در این نوشتار به معرفی 5 منبع آماری و 5 ابزار برای بصری کردن داده ها در بازاریابی دیجیتال می پردازیم.
هنگامیکه در حال نوشتن یک پست بلاگ، آماده کردن مجوعه اسلاید، تهیه یک گزارش برای مدیر خود و … هستید، حتماً از دادههای آماری استفاده میکنید. استفاده از دادههای آماری باعث تقویت استدلالهای شما میشود و در نتیجه نوشتههای شما قانعکنندهتر میشوند. اما اینکه چگونه دادههای آماری قابلاعتماد پیدا کنید و چگونه آنها را ارائه دهید، یکی از چالشهای پیش رو است. گاهی اوقات بهترین راه برای ارائه دادههای آماری، نمایش آنها بهصورت بصری است. در این نوشتار، به معرفی ۵ منبع برای یافتن دادههای آماری قابلاعتماد و همچنین ۵ ابزار برای بصری کردن آنها میپردازیم.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
Statistia، یک پورتال دادههای آماری، مطالعات و پیشبینیهای متمرکز بر تحقیقات بازار و نظرسنجیها است. کسبوکارها و مراکز تحقیقات مختلف به کمک statistia میتوانند روند تغییرات بازار را بر اساس صنعت، موضوع و یا یک کشور خاص جستوجو کنند.
یکی از ویژگیهای خوب statistia رابط کاربری آسان این وبسایت و قابلیتهای بصری کردن دادههای آماری به صورت خودکار است.
شما میتوانید بهراحتی دادههای آماری را در قالب PNG، PDF و یا فرمت فایلهای office دانلود و از آنها استفاده کنید.
قیمتگذاری: رایگان
اگر به دنبال یافتن اطلاعات آماری از عنوانهای معروف، روند تغییرات آنلاین و یا اتفاقات اخیر هستید؛ Google Trends بهترین ابزار برای شما است.
Google Trends اطلاعاتی در مورد آنچه مردم جستوجو میکنند، روند تغییرات آنها در طول زمان و اینکه چگونه موضوع موردعلاقه جستوجو وابسته به منطقه و کشور تغییر میکند، ارائه میدهد.
بهترین ویژگی Google Trends آن است که تمامی این اطلاعات بهراحتی و بهطور رایگان در اختیار شما قرار میگیرد.
قیمتگذاری: رایگان
استفاده از Google برای یافتن دادههای کلی خوب است؛ اما هنگامیکه میخواهید در مورد یک موضوع خاص، اطلاعات بهدست آورید، بهتر است که از Zanran استفاده کنید.
Zanran یک موتور جستوجو است که برای پیدا کردن جداول و گرافها بهصورت آنلاین بهکار میرود. Zanran نه بر اساس متن بلکه بر اساس تصاویر موجود در فضای اینترنت، جستوجوی خود را انجام میدهد. بهبیاندیگر، Zanran فقط بر اساس اطلاعات موجود در جداول واقعی و نمودارها فعالیت میکند. این امر باعث میشود که شما به اطلاعات خام و اصلی بهراحتی دسترسی پیدا کنید؛ اما اگر به دنبال حقایق و آمارهای کوتاه هستید، ممکن است این ابزار چندان برای شما سودمند نباشد.
قیمتگذاری: رایگان
Social Mention همانند Google Trends یک ابزار جستوجو و تحلیلی است که به شما اجازه میدهد تا بر محتواهای ایجادشده در اینترنت بهصورت آنلاین نظارت کنید. اگر میخواهید بدانید که افراد درمورد برند شما چه میگویند، این ابزار به کمک شما خواهد آمد.
مهمترین ویژگی Social Mention، قابلیتهای تحلیلی آن است. Social Mention برای هر کلمه کلیدی که مدنظر شما باشد مثلاً نام برندتان، ۴ معیار strength، sentiment، passion و reach در اختیارتان قرار میدهد. معیار strength قدرت آن کلمه کلیدی و یا به عبارتی احتمال صحبت شدن راجع به آن کلمه کلیدی موردنظر را بیان میدارد. sentiment به نوع احساسات و تمایلات نسبت به هر کلمه کلیدی و میزان مثبت یا منفی بودن استفاده از آنها میپردازد. معیار passion احتمال تکرار شدن کلمه کلیدی را نشان میدهد. معیار reach نیز قدرت نفوز آن کلمه کلیدی بر نویسندگان منحصربهفرد را مشخص میکند.
قیمتگذاری: رایگان
HubSpot Research یکی از منابع دیگر برای دستیابی رایگان به دادههای آماری در زمینههای بازاریابی، فروش و کسبوکار است. در HubSpot Research بهراحتی میتوانید با جستوجوی عبارت موردنظر به دادههای آماری پیرامون آن که توسط HubSpot Research منتشر شده است، دسترسی پیدا کنید و اگر تمایل داشته باشید که در مورد یک موضوع بیشتر بدانید، HubSpot Research میتواند هنگام منتشر شدن مطالب بیشتر در مورد آن موضوع خاص به شما ایمیل بزند و شما را باخبر کند.
حال که با ابزارهای ارائهدهنده دادههای آماری قابل اعتماد در زمینههای مختلف آشنا شدید؛ به این موضوع میپردازیم که پس از به دست آوردن این دادهها باید از آنها در چه قالبی استفاده کنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود داشته باشید.
بصری کردن دادههای آماری یکی از مؤثرترین راهها برای ارائه آنهاست. بصری کردن دادههای آماری به معنی تبدیل آنها به تصاویر واضح مانند جدول، گراف، نقشه، اینفوگرافیک و … است.
در ادامه ۵ ابزار برای بصری کردن دادههای آماری به شما ارائه میشود.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
قیمتگذاری: رایگان
اگر میخواهید دادههای آماری را تجزیهوتحلیل کنید و یا آنها را بصری نمایید، Excel بهترین ابزار برای شما است. Excel میتواند دادههای آماری شما را به انواع مختلف جدولها، گرافها و یا نمودارها تبدیل کند.
برای آشنایی با نحوه استفاده از Excel میتوانید کتاب الکترونیک «How to Use Excel» که توسط سایت Hubspot تهیه و تنظیم شده است را بخوانید.
قیمتگذاری: بسته Basic رایگان. بسته Pro ماهانه ۱۹$. بسته Business ماهانه ۶۷$. بسته Team ماهانه ۱۱۹$.
اینفوگرافیک به شما کمک میکند تا اطلاعات خود را در قالب یک داستان و یا بهصورت تصاویر به مخاطبان خود ارائه دهید تا اطلاعات شما بیشتر در ذهن مخاطبانتان باقی بماند.
برای تبدیل کردن دادههای آماری خود به اینفوگرافیک Infogr.am بهترین ابزار برای شما است. Infogr.am به شما چندین نوع تمپلیت و ابزار برای ساخت اینفوگرافیک ارائه میدهد و میتوانید به کمک ابزارهایی که در اختیارتان است، اینفوگرافیک خود را بسازید. به کمک Infogr.am میتوانید برای اینفوگرافیک خود از انواع نمودارها، جداول، نقشهها و تصاویر استفاده کنید.
قیمتگذاری: برای هر کدام از ۱۹.۹۹$ در ماه آغاز میشود اما در ایران بسیاری از نسخههای کرکشده بهصورت رایگان استفاده میکنند.
اگر میخواهید در زمینه بصری حرفهایتر عمل کنید، میتوانید از Photoshop و Illustrator که هر دو از محصولات شرکت Adobe هستند، استفاده کنید. به کمک هرکدام از این دو ابزار میتوانید اینفوگرافیکهای طولانی را با جداول، نمودارها و تصاویر مختلف طراحی کنید.
قیمتگذاری: رایگان
یکی از روشهای بصری کردن دادهها استفاده از جداول زمانی است. جداول زمانی راهکاری بسیار مناسب برای نمایش تغییرات و اتفاقات مختلف در طول زمان هستند. میتوانید با استفاده از Timeline JS اتفاقات مختلف را در طول زمان بهصورت یک روند پشتسرهم طراحی کنید و آن را در جاهای مختلف مثلاً در وبسایت و یا بلاگ خود قرار دهید.
قیمتگذاری: رایگان. گزینههای پیشنهادی در دو سطح ارائه میشود: Lite۱۵$ در ماه و Pro ۲۹$ در ماه.
Piktochart یک ابزار مانند Infogr.am است که برای ساخت اینفوگرافیک استفاده میشود. این ابزار برای کسانی که تجربه طراحی کمی دارند و میخواهند یک اینفوگرافیک عالی بسازند، مناسب است.
پرسشهای متداول
بهترین آمارها در دادههای آماری چه ابزارهایی هستند؟
ابزارهایی مانند:
بهترین ابزارهای موجود حال حاضر برای دادههای آماری هستند.
بهترین ابزارهای بصری سازی چه ابزارهایی هستند؟
ابزارهایی مانند:
بهترین ابزارهای بصری سازی دادههای بهحساب میآیند.
http://www.otc-certified-store.com/men-s-health-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/analgesics-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/neurological-disorders-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/beauty-products-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php оформить займ на картуполучить первый займ без процентовзайм от частного лица кредито24 займзайм студенту на картукак получить займ под материнский капитал