راهنمای IGTV ، تلویزیون اینستاگرام

زمان مطالعه : 3 دقیقه
خانه بلاگ مقالات

    اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را تحت عنوان IGTV معرفی کرده است. IGTV اینستاگرام ، ابزاری است که کاربران اینستاگرام با استفاده از آن می توانند ویدئوهای طولانی‌تری به اشتراک بگذارند.با معرفی IGTV و فراگیر شدن آن قواعد جدیدی برای فعالیت‌های مارکتینگ ایجاد می‌شود و این قابلیت اینستاگرام می‌تواند بازی را به‌کل تغییر دهد.

    در این نوشتار درباره IGTV اپلیکیشن جدید اینستاگرام و نحوه استفاده از آن صحبت می‌کنیم و نکاتی را در رابطه با استفاده از این قابلیت اینستاگرام در مارکتینگ بیان می‌کنیم.

     

    IGTV در اینستاگرام چیست؟

    igtv تلویزیون اینستاگرام چیست

    قبل از IGTV، تنها راه برای به اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی طولانی در اینستاگرام، اشتراک‌گذاری ویدئوی Live بود. IGTV ، اپلیکیشن جدیدی از اینستاگرام برای انتشار و یا تماشای ویدئوهای با زمان طولانی است. این اپلیکیشن مشابه youtube عمل می‌کند، اما برای اینستاگرام طراحی شده‌است.

    در حال‌ حاضر، IGTV به عنوان قسمتی از اپلیکیشن اصلی اینستاگرام در اپلیکیشن قابل مشاهده‌است و اپلیکیشن مستقل آن برای اندروید و IOS در اپ‌استور موجود است.

     

    هدف اینستاگرام از قابلیت IGTV

    با توجه به شباهت‌های IGTV به یوتیوب، گفته می‌شود که اینستاگرام با قرار دادن قابلیت IGTV و ارتقاهای آینده، قصد رقابت با یوتیوب را دارد. با توجه به این که اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی با تعداد کاربر بالا است و تمایل کاربران برای اشتراک‌گذاری در اینستاگرام بیشتر است، امکان رقابت در این قابلیت با یوتیوب هم وجود دارد.

    در کالج تپسل بخوانید:  چگونه رایگان ۱۰۰۰ فالوئر اول اینستاگرام خود را جذب کنید؟

    چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟

    igtv اینستاگرام

    IGTV پس از آپدیت اینستاگرام برای شما فعال خواهد شد.پس از آپدیت اینستاگرام آیکون 

     را در بالای پروفایل خود می بینید. با کلیک بر روی آن، به تلویزیون اینستاگرام وارد می‌شوید و در مقابل خود دنیایی از ویدئوهای طولانی اینستاگرام را خواهید دید. ویدئو IGTV را هم می‌توانید مانند پست و استوری  برای دوستان خود در دایرکت ارسال کنید. ویدئوهایی که در چند تب برای تماشا قرار گرفته اند:

    • تب for you: ویدئوهای موجود در این قسمت، بر اساس رفتار شما نسبت به پیج‌هایی که فالو می‌کنید، بر اساس اولویت برای شما نمایش داده می‎شود.
    • تب following: ویدئوها از کسانی هستند که فالوئر آنها هستید و یا قبل از آن به آن نوع ویدئو علاقه نشان داده‌اید.
    • تب popular: مربوط به ویدئوهایی که کلا در اینستاگرام محبوب بوده‌اند و بیشتر دیده شده‌اند.
    • تب continue watching: این بخش، مربوط به ویدئوهایی است که بخشی از آن‌ها را تماشا کرده‌اید و اینستاگرام شما را به تماشای ادامه ویدئو دعوت می‌کند.

     

    چگونه در IGTV ویدئو آپلود کنیم؟

    هر کاربر می‌تواند کانال IGTV و اشتراک‌گذاری ویدئو داشته باشد. ویدئوهای IGTV را می‌توان در اپلیکیشن اینستاگرام، اپلیکیشن مستقل IGTV و به صورت مستقیم در صفحه پروفایل هر شخص با کلیک بر روی عکس پروفایل او دید.

    برترین قابلیت های تلویزیون اینستاگرام (IGTV)

    در IGTV ویدئوها را با ویژگی‌های زیر می توانید آپلود کنید:

    زمان ویدئو در IGTV

    متناسب با تعداد فالوئرها، می‌توانید ویدئو با زمان‌های متفاوت در IGTV به‌ اشتراک‌ بگذارید. اگر پروفایل کوچک و با تعداد فالوئر کمی دارید، برای استفاده از IGTV ، با محدودیت زمانی مواجه خواهید شد و حداکثر زمان ویدئوی شما می تواند ده دقیقه باشد. همچنین حداقل زمان ویدئو در IGTV ، ۱۵ ثانیه است. برای اکانت‌های بزرگتر، امکان اشتراک‌گذاری ویدئو تا یک ساعت هم وجود دارد. ولی این ویدئوها با گوشی قابل آپلود نیست و تنها باید با کامپیوتر آپلود شود.

    مشخصات ویدئو در تلویزیون اینستاگرام

    فرمت ویدئو باید MP4 و با رزولوشن حداقلی ۷۲۰ پیکسل باشد. همچنین، فراموش نکنید که ویدئو را به صورت vertical  (و نه به صورت landscape ) ضبط کنید.

    تصویر کاور ویدئو(cover photo)

    می‌توانید برای ویدئوها یک cover photo قرار دهید. سایز این تصویر باید ۴۲۰px در ۶۵۴px باشد. در حال حاضر، امکان ویرایش و تغییر تصویر کاور بعد از آپلود ویدئو وجود ندارد.

    توضیحات ویدئو (video description)

    یک ویژگی خوب IGTV ، وجود توضیحات در زیر ویدئوهاست. مخصوصا اینکه می‌توانید لینک سایت یا بلاگ خود را در آن قرار دهید و این لینک قابل‌کلیک است.

     

    قابلیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام را بدانید.
    
    

    چگونه نمایش های ویدئوی IGTV را تحلیل کنیم؟

    در قسمت insight اینستاگرام مشابه تصویر زیر، می‌توانید میزان درگیری کاربران با ویدئو و همچنین retention rate مربوط به تماشای ویدئو را ببینید.

    insight در igtv اینستاگرام

    چگونه عنوان(title) و توضیح (description) یک ویدئو را پس از انتشار در IGTV اینستاگرام تغییر دهیم؟

    امکان ویرایش عنوان و توضیح ویدئو فقط از طریق کامپیوتر ممکن است. با ورود به سایت اینستاگرام از مرورگر سیستم و انتخاب گزینه edit از بالای ویدئوی مورد‌ نظرتان می‌توانید عنوان و توضیحات آن را ویرایش کنید.

    آیا امکان ذخیره یک ویدئو در IGTV به صورت پیش نویس (draft) وجود دارد؟

    این قابلیت از IGTV نیز تنها با کامپیوتر قابل‌ استفاده است و پس از آپلود ویدئو، گزینه save draft وجود دارد. در قسمت channel و بعد view drafts  می‌توانید ویدئوهای پیش‌نویس‌شده را ویرایش و یا حذف کنید.

    آیا امکان اشتراک گذاری ویدئوی IGTV در فیسبوک وجود دارد؟

    اشتراک گذاری همزمان در igtv اینستاگرام و فیسبوک

    در صورتی که ادمین پیج در فیس‌بوک هستید می‌توانید ویدئویی که در IGTV به‌اشتراک ‌گذاشتید را در صفحه فیس‌بوک خود هم منتشر کنید.

    ابتدا باید حساب اینستاگرام خود را به صفحه فیسبوک خود لینک کنید. از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و یا اپلیکیشن IGTV، در قسمت Linked Accounts و وارد کردن اطلاعات فیس‌بوک خود، اکانت‌ها را به هم متصل کنید. البته با این کار، حساب اینستاگرام شما به تایم‌لاین حساب فیس‌بوک متصل می شود. برای متصل شدن به یک صفحه فیس‌بوک خاص و اشتراک‌گذاری در صفحه فیس‌بوکی که ادمین آن هستید، دوباره در قسمت Linked Accounts ، Facebook را انتخاب کنید و آدرس صفحه خود را وارد کنید.

     

    IGTV چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

    تماشای ویدئو، معمولا نسبت به عکس و یا خواندن مطلب برای کاربران جذاب‌تر است. همچنین، IGTV این فرصت را فراهم می‌کند تا با انتشار ویدئوهای طولانی‌تر با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کند. امکان قرار دادن لینک قابل کلیک از سایت در توضیحات ویدئو هم نکته‌ای است که به کسب و کار شما کمک ویژه‌ای می‌کند. چون IGTV رسانه جدیدی است، احتمال دارد مخاطبین شما توضیحات زیر ویدئو را نبینند و یا ندانند که لینک قابل کلیک است. بهتر است در انتهای ویدئو به این موضوع اشاره کوتاهی کنید و بگویید که لینک سایت در قسمت description قرار داده‌شده‌است و در توضیحات برای لینک CTA مناسبی قرار دهید. در توضیحات حتما از هشتگ‌ها استفاده کنید تا ویدئوی شما در گروه‌های مختلف مرتبط نمایش‌داده‌شود.

    اینفوگرافیک چرا کسب و کار شما به اینستاگرام نیاز دارد را ببینید

    ۴ ایده بازاریابی برای انتشار ویدئو در IGTV

    ایده های محتوایی در انتشار ویدئو در igtv اینستاگرام

    1. اگر محصول فیزیکی به بازار عرضه می‌کنید، می‌توانید از روند تولید محصول خود ویدئویی تهیه کنید و به‌ اشتراک بگذارید. ویدئوهای این‌چنینی بهترین معرف برای محصول و کیفیت شماست و مخاطب را به شما نزدیکتر می‌کند.
    2. از اتفاقات مختلف در شرکت خود ویدئو تهیه کنید، این ویدئوها می‌تواند مربوط به یک جشن یا همایش و یا نمایشگاه باشد.
    3. تهیه ویدئوهای آموزشی مربوط به استفاده از محصولاتتان و یا هر ابزاری که در صنعت شما برای مخاطبین کاربردی است.
    4. سوالات و ابهاماتی که مشتریان شما مطرح می‌کنند، اعم از نحوه پرداخت، نحوه استفاده از خدمات و یا هر سوال متداول دیگر در صنعت شما را در قالب ویدئو پاسخ دهید.

    اگر در ارتباط با igtv اینستاگرام و بازاریابی با این قابلیت جدید اینستاگرام نکته‌ای دارید در قسمت دیدگاه با کالج تپسل به‌ اشتراک‌ بگذارید.

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    Digital Marketing for Beginners

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.