آخرین آمارهای بازاریابی دیجیتال که در سال ۲۰۲۰ باید بدانید

زمان مطالعه : ۳۵ دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

دنیای بازاریابی همواره پویاست و ترندها، فناوری‌ها و تاکتیک‌ها ثابت نمی‌مانند و مدام در حال تغییرند.

به همین دلیل اینکه بتوانید شیوه کسب و کارتان را همواره به‌روز کنید و گام به گام با آخرین پیشرفت‌های حوزه صنعت حرکت کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور حتم دوست ندارید کسب و کارتان از رقبایی که در حال پیشرفت هستند، عقب بماند.

اما چگونه می‌توان اطمینان داشت که با گذر زمان رو به جلو قدم برمی‌داریم؟

یکی از راه‌های اطمینان از این‌که در بازاریابی همگام و مرتبط با ترندهای روز پیش می‌رویم این است که از آخرین آمارهای بازاریابی دیجیتال اطلاع داشته باشیم. اگر بر سئو، بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی ایمیلی، تولید لید، تبلیغات، بازاریابی فناوری و فروش تمرکز دارید، باید از آمار و ارقام مربوط به هر یک از این حوزه‌ها هم آگاهی داشته باشید تا بتوانید کارایی بازاریابی خود را افزایش دهد. در این مطلب، مجموعه‌ آمارهای بازاریابی دیجیتال که برای تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتالتان در سال ۲۰۲۰ نیاز دارید، ارائه شده است. این آمارها توسط بلاگ HubSpot گردآوری و ارائه شده است.

آمارهای بهینه‌سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization Statistics)

آمار سئو در بازاریابی دیجیتال

بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) به شما کمک می‌کند تا دریابید که مشتری‌ها چگونه طی جستجوهای آنلاین، درباره برند شما و رقبایتان اطلاعات پیدا می‌کنند. با گنجاندن استراتژی‌های به‌روز سئو در فعالیت‌های مربوط به بازاریابی آنلاین خود، می‌توانید رتبه وبسایتتان را بهبود بخشید. آمارهایی که در ادامه خواهید دید به شما کمک می‌کنند تا استراتژی سئوی سایت خود برای سال 2020 را دقیق‌تر تنظیم کنید تا صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل، در جایگاه‌های بالاتر قرار گیرند. نتیجه این استراتژی، افزایش ترافیک وبسایت و نرخ تبدیل آن خواهد بود.

 

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)

  • تنها 17% از بازاریابان از تست A/B برای بهینه‌سازی نرخ کانورژن استفاده می‌کنند.
  • میانگین نرخ تبدیل در صنعت تجارت الکترونیک ۲.۰۴% است. بالاترین میانگین نرخ تبدیل در بین صنایع با ۴.۰۱% متعلق به هنر و صنایع دستی است.
  • استفاده از ویدئو در صفحه فرود (لندینگ پیج) نرخ تبدیل را تا ۸۶% افزایش می‌دهد.
  • ۹۰% از کسانی که درباره برندها جستجو می‌کنند، از قبل، ذهنیتی درباره آن برندها ندارند.
  • پس از ایالات متحده، در بین کشورها، آلمان بیشترین میانگین نرخ تبدیل را دارد.

 

تجارت الکترونیک (Ecommerce)

  • در صورتی‌که وبسایت ناامن باشد، ۸۴% از مردم از آن خرید آنلاین انجام نمی‌دهند.
  • تا سال ۲۰۲۱، گردش مالی تجارت الکترونیک در جهان به ۴.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.
  • Referrals یا انتقال کاربران به فروشگاه آنلاین شما از سمت سایت‌های پرترافیکی که به شما پیوند (لینک) داده‌اند، بزرگترین منابع کانورژن در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود.
  • پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰، فروش B2B در تجارت الکترونیک از فروش B2C پیشی بگیرد.

 

سئوی محلی (Local SEO)

  • جستجوی از طریق صفحات نتایج سرچ ارگانیک (SERP) از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بین ۱۵ تا ۳۹ درصد افزایش داشته است.
  • ۸۲% از کاربران تلفن‌های هوشمند عبارت «نزدیک من» را برای خریدهای خود جستجو کرده‌اند.
  • جستجوهای حاوی عبارت «امروز/ امشب نزدیک من» طی ۲ سال گذشته، ۹۰۰% افزایش داشته است.
  • جستجوهای محلی، 50% از کاربران تلفن همراه را در یک روز به سمت بازدید از فروشگاه‌ها سوق می‌دهد.
  • ۶۱% از کسانی که با موبایل خود زیاد سرچ (جستجوی آنلاین) می‌کنند، به احتمال زیاد با کسب‌و‌کارهای محلی آشنا می‌شوند. البته اگر وبسایت آن‌ها برای موبایل بهینه‌سازی شده باشد.

 

جستجوی موبایل (Mobile Search)

  • 52% از ترافیک جهانی وب، از طریق موبایل است.
  • 96% از ترافیک سرچ موبایل از طریق گوگل است.
  • بیشتر از ۴۶% از مردم آمریکا، پیش از بیرون آمدن از رختخواب موبایل خود را چک می‌کنند.
  • بیش از ۵۱% از کسانی که در موبایل خود زیاد سرچ انجام می‌دهند، از خلال این جستجوها یک کمپانی جدید یا محصولی تازه کشف کرده‌اند.
  • ۷۸% از جستجوهای مبتنی بر مکان (location-based) در موبایل‌ها به خرید آفلاین منجر می‌شوند.
  • ۸۶% از مردم در گوگل‌مپ موقعیت مکانی یک کسب و کار را جستجو می‌کنند.

 

جستجوی ارگانیک (Organic Search)

  • بیش از 64% از بازاریابان روی بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) سرمایه‌گذاری می‌کنند.
  • 94% از کل ترافیک ارگانیک، مربوط به گوگل است.
  • در صورتی‌که پست‌های قدیمی بلاگ بهینه‌سازی شوند، بازدید ماهانه حاصل از سرچ ارگانیک این پست‌ها می‌تواند تا ۱۰۶% افزایش یابد.
  • ۵۰% عبارات جستحو، ۴ کلمه‌ای یا طولانی‌تر هستند.
  • ۶۱% از بازاریاب‌ها اذعان دارند بهبود سئو و رشد کاربران ارگانیک، بالاترین اولویت‌ بازاریابی درون‌گرا (inbound marketing) است.
  • 70 الی 80% از کسانی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند فقط بر نتایج سرچ ارگانیک تمرکز دارند.
  • محتوای ویدئویی ۵۰ برابر بیشتر از متون ساده به سرچ ارگانیک منتج می‌شوند.
  • نرخ کلیک در صفحات نتایج سرچ ارگانیک (SERP) برای عبارات کلیدی طولانی‌تر (شامل ۳ یا ۴ کلمه)، بین ۳ تا ۵ % بیشتر از عبارات کلیدی رایج‌تر (شامل ۱ تا ۲ کلمه) است.
  • سئوی ارگانیک بیش از ۵ برابر بهتر از تبلیغاتی است که بابت نمایش در بخش جستجوی کاربران بابتش پول پرداخت شده (paid search ads).
  • اگر پستی شامل ویدیو باشد، ترافیک ارگانیک حاصل از نتایج جستجوی آن پست تا ۱۷۵% افزایش می‌یابد.

 

جستجوی صوتی (Voice Search)

  • ۶۵% از افرادی که سنشان بین ۲۵ تا ۴۹ سال است، حداقل یک بار در روز از از ابزارهایی که قابلیت دریافت صدا دارند استفاده می‌کنند.
  • پیش‌بینی می‌شود تکنولوژی مربوط به جستجوی صوتی تا سال ۲۰۲۲ به یک کانال ۴۰ میلیون دلاری تبدیل شود.
  • در سال ۲۰۲۰، نیمی از جستجوهای آنلاین به صورت صوتی انجام خواهند شد.
  • از ابتدای سال ۲۰۱۸، ماهانه حدود یک میلیارد جستجوی صوتی صورت گرفته است.
  • از کسانی که با ابزارهای صوتی دیجیتال (دستیار مجازی) مانند آمازون اکو یا گوگل‌هوم کار می‌کنند، به نسبت کمتر از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

 

آمارهای بازاریابی محتوا (Content Marketing Statistics)

آمارهای بازاریابی محتوایی

هدف از بازاریابی محتوا، تولید و به اشتراک‌گذاری متون، تصاویر و ویدئوهایی است که برند، محصول یا خدمات شما را به مخاطبان هدفتان معرفی می‌کند. آمارهای بازاریابی محتوا کمک می‌کند استراتژی کاری خود را به درستی مشخص کنید و همچنین، شما را از روش‌هایی که دیگر بازاریاب‌ها در حل مشکل مخاطبان هدف و تولید لید استفاده می‌کنند، آگاه می‌کند. از طریق این آمارها، متوجه می‌شوید که کدام تکنیک‌ها برای کسب‌و‌کار شما مناسب‌تر است.

 

وبلاگ‌نویسی (Blogging)

  • برای ۵۵% از بازاریاب‌ها، نوشتن محتوای بلاگ، بالاترین اولویت بازاریابی درونگراست.
  • کاربران وردپرس ماهانه بالای ۷۰.۵ میلیون پست جدید بلاگ و بیش از ۵۲ میلیون کامنت جدید تولید می‌کنند.
  • %۳۶ از مردم نکات و عناوین فهرست‌وار را ترجیح می‌دهند.
  • بیش از 75% از کاربران اینترنت به‌طور منظم وبلاگ می‌خوانند.
  • شانس بازاریاب‌هایی که برای تولید و رشد بلاگ خود تلاش می‌کنند در بازگشت سرمایه، ۱۳ برابر بیشتر از دیگران است.
  • در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا، ۳۱ میلیون بلاگر وجود خواهد داشت.
  • ۶۶ % از بازاریاب‌ها در شبکه‌های اجتماعی خود از محتوای بلاگ‌ها استفاده می‌کنند.
  • بلاگ‌نویسی فهرست‌وار از محبوب‌ترین انواع بلاگ‌نویسی در زمینه کسب‌و‌کار است.
  • استفاده از آمار و ارقام در نوشته‌های بلاگ در افزایش اعتماد مشتری تاثیر بسزایی دارد.
  • ۴۳ % از بازاریاب‌های نوع B2B، بلاگ را مهم‌ترین نوع بازایابی محتوایی می‌دانند.
  • امروزه ۲۳ % از پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاوی یک لینک به یک بلاگ هستند.

 

ویدئو (Video)

  • محتوای ویدئویی، اولین نوعی از محتوای رسانه‌ایست که در استراتژی محتوایی از بلاگ و اینفوگرافی پیشی می‌گیرد.
  • ویدئوهای تبلیغاتی و ویدئوهای داستان‌سرایی برند، متداول‌ترین نوع محتوای ویدیویی تولید شده به وسیله بازاریاب‌ها هستند.

تاثیرگذاری ویدئو در استراتژی بازاریابی محتوایی رتبه نخست را دارد.

نمودار آمار بازاریابی تصویری

 

استراتژی محتوا (Content Strategy)

  • ۷۰ % از بازاریاب‌ها بر روی بازاریابی محتوایی فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کنند.
  • بازاریابی محتوایی 3 برابر بیشتر از تبلیغات جستجوی پولی (paid search advertising) لید تولید می‌کند.
  • ۵۱ % از بازریاب‌های B2B، تولید محتوای تصویری را در استراتژی بازاریابی محتوایی خود در اولویت قرار می‌دهند.
  • رایج‌ترین روش اندازه‌گیری موفقیت برنامه‌های بازاریابی محتوایی، سنجش کل میزان فروش است.
  • ۴۵ % از بازاریاب‌های B2C، محتوای تصویری را مهم‌ترین نوع تولید محتوا می‌دانند.
  • در انتقال مفهوم محتوا و ایجاد تعامل با مخاطب، از میان رسانه‌های اجتماعی، لینکدین موثرترین پلتفرم است.
  • ۷۲ % از بازاریاب‌ها معتقدند یک استراتژی محتوایی خوب، کلید اصلی موفقیت آن‌ها بوده است.

 

پادکست‌ها (Podcasts)

  • شنوندگان پادکست در آمریکا سالانه رشد محسوسی دارند.
  • شنوندگان پادکست به احتمال زیاد صاحب اسپیکر هوشمند نیز هستند.
  • پادکست‌ها برای بسیاری از شنوندگان آن‌ها، اصلی‌ترین منبع شنیداری محسوب می‌شوند.

 

آمارهای شبکه‌های اجتماعی (Social Media Statistics)

آمار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

در دنیایی که در آن بیش از ۳ میلیارد نفر در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند، درک نحوه بازاریابی در پلتفرم‌های اجتماعی برای بازار و بازاریاب‌ها به کلید مهم موفقیت در کسب‌و‌کار تبدیل شده است. آمارهایی که در ادامه در زمینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مشاهده خواهید کرد، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید امروزه چگونه بازاریاب‌ها با استفاده از پلتفرم‌های مختلف در زمینه توسعه کسب و کار، تقویت آگاهی از برند و بهبود محصولات و خدمات به موفقیت دست می‌یابند. شما می‌توانید بر اساس تجربیات سایر بازاریابان و این آمارها، استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را تدوین کنید.

 

فیسبوک (Facebook)

  • فیسبوک به طور ماهانه بیش از ۲.۳۸ میلیارد کاربر فعال در جهان دارد.
  • از میان ۲.۱ میلیارد اکانت فیسبوک، ۲۷۰ میلیون پروفایل جعلی هستند.
  • بیش از ۶۰ % کاربران جهانی اینترنت از فیسبوک استفاده کرده‌اند.
  • در جهان بیش از ۸۰ میلیون کسب‌و‌کار کوچک وجود دارند که از فیسبوک استفاده می‌کنند.
  • حدود ۵۰ % نوجوانان آمریکایی از فیسبوک استفاده می‌کنند اما دیگر مثل گذشته این شبکه اجتماعی نمی‌تواند آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
  • در میان کشورهای دنیا، هند بیشترین تعداد کاربر فیسبوک را دارد.
  • ۷۴ % از مردم می‌گویند که از فیسوک به‌منظور برآورده کردن اهداف حرفه‌ای استفاده می‌کنند.
  • فیسبوک نخستین کانال اجتماعی استفاده شده به‌وسیله بازاریابانی است که بیشترین بازگشت سرمایه (ROI) را داشته‌اند.
  • فیسبوک، پس از یوتیوب، دومین پلتفرم در جهان از لحاظ داشتن بیشترین میزان کاربر است.
  • ۱۸ % از بازاریاب‌ها در حال حاضر از گروه‌های فیسبوک استفاده می‌کنند.
  • نزدیک به ۴۳ % از بزرگسالان در آمریکا اخبار را از طریق فیسبوک دنبال می‌کنند.
  • ۱.۵۶ میلیارد کاربر فعال، هر روز وارد فیسبوک می‌شوند.

 

اینستاگرام (Instagram)

  • ۷۱ % از کاربران اینستاگرام کمتر از ۳۵ سال سن دارند.
  • روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • از هر ۱۰ هشتگ در اینستاگرام، ۷ مورد از آن‌ها تبدیل به هشتگ شناخته‌شده و پرکاربرد می‌شوند.
  • اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب درآمد ۱۴ میلیون دلاری شد.
  • اینستاگرام ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد.
  • تبلیغات اینستاگرامی به بیش از ۸۴۹ میلیون کاربر نمایش داده می‌شود.
  • در سال ۲۰۲۰ در میان کسب‌و‌کارها در آمریکا، ۷۵.۳ % از آن‌ها از اینستاگرام استفاده تجاری می‌کنند.
  • درحال حاضر، روزانه ۴۰۰ میلیون استوری به‌دست کاربران اینستاگرام منتشر می‌شود.
  • استوری‌های پست شده در اینستاگرام باعث افزایش ۲۲۰ درصدی بودجه سالانه تبلیغات نسبت به سال قبل شده‌اند.
  • برندها در اینستاگرام به طور متوسط ۲.۵ استوری در هفته منتشر می‌کنند.
  • به طور متوسط کاربران اینستاگرام روزانه ۵۳ دقیقه از وقتشان را صرف این اپلیکیشن می‌کنند.
  • اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ با اضافه کردن IGTV اینستاگرام به اپلیکیشن خود، امکان آپلود ویدئوهایی به طول یک ساعت را نیز برای کاربران فراهم کرد.

 

لینکدین (LinkedIn)

  • هر مدیرعامل در لینکدین بالغ بر ۹۳۰ دنبال‌کننده دارد.
  • لینکدین موثرترین پلتفرم اجتماعی در موضوع تعامل با مخاطبان و رساندن محتوا به آن‌هاست.
  • میانگین ماهانه وقت‌گذرانی در لینکدین به‌وسیله کاربرها ۱۷ دقیقه است.
  • لینکدین بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
  • ۳۹ % از کاربران لینکدین برای داشتن اکانت پرمیوم هزینه اشتراک می‌پردازند.
  • ۴۰ % از اعضای لینکدین، هر روز فرصت آشنایی با یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای را در این سایت پیدا می‌کنند.

 

توئیتر (Twitter)

  • از سال ۲۰۱۸، توییتر حدود ۳۶۹ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد.
  • تعداد کاربران فعال توییتری در آمریکا ۶۸ میلیون نفر است.
  • پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری (۲۰۲۰) به تعداد کاربران فعال توییتر در آمریکا ۰.۳ % اضافه شود.
  • از نظر میزان اعضا، سه کشور ایالات متحده آمریکا، ژاپن و بریتانیا به ترتیب، بیشترین تعداد کاربر فعال در توییتر را دارند.
  • در سال ۲۰۱۷ درآمد توییتر به ۲.۴۴ میلیارد دلار رسید.
  • توییت‌هایی که حاوی ویدئو هستند، بیش از ۶ برابر توییت‌های حاوی عکس ریتوییت می‌شوند.

 

محتوای تصویری (Visual Content)

  • ۸۸ % از بازاریاب‌ها در سال ۲۰۱۸ در بیش از نیمی از تبلیغاتی که منتشر کرده‌اند، تصاویری نیز گنجانده‌اند.
  • محتوای تصویری از بدو ورود به شبکه‌های اجتماعی به تاثیرگذارترین نوع محتوا تبدیل شد.
  • ۲۰ % از مردم محتوای متنی موجود در یک صفحه را می‌خوانند و ۸۰ % دیگر، ویدئو را تماشا می‌کنند.
  • ۶۴ % از کاربران، پس از تماشای ویدئوی تبلیغاتی بیشتر تمایل به خرید آنلاین محصول داشته‌اند.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۵ % از مردم می‌توانند تا ۳ روز پس از تماشای محتوای تصویری آن را به‌خاطر بیاورند.

 

مدیریت شبکه‌های اجتماعی (Social Media Management)

  • ۷۴ % از بازاریابان جهان بر روی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
  • ۵۹ % از مردم آمریکا اعتقاد دارند حل مشکل و پاسخگویی به پرسش‌ها با کمک شبکه‌های اجتماعی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر است.
  • ۸۸ % از کسب‌و‌کارهای بزرگ با بیش از ۱۰۰ کارمند، از توئیتر برای مقاصد بازاریابی استفاده می‌کنند.
  • ۸۰ % از زمانی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند در موبایل انجام می‌شود.
  • ۸۶ % از مشتریان، محتوای صادقانه را در شبکه‌های اجتماعی مربوط به برندها می‌پسندند.
  • در سراسر جهان حدود ۳.۰۳ میلیارد نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.
  • تنها ۳ % از بزرگسالانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند گفته‌اند که اعتماد زیادی به اطلاعات موجود در این شبکه‌ها دارند.
  • ۹۶ % از کسانی که در شبکه‌های اجتماعی درباره برندها و کمپانی‌ها صحبت می‌کنند، به‌طور مستمر برندها را دنبال نمی‌کنند.
  • رصد و بررسی مداوم محتوای شبکه‌های اجتماعی اولین تاکتیک بازاریاب‌هاست.

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی (Social Media Usage)

  • بازاریاب‌ها به‌طور معمول ۳ تا ۴ بار در هفته در رسانه‌های اجتماعی مطلب منتشر می‌کنند.
  • بیش از ۵۰ % از کاربران اینترنت معمولا آدم‌های شناخته شده (سلبریتی) یا چند اینفلوئنسر را فالو می‌کنند.
  • نوشته‌ها، ویدئوها و تصاویر سه مدل از جذاب‌ترین انوع محتوا در شبکه‌های اجتماعی هستند.
  • ۹۷ % از بازاریاب‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف، حتما از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
  • در سال ۲۰۱۸، دو میلیارد از کسب‌و‌کارها برای تبلیغات خود از فیسبوک استفاده کرده‌اند.
  • شبکه‌های اجتماعی و تماشای ویدئو محبوب‌ترین فعالیت‌های آنلاین محسوب می‌شوند.
  • ۲.۷۷ میلیارد نفر در جهان کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند.

 

آمارهای بازاریابی ویدئویی (Video Marketing Statistics)

آمارهای بازاریابی ویدئویی

آیا می‌دانید بیش از ۵۰ % از مشتریان، محتوای ویدئویی را به سایر انواع محتوا نظیر ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و بلاگ ترجیح می‌دهند؟

بازاریابی ویدئویی یکی از موثرترین راه‌های جذب مشتری است. با توجه به تلفن‌های هوشمند، پیاده‌سازی این نوع بازاریابی ساده و مقرون به‌صرفه است؛ صرف‌نظر از این‌که منابع یا نوع کمپانی شما چه باشد. آماری که در ادامه می‌آید به شما بینشی از چگونگی استفاده دیگر شرکت‌ها از رسانه‌های ویدئویی به منظور ایجاد روابط ماندگار با مخاطبان و تاثیرگذاری بر تصمیمات آن‌ها برای خرید ارائه می‌کند.

 

ویدئوی تبلیغ محصول (Product Video)

  • ویدئوی تبلیغاتی از محصولات می‌تواند میزان خرید را تا ۱۴۴ % افزایش دهد.
  • ۸۷ % از حرفه‌ای‌های بازار صنعت و کسب‌و‌کار اذعان دارند که برای بازاریابی از ویدئو استفاده می‌کنند.
  • ۶۲ % از مردم گفته‌اند که پس از مشاهده ویدئوی تبلیغاتی یک محصول در فیسبوک، احساس بهتری نسبت به آن خواهند داشت.

 

ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی (Social Video)

  • اینستاگرام در حال تبدیل شدن به سریع‌ترین پلتفرم تولید محتوای ویدیویی برای هدایت خرید مشتریان است.
  • ویدئوهایی که فرمت آن‌ها مربعی است از ویدئوهای افقی در فیسبوک تاثیرگذارترند.
  • ۹۳ % از بازاریاب‌ها گفته‌اند که با کمک ویدئو در رسانه‌های اجتماعی توانسته‌اند لید را به مشتری واقعی تبدیل کنند.
  • سه پلتفرم مهم بازاریابی ویدئویی برای کسب‌و‌کارها فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام هستند.

 

یوتیوب (YouTube)

  • ۴۵ % از بازاریاب‌ها برای اضافه کردن استراتژی تولید محتوا در یوتیوب برنامه‌ریزی می‌کنند.
  • یوتیوب ماهانه ۱.۹ میلیارد کاربر فعال دارد.
  • ویدئوهای یوتیوب به طور متوسط روزانه حدود ۵ میلیارد بازدیدکننده دارند.
  • ۷۵ % از بزرگسالان به خاطر حس نوستالژی به یوتیوب سر می‌زنند نه به قصد آموزش یا قرار گرفتن در جریان اتفاقات روز.
  • سرویس یوتیوب برای ۹۵ % از کاربران جهانی اینترنت فراهم و قابل ارائه است.
  • مردان، ۶۲ % از کاربران یوتیوب را تشکیل می‌دهند.

 

تجزیه و تحلیل ویدئوها (Video Analytics)

  • بازاریاب‌های ویدئویی می‌گویند سالانه با تمرکز بر ویدئو توانسته‌اند کیفیت لیدها را تا ۶۶ % افزایش دهند.
  • ۸۱ % از بازاریاب‌ها ویدئوهای تبلیغاتی را برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی می‌کنند.
  • ویدئو ترافیک ارگانیک حاصل از سرچ را تا ۱۷۵ % بالا می‌برد.
  • ۸۲ % از سهم ترافیک سایت‌ها در سال ۲۰۲۱ حاصل از تماشای ویدئو خواهد بود.
  • بازاریاب‌های ویدئویی در بین مخاطبان خود شاهد ۵۴ % افزایش میزان آگاهی از برند هستند.

 

آمارهای بازاریابی ایمیلی (Email Marketing Statistics)

آمار بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تعامل با مشتریان است. تعاملی که می‌تواند به طور مستمر ادامه یابد. با بررسی آمارهای بازاریابی ایمیلی متوجه می‌شوید که کسب‌و‌کارها چگونه با این ابزار به ادامه تعامل با مشتریان و بازگشت سرمایه خود کمک می‌کنند.

 

نرخ کلیک (Clickthrough Rate)

  • فرستادن ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده بر مبنای پرسونای مخاطب، تاکتیک اول بازاریاب‌ها برای افزایش نرخ تعامل است.
  • موضوعات مربوط به هنر و سرگرمی، ساخت و ساز، دولت و قوانین و املاک و مستغلات دارای بیشترین میزان نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ هستند.
  • کسانی که بیشتر از موبایل استفاده می‌کنند، اگر ایمیلی را که در تلفن خود بازکرده‌اند بار دیگر در کامپیوتر باز کنند یعنی احتمال کلیک تا ۶۵ % بالا رفته است.
  • ۱۵ % از بازاریاب‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که نرخ کلیک ایمیل‌های فرستاده شده را بررسی نمی‌کنند. تنها ۲۳ % گفته‌اند که ابزار مربوط به ایمیل و وبسایت را طوری ارتقا داده‌اند که بتوانند مدام نرخ کلیک را رصد و پیگیری کنند.

 

متن ایمیل (Email Copy)

  • ۶۶ % از بازاریاب‌ها ایمیل‌ها را بر پایه داده‌های مربوط به سن شخصی‌سازی می‌کنند.
  • ۵۶ % از برندهایی که در بخش موضوع ایمیل از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند به نسبت کسانی که از این امکان استفاده نمی‌کنند، شاهد نرخ کلیک بالاتری خواهند بود.
  • نزدیک به نیمی از بازاریاب‌ها برای بهینه‌سازی ایمیل‌های خود، عنوان‌های مختلف را به صورت تست A/B بررسی می‌کنند.
  • فقط عنوان ۹ % از ایمیل‌های ارسالی دارای ایموجی است.
  • ۹۱ % از خریداران از شرکت‌هایی که با آن‌ها در تعامل هستند می‌خواهند که از ابزار ایمیل استفاده کنند.
  • ایمیل‌های اسپم (هرزنامه‌ها) بیشتر از گذشته قادرند فیلترهای امنیتی را دور بزنند.
  • ایمیل‌های مربوط به تراکنش، در قیاس با ایمیل‌های بازاریابی، ۸ برابر بیشتر دیده می‌شوند.

 

تقسیم‌بندی ایمیل (Email Segmentation)

  • ۴۲ % از بازاریاب‌ها ایمیل‌ها را به‌صورت هدفمند (تارگت شده) نمی‌فرستند. تنها ۴ % از آن‌ها از تارگتینگ برای ارسال ایمیل‌ استفاده می‌کنند.
  • ۸۳ % از شرکت‌ها برای ارسال ایمیل‌ حداقل یک بار مخاطبان خود را تقسیم‌بندی می‌کنند.
  • شخصی‌سازی، یکی از موثرترین تاکتیک‌های کمپین‌های بازاریابی ایمیلی است. توانایی تقسیم‌بندی لیست‌های ایمیل و شخصی‌سازی پیام‌های تبلیغاتی، تاثیرگذاری آن‌ها را تا ۵۰ % بالا می‌برد.
  • احتمال کلیک بر روی ایمیل‌های که هدفمند ارسال شده باشد ۷۵ % بیشتر از ایمیل‌هایی است که دریافتکننده آن دسته‌بندی نشده است.

 

استفاده از ایمیل (Email Usage)

  • تقریبا ۸۰ % بازاریاب‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۰ گزارش داده‌اند که طی ۱۲ ماه گذشته تعامل ایمیلی مخاطبان افزایش یافته است.
  • در جهان بیش از ۶.۶۹ میلیارد حساب ایمیل وجود دارد.
  • یکی از جدیدترین گرایش‌های تحلیل بازاریابی در سال ۲۰۲۰ تمرکز بر روی فرآیندهای یادگیری ماشین، مانند تجزیه و تحلیل‌ قابل پیش‌بینی، خواهد بود.
  • در حدود ۴۹ % از کسب‌وکارها از تکنیک اتوماسیون برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنند.
  • ایمیل‌هایی که برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی نشده باشند احتمالا در عرض ۳ ثانیه پاک خواهند شد.
  • ۸۶ % از حرفه‌ای‌های بازاریابی استفاده از ایمیل را برای برقراری ارتباط در رسیدن به اهداف بازاریابی ترجیح می‌دهند.
  • ۷۸ % از مشتری‌ها اگر بیش از اندازه از سمت یک برند ایمیل دریافت کنند، اشتراک خود را از ایمیل‌های آن لغو می‌کنند.

 

ایمیل‌ها در موبایل (Mobile Email)

  • ۷۳ % از شرکت‌ها بهینه‌سازی ایمیل برای موبایل را در اولویت قرار داده‌اند.
  • گزارش‌ نرخ ایمیل‌های باز شده حاکی از آن است که حداقل ۵۰ % از سهم ایمیل‌های باز شده متعلق به موبایل است.
  • کاربران تلفن همراه ۳ برابر بقیه ایمیل‌های خود را چک می‌کنند.
  • ۳۵ % از حرفه‌ای‌های دنیای کسب‌و‌کار، ایمیل‌ها را در موبایل چک می‌کنند.
  • ۸۰ % از کاربران ایمیل، انتظار دارند بتوانند از راه گوشی‌های موبایل به حساب ایمیل خود دسترسی داشته باشند.
  • آیفون تا ۲۹ % و جیمیل تا ۲۷ % محبوب‌ترین ابزار خواندن ایمیل هستند.

 

آمارهای ایجاد لید یا سرنخ (Lead Generation Statistics)

نقش تولید لید در بازاریابی دیجیتال

ایجاد لید (lead generation) یعنی کسب‌وکار شما چگونه افرادی که به برند، محصول یا خدمات شما علاقه‌مند شده‌اند را جذب و به مشتری تبدیل می‌کند. ایجاد لید و تبدیل شدن به مشتری، بخش جدایی‌ناپذیر سفر مشتری در قیف بازاریابی است. با بررسی آمارهای ایجاد لید متوجه می‌شوید که چگونه بازاریاب‌های دیگر از این فرآیند برای دستیابی به اهداف خود در رابطه با تبدیل فرصت‌ها به هدف یعنی تبدیل مشتری به مصرف‌کننده استفاده می‌کنند.

 

تولید تقاضا (Demand Generation)

  • ۶۸ % از کسب‌و‌کارهای کسب‌وکارهای B2B برای ایجاد لید از صفحه‌های فرود (لندینگ پیج‌های) استراتژیک استفاده می‌کنند.
  • ۶۳ % از مشتریانی که می‌خواهند در مورد کسب‌و‌‌کار یا محصول شما اطلاعات کسب کنند حداقل تا سه ماه اقدام به خرید نمی‌کنند.
  • ۷۹ % از بازاریاب‌های کسب‌وکارهای B2B از ایمیل به عنوان کانال ارتباطی با مشتری و فرستادن اطلاعات به متقاضیان استفاده می‌کنند.
  • تنها 18 % از بازاریاب‌ها می‌گویند که روش‌های بازاریابی برونگرا لیدهای باکیفیت که به فروش منجر می‌شوند، ایجاد می‌کنند.
  • ۶۱ % از بازاریاب‌ها ایجاد لید و ترافیک را بزرگترین چالش خود می‌دانند.
  • اغلب سازمان‌های متوسط تا بزرگ، به طور میانگین کمتر از ۵ هزار لید باکیفیت در ماه دارند.

 

تجزیه و تحلیل بازاریابی (Marketing Analytics)

  • ۴۶ % از بازاریاب‌هایی که استراتژی تولید لید را به‌طور حرفه‌ای مدیریت می‌کنند، تیم فروشی دارند که ۷۵ % از لیدها را پیگیری می‌کنند.
  • ۸۵ % از بازاریاب‌های کسب‌وکارهای B2B تولید لید را مهم‌ترین هدف بازاریابی محتوایی خود می‌نامند.
  • برای بازاریاب‌های محتوا، ایجاد لید، پرورش لید و فروش، ۳ هدف برتر سازمانی محسوب می‌شوند.
  • ۲۷ % از بازاریاب‌ها تامین بودجه کافی را اصلی‌ترین چالش خود می‌دانند.
  • ۳۹ % از بازاریاب‌ها بازگشت سرمایه پس از فعالیت‌های بازاریابی را بزرگترین چالش خود می‌دانند.
  • یکی از جدیدترین ترندهای تجزیه و تحلیل بازاریابی در سال ۲۰۲۰ تمرکز بر روی فرآیندهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خواهد بود.
  • در سال ۲۰۲۰، مدیریت کیفیت داده‌ها از معیارهای اصلی مورد توجه متخصصان بازاریابی خواهد بود.

 

اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

  • پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳، هزینه ابزارهای بازاریابی خودکار (marketing automation) به ۲۵.۱ میلیارد دلار در سال برسد.
  • شرکت‌هایی که مدیریت لید را به صورت خودکار انجام می‌دهند در عرض ۶ الی ۹ ماه، 10 % درآمد بیشتری کسب می‌کند.
  • کسب و کارهایی که قدم به قدم در توسعه روابط با مشتریان همراه هستند درآمد بیشتری کسب می‌کنند.
  • ۷۹ % از کمپانی‌های برتر به مدت ۳ سال یا بیشتر از بازاریابی خودکار استفاده کرده‌اند.
  • صنعت نرم‌افزار بازاریابی خودکار در سال ۲۰۱۹ در آمریکا به یک بازار ۶.۱ میلیارد دلاری تبدیل شد.
  • رصد فعالیت مشتری، ثبت تجربیات او و استفاده از داده‌های شخصی‌شده او می‌تواند موثرترین تاکتیک بازاریابی خودکار باشد.
  • انتظار می‌رود صنعت مربوط به نرم‌افزار بازاریابی خودکار در آمریکا به‌طور سالانه ۲۰+ % رشد کند.
  • به اعتقاد بازاریاب‌ها بزرگترین سود بازاریابی خودکار، صرفه‌جویی در زمان است.
  • نزدیک به ۹۰ % از آژانس‌ها اظهار کرده‌اند که استراتژی بازاریابی خودکار برای آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.
  • ۶۷ % از بازاریاب‌های تاثیرگذار درحال حاضر از پلتفرم‌های بازاریابی خودکار استفاده می‌کنند.
  • بازاریابی خودکار یکی از چهار روش شناخته‌شده ایجاد تجربه کاربری خوب برای مشتری است.

 

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

آمارهای تبلیغات (Advertising Statistics)

تبلیغات آنلاین یا بازاریابی دیجیتال

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات خوب، مشتری‌ها را جذب می‌کند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و درآمد ایجاد می‌کند. آمارهایی که در ادامه خواهید دید به شما کمک می‌کند تا بدانید امروزه مشتری‌ها چه رسانه‌هایی را می‌بینند و برای چه چیزهایی هزینه می‌پردازند. همچنین متوجه می‌شوید که کدام تاکتیک برای کسب و کار شما مناسب‌تر است و مشتری را به سمتتان جذب می‌کند.

 

مسدود کردن تبلیغات (Ad-Blocking)

  • ۴۷ % از کاربران اینترنت در جهان حتماً از یک اد-بلاکر استفاده می‌کنند.
  • نسبت کاربرانی که در دسکتاپ و لپ‌تاپ از اد بلاکرها استفاده می‌کنند بیشتر از 2 برابر کسانی است که در تلفن‌های هوشمند خود از بلاکرها استفاده می‌کنند.
  • از میان اپلیکیشن‌های بلاک تبلیغات، ادبلاک پلاس معروف‌ترین است.
  • از سال ۲۰۲۰ و با توجه به رشد ابزارهای بلاک تبلیغات، سالانه ۳۵ میلیارد دلار از هزینه‌های تبلیغات دیجیتال هدر می‌رود.
  • ۸۳ % از مردم می‌گویند اگرچه می‌خواهند تبلیغات ناخوشایند را فیلتر کنند اما تشخیص داده‌اند که تمام تبلیغات هم بد نیستند و برخی از آن‌ها کارکردهای مثبتی دارند.
  • تبلیغات زیاد و بیش از اندازه، تبیغات آزاردهنده و بی‌ربط و تبلیغات مزاحم سه انگیزه بزرگ برای استفاده از اد-بلاکرها یا مسدودکننده‌ آگهی‌ها هستند.
  • در چهار سال اخیر، استفاده از اد-بلاک‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ % افزایش یافته است.

 

تبلیغات نمایشی (Display Advertising)

  • بعد از سرچ ادز (تبلیغات جستجوی همراه) و تبلیغات پیامکی، تبلیغات نمایشی در موبایل محبوب‌ترین فرمت تبلیغات موبایلی است.
  • شناخته‌شده‌ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هستند.
  • تبلیغات آنلاین جهانی در موبایل در مسیری پیش می‌رود که در سال ۲۰۲۰ ارزش آن به حدود ۲۴۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
  • داده‌های حاصل از تجربه در سال‌های اخیر ثابت کرده‌اند که تبلیغات همسان رشد سریع‌تری نسبت به دیگر تبلیغات نمایشی داشته است.
  • تقریبا ۸۰ % از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۹ از نوع تبلیغات همسان بوده.
  • ۵۳ % از کاربران آنلاین گفته‌اند که معمولا به تبلیغات همسان بیشتر از تبلیغات بنری توجه می‌کنند.  

 

تبلیغات موبایلی (Mobile Advertising)

  • هزینه‌ای که در تبلیغات دیجیتال صرف می‌شود، شامل دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌ها و خدمات موبایل است و سریع‌ترین رشد را در صنعت تبلیغات دارد.
  • کاربران روزانه بیش از ۵ ساعت از وقت خود را با تلفن‌های هوشمند سپری می‌کنند.
  • بازاریاب‌ها و تبلیغ‌کنندگان ۵۱ % از بودجه‌ خود را صرف تبلیغات موبایلی می‌کنند.
  • دسکتاپ و موبایل در ارائه تبلیغات برند تاثیرگذارند اما تبلیغات موبایلی عملکرد بهتری دارند.
  • ۹۵ % از تبلیغات جستجو در موبایل به وسیله گوگل هدایت می‌شوند.
  • از افراد می‌توانند برند خاصی که تبلیغش را طی هفته گذشته در موبایل خود دیده‌اند به‌خاطر بیاورند.
  • ۶۰ % از افراد به‌طور هفتگی حداقل بر روی یک تبلیغ کلیک می‌کنند.
  • در ایالات متحده تقریبا ۳۶ % از کل هزینه‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۰ مربوط به موبایل خواهد بود.

 

پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-Per-Click)

  • ۴۹ % از مردم می‌گویند که بر روی تبلیغات متنی کلیک می‌کنند.
  • کسب و کارها در ازای هر ۱ دلار که در ادووردز (AdWords) هزینه می‌کنند ۲ دلار درآمد دارند.
  • ۶۳ % از مردم می‌گویند که بر روی یک تبلیغ گوگل کلیک کرده‌اند.
  • ثابت شده که تبلیغاتی که بابتشان هزینه پرداخت شده نرخ کلیک را در گوگل تا ۱۱.۳۸ % افزایش می‌دهند.
  • تبلیغاتی که تبلیغ‌دهندگان در ازای کلیک هزینه پرداخت می‌کنند وقتی با تاکتیک‌های سئو ترکیب شوند به موثرترین نوع تبلیغات تبدیل می‌شوند.

 

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

تبلیغات ویدئویی (Video Advertising)

  • ۵۴ % از مصرف‌کنندگان علاقه دارند از برند یا کسب و کاری که از آن استفاده و پشتیبانی می‌کنند، محتوای ویدئویی بیشتری ببینند.
  • مردم به محتوای ویدیویی توجه می‌کنند درحالی که از محتوای نوشتاری و پادکستی با توجهی سطحی می‌گذرند.
  • عمده کاربران دنیای دیجیتال از میان تبلیغات برندها اولویت را به محتوای ویدئویی می‌دهند.
  • اگر محتوای متنی و ویدئویی همزمان در یک صفحه ارائه شده باشد، ۷۲ % مردم برای کسب اطلاعات درباره یک محصول یا خدمات، تماشای ویدئو را به خواندن متن مربوط به آن ترجیح می‌دهند.
  • ۸۱ % از افراد تبلیغات ویدئویی را به صورت بی‌صدا تماشا می‌کنند.
  • صنعت مربوط به تبلیغات ویدئویی تا سال ۲۰۲۱ به یک صنعت ۲۲ میلیارد دلاری تبدیل می‌شود.
  • در سال ۲۰۱۷ بیشترین رشد در نرخ کلیک ویدئوها (CTR) در بین کاربران دسکتاپ اتفاق افتاد درحالی که این نرخ در بین مصرف‌کنندگان تبلت رو به کاهش بود.

 

آمارهای فناوری بازاریابی (Marketing Technology Statistics)

فناوری بازاریابی دیجیتال

فناوری بازاریابی بر نحوه دسترسی به مخاطبان و توجه آن‌ها به محتوا و تعامل با برند تاثیر می‌گذارد. آمارها و ترندهای فناوری بازاریابی، بهترین راه‌های رسیدن به مخاطبان هدف و مشتری‌ها را از میان اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارها و کانال‌های مختلف موبایلی به شما نشان می‌دهد.

 

برنامه‌های پیام‌رسان (Messaging Apps)

  • بسیاری از بازاریاب‌ها در نظر دارند تا برنامه‌های پیام‌رسان را در سال آینده به استراتژی محتوایی خود اضافه کنند.
  • ماهانه حدود ۱۰۵ میلیون نفر از پیام‌رسان فیسبوک استفاده می‌کنند.
  • پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ در حدود ۲.۴۸ میلیارد نفر، کاربر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان باشند.
  • علت پاک کردن اپلیکیشن پیام‌رسان به‌وسیله کاربران، ۱۷ % به‌دلیل مفید نبودن آن و ۱۷ % به دلیل فضای زیادی است که از حافظه تلفن اشغال می‌کند.
  • در سال ۲۰۱۸ محبوب‌ترین پیام‌رسان موبایل در جهان واتس‌اپ بود.
  • فیسبوک صاحب محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است؛ یعنی فیسبوک و واتس‌اپ.
  • پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰ متوسط درآمد اپلیکیشن پیام‌رسان برای هر کاربر بیشتر از ۱۵ دلار باشد.
  • ثابت شده که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به نسبت شبکه‌های اجتماعی، ماهانه حدود ۲۰ % بیشتر کاربر فعال دارند.
  • ۲۰ % از کاربران اپلیکیشن‌های پیام‌رسان گفته‌اند که در کل از ۲ برنامه پیام‌رسان استفاده می‌کنند و ۱۶ % از آن‌ها نیز گفته‌اند که از ۳ برنامه یا بیشتر استفاده می‌کنند.

 

موبایل (Mobile)

  • ۴۸ % از مصرف‌کنندگان کالا یا خدمات، برای کسب اطلاع از محصولی که می‌خواهند، در موبایل جستجو می‌کنند.
  • یک تجربه مثبت درباره یک برند در موبایل، احتمال توصیه آن را از سمت مصرف‌کننده به دیگران، تا ۸۹ % بالا می‌برد.
  • میانگین نرخ تبدیل (کانورژین ریت) در موبایل طی دو سال اخیر تا ۶۴ % افزایش یافته است.
  • ۸۹ % از کاربران تلفن‌های هوشمند از اپلیکیشن و ۱۱ % از وبسایت‌ استاندارد استفاده می‌کنند.
  • اگر وبسایتی که برای کسب و کار طراحی شده ضعیف و غیرقابل استفاده باشد، ۵۷ % از کاربران موبایل آن کسب و کار را به دیگران توصیه نخواهند کرد.
  • به‌طور متوسط ۶۹ % از زمانی که کاربران در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند است.
  • وبسایت‌هایی که در عرض ۵ ثانیه یا کمتر به‌طور کامل لود می‌شوند، با یک بار سر زدن به طور کامل قابل بررسی و مشاهده هستند، برخلاف وبسایت‌هایی که بارگذاری آن‌ها طول می‌کشد.
  • نخستین و مهم‌ترین موضوعی که باعث می‌شود کاربر موبایل وبسایت را ترک کند و به سمت رقیب شما برود آن است که طراحی سایت شما برای موبایل مناسب نباشد یا اصطلاحاً موبایل فرندلی نباشد.
  • تاخیر ۱ ثانیه‌ای در بارگذاری و نمایش صفحه مورد نظر کاربر در موبایل می‌تواند نرخ تبدیل (کانورژن) را تا ۷ % کاهش دهد.
  • ۹۰ % از زمان کاربران موبایل در اپلیکیشن‌ها سپری می‌شود.

 

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)

  • امروزه تنها 15% از سرمایه‌گذاران از هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای خود استفاده می‌کنند، اما 31% از آنها قصد دارند که در سال جدید از هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.
  • PWC به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی‌های حرفه‌ای مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری در دنیا، هوش مصنوعی را یکی از ۸ فناوری ضروری در کسب و کار می‌داند.
  • ۱۶۵۲ استارت‌آپ و کمپانی‌ خصوصی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارند که تاکنون بیش از ۱۲.۲۴ میلیارد دلار بودجه برای فعالیت‌هایشان دریافت کرده‌اند.
  • استفاده از هوش مصنوعی در چهار سال اخیر بیش از ۲۷۰ % رشد داشته است.
  • ۸۷ % از شرکت‌های وابسته به هوش مصنوعی، از آن برای بهبود بازاریابی ایمیلی خود استفاده می‌کنند.

 

آمارهای فروش (Sale Statistics)

آمار فروش در بازاریابی دیجیتال

برای دستیابی هر کسب و کار به موفقیت، رابطه عمیقی میان بازاریابی و فروش وجود دارد. با یادگیری تاکتیک‌های فروش و بالا بردن کارایی در این زمینه، تیم فروش شما می‌تواند ارتباط بهتری با تیم بازاریابی برقرار کند و این رابطه تا سطح قابل ملاحظه‌ای توانایی فروش را در تیم شما تقویت می‌کند.

 

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

  • ۱۸ % از فروشندگان با CRM آشنا نیستند.
  • ۲۳ % از فروشندگان ورود داده به صورت دستی را بزرگترین چالش خود در استفاده از CRM می‌دانند.
  • تا ۲۰۲۵ انتظار می‌رود CRM به بیش از ۸۰ میلیارد دلار درآمد برسد.
  • ۲۷ % از فروشنده‌ها روزانه یک ساعت یا بیشتر را صرف ورود اطلاعات به CRM می‌کنند.
  • CRM از شناخته‌شده‌ترین ابزار مربوط به فروش است.

 

فروش

  • اولویت فروش در ۷۵ % از کمپانی‌ها بستن قراردادهای بیشتر است.
  • دشوارترین بخش پروسه فروش برای فروشندگان، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای آینده است.
  • رایج‌ترین مشکل در عدم موفقیت فروش، موضوع بودجه است.
  • کسانی که به‌طور مکرر در فروش موفق‌اند بیشتر از کلمات مبتنی بر همکاری نظیر «ما» استفاده می‌کنند.
  • ۸۰ % فروش به‌دست ۲۰ % از فروشندگان انجام می‌شود.

 

 

از آمارهای مربوط به بازاریابی دیجیتال الهام بگیرید

آمارهای بازاریابی دیجیتال ۲۰۲۰

به‌روز بودن در دنیای پر سرعت دیجیتال مارتینگ و همراه بودن با روند رشد ترندها ممکن است ترسناک به‌نظر برسد اما با بررسی آخرین‌ آمارها در زمینه بازاریابی شما می‌توانید سرعت خود را در کسب و کارتان حفظ کنید.

اهمیتی ندارد که کسب و کار شما بر چه چیزی متمرکز است یا هدفش چیست، اگر به سئو وابسته است یا بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی یا ایمیلی، تولید لید، تبلیغات، فناوری بازاریابی یا فروش… در همه این موارد بررسی آخرین آمارهای بازاریابی دیجیتال ، می‌تواند به شما اطمینان دهد که در مسیر درستی گام برداشته‌اید و تاکتیک‌های بازاریابی مرتبطی را با کسب و کار خود اتخاذ کرده‌اید. و به این ترتیب می‌توانید مخاطبان خود را بیشتر جذب کنید، آن‌ها را به مشتری‌های وفادار تبدیل کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

 

سوال‌های متداول

اطلاع از آمارهای بازاریابی دیجیتال چه کمکی به شما می‌کند؟

اطلاع از این آمارها، باعث ایجاد نگرش صحیح در انتخاب استراتژی‌های بازاریابی متناسب با کسب و کار و آگاهی از تاثیرگذارترین تکنیک‌های به روز جهان می‌شود. این امر هم سبب می‌شود تا شما متوجه شوید که آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر و به دنبال راه‌حل برای پیاده‌سازی روش‌های مناسب باشید.

آیا تنها تکیه کردن بر این آمار و ارقام برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی دیجتال کافی است؟

خیر، باید دقت کنید که این آمار و ارقام به صورت کلی گفته شده و ممکن است برای برخی کسب و کارها بسیار خوب و یا بالعکس عمل کند و شما باید با توجه به نوع بیزینس، سایز آن، بودجه و نیروها و امکاناتی که دردسترس دارید، بهترین استراتژی بازاریابی را شناسایی و اجرا کنید. همچنین این اعداد هر سال دستخوش تغییرات فراوان است و باید اطلاعات خود را در این زمینه به صورت مدام آپدیت کنید.

نظرسنجی

www.otc-certified-store.com https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php zp-pdl.com https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/women-s-health-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/skin-care-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php ёfin займонлайн займ на карту с плохой кикраткосрочный займ онлайн онлайн займ всем без отказагде взять займ без отказа отзывызайм без официального трудоустройства

Sending
User Review
5 (6 votes)

    18 ديدگاه نظر دهيد

  1. بسیار عالی بود. لازم میدانم به تیم محترم تپسل و خانم تزری بابت جمع آوری این آمار ها خسته نباشید عرض کنم.
    موفق باشید

  2. سلام واقعا کار افرینایی که از این داستان ها سر در نمیارن نمیدونن به کی برای توسعه کارشون اعتماد کنند اگر میتونید کمک کنید به ما پیام دهید

    • سلام. وقت به‌خیر. مجموعه می‌تونن در بخش بازاریابی و تبلیغات به شما کمک کنن. با این شماره (۸۸۲۰۶۸۹۳/۵) بخش فروش و بازاریابی، تماس بگیرید.

    • درود بر شما. همونطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، آمارها توسط بلاگ HubSpot گردآوری و ارائه شده.

  3. سلام و عرض ادب خدمت شما
    تشکر بابت مطالب مفیدتان
    فقط لینک مطالب تهیه شده را لطف می فرمایید

اعلام ديدگاه