دنیای بازاریابی همواره پویاست و ترندها، فناوریها و تاکتیکها ثابت نمیمانند و مدام در حال تغییرند.
به همین دلیل اینکه بتوانید شیوه کسب و کارتان را همواره بهروز کنید و گام به گام با آخرین پیشرفتهای حوزه صنعت حرکت کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور حتم دوست ندارید کسب و کارتان از رقبایی که در حال پیشرفت هستند، عقب بماند.
اما چگونه میتوان اطمینان داشت که با گذر زمان رو به جلو قدم برمیداریم؟
یکی از راههای اطمینان از اینکه در بازاریابی همگام و مرتبط با ترندهای روز پیش میرویم این است که از آخرین آمارهای بازاریابی دیجیتال اطلاع داشته باشیم. اگر بر سئو، بازاریابی محتوا، شبکههای اجتماعی، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی ایمیلی، تولید لید، تبلیغات، بازاریابی فناوری و فروش تمرکز دارید، باید از آمار و ارقام مربوط به هر یک از این حوزهها هم آگاهی داشته باشید تا بتوانید کارایی بازاریابی خود را افزایش دهد. در این مطلب، مجموعه آمارهای بازاریابی دیجیتال که برای تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتالتان در سال ۲۰۲۰ نیاز دارید، ارائه شده است. این آمارها توسط بلاگ HubSpot گردآوری و ارائه شده است.
بهینهسازی موتور جستجو (سئو) به شما کمک میکند تا دریابید که مشتریها چگونه طی جستجوهای آنلاین، درباره برند شما و رقبایتان اطلاعات پیدا میکنند. با گنجاندن استراتژیهای بهروز سئو در فعالیتهای مربوط به بازاریابی آنلاین خود، میتوانید رتبه وبسایتتان را بهبود بخشید. آمارهایی که در ادامه خواهید دید به شما کمک میکنند تا استراتژی سئوی سایت خود برای سال 2020 را دقیقتر تنظیم کنید تا صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل، در جایگاههای بالاتر قرار گیرند. نتیجه این استراتژی، افزایش ترافیک وبسایت و نرخ تبدیل آن خواهد بود.
هدف از بازاریابی محتوا، تولید و به اشتراکگذاری متون، تصاویر و ویدئوهایی است که برند، محصول یا خدمات شما را به مخاطبان هدفتان معرفی میکند. آمارهای بازاریابی محتوا کمک میکند استراتژی کاری خود را به درستی مشخص کنید و همچنین، شما را از روشهایی که دیگر بازاریابها در حل مشکل مخاطبان هدف و تولید لید استفاده میکنند، آگاه میکند. از طریق این آمارها، متوجه میشوید که کدام تکنیکها برای کسبوکار شما مناسبتر است.
تاثیرگذاری ویدئو در استراتژی بازاریابی محتوایی رتبه نخست را دارد.
در دنیایی که در آن بیش از ۳ میلیارد نفر در حال استفاده از شبکههای اجتماعی هستند، درک نحوه بازاریابی در پلتفرمهای اجتماعی برای بازار و بازاریابها به کلید مهم موفقیت در کسبوکار تبدیل شده است. آمارهایی که در ادامه در زمینه بازاریابی در شبکههای اجتماعی مشاهده خواهید کرد، به شما کمک میکند تا متوجه شوید امروزه چگونه بازاریابها با استفاده از پلتفرمهای مختلف در زمینه توسعه کسب و کار، تقویت آگاهی از برند و بهبود محصولات و خدمات به موفقیت دست مییابند. شما میتوانید بر اساس تجربیات سایر بازاریابان و این آمارها، استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود را تدوین کنید.
آیا میدانید بیش از ۵۰ % از مشتریان، محتوای ویدئویی را به سایر انواع محتوا نظیر ایمیل، رسانههای اجتماعی و بلاگ ترجیح میدهند؟
بازاریابی ویدئویی یکی از موثرترین راههای جذب مشتری است. با توجه به تلفنهای هوشمند، پیادهسازی این نوع بازاریابی ساده و مقرون بهصرفه است؛ صرفنظر از اینکه منابع یا نوع کمپانی شما چه باشد. آماری که در ادامه میآید به شما بینشی از چگونگی استفاده دیگر شرکتها از رسانههای ویدئویی به منظور ایجاد روابط ماندگار با مخاطبان و تاثیرگذاری بر تصمیمات آنها برای خرید ارائه میکند.
بازاریابی ایمیلی یکی از مهمترین و موثرترین روشهای تعامل با مشتریان است. تعاملی که میتواند به طور مستمر ادامه یابد. با بررسی آمارهای بازاریابی ایمیلی متوجه میشوید که کسبوکارها چگونه با این ابزار به ادامه تعامل با مشتریان و بازگشت سرمایه خود کمک میکنند.
ایجاد لید (lead generation) یعنی کسبوکار شما چگونه افرادی که به برند، محصول یا خدمات شما علاقهمند شدهاند را جذب و به مشتری تبدیل میکند. ایجاد لید و تبدیل شدن به مشتری، بخش جداییناپذیر سفر مشتری در قیف بازاریابی است. با بررسی آمارهای ایجاد لید متوجه میشوید که چگونه بازاریابهای دیگر از این فرآیند برای دستیابی به اهداف خود در رابطه با تبدیل فرصتها به هدف یعنی تبدیل مشتری به مصرفکننده استفاده میکنند.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات خوب، مشتریها را جذب میکند، آگاهی از برند را افزایش میدهد و درآمد ایجاد میکند. آمارهایی که در ادامه خواهید دید به شما کمک میکند تا بدانید امروزه مشتریها چه رسانههایی را میبینند و برای چه چیزهایی هزینه میپردازند. همچنین متوجه میشوید که کدام تاکتیک برای کسب و کار شما مناسبتر است و مشتری را به سمتتان جذب میکند.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
فناوری بازاریابی بر نحوه دسترسی به مخاطبان و توجه آنها به محتوا و تعامل با برند تاثیر میگذارد. آمارها و ترندهای فناوری بازاریابی، بهترین راههای رسیدن به مخاطبان هدف و مشتریها را از میان اپلیکیشنها، نرمافزارها و کانالهای مختلف موبایلی به شما نشان میدهد.
برای دستیابی هر کسب و کار به موفقیت، رابطه عمیقی میان بازاریابی و فروش وجود دارد. با یادگیری تاکتیکهای فروش و بالا بردن کارایی در این زمینه، تیم فروش شما میتواند ارتباط بهتری با تیم بازاریابی برقرار کند و این رابطه تا سطح قابل ملاحظهای توانایی فروش را در تیم شما تقویت میکند.
بهروز بودن در دنیای پر سرعت دیجیتال مارتینگ و همراه بودن با روند رشد ترندها ممکن است ترسناک بهنظر برسد اما با بررسی آخرین آمارها در زمینه بازاریابی شما میتوانید سرعت خود را در کسب و کارتان حفظ کنید.
اهمیتی ندارد که کسب و کار شما بر چه چیزی متمرکز است یا هدفش چیست، اگر به سئو وابسته است یا بازاریابی محتوا، رسانههای اجتماعی، بازاریابی ویدئویی یا ایمیلی، تولید لید، تبلیغات، فناوری بازاریابی یا فروش… در همه این موارد بررسی آخرین آمارهای بازاریابی دیجیتال ، میتواند به شما اطمینان دهد که در مسیر درستی گام برداشتهاید و تاکتیکهای بازاریابی مرتبطی را با کسب و کار خود اتخاذ کردهاید. و به این ترتیب میتوانید مخاطبان خود را بیشتر جذب کنید، آنها را به مشتریهای وفادار تبدیل کنید و درآمد خود را افزایش دهید.
سوالهای متداول
اطلاع از آمارهای بازاریابی دیجیتال چه کمکی به شما میکند؟
اطلاع از این آمارها، باعث ایجاد نگرش صحیح در انتخاب استراتژیهای بازاریابی متناسب با کسب و کار و آگاهی از تاثیرگذارترین تکنیکهای به روز جهان میشود. این امر هم سبب میشود تا شما متوجه شوید که آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر و به دنبال راهحل برای پیادهسازی روشهای مناسب باشید.
آیا تنها تکیه کردن بر این آمار و ارقام برای اجرای استراتژیهای بازاریابی دیجتال کافی است؟
خیر، باید دقت کنید که این آمار و ارقام به صورت کلی گفته شده و ممکن است برای برخی کسب و کارها بسیار خوب و یا بالعکس عمل کند و شما باید با توجه به نوع بیزینس، سایز آن، بودجه و نیروها و امکاناتی که دردسترس دارید، بهترین استراتژی بازاریابی را شناسایی و اجرا کنید. همچنین این اعداد هر سال دستخوش تغییرات فراوان است و باید اطلاعات خود را در این زمینه به صورت مدام آپدیت کنید.
www.otc-certified-store.com https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php zp-pdl.com https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/women-s-health-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/skin-care-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php ёfin займонлайн займ на карту с плохой кикраткосрочный займ онлайн онлайн займ всем без отказагде взять займ без отказа отзывызайм без официального трудоустройства
18 ديدگاه نظر دهيد
بسیار کامل و مفید بود. ممنونم
مرسی از کامنت مثبتتون. خوشحالیم که براتون مفید بوده. 🙂
بسیار عالی بود. لازم میدانم به تیم محترم تپسل و خانم تزری بابت جمع آوری این آمار ها خسته نباشید عرض کنم.
موفق باشید
ممنون از لطف شما. خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته. 🙂
عالی
سپاس. 🙂
سلام واقعا کار افرینایی که از این داستان ها سر در نمیارن نمیدونن به کی برای توسعه کارشون اعتماد کنند اگر میتونید کمک کنید به ما پیام دهید
سلام. وقت بهخیر. مجموعه میتونن در بخش بازاریابی و تبلیغات به شما کمک کنن. با این شماره (۸۸۲۰۶۸۹۳/۵) بخش فروش و بازاریابی، تماس بگیرید.
مثل همیشه عالی و فوق العاده
رضایت شما، ما رو خوشحال میکنه. ممنونم.
با سلام و عرض ادب
ممنونم بخاطر زحماتی که میکشید. لطفا منابع رو هم ذکر کنید
درود بر شما. همونطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، آمارها توسط بلاگ HubSpot گردآوری و ارائه شده.
سلام و عرض ادب خدمت شما
تشکر بابت مطالب مفیدتان
فقط لینک مطالب تهیه شده را لطف می فرمایید
سلام. ممنون ازتون. در ابتدای مطلب ذکر شده دوست گرامی؛ بلاگ HubSpot
عالی بود❤
مرسی از توجهتون. 🙂
ممنونم بابت اطلاعات عالیتون، ارزشمند بود با ساختار محتوایی خوب
اینکه براتون مفید بوده خیلی خوشحالکنندهست. مرسی از کامنت مثبتتون.