شبکه‌های تبلیغاتی مانند شبکه تبلیغات نمایشی گوگل و شبکه مخاطبان فیسبوک در بازگردان اعتبار تبلیغات نمایشی پیشرو هستند و می‌توانند تبلیغات آنلاین شما را در مکان درست به مخاطب درست نمایش دهند. همچنین به شما اجازه می‌دهند که محل تبلیغ خود را انتخاب کنید.

برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های هدفمندسازی این دو شبکه تبلیغاتی:

۱. شبکه تبلیغات نمایشی گوگل

شبکه تبلیغات نمایشی گوگل به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات جذاب بصری طراحی کنید و آن‌ها را در معرض دید مخاطبین بیش از دو میلیون وبسایت و اپلیکیشن، یوتیوب و جی‌میل قرار دهید. همچنین می‌توانید با وارد کردن لیستی از اطلاعات تماس مخاطبان، به وسیله بازاریابی مجدد مخاطبان تازه‌ای که احتمالا به محصول یا سرویس شما علاقه دارند را مورد هدف تبلیغ خود قرار دهید.

روش دیگر هم این است که به گوگل ادز اجازه دهید به‌وسیله قابلیت‌های هدفمندسازی خودکار مشتریان بالقوه شما را شناسایی کند تا در بازگشت سرمایه بهترین عملکرد را داشته باشید. برای هدف‌گیری مجدد کسانی که برند شما را می‌شناسند، تبلیغات نمایشی موثرترین شیوه است.

 

۲. شبکه مخاطبان فیسبوک

برندها می‌توانند با استفاده از شبکه مخاطبان فیسبوکی، کمپین‌های تبلیغاتی خود را گسترش دهند و از همان داده‌های هدفمندی که در این پلتفرم دارند برای نمایش تبلیغ خود به مجموعه بزرگی از مخاطبان وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

برندها می‌توانند انواع تبلیغات از جمله تبلیغات نیتیو، بنری، ویدئویی (و تبلیغات ویدئویی با پاداش مثل: «با تماشای این ویدئو، جایزه دریافت کنید.») را در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که مخاطبان فیسبوکی آن‌ها به‌طور مداوم از آن‌ها بازدید می‌کنند، منتشر نمایند. این مدل تبلیغاتی به‌طور ویژه برای بازی‌های موبایلی هم مناسب است.

پس از آشنایی با انواع تبلیغات دیجیتال، قدم بعدی این است که یاد بگیرید چگونه از تبلیغات مناسب کسب‌وکار خود در راه دستیابی به اهدافتان استفاده کنید.

 

نظر دهید.

منبع: بلاگ هاب‌اسپات

Sending
User Review
5 (1 vote)

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.